هزینه اجاره خودرو در استانبول چقدر است؟
زهرا نیرومند 1402/01/17 1192 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

استانبول، یکی از پرگردشگرترین شهرهای ترکیه است. این شهر جاذبه‌های متنوعی دارد و امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای را در اختیار مسافران خود قرار می دهد. یکی از این امکانات، امکان اجاره خودرو در استانبول است. اگر با هواپیما، اتوبوس یا قطار به استانبول سفر  کرده‌اید و می‌خواهید در طول سفر خود یک خودرو در اختیار داشته باشید، می توانید به یکی از مراکز اجاره خودرو در استانبول بروید و اتومبیل مورد نظرتان را برای چند روز کرایه کنید. در این مقاله در مورد اجاره خودرو در استانبول صحبت می‌کنیم و به بیان شرایط، مدارک مورد نیاز و هزینه انجام این کار می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

شرایط اجاره خودرو در استانبول

اجاره خودرو در استانبول به دو صورت با راننده و بی‌راننده انجام می‎شود. برخی از افراد به دلیل عدم آشنایی با زبان ترکی و مسیرهای شهری، ترجیح می‌دهند خود را با راننده اجاره کنند، اما اگر دوست دارید خودتان در خیابان‌های استانبول رانندگی کنید، می‌توانید خودرو را بدون راننده اجاره کنید. شرایط اجاره خودرو با راننده آسان‌تر از اجاره خودرو بدون راننده است. هزینه اجاره خودرو با راننده به صورت کیلومتری حساب می‌شود و تمام مسئولیت‌های اتومبیل نیز بر عهده راننده می‌باشد.

اجاره خودروی بدون راننده نیز کار سختی نیست. کافی‌است به یکی از مراکز اجاره خودرو در استانبول مراجعه کنید  و اتومبیل موردنظر خود را انتخاب نمایید. سپس مدارک موردنیاز را تحویل دهید، مبلغ تعیین شده برای ودیعه و هزینه اجاره خودرو را بپردازید و خودرو را تحویل بگیرید. برخی از مراکز اجاره خودرو در استانبول به صورت آنلاین نیز فعالیت می‌کنند. اگر می‌خواهید زمان سفر خود را هدر ندهید، قبل از سفر به صورت اینترنتی، خودروی مورد نظر خود را رزرو کنید. می‌توانید از شرکت بخواهید تا خودروی اجاره شده را در روز و ساعت مشخص در فرودگاه به شما تحویل دهد.

شرایط اجاره خودرو در استانبول

مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو در استانبول

برای اجاره خودرو در استانبول باید مدارک معتبری را ارائه دهید. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • گذرنامه
  • گواهینامه بین‌المللی با تاریخ معتبر
  • بلیط رفت به ترکیه
  • کارت اعتبارى برای پرداخت مبلغ ودیعه و اجاره خودرو

اغلب شرکت‌های بزرگ اجاره خودرو در استانبول فقط با کارت اعتباری کار می‌کنند و پول نقد نمی‌پذیرند. بنابراین، اگر قصد دارید ماشین موردنظر خود را از شرکت‌های بزرگ و معتبر کرایه کنید، باید کردیت کارت یا کارت اعتبارى داشته باشید.

برخی از شرکت‌های اجاره خودرو در ایران هستند که فعالیت بین‌المللی دارند و در کشور ترکیه نیز دارای شعبه می‌باشند. اگر با این شرکت‌ها در ارتباط باشید، نیاز به کارت اعتباری بین‌المللی برای پرداخت هزینه اجاره خودرو ندارید. در قرارداد خود با این شرکت‌ها می‌توانید هزینه را از طریق حساب‌های بانکی خود در ایران و به صورت ریالی پرداخت کنید و در زمان و مکان تعیین شده، خودرو را در استانبول تحویل بگیرید. اغلب این شرکت‌ها رانندگان فارسی‌زبان دارند و در اختیارتان قرار می‌دهند.

اجاره خودرو در ترکیه

هزینه اجاره خودرو در استانبول

برای اجاره خودرو در استانبول  انتخاب‌های متعددی دارید. شما می‌توانید انواع خودرو، از خودروهای اقتصادی گرفته تا خودروهای لوکس و گران را اجاره کنید. هزینه اجاره خودرو بستگی به نوع خودرو و میزان مسافت طی شده دارد. در این بخش مبلغ ودیعه و هزینه اجاره روزانه برخی از خودروها را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

نام خودرو

قیمت اجاره خودرو به صورت روزانه

مبلغ ضمانت

رنو سیمبل

600 لیره

1000 لیره

رنو کلیو 2015

700 لیره

2000 لیره

رنو کلیو 2016

700 لیره

2000 لیره

فیات اگیا

750 لیره

1000 لیره

پژو 301

750 لیره

1000 لیره

رنو کلیو 2021

900 لیره

2000 لیره

رنو مگان هاچ بک

900 لیره

2000 لیره

سیتروئن C3

950 لیره

1000 لیره

تویوتا کرولا دیزل

950 لیره

1000 لیره

هیوندای i20

950 لیره

1000 لیره

داچیا داستر

1000 لیره

2000 لیره

هیوندای النترا

1100 لیره

1000 لیره

رنو مگان

1100 لیره

1000 لیره

کیا استونیک

1150 لیره

1000 لیره

اسکودا اکتاویا

1150 لیره

1000 لیره

پژو 208

1200 لیره

1000 لیره

فورد فوکوس

1400 لیره

1000 لیره

تویوتا کرولا هیبرید

1500 لیره

2000 لیره

فولکس واگن پاسات

1500 لیره

1000 لیره

آئودی

1500 لیره

4000 لیره

رنو تالیانت

1700 لیره

2000 لیره

نیسان جوک

1800 لیره

1000 لیره

اپل موکا

1800 لیره

1000 لیره

بی ام و 5L

2000 لیره

3000 لیره

بنز CLA

2000 لیره

2000 لیره

بی ام و X3

2100 لیره

2000 لیره

مرسدس بنز C200d

2200 لیره

1500 لیره

پژو 3008

2500 لیره

5000 لیره

مرسدس بنز C200

4000 لیره

7000 لیره


قوانین مربوط به بیمه برای خودروهای اجاره‌ای

خودروهای اجاره‌ای در استانبول دارای بیمه هستند و خسارات احتمالی وارد شده بر خودرو را پوشش می‌دهند. اگر با خودروی اجاره‌ای در ترکیه تصادف کردید، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • ابتدا شرکت مربوطه را از تصادف با خبر کنید و سریعا با پلیس ترکیه تماس بگیرید.
  • به هیچ عنوان خودرو را از محل حادثه جابه‌جا نکنید. اگر برایتان مقدور است، از صحنه تصادف عکس و فیلم بگیرید و سعی کنید تمام جزئیات را با دقت ثبت کنید.
  • دقت داشته باشید، بیمه زمانی هزینه خسارت اتومبیل را پرداخت می‌کند که تست الكل راننده، منفی باشد. در غیر این صورت، نه تنها هیچ هزینه‌ای از طرف شرکت بیمه پرداخت نمی‎شود، بلکه راننده و شرکت اجاره خودرو هردو جریمه خواهند شد. بر اساس قراردادی که با شرکت اجاره خودرو دارید، جریمه تعیین‌شده بر عهده شخص راننده خواهد بود. اگر این جریمه را پرداخت نکنید، مدارک شما توسط پلیس ضبط می‌شود و تا پایان مراحل قانونی نزد آن‌ها باقی می‌ماند. در نتیجه، شما در طول این مدت اجازه خروج از ترکیه را نخواهید داشت.
  • شرکت‌های بیمه در ترکیه زمانی هزینه خسارت خودروهای اجاره‌ای را پرداخت می‌کنند که راننده دارای گواهینامه بین‌المللی معتبر باشد. در غیر این صورت، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‎شود و همه هزینه‌ها بر عهده شخص راننده خواهد بود.
  • دقت داشته باشید، در صورت خرابی خودرو، حتما با شرکت اجاره‌دهنده تماس بگیرید. اگر این خسارت توسط راننده به خودرو وارد شده باشد، بیمه هیچ هزینه‌ای بابت آن پرداخت نخواهد کرد. بنابراین، توصیه می‌شود قبل از تحویل گرفتن خودرو تمام قسمت‌های آن را مورد بررسی قرار دهید و سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، صوتی و ... را چک کنید.
  • با توجه به شرایط بیمه برای خودروهای اجاره‌ای، فرد اجاره‌کننده باید حداقل 18 سال سن داشته باشد. حداقل سن برای اجاره ماشین‌های بزرگ و لوکس 28 سال است.

 اجاره ماشین لوکس در استانبول

نکات مهم جهت اجاره خودرو در استانبول

  • مبلغ ودیعه برای خسارات احتمالی دریافت می‌شود و پس از تحویل خودرو به فرد اجاره‌کننده برگردانده خواهد شد.
  • اگر به صورت جمعی ماشین را اجاره می‌کنید و علاوه بر شما، شخص دیگری نیز رانندگی می‌کند، باید در قرارداد گزینه " راننده دوم" را انتخاب کنید و مدارک راننده دوم را نیز ارائه دهید. دقت داشته باشید که اطلاعات شما به عنوان راننده ثبت می‌شود. اگر این کار را نکنید و با پلیس راهنمایی و رانندگی ترکیه مواجه شوید، مشمول جریمه خواهید شد.
  • دقت داشته باشید که خودرو را باید در موعد مقرر به شرکت برگردانید و سعی کنید دیر نکنید. یک ساعت تأخیر مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر تأخیر بیش از این باشد، مشمول هزینه اضافی می‎شود.
  • خودروهای اجاره‌ای دارای دستگاه پرداخت عوارض هوشمند شهری هستند. عوارض تعیین شده در زمان تحویل از فرد اجاره‌کننده گرفته خواهد شد. هنگام عبور از عوارضی، از گیت HGS عبور کنید.
  • اگر خودرو را از قبل رزرو کرده‌اید، تا 24 ساعت قبل از زمان دریافت، می‌توانید رزرو خود را کنسل کنید. اگر کمتر از 24 ساعت مانده به تحویل درخواستتان را لغو کنید، باید مبلغی را بابت خسارت بپردازید.
  • خودروهای اجاره‌ای دارای محدودیت کیلومتر هستند. در واقع شما به طور روزانه می‌توانید مسافت مشخصی را طی کنید. اگر بیش از اندازه‌ی مجاز استفاده کنید، باید به ازای هر کیلومتر، هزینه اضافی بپردازید.
  • در هنگام تحویل خودرو از بدنه ماشین عکس و فیلم بگیرید و همه بخش‌های آن را چک کنید. هر مشکل و خط و خشی که روی ماشین وجود دارد را در قرارداد خود ذکر کنید تا هزینه آن پای شما حساب نشود.
  • اگر جریمه رانندگی در ترکیه برایتان ثبت شده باشد، مبلغ آن از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود. شما موظف به پرداخت این مبلغ هستید و باید با هماهنگی دفتر اجاره خودرو مبلغ را واریز کنید. در صورت عدم پرداخت جریمه، شرکت اجاره خودرو از شما شکایت کرده و مراحل را به صورت قانونی دنبال می‎کند.
  • اگر قصد تمدید مدت اجاره خودرو را دارید، 48 ساعت قبل از اتمام قراردادتان با شرکت تماس بگیرید و هماهنگ کنید.

رنت خودرو در ترکیه

قوانین رانندگی در استانبول

قوانین رانندگی در استانبول کمی با ایران متفاوت است. توصیه می‌شود به تابلوهای راهنمایی خوب دقت کنید و سرعت مجاز را رعایت نمایید تا دچار مشکل نشوید. در هنگام رانندگی در استانبول، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • فرمان ماشین در کشور ترکیه در سمت راست قرار دارد.
  • محدوده سرعت در شهر 50 کیلومتر بر ساعت و در مسیرهای خارج از شهر 90 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.
  • حتما یک نسخه از قرارداد اجاره خودرو، بیمه‌نامه خودرو و گواهینامه بین‌المللی خود را در هنگام رانندگی به همراه داشته باشید.
  • اگر به مدت 6 ماه است که در کشور ترکیه سکونت دارید، باید گواهینامه ترکیه را دریافت کنید.
  • دقت داشته باشید که در ترکیه بچه‌های زیر 10 سال اجازه نشستن در صندلی جلو را ندارند.

قوانین رانندگی ترکیه

در این مقاله در مورد اجاره خودرو در استانبول صحبت کردیم و اطلاعاتی در زمینه شرایط، مدارک مورد نیاز و هزینه انجام این کار در اختیارتان قرار دادیم. اجاره خودرو در استانبول به دو صورت با راننده و بدون ‌راننده امکان‌پذیر است. اجاره خودرو با راننده راحت‌تر است و نیاز به ارائه مدارک، مبلغ ضمانت و گواهینامه بین‌المللی ندارد. اگر دوست دارید خودتان رانندگی کنید، باید از قبل برای دریافت گواهینامه بین‌المللی اقدام کنید تا امکان رانندگی در کشور ترکیه را داشته باشید. برای اجاره خودرو کافیست به یکی از شرکت‎هایی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، مراجعه کنید و پس از ارائه مدارک و امضای قرارداد، خودرو را تحویل بگیرید. 


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید