جمعه بازارهای استانبول | تجربه‌ی خریدی ارزان و جذاب از بازارهای آخر هفته‌ی استانبول
ضحا اکبری 1402/09/09 353 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

خرید کردن یکی از لذت‌های سفر است، اصلا خیلی از افراد به منظور خرید به شهر یا کشور دیگری سفر می‌کنند، اما اگر این خرید با قیمت مناسب و به صرفه انجام شود، قطعا لذت بسیار بیشتری خواهد داشت. استانبول یکی ازشهرهایی است که خیلی‌ها برای خرید به آن سفر می‌کنند، بنابراین مراکز خرید بیشماری در این شهر وجود دارد، ولی در سال‌های گذشته تعداد زیادی بازارهای محلی در گوشه و کنار این شهر شکل گرفته که با رفتن به آن‌ها هم می‌توان با مردم محلی معاشرت کرد و هم می‌شود کالاهایی با قیمت مناسب خرید، این بازارها بیشتر در آخر هفته‌ها برگزار شده و به جمعه بازار معروفند، هرچند در سایر روزهای هفته نیز بازارهای محلی متعددی برقرار می‌باشد، اما به هر حال جمعه بازارهای استانبول به حدی شهرت یافته‌اند که به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شده‌اند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از معروف‌ترین جمعه بازارهای استانبول را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم، پیشنهاد می‌کنیم ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

  1. جمعه بازار فاتح

بازار فاتح بزرگ‌ترین بازار استانبول است که در محله‌ای تاریخی و زیبا قرار دارد، این بازار در چند خیابان اصلی و فرعی تشکیل شده و مردم بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند، به همین دلیل در روزهای گرم و اوج شلوغی ممکن است تردد در این بازار کمی سخت باشد. در جمعه بازار فاتح کالاهایی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، وسایل چرمی، صنایع دستی، نقره‌جات، میوه، سبزی، زیتون و... یافت می‌شود. جمعه بازار فاتح از ساعت 7 صبح تا 7 شب فعال است.

آدرس: استانبول، محله‌ی فاتح، محله‌ی حسکی سلطان، بلوار حکیم اوغلو علی پاشا، جمعه بازار فاتح

مردم در حال خرید از یک بازار محلی

  1. جمعه بازار فیندیک زاده

یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین جمعه بازارهای استانبول، جمعه بازار فیندیک زاده است که در بخش اروپایی این شهر قرار گرفته و از یک خیابان اصلی به همراه 6 کوچه‌ی فرعی تشکیل شده است. در این بازار هر چه بخواهید پیدا می‌کنید، از کیف و کفش گرفته تا منسوجات خاگی، زیورآلات، لوازم آرایش، صنایع دستی، وسایل ورزشی، میوه و...، اما فروش پوشاک برندِ فروشگاه‌های بزرگ با قیمت بسیار مناسب، دلیل اصلی شهرت این بازار محلی می‌باشد. برای رسیدن به جمعه بازار فیندیک زاده باید سوار مترو شده، در ایستگاه کاباتاش پیاده شوید و با استفاده از تراموا به جمعه بازار بروید. ساعت کاری جمعه بازار فیندیک زاده از 9 صبح تا 8 شب است.

آدرس: استانبول، محله‌ی فاتح، خیابان مونیف پاشا، جمعه بازار فیندیک زاده

فلفل های رنگی در یک بازار محلی

  1. جمعه بازار کادیکوی

بازار کادیکوی یکی از قدیمی‌ترین بازارهای محلی استانبول است که از اواخر دهه‌ی 1960 کار خود را آغاز کرد، این بازار ابتدا در روزهای سه شنبه برگزار می‌شد، اما امروزه هم سه شنبه‌ها و هم جمعه‌ها فعال است. در این جمعه بازار مواد غذایی، میوه، سبزیجات، لباس، کفش، وسایل ورزشی و... فروخته می‌شود، اما کالایی که فروش آن در این بازار باعث شهرت آن شده، اجناس عتیقه و قدیمی هستند که این بازار را به بازار تاریخی معروف کرده‌اند. بازار کادیکوی در بخش آسیایی استانبول واقع شده، کسانی که بخواهند از قسمت اروپایی استانبول به جمعه بازار کادیکوی بیایند، باید سوار قایق شده، از رود بسفر بگذرند و پس از 10 دقیقه پیاده روی به منطقه‌ی کادیکوی و جمعه بازار آن برسند. از میدان تکسیم می‌توانید با اتوبوس‌های شماره‌ی 110 به منطقه‌ی کادیکوی رفته سپس با اتوبوس‌های خط A8 به محله‌ی حسن پاشا بروید و خود را به جمعه بازار برسانید. ایستگاه‌های متروی اوزون چایر و اونالان نزدیک‌ترین ایستگاه‌‌ها به جمعه بازار کادیکوی هستند که یک پیاده روی چند دقیقه‌ای تا بازار فاصله دارند. فروشگاه‌های جمعه بازار کادیکوی از 9 و نیم صبح تا 6 بعد از ظهر فعالند.

آدرس: استانبول، محله‌ی گوزتپه، خیابان اوزون چایر، جمعه بازار کادیکوی

افراد در حال خرید از یک بازار محلی

  1. جمعه بازار اسکودار

جمعه بازار اسکودار یکی از بازارهای محلی معروف استانبول است که در نزدیکی اسکله در محله‌ی اسکودار برگزار می‌شود. این جمعه بازار در گذشته بیشتر به فروش مواد غذایی و خوراکی مانند میوه و سبزیجات معروف بود، اما امروزه بخش مربوط به لباس فروشی وسعت یافته و بیشتر بازار را به خود اختصاص داده است. بیشتر اجناس جمعه بازار اسکودار دارای قیمت مناسبی هستند، فروشندگان این بازار نیز محلی‌هایی هستند که تنها به زبان ترکی صحبت می‌کنند. برای رسیدن به مکان جمعه بازار اسکودار می‌توانید هم از خودروی شخصی استفاده کنید، هم با استفاده از اتوبوس‌های خطوط 6 و 12 به این بازار برسید و هم از طریق خط متروی M5 به محل بازار بروید. غرفه‌های جمعه بازار اسکودار از ساعت 9 صبح تا 5 و نیم بعد از ظهر دایر هستند.

آدرس: استانبول، محله‌ی اسکودار، خیابان امین اونگان، جمعه بازار اسکودار

خانمی در حال خرید زیتون

  1. جمعه بازار دوملوپینار

فضای جمعه بازار دوملوپینار نسبت به سایر جمعه بازارهای استانبول کوچکتر و تنوع محصولات ارائه شده در آن کمتر است، اما اجناس موجود در این بازار قیمت واقعا مناسبی دارند. دسترسی به جمعه بازار دوملوپینار کمی سخت است، به همین دلیل گردشگران کمتر به این بازار می‌آیند و اینجا معمولا محل رفت و آمد مردم محلی و خرید مواد غذایی اولیه مانند میوه و سبزیجات است. با استفاده از اتوبوس‌های خط C52 می‌توان به جمعه بازار اسکودار رسید، ساعت کاری این بازار از 9 و نیم صبح تا 6 بعد از ظهر می‌باشد.

آدرس: استانبول، منطقه‌ی کادیکوی، محله‌ی دوملوپینار، جمعه بازار دوملوپینار

در این مقاله تعدادی از جمعه بازارهای معروف استانبول را معرفی نموده و در مورد آن‌ها صحبت کردیم، خرید کردن یکی از لذتبخش‌ترین کارهایی است که می‌توان در استانبول انجام داد، از خرید اجناس برند از مراکز خرید مدرن تا خرید صنایع دستی و لباس‌های محلی از بازارهای روزانه‌ی این شهر.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید