استانبول کارت چیست؟ قیمت استانبول کارت ترکیه + نکته‌های مهم
ضحا اکبری 1401/04/25 1570 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


یکی از نکات مهمی که در سفر خصوصا سفرهای خارجی اهمیت زیادی دارد، صرفه جویی در هزینه‌هاست، با یافتن راهکاری برای کاهش هزینه‌ها هم می‌توان از سفر لذت بیشتری برد و هم می‌توان به سفرهای بیشتری فکر کرد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد یکی از بهترین روش‌های کاهش هزینه در هنگام سفر به استانبول ترکیه صحبت کنیم، پس اگر می‌خواهید یک سفر اقتصادی به این شهر زیبا و توریستی داشته باشید، تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

استانبول کارت چیست؟

در ترکیه خصوصا شهر استانبول که یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی این کشور می‌باشد، هزینه‌ی بنزین و حمل و نقل بسیار بالاست، به طوری که اکثر شهروندان این شهر برای تردد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. برای اینکه هزینه‌ی این وسایل عمومی نیز کمتر شود، در هر یک از شهرهای ترکیه از نوعی کارت استفاده می‌شود که به نام همان شهر است، مثلا در استانبول استفاده از استانبول کارت رواج دارد که سال‌هاست به کاهش هزینه‌های حمل و نقل و سایر امکانات مورد نیاز شهروندان این شهر و گردشگران آن کمک کرده است. با ما همراه شوید تا در ادامه در مورد استانبول کارت و موضوعات مرتبط با آن اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

استانبول کارت

انواع استانبول کارت

استانبول کارت انواع مختلفی دارد:

  • استانبول کارت معمولی: این کارت را به صورت نامحدود و به وسیله‌ی دستگاه‌های موجود در فرودگاه‌ها و برخی نقاط شهر می‌توان تهیه و شارژ کرد.
  • استانبول کارت آبی: کارت آبی (mavi) برای افرادی مناسب است که در طول روز به تعداد زیاد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، این کارت را می‌توان از دفاتر شهرداری در استانبول تهیه نمود.
  • استانبول کارت سالمندان: این نوع کارت برای افراد سالمندی که در استانبول زندگی می‌کنند یا به آن سفر کرده‌اند، مناسب است.
  • استانبول کارت دانشجویی: استانبول کارت دانشجویی مخصوص دانشجویانی است که در استانبول مشغول تحصیل هستند، دانشجویان باید این کارت را از دانشگاه محل تحصیل خود تهیه نمایند.

استانبول کارت را از کجا تهیه کنیم؟

اگر فردی بخواهد استانبول کارت را به محض ورود به این شهر خریداری کند، می‌تواند این کار را در بعضی از فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه بزرگ استانبول، فرودگاه صبیحا گوکجن و فرودگاه آتاتورک، انجام دهد. در غیر این صورت در داخل شهر مراکز متعددی برای خرید استانبول کارت وجود دارد، از جمله دکه‌های موجود در مترو، دستگاه‌های شارژ کارت مترو، دکه‌های روزنامه فروشی و... .

استانبول کارت

چگونه می‌توان استانبول کارت را شارژ کرد؟

استانبول کارت را می‌توان از طریق دستگاه‌های شارژ کارت مترو و دستگاه‌های زرد رنگی که در تمام ایستگاه‌های اتوبوس استانبول وجود دارند، شارژ کرد.

استانبول کارت را چقدر می‌توان شارژ کرد؟

میزان شارژ استانبول کارت به میزان استفاده‌ی فرد از وسایل نقلیه‌ی عمومی بستگی دارد، هر چقدر قرار است فرد بیشتر از این وسایل استفاده کند باید استانبول کارتش را بیشتر شارژ نماید، شهروندان استانبولی معمولا استانبول کارت خود را برای یک ماه به اندازه‌ی 300 لیر شارژ می‌کنند. شما باید اسکناس خود را در قسمت ورودی پول در دستگاه‌های شارژ قرار دهید، سپس گزینه‌ی شارژ استانبول را کارت را انتخاب کنید، دستگاه به صورت خودکار کارت شما را به اندازه‌ی پولتان شارژ می‌کند.

استانبول کارت

از استانبول کارت در چه مواردی می‌توان استفاده کرد؟

کاربرد استانبول کارت در مواقع زیر است:

  • استفاده از وسایل نقلیه‌ عمومی نظیر تاکسی، اتوبوس، مترو، هاواتاش (اتوبوس‌های فرودگاهی)، تراموا، اتوبوس‌های دریایی، متروباس و...
  • استفاده از قایق‌های معمولی و کروز
  • استفاده از امکانات برخی سواحل
  • پارکینگ‌های ایسپارک
  • دستگاه‌هایی که غذا و نوشیدنی ارائه می‌دهند
  • برخی تفریحات استانبول که در کارت تعریف شده باشند
  • استفاده از دوچرخه‌های اجاره‌ای در سطح شهر استانبول

مزایای استفاده از استانبول کارت چیست؟

استفاده از استانبول کارت مزایای فراوانی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از استانبول کارت، امکانات شامل تخفیف اضافه می‌شوند
  • 5 نفر به صورت همزمان می‌توانند از استانبول کارت استفاده کنند
  • نحوه‌ی خریداری و شارژ استانبول کارت بسیار ساده است
  • استفاده از بسیاری تفریحات و امکانات موجود در استانبول با استانبول کارت امکان پذیر خواهد بود
  • با استفاده از استانبول کارت می‌توان از اینترنت رایگان در سطح شهر استفاده کرد

استانبول کارت

پس از پایان سفر، استانبول کارتمان را چه کنیم؟

استانبول کارت تا 2 سال پس از فعالسازی اعتبار دارد، اگر بخواهید به زودی به استانبول بازگردید می‌توانید این کارت را نزد خود نگه داشته و در سفرهای بعدی از آن استفاده کنید. می‌توانید استانبول کارت را به سایر مسافران هتل خود بفروشید. همچنین می‌توانید فرم موجود در وبسایت را کامل کرده و تا زمانی که نتیجه‌ی‌ بررسی به اطلاع شما برسد، منتظر بمانید، البته این روش ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

یکی از روش‌های کاهش هزینه‌ها در شهر توریستی استانبول، استفاده از استانبول کارت است، با استفاده از این کارت‌ می‌توان هزینه‌ی برخی از موارد مانند حمل و نقل، غذا، تفریح و... را با تخفیف پرداخت کرده و تا  حدودی هزینه‌ها را کم نمود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید