خرید در هند | از هند چی بخریم؟
ضحا اکبری 1399/08/06 6809 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه
لیست مطالب این صفحه


کشور پهناور هند یکی از زیباترین و پر طرفدارترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیاست که به خاطر جمعیت زیادش کشور ۷۲ ملت نامیده شده و همین جمعیت زیاد باعث شده که آداب و رسوم گوناگون، فرهنگ‌های مختلف، صنایع دستی متعدد و آئین‌های بسیاری در این کشور وجود داشته باشد. هندوستان به دلیل داشتن طبیعتی شگفت انگیز و آثار تاریخی منحصر بفرد و زیبا همواره مورد علاقه‌ی گردشگران سراسر دنیا بوده است اما داشتن اجناسی که فقط در این کشور یافت می‌شوند و سوغاتی‌های مخصوص هند یکی از مهم‌ترین دلایل سفر توریست‌ها به این کشور می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند مورد از اجناسی که می‌توان از هند تهیه کرد آشنا کرده و در مورد آن‌ها توضیحاتی ارائه دهیم، پس تا انتها همراه ما باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای هند وارد صفحه "تور هند" شوید.

خرید از هند

خرید کردن یکی از قسمت‌های سفر هر توریست به هندوستان می‌باشد، چرا که در این کشور هم بازارهای محلی می‌بینید،‌ هم بازارهای سنتی و هم مراکز خرید مدرن و پیشرفته، پس واضح است که هر چه بخواهید در هند پیدا می‌شود آن هم در انواع و قیمت‌‌های مختلف. در هند بازارهایی هست که در آن‌ها صنایع دستی و اجناسی که محلی‌ها با دست خود ساخته‌اند به فروش می‌رسد، در برخی مناطق بازارهای شناور می‌بینید، یعنی قایق‌های کوچک و بزرگ رنگارنگی که در آن‌ها میوه و سبزی‌های تازه و خوش عطر فروخته می‌شود و مراکز خرید لوکس و مدرنی هستند که کالاهایی لوکس از انواع برندهای معتبر بین المللی و با قیمت‌های بالا در آن‌ها به چشم می‌خورد. به هر حال هند مکانی برای خرید است و هر کس که به این کشور سفر کند دست خالی از آن برنمی‌گردد.

بازارها و مراکز خرید هند

در هند به دلیل اینکه کشوری توریستی است بازارها و مراکز خرید فراوانی وجود دارد که با گشت زدن در آن‌ها می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید تهیه کنید. بازارها و مرکز خریدهای هند به دو دسته‌ی سنتی و مدرن تقسیم می‌شوند،‌ تعدادی از بهترین بازارهای این کشور عبارتند از:

بازارهای سنتی

بازار پاهار گنج:  بازار پاهار گنج در خیابان پاهار گنج و در منطقه‌ای در مرکز شهر دهلی نو است و از بازارهای ارزان هند به شمار می‌رود.

بازار کاملا نگر: این بازار در نزدیکی پردیس شمالی دانشگاه هند است و در آن انواع لباس، کیف، کفش، کتاب و... فروخته می‌شود.

بازار خاری بائولی: این بازار در شهر دهلی و در قسمت قدیمی آن است و با وجودی که همه چیز در آن یافت می‌شود اما به ادویه‌هایش معروف است.

بازارهای سنتی

بازارهای مدرن

سیتی سنتر بمبئی: این مرکز خرید در پایتخت تجاری هند یعنی بمبئی قرار دارد و وسایلی چون کیف، کفش، لباس و... از برندهای معروف دنیا در آن به فروش می‌رسد.

دی ال اف امپوریو: این مرکز خرید در شهر دهلی واقع شده، یک مرکز خرید لاکچری با اجناسی گران قیمت و از مارک‌های معروف که علاوه بر مرکز خرید قسمتی برای بازی و تفریح نیز دارد.

آشوک مال: این مرکز خرید از بهترین بازارهای هند و در شهر آگراست که همه‌ی برندهای معتبر دنیا را در آن پیدا می‌کنید.

بازارهای مدرن

در هند به هر بازاری که سر بزنید حتما خریدهای بسیاری انجام می‌دهید، چرا که بازارهای هند سراسر رنگ و شور است و هر کسی را برای خرید ترغیب می‌کند. این کشور سوغاتی‌های بسیار زیادی دارد و چیزهای فراوانی هستند که می‌توانید از هند برای عزیزان خود بخرید اما بعضی از این اجناس به دلیلی معروف هند هستند و دیدن هر کدام از آن‌ها فرد را به یاد سفری که به هند داشته می‌اندازد. بعضی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌توان در هند تهیه کرد در زیر آمده است:

لباس‌های سنتی هند

هر کشوری لباس‌های سنتی مخصوص به خود را دارد در هند نیز چند لباس سنتی وجود دارد که هندی‌ها از آن‌ها در مراسم‌های رسمی و مهم خود استفاده می‌کنند از جمله ساری هندی معروف‌ترین لباس زنان هند که هر چه ارزش پارچه‌اش بیشتر باشد قیمت بیشتری دارد، کلاه هیماچالی که از پشم درست شده و به دلیل گرم بودن در زمستان کاربرد بسیاری دارد و لباس‌هاس سنتی مردان که از میان آن‌ها می‌توان به دهوتی، آچکان، شروان و... اشاره و هر کدام را می‌توان به عنوان یک یادگاری از هند خریداری کرد.        

لباس‌های سنتی هند

ادویه‌های هندی

ادویه‌های هندی یکی از مهم‌ترین محصولات کشور هند و سوغات آن است که در همه جای جهان شهرت دارد. در هند به دلیل تنوع آب و هوایی ادویه‌های فراوانی تولید می‌شود، ادویه‌هایی چون کاری، زردچوبه، دارچین، رازیانه، فلفل، زیره، برگ بو و... .

ادویه‌های هندی

چای هندی

کشور هند از نظر تولید وصادرات چای دوم جهان و از نظر مصرف چای در جایگاه اول جهان قرار دارد، چای هند بسیار معروف و باب طبع همه‌ی مردم جهان است و انواع بسیاری دارد از جمله  چای سفید، چای آسام، چای دارجیلینگ، چای نیلگری و چای سبز، چای از دیرباز یکی از مهم‌ترین کالاهایی است که مورد توجه توریست‌ها قرار داشته است.

چای هندی

عطر هندی

یکی از صنایع مهم کشور هند صنعت عطر سازی است که باعث شهرت این کشور در سطح جهان شده است. عطرهای کشور هند بیشتر در شهر کانوج در اوتار پرادش، بدون الکل و از مواد شیمیایی با ضرر خیلی کم ساخته می‌شود. البته از عطر هندوستان در صنعت دارو سازی و از عطرهای خوراکی در شیرینی پزی نیز استفاده می‌شود.

عطر هندی

صنایع دستی

کشور هند صنایع دستی زیادی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان ظروف برنجی، کفش‌های چرمی، چراغ‌های نفتی قدیمی، ظروف بیدری، مجسمه‌ی گانش، عروسک‌های راجستانی، رومیزی و روتختی‌های چیکان دوزی، وسایل چوبی، ظروف سفالی، عروسک‌های کاتپوتلیس، ظروف دیبیس، وسایل تزئینی ساخته شده از عاج فیل و... را نام برد.

صنایع دستی

روغن آیورودا

کشور هند بخاطر ماساژ، یوگا و ورز‌ش‌های آرامش دهنده معروف است و مواد مورد نیاز برای انجام این ورزش‌ها یعنی روغن آیورودا در این کشور به وفور یافت می‌شود. مرکز اصلی روغن آیورودا ایالت کرالاست که در آن می‌توانید این روغن‌ها را خریده و به همراه خود ببرید.

روغن آیورودا

پشمینه شال

پشمینه شال نام شال‌های بلندی است که از پشم ۳ نوع بز کوهی بافته شده، بسیار نرم و لطیف و خیلی خیلی سبک است. پشمینه شال یکی از سوغات مهم کشور هند است که زادگاه آن دامنه‌ی هیمالیایی شهر کشمیر هندوستان در منطقه‌ی لداخ می‌باشد.

پشمینه شال

مروارید حیدر آباد

یکی از سوغات مهم کشور هند مروارید است که مهم‌ترین مرکز عرضه‌ی آن شهر حیدر آباد می‌باشد. حاکمان این شهر از دیرباز به مروارید علاقه‌ی خاصی داشتند و همین امر سبب شده که امروزه حیدر آباد به خاطر خرید و فروش مروارید، این کالای گران بها در جهان معروف باشد.

مروارید حیدر آباد

جواهر آلات

مردم هند به انواع جواهر آلات علاقه‌ی زیادی دارند، به طوری‌که 11 درصد طلای جهان به وسیله‌ی زنان و دختران هندی استفاده می‌شود، پس خریدن زیور آلات از هند به عنوان سوغات عملی مرسوم است. جواهر سازی یکی از صنایع همه‌ی شهرهای کشور هند می‌باشد و در هند می‌توانید هر نوع زیور آلاتی از جنس طلا، نقره و... با قیمت مناسب و در همه‌ی شهرهای این کشور خریداری کنید، وسایلی از قبیل گوشواره، گردبند، دستبند، پابند و... .

جواهر آلات

پارچه‌های هندی

منسوجات هند بسیار معروف و پارچه‌های آن بسیار با کیفیت هستند، در هند پارچه ها از مواد اعلا تهیه شده و روی بعضی از آن‌ها با دست دوخت‌هایی انجام می‌گیرد که علاوه بر زیبایی ارزش فراوانی نیز دارند.در هند چندین پارچه فروشی معتبر و معروف در چندین شعبه قرار دارد که از میان آن‌ها می‌توان به پارچه فروشی فابیندیا و پارچه فروشی آنوخی اشاره کرد.

پارچه‌های هندی

کتاب‌های زبان و دی وی دی فیلم، زبان و یوگا

در کشور هند برای علاقمندان به زبان‌های کشورهای مختلف دنیا کتاب‌های فراوان با قیمت‌های بسیار مناسب وجود دارد. علاوه بر کتاب می‌توان در این کشور دی وی دی‌هایی با مضمون زبان انگلیسی، فیلم‌های هالیوودی و آموزش و تمرین‌های یوگا که قیمت مناسبی هم دارند پیدا کرد.

یوگا

در این مقاله به موضوع خرید در هند، مراکز خرید این کشور و اجناسی که می‌توان از هند خرید پرداختیم، در صورتی که تمایل دارید به کشور پهناور و زیبای هند سفر کنید به قسمت سفر به هند در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید