راهنمای سفر به آذربایجان | نکات ضروری سفر به آذربایجان
مجتبی پورموسوی 1399/09/17 4948 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


این مقاله نکاتی را در قالب راهنمای سفر به آذربایجان به شما بیان می‌کند تا شما بتوانید سفر بهتری به این کشور را، برای خود رقم بزنید. آذربایجان که سرزمین آتش نامیده می‌شود، همان جمهوری شوروی سابق است که به خاطر پایتخت و فناوری پیشرفته خود در شهر بزرگ باکو، کوه‌های ‌بزرگ قفقاز و پدیده آتش بازی عجیب و معروف آن در مراسم سال نو کریسمس، به شهرت جهانی رسیده است و سالانه گردشگران زیادی را از کشورهای مختلف، جذب خود، کرده است.

من قبل از بازدیدی که از آذربایجان داشتم، فقط می‌دانستم که گروه موسیقی و خوانندگان آن در یورو ویژن سال 2011 به عنوان، برترین گروه، انتخاب شدند. اما با اولین بازدید از کشور آذربایجان، به این نتیجه رسیدم که آذربایجان همانند یک گوهر کشف نشده است که خیلی از افراد و مردمان ما، از وجود این گوهر در همسایگی ایران، بی‌خبر هستند.

آذربایجان یک کشور شگفت انگیز، فوق‌العاده، زیبا و دوستانه است. باکو، پایتخت آن، شهری مدرن است که با یک مترو که به تازگی ساخته شده، وای فای پرقدرت و تعداد زیادی ساختمان به سبک پاریس و ایده‌هایی آینده نگرانه روز‌به‌روز در حال پیشرفت است. یکی از نکات جالبی که آذربایجان دارد، به غیر شهر باکو، بیشتر مناطق این کشور، از شهرها و روستاهای کوچک با طبیعت بکر و دیدنی پر شده است. در توصیف یک جمله‌ای، باید بگویم که آذربایجان طبیعتی است که در لابه‌لای آن، مردم در آرامش کامل، در حال زندگی هستند. تاریخ گسترده این کشور نیز، برای افرادی که عاشق تاریخ و فلسفه هستند، می‌تواند سفری مهیج را برایشان، رقم بزند.

قبل از شروع سفر خود ابتدا باید اطلاعاتی در مورد آن کشور داشته باشید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که می‎خواهید به باکو آذربایجان با قیمت مناسب سفر کنید، لیست تورهای باکو و آفرهای ویژه آذربایجان را در صفحه "تور باکو" مشاهده کنید.

مهم‌‌ترین اطلاعات قبل از سفر به کشور آذربایجان

در سفرهای خارجی همان طور که می‌دانید ابتدا باید ویزای آن کشور را برای خود تهیه کنید. ما با بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که برای اخذ ویزا، 4 راه برای شما وجود دارد. این اطلاعات را به عنوان راهنمای سفر به آذربایجان، هرگز فراموش نکنید.

رایج‌‌ترین راه‌های ‌گرفتن ویزای کشور آذربایجان

همان طور که گفته شد 4 روش اخذ ویزای آذربایجان عبارت‌اند از:

  1. یکی از رایج‌‌ترین روش‌هایی که مسافران قبل از سفر، ویزا را از این طریق بدست می‌آورند، حضور پیدا کردن در سفارت آذربایجان یا یکی از کنسولگری‌های ‌این کشور است. شما با حضور در این مکان همراه داشتن مدارکی مانند شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و ... فرم‌هایی را پر می‌کنید و اگر در این بابت مشکلی برای شما نباشد، پس از چند روز، ویزای شما آماده است.
  2. برخی وب سایت‌هایی مانند آسان ویزا، که برای اخذ ویزا طراحی شده اند و با دریافت مدارک شما، در کمترین زمان ممکن، ویزای کشور مربوطه را برای شما صادر می‌کنند.
  3. می توانید از آژانس‌های ‌مسافرتی معتبر استفاده کنید. برخی آژانس‌های ‌مسافرتی با ایجاد شرایطی برای مسافران، در مراحلی از اخذ ویزا، به آن‌ها کمک می‌کند و شاید حتی بدون اینکه شما را به دردسر بیندازند، با گرفتن مدارک از شما، ویزای شما را می‌گیرند.
  4. برای کشور آذربایجان، این امکان نیز وجود دارد که با قابلیت جدیدی که برای گردشگران، قرار داده اند، بتوانید در مقصد با هزینه‌ای حدود 25 تا 30 دلار، ویزا را دریافت کنید. البته معمولا این امکان، برای سفرهای هوایی به آذربایجان، امکان پذیر است.


گرفتن ویزای آذربایجان

نکات ضروری که قبل از سفر به آذربایجان باید بدانید!

  • ابتدا بهتر از درباره زبان رسمی مردمان این کشور، بدانید. مردمان این کشور به زبان ترکی آذری حرف می‌زنند و اگر ترک زبان باشید، به راحتی حرف‌های ‌این افراد را متوجه می‌شوید.
  • سعی کنید تمام اقلامی که به آن نیاز دارید را در همین کشور خود، تهیه کنید. چون ممکن است در آذربایجان یا هر کشور دیگری، مجبور شوید هزینه هنگفتی را بابت آن پرداخت کنید.
  • کشور آذربایجان به دلیل داشتن طبیعت بکر و جاذبه‌های ‌گردشگری در دامنه‌های ‌کوه‌های ‌مرتفع، سعی کنید حتما کفش ورزشی، به همراه خود داشته باشید.
  • اگر امکان آن را دارید که آب آشامیدنی همانند آب معدنی، به همراه خود داشته باشید، حتما از این کار دریغ نکنید. چون آب لوله‌کشی باکو آشامیدنی نیست و باید آب معدنی با قیمت بالا، تهیه کنید. این یکی مواردی است که در شرایط سفر به آذربایجان باید در نظر بگیرید.
  • هنگامی که وارد این کشور شدید، اگر جز آن دسته افرادی هستید که قصد دارید خارج از برنامه‌های ‌تور، به بازدید از شهر بروید یا اینکه می‌خواهید به منزل اقوام خود در این کشور بروید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما یک باکوکارت، تهیه کنید. این کارت برای استفاده از مترو، اتوبوس و تاکسی برای شما کاربرد دارد.
  • اگر قصد خرید از این کشور را دارید به شما پیشنهاد می دهیم که مقاله قوانین گمرکی باکو را مطالعه کنید.

نکات ضروری سفر به آذربایجان

3 روش متفاوت برای سفر به کشور آذربایجان

این قطعا سوال بسیاری از شماست که قصد سفر به این کشور را دارید. رایج‌‌ترین روش‌هایی که می‌شود به این کشور زیبا و دیدنی، سفر کرد، استفاده از وسایل نقلیه مانند هواپیما، قطار، اتوبوس، خودرو شخصی و حتی پای پیاده است. بله، درست متوجه شدید. این یکی از همان کشورهایی است که حتی پای پیاده هم می‌توانید به این کشور، سفر کنید. کافیست با خودرویی خود را به مرزهایی که به همسایگی ایران قرار دارد، برسانید و سپس با نشان دادن ویزا و مدارک خود، خود را به این کشور برسانید.

هواپیما؛ راهکاری آسان اما هزینه بر

قطعا می‌دانید که سریع‌‌ترین راه ممکن که در راهنمای سفر به آذربایجان، برای شما شرح می‌دهیم، استفاده از سفرهای هوایی برای رسیدن به این کشور است. امروزه تورهای گردشگری هوایی زیادی را برای سفر به آذربایجان در نظر گرفته اند. کافیست بررسی کنید و بهترین تور سفر به آذربایجان هوایی را انتخاب کنید.

به دلیل نوسانات قیمت، ما از قرار دادن قیمت تورهایی که برای این سفر، در نظر گرفته می‌شود، معذوریم.

قطار؛ لذتی وصف ناپذیر در مسیری جذاب و دیدنی

یکی دیگر راه‌های ‌رسیدن به گوهر نایاب خاورمیانه، استفاده از خطوط قطار است. اکنون تورهای گردشگری زیادی برای این مسیر در نظر گرفته شده است. شاید مهیج‌‌ترین قسمت سفر به آذربایجان با قطار البته به نسبت دیگر وسایل نقلیه، مسیر فوق‌العاده جذاب آن است. شما در طی مسیر با گذر از جنگل‌ها و طبیعت بکر کشورمان ایران و همین طور آذربایجان، زیبایی وصف ناپذیر را خواهید دید.

ساختمان های شهر باکو آذربایجان

خودرو شخصی و اتوبوس؛ سفری مهیج و متفاوت از سفرهای داخلی

کمتر کسی خودروی شخصی را برای سفر به آذربایجان انتخاب میکنند. اما اگر خواهان رقم زدن خاطراتی جذاب و هیجانات سفر به کشورهای خارجی با خودرو شخصی هستید، این سفر برای شروع تجربه‌های ‌خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. مسیر سفر با خودروی شخصی نیز همانند سفر با قطار زیبا و جذاب است. از این جهت، قطعا نظر شما در بابت جلب می‌کند.

تورهای گردشگری نیز برای سفر به این کشور با وسیله نقلیه اتوبوس در نظر گرفته شده است که آن هم می‌تواند تجربه متفاوتی برای شما باشد که همیشه قصد دارند، سفرهای خود را با طی کردن جاده‌های ‌زیبا، تجربه کنند. بنابراین مقاله راهنمای سفر زمینی به باکو برای شما کاربردی‌ترین نکات را بیان می کند.

برای مسیرهای زمینی سفر به آذربایجان، مرزهای زیر را می‌توانید در نظر داشته باشید:

  1. مرز آستارا
  2. مرز بیله سوار

هزینه‌های ‌سفر به باکو؛ مهم‌‌ترین عوامل در هزینه‌های ‌سفر

اگر اندکی اطلاعات درباره این کشور، بدست آورده باشید، به این جریان رسیده‌اید که پول رایج این کشور منات است. اکنون (مهرماه 1399) هر منات آذربایجان برابر است با 16000 تومان و تمام هزینه‌های ‌شما بر این اساس، مشخص خواهد شد.

حمل و نقل در آذربایجان

همان طور که در قسمت نکات ضروری قبل از شروع سفر به آذربایجان گفته شد یکی از مواردی که در هزینه سفر به آذربایجان، باید در نظر بگیرید، تهیه باکوکارت است. با تهیه این کارت، هم هزینه‌های ‌حمل و نقل شما، کاهش پیدا می‌کند و هم راحت تر می‌توانید به دیدن از جاذبه‌های ‌گردشگری این کشور بروید.

اما به طور کلی برای تهیه بلیط بدون در نظر گرفتن باکوکارت به شرح زیر است:

  • بلیط قابل شارژ: 2 منات
  • بلیط غیرقابل شارژ: 0.2 منات
  • کرایه تاکسی آنلاین و عادی: 5 منات
  • هزینه بنزین به ازای هر لیتر برای استفاده از خودرو شخصی: 0.7 منات


هزینه اقامت در باکو؛ پایتخت بزرگ آذربایجان

ما هزینه سفر به آذربایجان برای یک شب اقامت را در لیست زیر برای شما تهیه کرده‌ایم:

  • هتل 3 ستاره: 20 تا 180 منات (بسته به منطقه‌ای که هتل در آن قرار دارد)
  • هتل 4 ستاره: 30 تا 300 منات (بسته به منطقه‌ای که هتل در آن قرار دارد)
  • هتل 5 ستاره: 120 تا 3000 منات (بسته به منطقه‌ای که هتل در آن قرار دارد)


ما به عنوان پیشنهاد ویژه، لیستی از 11 هتل برتر در شهرهای مختلف این کشور را برای شما تهیه کردیم تا بهترین خاطرات سفر را در این کشورها برای خود رقم بزنید:

  1. هتل ساحیل در باکو Sahil
  2. هتل مستر هاستل در باکو Mr Hostel
  3. هتل باکو حوم در باکو(Baku Home)
  4. هتل خامسا در باکو Khamsa
  5. هتل کاهران در شهر گابلا Kahran
  6. هتل ایلگار در شهر شکی Ilgar
  7. هتل کانال در شهر شکی Canal
  8. هتل وانکومات در شهر لنکران Vaenkomat
  9. هتل لاهیج در شهر لاهیج Lahij
  10. هتل بایی گوبا در شهر گوبا Bai Guba
  11. هتل گانجا قدیمی در شهر گانجا Old Ganja

قلعه تاریخی آذربایجان

4 پیشنهاد شگفت انگیر برای کاهش هزینه سفر به آذربایجان

شاید برای شما هزینه کردن برای این سفر کمی دشوار باشد، از این جهت 4 پیشنهاد ویژه را برای کاهش هزینه‌های ‌این سفر، برای شما تهیه کرده ایم:

  1. یک تور پیاده روی رایگان بگیرید: در حالی که در باکو هستید، یک تور پیاده‌روی رایگان انتخاب کنید تا با این شهر آشنا شوید.
  2. چادر زدن در مکان‌های ‌زیبای کشور آذربایجان: اردوگاه وحشی در آذربایجان رایگان است، بنابراین در هر جایی که دوست دارید یک چادر مسافرتی تهیه کنید و در قسمت‌های ‌امن، چادر بزنید. این پیشنهاد برای سفر با خودرو شخصی مناسب می‌باشد.
  3. برخی هتل‌های ‌در آذربایجان، به شما امکان آشپزی می‌دهند. از این جهت می‌توانید خودتان مواد غذایی تهیه و برای خود آشپزی کنید.
  4. تهیه کارت وسایل حمل و نقل عمومی باکوکارت

این مواردی که گفته شد تا حدود زیادی در کاهش هزینه‌های ‌شما می‌تواند نقض موثری را ایفا کند.

برج‌های شعله باکو آذربایجان

این 5 مکان حیرت‌انگیز  ‌را هرگز در سفر به آذربایجان، فراموش نکنید!

در هر سفری ممکن است مکان‌هایی را به شما پیشنهاد دهند که ندیدن آن‌ها ارزش سفر شما را به کمترین حد خود، می‌رساند و همین طور کارهایی که انجام ندادن آن، همانند آن است که اصلا به این سفر را تجربه نکرده اید. این 5 مورد نیز در سفر به آذربایجان اهمیت بسیار بسیار زیادی دارد.

بازدید از شهر باکو؛ پایتخت فرهنگ و هنر کشور آذربایجان

سفر به باکو آذربایجان مهمترین پیشنهاد در تور آذربایجان است. شهری که حاشیه دریای خزر، قرار دارد و ترکیبی از ساختمان‌های ‌تاریخی به سبک قدیم و همچنین ساختمان‌هایی با سبک معماری خاص و جدید امروزه. بازدید از این نهایتا دو روز نیاز دارد. شما می‌توانید از موزه‌های ‌آن، غذاهای خوش طعم رستوران‌های ‌فوق‌العاده آن، بهره مند شوید.

شکی؛ یک ایستگاه معروف در جاده ابریشم

شکی یکی از شهرهای شمال غربی کشور آذربایجان است. جایی که کاروانسرای قدیمی (مسافرخانه‌هایی با حیاط‌های ‌بزرگ) را می‌یابید، که در آن بازرگانان زندگی می‌کردند و بیشتر مکان‌های ‌آن، مانند قلعه‌هایی برای محافظت از بازرگانان (دیوارهای بلند، یک دروازه) ساخته شده و تاریخ این جریانات به اوایل قرن هجدهم برمی گردد.

لاهیج؛ روستایی با سازه‌هایی عجیب و غریب

خیابان‌هایی سنگفرش شده، سازه‌های ‌خارق العاده و مهیج، مردمان با زبان تات، رودخانه‌هایی با طبیعتی چشم نواز، این روستا را هر چه تمام تر، برای هر گردشگری، جذاب و دیدنی، می‌کند. این روستا به دلیل نزدیکی به رودخانه و آبشار و این ویژگی‌هایی که گفته شد، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

نوشته‌های ‌تاریخی گابوستان؛ یکی از نام آوران آذربایجان در یونسکو

در محلی به نام گابوستان، 6000 هزار سنگ نوشته وجود دارد که برای حدود 40 هزار سال پیش می‌باشد. این نوشته و نقاشی‌هایی که روی این سنگ ها، دیده می‌شود، فرهنگ غنی این کشور را نشان می‌دهد. شما بر روی این سنگ ها، نقاشی زن‌هایی که در حال رقص، مردانی که در حال شکار و حیوانات مختلفی را می‌بینید.

آتشگاه؛ معبدی عجیب و زیبا در حاشیه باکو

آتشگاه معبدی درست در بیرون باکو است که به عنوان عبادتگاه هندو و زرتشتیان مورد استفاده قرار گرفته است (اکنون این مرکز برای زرتشتیان است). هر اتاق دارای پانل‌های ‌کاملی در مورد تاریخ معبد، زائران و آیین زرتشتی است. در مرکز مجموعه شعله‌ای وجود دارد که به گفته آن ها، نماینده خداست، که زمانی گازهای طبیعی باعث شدند که شعله بیشتری داشته باشد.

سخن آخر

ما سعی کردیم مفیدترین اطلاعات را در قالب راهنمای سفر به آذربایجان، به شما ارائه دهیم. ممکن است به دلیل شرایط کنونی بیماری کرونا، سفر رفتن سخت تر از گذشته باشد. از این جهت، با نکاتی که در این مقاله برای شما فراهم شده است، در نظر گرفتن هزینه سفر به آذربایجان و شرایط‌های ‌مختلف آن، می‌توانید سفری مهیج و جذاب را برای خود رقم بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1400/05/25

    با سلام و تشکر از اطلاعاتی که در اینجا در اختیار گذاشته اید. در مطلب مذکور صحبت از اردوگاه وحشی شده لطفا کمی توضیح دهید. ممنونم ضمنا ما قصد سفر زمینی به جمهوری اذربایجان رو داریم و دوست داریم در بعضی مناطق از چادر استفاده کنیم لطفا اگر تجربه و یا اطلاعاتی رو دارید با ما در میان بگذارید تشکر مهدی یوسفی، ایران

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید