چهار پیشنهاد ویژه برای گردش یک روزه در استانبول
3795 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

4 پیشنهاد برای گردش یک روزه در استانبول


اگر یک روز برای گردش در استانبول وقت داشته باشید، چگونه زمان خود را مدیریت می‌کنید و بازدید از کدام‌یک از جاذبه‌ها را در اولویت قرار می‌دهید؟ مسلما جاذبه های دیدنی استانبول به اندازه‌ای زیاد هست که شاید یک یا دو هفته هم برای دیدن همه آنها کافی نباشد؛ اما برخی مواقع چاره‌ای نیست و برنامه‌ها را باید به گونه‌ای تنظیم کرد که بتوان در یک روز، بیشترین استفاده را داشت.
در مقاله امروزکایت، ما چهار برنامه جذاب را برای گردش یک روزه در استانبول چیده‌ایم تا در مدت زمانی کوتاه، تجربه‌ای فوق‌العاده از تفریح در توریستی ترین شهر ترکیه برای شما رقم بخورد. هرکدام از این برنامه‌ها، حال و هوای خاص خود را داشته و می‌توانند روایت‌گر داستانی متفاوت در خاطرات شما باشند. برای مشاهده تورهای استانبول ترکیه می‎توانید به صفحه "تور استانبول" مراجعه کنید.

پیشنهاد گردش در استانبول
پیشنهاد اول: شکم‌گردی در استانبول


تنوع غذایی مردم ترکیه بسیار بالاست و در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های شهرهای بزرگی مثل استانبول، می‌توان غذاهای لذیذی را پیدا کرد که شاید در هیچ جای دیگری وجود نداشته باشند. مسلما هیچ کسی نمی‌تواند در یک روز از تمام بخش‌های استانبول دیدن کند؛ ولی شکم‌گردی و امتحان غذاهای مختلف، قطعا لذت‌بخش خواهد بود.
ترک‌ها صبحانه را مفصل می‌خورند؛ اما برای صبحانه می‌توان نان شرینی حلقوی Simit را همراه با یک فنجان چای میل کرد. اگر بخواهید، می‌توانید همراه با خوردن این نان‌های خوشمزه، در خیابان قدم بزنید. به علاوه، توصیه می‌کنیم سیمیت را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نخرید. قهوه جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ترکیه دارد. پیشنهاد ما بعد از صرف صبحانه، خوردن یک فنجان قهوه ترکی است؛ آن هم در کافه Mustafa Amca (عمو مصطفی) در پاساژ هازاپولو در بی‌اغلو.

شکم گردی در استانبول
بستنی ماراش، یکی از خوراکی‌های خوشمزه ترک‌هاست که بازدید از استانبول بدون خوردن یکی از آنها هیچ لطفی ندارد! برای رفع تشنگی، هیچ چیزی به اندازه خوردن آب‌میوه‌های طبیعی لذت‌بخش نیست. مغازه‌هایی که این نوشیدنی‌ها را می‌فروشند، در خیابان‌های اطراف برج گالاتا و منطقه توفان زیاد هستند.

بستنی ماراش در استانبول
ساندویچ‌های بالیک اکمک شهرت زیادی در ترکیه دارند، ولی می‌توان برای ناهار، یکی از غذاهای ترکی که با ماهی تازه تهیه می‌شود را امتحان کرد. صدف شکم‌پر یا میدیه دلمه هم یکی از محبوب‌ترین غذاهای ترکیه است که تقریبا در تمام خیابان‌ها می‌توان آن را پیدا کرد.

میدیه دلمه استانبول
پیشنهاد دوم: بازدید از جاذبه های دیدنی استانبول


دنبال کردن این برنامه مانند یک سفر مهیج در قرن‌های گذشته است و قطعا برای علاقه‌مندان به بناهای تاریخی، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این برنامه را برای گردش یک روزه با پای پیاده در استانبول تهیه و مسیر حرکت آن، در تصویر زیر مشخص شده است:

مسیر حرکت در تور یک روز استانبول

ساعت 9، صبحانه را در کافه‌ای در فِنِر به نام Perispri Cafe میل کنید و سپس به سمت یکی از کلیساهای جامع ارتدوکس استانبول به نام The Ecumenical Orthodox Patriarchate که تنها 2 دقیقه با شما فاصله داشته و معماری شگفت‌انگیزی دارد، حرکت کنید. بعد از بازدید از این مجموعه، حدود 5 دقیقه به محل سوم یعنی کلیسای بلغارستانی سنت استفان پیاده می‌رویم؛ عمارتی بزرگ که در ساخت آن از چدن استفاده شده و حقیقتا یک گوهر معماری به حساب می‌آید.

کلیسای بلغارستانی سنت استفان استانبول
موزه کورا که حدود 20 دقیقه با ما فاصله دارد، شگفتی‌های بسیاری داشته و به نوعی می‌تواند پیش‌درآمدی برای بازدید از مسجد حاجی صوفیا باشد. بعد از بازدید از این موزه، به سمت مسجد یاووز سلطان سلیم بروید. این مسجد در بالای پنجمین تپه استانبول واقع شده و چشم‌اندازی خیره‌کننده از خلیج شاخ طلایی را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. 

مسجد سلطان سلیم استانبول
در نقطه F که حدود 20 دقیقه با مسجد یاووز سلطان سلیم فاصله دارد، آب‌راهه والنس بنا شده است؛ یکی از معدود سازه‌های باقی‌مانده از دوره روم که قطعا از بازدید از آن پشیمان نخواهید شد. اگر خسته‌ شدید، احتمالا صرف یک فنجان قهوه در یکی از کافه‌های همین منطقه به نام Vefa Bozacısı تصمیم مناسبی خواهد بود.


مسجد سلیمانیه، یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی استانبول است که علاوه بر پنجره‌های منحصربه‌فرد، چشم‌اندازی عالی از برج گالاتا دارد. در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید و صرف غذا به فروشگاه Kurukahveci Mehmet Efendi و رستوران Pandeli در قلب بازار مصری‌ها سر بزنید.

بازار مصری های استانبول

اگر هنوز زمان کافی برای بازدید از سایر بناهای تاریخی استانبول را دارید، می‌توانید مطابق با نقشه زیر، ابتدا از موزه باستان‌شناسی استانبول و سپس آب‌انبار زیرزمینی باسیلیکا و مسجد حاجی صوفیا بازدید کنید. این بناهای تاریخی که ریشه در فرهنگ و تاریخ ترکیه دارند، فاصله کمی با یکدیگر داشته و می‌توانند ساعت‌ها شما را مشغول کنند. برای پایان دادن به این روز پرمشغله نیز احتمالا هیچ چیزی به اندازه اقامت در هتل چهارفصل استانبول در سلطان احمد لذت‌بخش نخواهد بود.

نقشه حرکت در تور استانبولهتل 4 فصل استانبول


پیشنهاد سوم: عکاسی از زیباترین محله‌ها


عکاسی از محله‌های زیبای استانبول، سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد. برای اینکه بتوانید منظره‌ای زیبا را در قاب دوربین خود جای دهید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از طلوع خورشید در میدان اورتاکوی حاضر شده و تصویری به‌یادماندنی از مسجد و پلی که آسیا و اروپا را به یکدیگر وصل می‌کند، ثبت کنید.


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


پل یاووز سلطان سلیم استانبول
معمولا صبحانه‌ها در کافه‌ها و رستوران‌های استانبول بسیار مفصل هستند؛ این یعنی با کمی خلاقیت، صبحانه رنگارنگ شما می‌تواند سوژه بعدی برای عکاسی باشد! یکی دیگر از بهترین ایده‌ها، عکاسی از پل و برج گالاتا است؛ برای این کار، قرار دادن پل و برج گالاتا در یک قاب، ایده‌ای جذاب برای نمایش زیبایی‌های این منطقه است. اسکله نزدیک پل گالاتا در منطقه روملی حصاری نیز چشم‌اندازی عالی از عمارت‌های چوبی بزرگ نزدیک آب را در مقابل شما قرار خواهد داد. وقتی گشت‌وگذار شما در بسفر به پایان رسید، می‌توانید سری به بازار مصری‌ها زده و علاوه بر خرید، از ادویه‌جات و محصولات رنگارنگ عکاسی کنید.

عمارت های چوبی استانبول
عکاسی از غروب آفتاب، کاری دشوار و البته لذت‌بخش خواهد بود. برای اینکه بهترین دید را داشته باشید، می‌توانید سوار یکی از کشتی های تفریحی (مخصوصا آنهایی که در بشیکتاش پهلو می‌گیرند) شده یا ساختمان‌های بلند را برای این کار انتخاب کنید.

غروب افتاب در استانبول
پیشنهاد چهارم: گردش در استانبول مثل یک شهروند قدیمی


اگر می‌خواهید بدانید زندگی مثل یک شهروند واقعی استانبولی چگونه است، باید حتما به بخش آسیایی شهر سر بزنید. واقعیت این است که اکثر مردم استانبول هیچ‌گاه بخشی از زمان روزانه خود را به بازدید از بناهای تاریخی یا مکان‌های تفریحی اختصاص نمی‌دهند. اگر بعد از استفاده از متروبوس‌های شلوغ استانبول و رسیدن به مقصد هم‌چنان عاشق این شهر هستید، از آزمون ما سربلند بیرون آمده‌اید!

صبحانه در مودا استانبول
مودا یکی از بهترین محله‌های استانبول است که در آن می‌توان صبحانه‌هایی لذیذ را پیدا کرد. بعد از قدم زدن در خیابان‌های آرام مودا، بد نیست به بازار تاریخی و مرموز قاضی کوی هم سر بزنید. اینجا انواع میوه‌های تازه، سبزیجات و ترشیجات به فروش می‌رسد و احتمالا حسابی برای خرید وسوسه خواهید شد. بعد از خروج از بازار، با یکی از تاکسی‌های خطی که به مقصد بوستانچی می‌روند، خود را به سودایه رسانده و در سواحل کاده‌بوستان، از پیاده‌روی لذت ببرید.

تاکسی های خطی استانبول
برای صرف ناهار و استراحت می‌توانید در نِنی (Neni) توقف کنید؛ یکی از بهترین رستوران های استانبول در کل منطقه بغداد کادِسی که حضور در آن لذت‌بخش خواهد بود. اگر قصد خرید از استانبول را دارید، به سمت سوادیه حرکت کرده و در خیابان اصلی، سراغ فروشگاه‌های لوکس و مراکز چندطبقه بروید. در پایان نیز می‌توانید با همان تاکسی‌های زردرنگ، به سمت اسکله یا مقصد مورد نظر خود بازگردید.

رستوران ننی استانبول

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید