پنج روش برای کاهش هزینه ها در تور استانبول
3695 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

سفر ارزان به استانبول ؛ 5 روش برای کاهش هزینه ها


استانبول یکی از شهرهای محبوب ترکیه است که سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند و مثل هر نقطه دیگری از دنیا، راه‌های زیادی برای کاهش هزینه های سفر به استانبول وجود دارد. اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، امروز در مجله کایت می‌خواهیم چند نکته کاربردی را برای کاهش هزینه ها بیان کنیم تا علاوه بر خرج کمتر، سفری دلچسب‌تر را تجربه کنید.

تورهای مرتبط:


انتخاب محل اقامت در استانبول


در استانبول، مکان‌های زیادی برای اقامت وجود دارد که متناسب با بودجه خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. قیمت‌ها نیز متفاوت است: از شبی 12 یورو در هتل‌های زیبا تا بیش از 200 یورو در هتل‌های لوکس و مجلل! قبل از سفر، حتما در مورد هتل‌ها تحقیق کرده و سری به سرویس‌های آنلاین بزنید تا از تخفیفات ویژه برخوردار شوید.
در مورد محل اقامت، ما دو منطقه را پیشنهاد می‌کنیم:


سلطان احمد


سلطان احمد یکی از محبوب‌ترین مناطق استانبول بوده و دسترسی بسیار خوبی به جاذبه‌های زیبایی همچون آب‌انبار باسیلیکا، مسجد آبی، حاجی صوفیا و کاخ توپ کاپی دارد. اقامتگاه Metropolis Hostel می‌تواند برای گردشگرانی که با کوله‌پشتی سفر می‌کنند، محل مناسبی باشد. اگر هم ترجیح می‌دهید شب را در اتاق‌های شخصی‌تر سپری کنید، مهمان‌خانه Seatanbul و هتل خانوادگی Med Cezir مکان‌های خوبی خواهند بود.

محل اقامت در استانبول
بی‌اغلو


بی‌اغلو نام منطقه‌ای مشهور در نزدیکی میدان تکسیم بوده و خیابان 1.4 کیلومتری استقلال با ساختمان‌های مربوط به دوره عثمانی، مراکز خرید جذاب و تفریحات شبانه هم در این منطقه واقع شده است. اگر می‌خواهید شب را در بی‌اغلو سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به هتل Chambers of the Boheme که بازخوردهای بسیار خوبی در فضای مجازی داشته و درست مجاور میدان تکسیم قرار دارد، سر بزنید. 

محل اقامت در استانبول
گردش در شهر


استانبول سیستم حمل و نقل نسبتا پیشرفته‌ای دارد و گردشگران در کنار انتخاب وسایل نقلیه عمومی، می‌توانند در هر جایی تاکسی بگیرند. هرچند، اگر واقعا می‌خواهید هزینه های سفر به استانبول را کاهش دهید، باید قید تاکسی گرفتن را بزنید! هزینه سوخت در کشور ترکیه بسیار بالاست و به تبع آن نمی‌توان بر هر مسیری از تاکسی استفاده کرد.
تفاوتی ندارد که از فرودگاه صبیحه گوکچن وارد استانبول می‌شوید یا آتاترک؛ از هر دو فرودگاه می‌توان با اتوبوس‌ به میدان تقسیم رفت. طبیعتا اتوبوس سرعت پایین‌تری نسبت به تاکسی دارد، اما هزینه بسیار کمتر قطعا ارزشش را خواهد داشت. راه دیگر برای تجربه یک سفر ارزان به استانبول، استفاده از خطوط مترو است. خوشبختانه، از سالن اصلی فرودگاه آتاترک تا ایستگاه مترو تنها 5 دقیقه پیاده راه است و توریست‌ها با هزینه‌ای معقول می‌توانند به مرکز شهر بروند.

گردش با مترو در استانبول
استانبول کارت


اگر چند روزی را برای بازدید از بناهای تاریخی و مکان های دیدنی استانبول در نظر گرفته‌اید، حتما به فکر تهیه استانبول کارت هم باشید. افرادی که این کارت‌های هوشمند را تهیه می‌کنند، از تخفیفی خوبی هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی برخودار خواهند شد؛ درست مثل کارت‌های اعتباری مترو و اتوبوس تهران.

استانبول کارت
در نهایت، ما پیشنهاد می‌کنیم با تهیه یک کفش راحت، جاذبه‌های استانبول را با پای پیاده دنبال کنید! به خاطر بافت تاریخی شهر و دیدنی‌های زیادی که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، پیاده‌روی در استانبول بسیار لذت‌بخش بوده و می‌تواند هزینه‌ها را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.


جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های مجانی استانبول


بدون شک، سفر به استانبول بدون بازدید از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی مثل مسجد سلطان احمد، کاخ توپ کاپی، پل گالاتا و موزه‌های سطح شهر هیچ لطفی ندارد؛ اما در استانبول تفریحاتی هم هستند که بدون پرداخت پول می‌توان از آنها لذت برد. ما چند ایده جالب برای شما داریم:


•    تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر غروب خورشید بر روی پل گالاتا

تماشای غروب از روی پل گالاتا
•    بازارگردی در بازار ادویجه‌جات و بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول
•    بازدید از مساجد باشکوه و زیبایی مثل مسجد آبی، مسجد سلیمانیه و مسجد رستم پاشا

مسجد رستم پاشای استانبول
•    تفریح در پارک گلخانه استانبول و ییلدیز پارک در منطقه بشیکتاش

پارک گلخانه استانبول
•    بازدید از موزه مدرن استانبول در روزهای پنجشنبه که رایگان است

بازدید از موزه مدر استانبول
•    گشت و گذار در موزه نقاشی و مجسمه‌سازی استانبول (رایگان از ساعت 10 صبح تا 16:30 به جز روزهای یکشنبه و دوشنبه)

موزه نقاشی و مجسمه سازی استانبول
•    تماشای آثار تاریخی در موزه پرا در ساعت‌های رایگان 18:00 تا 22:00 روزهای جمعه

تماشای اثار تاریخی در موزه پرا استانبول
علاوه بر این، محله‌های بسیار زیبایی مثل اورتاکی در استانبول وجود دارند که شب‌گردی در آنها می‌تواند خاطره‌انگیز باشد.


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


محله اورتاکی استانبول
مراکز خرید ارزان در استانبول


حقیقتا، استانبول را می‌توان بهشتی برای شیفتگان خرید معرفی کرد. البته، به همان اندازه که تنوع فروشگاه های استانبول زیاد است، قیمت‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند!
مرکز تجاری بی‌اغلو در خیابان استقلال از شناخته‌شده‌ترین مراکزی است که فروشگاه‌های آن، محصولات را با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌کنند. پاساژ ترکوز در نزدیکی میدان تکسیم هم بابت کالاهای خوش‌قیمت، محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد. اگر از قیمت‌های نجومی برخی فروشگاه‌ها خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ پاساژ اطلس در میان تکسیم بروید. پاساژ سینا پاشا در بشیکتاش، پاساژ اپرا اونور در قاضی کوی، بازار ادویه در امینونو و بازار بزرگ استانبول، از بهترین مراکز خرید استانبول هستند.

مراکز خرید در استانبول
نکاتی برای خرید


از چانه زدن نترسید! اگر می‌خواهید محصولات را با قیمتی مناسب خریداری کنید، با فروشنده چانه بزنید و سعی کنید قیمت را تا حد ممکن کاهش دهید. معمولا فروشندگان به افرادی که محصولات را در تعداد بالاتر خریداری می‌کنند، تخفیفی خوبی می‌دهند؛ اگر قصد خرید چند محصول از یک فروشگاه را داشتید و خبری از تخفیف نبود، حتما از فروشنده بخواهید که تخفیف دهد.
قوی باشید و نه بگویید! فروشندگان ترک تجربه فوق‌العاده زیادی در متقاعد کردن مردم برای خرید دارند؛ خصوصا آن دسته از فروشندگانی که در مناطق توریستی هستند. اگر مراقب نباشید، ممکن است چیزهایی بخرید که هیچ‌وقت به آنها فکر نکرده بودید.

مراکز خرید ارزان در استانبول
غذاها و نوشیدنی‌های ارزان استانبول


خوشبختانه، غذای ارزان‌قیمت و خوشمزه ترکی به فراوانی در استانبول پیدا می‌شود. کافیست نگاهی به گوشه و کنار خیابان‌ها داشته باشید تا بتوانید کباب ترکی، سوپ و ساندویچ‌های مختلف را با قیمتی مناسب تهیه کنید. به خاطر تنوع غذایی، شیر کردن غذاها می‌تواند راهکاری خوب برای چشیدن غذاهای مختلف باشد.

کباب ترکی در استانبول
بالیک اکمک (نان و ماهی) یکی از غذاهای لذیذ و البته ارزان‌قیمت استانبول است. برای تجربه این غذا باید سری به قایق‌های اطراف پل گالاتا بزنید. اگر عاشق کباب خوردن هستید، دونر کباب یا همان کباب ترکی، بهترین گزینه خواهد بود. البته برخی از افراد نیز دوروم را ترجیح می‌دهند؛ غذایی مشابه کباب ترکی که طرز تهیه متفاوتی دارد.

دوروم خیابانی لذیذ استانبول
در خیابان های استانبول می‌توان نان سیمیت را از نانوایی‌ها یا دستگاه‌های خودکار فروش نیز تهیه کرد. این نان‌ها برای صبحانه بسیار مناسب هستند. از دیگر مواذ غذایی خوشمزه و خوش‌قیمت استانبول هم می‌توانیم به چای ترکی، آب انار و همچنین آیران (نوشیدنی ملی ترکیه که از ترکیب ماست سرد با آب و نمک تهیه می‌شود) اشاره کنیم که خوشبختانه، به وفور در دسترس مردم هستند.


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید