بهترین مکان برای سیزده به در تهران کجاست؟ آدرس + تصاویر
شراره رحیمی 1399/06/09 11129 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



همان‌طور که می‌دانید به سیزدهمین روز فروردین ماه، سیزده بدر گفته می‌شود و یکی از جشن‌های نوروزی به شمار می‌رود که در تقویم‌های رسمی ایران نیز این روز (سیزده بدر) را به نام روز طبیعت نامگذاری کرده‌اند و جزو تعطیلات رسمی می‌باشد. بسیاری از افراد معتقدند که برای خارج کردن نحسی از خانه، روز سیزده بدر را باید بیرون از خانه و در طبیعت سپری کنند که تعطیلات نوروز نیز بعد از این روز به پایان می‌رسد. از این رو مردم در روز طبیعت یا سیزده بدر به دنبال مکانی آرام و زیبا هستند تا اوقات فراغت خود را به خوبی و خوشی در طبیعت سپری کنند و لحظه‌های خاطره‌انگیزی را برای خود در کنار عزیزانشان به ارمغان آورند. بنابراین در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را با برخی از بهترین و مناسب‌ترین مکان‌های تهران برای گذراندن سیزده بدر آشنا کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" و یا صفحه "تورهای یک روزه" شوید.

معرفی بهترین مکان‌ها برای سیزده بدر تهران

به طور کلی در تهران مکان‌های بسیار زیادی برای گذراندن روز طبیعت وجود دارد که شهروندان تهرانی می‌توانند به هر کدام از آن‌ها که مایل بودند، سفر کنند و یک روز بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی را بیرون از خانه تجربه کنند و نهایت لذت را ببرند. ما نیز در این بخش از مقاله 10 مکان برتر و مناسب سیزده بدر در پایتخت را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید و سیزده بدر خود را در آرامش کامل سپری کنید.

معرفی بهترین مکان برای سیزده بدر در تهران

پارک جنگلی چیتگر

بدون شک پارک جنگلی چیتگر یکی از بی‌نظیرترین پارک‌های تهران می‌باشد که در غرب پایتخت قرار گرفته است. از امکانات این پارک می‌توان به زمین بازی، پارکینگ، پیست دوچرخه سواری، رستوران، کافی شاپ، سالن اجتماعات، چادرهای اقامتی و... اشاره کرد. شما می‌توانید با رفتن به پارک جنگلی چیتگر از مناظر سرسبز و لذت‌بخش این پارک نهایت لذت را ببرید و سیزده بدری خاطره‌انگیز در کنار خانواده یا دوستانتان برای خود رقم بزنید. به علاوه در این پارک یک دریاچه بسیار بزرگ و حیرت‌انگیز وجود دارد که شما می‌توانید از ورزش‌های آبی آن نظیر قایق سواری و... استفاده کنید و از منظره چشم‌نواز و آرامش‌بخش آن نهایت استفاده را کنید.

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه مکان بسیار مناسبی برای عکاسی می‌باشد که تاکنون نیز عکاسان تصاویر بسیار زیبایی را در این پارک ثبت کرده‌اند. این پارک با طبیعت دل‌انگیز و آب و هوای بی‌نظیر خود از عناصر زیبایی نظیر دریاچه، کف پوش‌ها، تندیس حیوانات، آب‌نما، گذرگاه‌های سنگی، آبشار و... ترکیب شده است. بدون شک تماشای تهران از چشم‌اندازی متفاوت و پیک نیک در طبیعت شگفت‌انگیز پارک جمشیدیه بهترین گزینه برای سپری کردن سیزده بدر به بهترین شکل ممکن می‌باشد. از امکانات این پارک می‌توان به رستوران‌هایی با غذاهای محلی، سالن آمفی تئاتر، سرویس بهداشتی، زمین بازی، کافی شاپ و... اشاره کرد.

سیزده بدر در پارک جمشیدیه تهران

باغ پرندگان

برای کسانی که به تماشای پرندگان علاقمند هستند، باغ پرندگان می‌تواند بهترین گزینه برای سپری کردن سیزده بدر باشد. لازم است بدانید که این باغ جزو بزرگ‌ترین باغ‌های پرندگان خاورمیانه به شمار می‌رود که مساحت آن تقریبا حدود 17 هکتار می‌باشد و در پارک جنگلی لویزان واقع شده است. در این باغ تقریبا 168 گونه مختلف از 3000 پرنده وجود دارد که از تمامی آن‌ها در محیطی باز با شرایط کاملا طبیعی محافظت می‌شوند. شما نیز می‌توانید در سیزده بدر به این پارک بروید و از گونه‌های مختلف پرندگان شکاری، ماکیان سانان، گرمسیری، کبوتر سانان، گنجشک سانان و... دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید. از امکانات این پارک می‌توان به رستوران، بوفه، کافی شاپ، اینترنت رایگان، کلبه گل و گیاه، پارکینگ و... اشاره کرد.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران بهترین گزینه برای سپری کردن سیزده بدر خود در مکانی کاملا متفاوت می‌باشد که در منطقه سعادت آباد قرار گرفته است. این پارک جزو مکان‌های تفریحی و آموزشی در تهران به شمار می‌رود که در زمینه معرفی دایناسورها نیز فعالیت می‌کند. شما در پارک ژوراسیک می‌توانید مجسمه‌های متحرک دایناسورها که بعضی اوقات صداها و جلوه‌های منحصر به فردی از خود به نمایش می‌گذارند را نیز از نزدیک مشاهده کنید و لحظه‌های شاد و هیجان‌انگیزی را برای خود در کنار عزیزانتان در روز طبیعت به ارمغان آورید. این پارک شامل امکاناتی نظیر سینما سه بعدی، پارکینگ، بوفه، سرویس یهداشتی، کارگاه آموزشی و... می‌باشد که می‌توانید آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید و لذت ببرید.

سیزده بدر در پارک ژوراسیک تهران

درکه تهران

درکه یکی از مقاصد بسیار زیبای طبیعت‌گردی تهران می‌باشد که علاوه بر روز سیزده بدر در سایر روزهای سال نیز علاقمندان به کوهنوردی و پیاده‌روی از این مکان بازدید به عمل می‌آورند و لحظه‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند. این منطقه در کوهپایه تهران واقع شده است که از طبیعت چشم‌نواز و آب و هوای مطبوع و معتدلی برخوردار می‌باشد. در این منطقه امکاناتی نظیر کافی شاپ، رستوران‌های محلی، سفره خانه‌های سنتی، سرویس بهداشتی و... به منظور رفاه حال گردشگران ایجاد شده است که شما می‌توانید با رفتن به آن‌جا در آرامش کامل سیزده به در خود را سپری کنید و از دیگر جاذبه‌های این منطقه نظیر جنگل کارا، بنای امامزاده سید محمد والی، قلعه کلاغ چین و مناظر زیبا دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید. به علاوه در مسیر صعود به ارتفاعات درکه صدای آرامش‌بخش رودخانه شما را تا انتهای مقصد که به پناهگاه پلنگ چال می‌رسد، همراهی می‌کند و طبیعت بهاری آن نیز یک روز خاطره‌انگیز برای شما ایجاد می‌کند.

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان نیز یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای گذراندن سیزده بدر می‌باشد و از آن‌جایی که در این روز به شدت شلوغ می‌شود، بسیاری از مردم از روز قبل برای خود جا می‌گیرند. به علاوه این پارک از جمله پارک‌هایی است که به دلیل امکانات رفاهی خود در سایر روزهای سال نیز مکان مناسبی برای پیک نیک خانوادگی به شمار می‌رود. از جمله امکانات این پارک می‌توان به وجود آلاچیق و کباب پز، بوفه، رستوران، وجود مسجد برای نماز و استراحت، ماشین رو بودن پارک، سرویس بهداشتی، وجود درب‌های مختلف ورودی و خروجی و... اشاره کرد. این پارک در منطقه شمیرانات قرار گرفته است که بدون شک شما نیز می‌توانید با رفتن به آن‌جا در هوای بهاری و مناظر دل‌انگیز یک روز بسیار لذت‌بخش را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

سیزده بدر در پارک جنگلی لویزان تهران

بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش با مساحت بسیار زیاد و امکانات تفریحی گوناگون از بوستان‌های متفاوت شهر تهران می‌باشد که برای گذراندن سیزده بدر مکان بسیار عالی و شگفت‌انگیزی می‌باشد. مساحت بوستان آب و آتش تقریبا حدود 24 هزار متر مربع می‌باشد که در تیر ماه سال 1388 افتتاح شده است. این بوستان شامل تجهیزاتی نظیر آبنما، فضای بازی با آب، چهار برج آتش، پل ابریشم، کالسکه رانی، فانوس دریایی، آلاچیق، چادری 700 متری با روی گردان 370 نفری و... می‌باشد که آن را از دیگر بوستان‌های تهران متمایز کرده است. برای رسیدن به این بوستان بهتر است از میدان ونک وارد اتوبان شهید حقانی شوید و پس از رسیدن به چهارراه جهان کودک به سمت راست بپیچید و سپس به اولین کوچه بعد از چهارراه جهان کودک وارد شوید تا مستقیم به پارکینگ مخصوص این پارک دسترسی پیدا کنید.

روستای خور

روستای خور در 17 کیلومتری کرج، در مسیر جاده چالوس واقع شده است که یکی از بهترین مکان‌ها برای سیزده بدر شهروندان تهرانی می‌باشد. این روستا از طبیعت بسیار زیبا و دل‌انگیز و آب و هوای خوب و مناسب برخوردار می‌باشد و سالانه به ویژه در فصل بهار گردشگران بسیار زیادی را در دل خود جای می‌دهد. از جاذبه‌های این روستا می‌توان به تپه‌ها و دره دوچنار، برج و باروی قلعه خور، چنار 800 ساله، امامزاده سلیمان و امامزاده برچشمه اشاره کرد. به منظور دسترسی به این روستا باید وارد اتوبان کرج شوید و این مسیر را تا رسیدن به خروجی جاده چالوس طی کنید. پس از طی کردن 25 کیلومتر از جاده چالوس باید وارد خروجی خوزنکلا شوید. سپس باید 5 کیلومتر از جاده انحرافی خور به خوزنکلا را طی کنید تا به روستای بسیار زیبای خور برسید.

بوستان نهج‌البلاغه

بوستان نهج‌البلاغه نیز پیشنهاد فوق‌العاده‌ای برای سپری کردن سیزده بدر تهران می‌باشد که بین اتوبان نیایش و همت واقع شده است. بدون شک مساحت گسترده این بوستان به همراه آب و هوای دل‌انگیز و فضای سبز خارق‌العاده آن روح علاقمندان به طبیعت را جلا خواهد داد و لحظه‌های لذت‌بخشی را برای گردشگران فراهم خواهد کرد. هم‌چنین در بوستان نهج‌البلاغه یک شهربازی و چندین کافه وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها نهایت استفاده را کنید و لذت ببرید. این بوستان در روز سیزده بدر بسیار شلوغ می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم که صبح خیلی زود به این بوستان زیبا بروید تا بتوانید بساط پیک نیک خود را در یکی از آلاچیق‌های آن پهن کنید.

سیزده بدر در بوستان نهج‌البلاغه تهران

پارک جنگلی کوهسار

از دیگر مکان‌های برتر برای گذراندن سیزده بدر در تهران می‌توان به پارک جنگلی کوهسار اشاره کرد که در شمال غربی پایتخت واقع شده است. این پارک از طبیعتی بکر و سرسبز و آب و هوای دل‌انگیز برخوردار می‌باشد که قدم زدن در آن شما را برای مدتی از دغدغه‌های روزمره زندگی دور خواهد کرد و لحظه‌های آرامش بخشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. البته ناگفته نماند که در این پارک هیچ گونه امکانات رفاهی نظیر رستوران، کافی شاپ، سرویس بهداشتی و... وجود ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت به معرفی بهترین مکان‌ها برای سپری کردن سیزده بدر در تهران پرداختیم. تهران مکان‌های بکر و طبیعی، باغ‌ها، بوستان‌ها و... بسیار زیادی را در دل خود جای داده است که بدون شک هر کدام از آن‌ها می‌توانند لحظه‌های متفاوت و هیجان‌انگیزی را در سیزده بدر برایتان به ارمغان آورند. پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید و دیگر مطالب جذاب کایت را نیز در مورد مقاصد طبیعت‌گردی تهران مطالعه کنید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید