از چابهار چی بخریم؟ 8 جنس معرکه برای خرید از بندر چابهار
شراره رحیمی 1399/05/24 83749 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



یکی از محبوب‌ترین شهرهای جنوبی ایران، بندر چابهار است که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده است و در کنار دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد. از این رو منطقه آزاد بودن چابهار باعث شده است تا این شهر از نظر بازرگانی به موقعیتی خاص و استراتژیک دست یابد که همین امر نیز سبب اهمیت و شهرت بیشتر بندر چابهار شده است. علاوه بر آن بندر چابهار به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان نظیر بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی سالانه گردشگران بسیار زیادی را از داخل و خارج ایران به سمت خود جذب می‌کند. هم‌چنین می‌توان گفت که بندر چابهار برای علاقمندان به خرید بهترین انتخاب است زیرا کالاهای این شهر از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند که این موضوع از اصلی‌ترین مزیت‌های چابهار به حساب می‌آید. بنابراین در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را برای خرید جنس‌های معرکه‌ای که می‌توانید از چابهار بخرید، راهنمایی کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای چابهار وارد صفحه "تور چابهار" شوید.

معرفی 8 جنس معرکه برای خرید از بندر چابهار


بازارهای بندر چابهار نیز همانند بازار سایر شهرها به دو بخش سنتی و مدرن تقسیم می‌شوند که در بازارهای سنتی می‌توان به سوغاتی‌‌های این شهر نظیر سکه‌دوزی، سوزن‌دوزی و در بازارهای مدرن به اجناسی نظیر لوازم خانگی، ورزشی و... با قیمتی کاملا مقرون به صرفه دست یافت. از این رو ما نیز در این بخش از مقاله به معرفی 8 جنس معرکه برای خرید از بندر چابهار خواهیم پرداخت تا علاوه بر تفریح و گشت و گذار بتوانید سوغاتی‌های بی‌نظیری را برای عزیزانتان خریداری کنید.

معرفی سوغاتی‌های بندر چابهار


سکه دوزی روی پارچه


سکه دوزی روی پارچه یکی دیگر از اجناس بسیار زیبای بندر چابهار به شمار می‌رود که توجه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. به علاوه به این صنایع دستی، سکه دوزی بلوچی نیز گفته می‌شود که آن را برای تزئین اتاق، تزئین گردن شتر و... مورد استفاده قرار می‌دهند. آینه، خرمهره، پارچه‌های رنگارنگ و پولک از جمله وسایلی‌ هستند که در ساخت این صنایع دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نتیجه آن نیز یک اثر هنری بسیار زیبا می‌باشد که هر گردشگری از دیدن آن حیرت‌زده می‌شود. شما نیز می‌توانید در سفر به چابهار سری به بازارهای محلی بزنید و از تابلو سکه دوزی و یا از سایر سکه دوزی‌ها برای تزئین اتاقتان خریداری کنید و لذت ببرید.


سوزن دوزی سنتی

سوزن دوزی سنتی نوعی از صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان و به ویژه بندر چابهار به شمار می‌رود که توسط دستان زنان هنرمند این بندر ساخته می‌شود. جالب است بدانید که این سوزن دوزی‌ها تا به امروز با طراحی‌های بی‌نظیر و ظریف و به علاوه رنگارنگ بودن خود تمامی گردشگران را محو تماشای خود کرده است. در بندر چابهار به سوزن دوزی، بلوچی دوزی نیز گفته می‌شود که در ساخت این هنر پارچه‌هایی با رنگ‌های گوناگون و جنس‌های متنوع و نخ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، به این صورت که بر روی پارچه‌هایی با جنس‌ متفاوت نظیر ابریشم، کتان و یا پشم با استفاده از نخ‌های مختلف، طرح و نقش‌های بسیار جذاب دوخته می‌شود و نمای بسیار زیبایی به پارچه می‌بخشند. به علاوه زنان هنرمند این بندر بر روی دستبند نیز این کار را انجام می‌دهند و آن را بسیار زیباتر و جذاب‌تر می‌کنند.

سوزن دوزی سنتی


سنگ‌های قیمتی


سنگ‌های قیمتی جزو با ارزش‌ترین اجناسی است که می‌توان در بندر چابهار به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. در این بندر ابتدا سنگ‌های با ارزش و گران قیمت دریایی را صیقل می‌دهند و سپس از آن انگشتر، گردنبند و دیگر اقلام حیرت‌انگیز می‌سازند که بسیار زیبا و تماشایی‌ هستند. از این سنگ‌های قیمتی به عنوان تزئینات و زیورآلات استفاده می‌کنند که گردشگران برای خرید این سنگ‌ها یا زیورآلات علاقه بسیار زیادی از خود نشان می‌دهند. شما نیز می‌توانید با خرید این سنگ‌های قیمتی خاطرات سفرتان به بندر چابهار را ماندگارتر کنید.


دست بافت‌های حصیربافی

دست بافت‌های حصیربافی یکی دیگر از اجناس بسیار زیبای بندر چابهار به شمار می‌رود که می‌توانید آن را به عنوان سوغاتی خریداری کنید. این دست بافت‌ها توسط محلی‌های این بندر ساخته می‌شود و با مدل‌ها و رنگ‌های بسیار شگفت‌انگیزی که دارد، تمامی گردشگران را شیفته خود می‌کند. شما این حصیربافی‌ها را در قالب سبد، گلدان، فرش، بادبزن، کیف حصیری و... در این بندر مشاهده خواهید کرد که با استفاده از پارچه‌های رنگی تزئین شده‌اند. این دست‌ بافت‌های حصیربافی از چنان زیبایی برخوردار هستند که بدون شک شما را برای خرید وسوسه خواهند کرد. بنابراین اگر تمایل دارید که این حصیربافی‌ها را از نزدیک ببیند و یا خریداری کنید می‌توانید به بازار صالح یار در چابهار بروید و از زیبایی‌های این صنایع دستی نهایت لذت ببرید.

دست بافت‌های حصیربافی

گل دوزی روی پارچه


یکی دیگر از اجناسی که می‌توانید از بندر چابهار به عنوان سوغاتی خریداری کنید، گل دوزی‌های شگفت‌انگیز سنتی می‌باشد که با دوختن طرح‌های جذاب و متفاوت بر روی پارچه صورت می‌گیرد. به طور کلی این گل دوزی‌ها چنان زرق و برقی به پارچه می‌دهند که با مدل و طرح‌های زیبای خود مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی قرار گرفته‌اند. توصیه می‌کنیم که در سفر به چابهار حتما سری به مرکز خرید صدف بزنید و به هیچ وجه خرید این اثر هنری زیبا را از دست ندهید.


ظروف سفالی

ظروف سفالی جزو قدیمی‌ترین دست‌سازهای انسان هستند که در حاضر نیز مورد بررسی کاوش‌های باستان شناسی قرار می‌گیرند. این ظروف سفالی که از زمان قدیم وجود داشته‌اند، هم‌اکنون جزو سوغات چابهار به حساب می‌آیند که در انواع مختلف با ابعاد متفاوت و طرح‌های زیبا و دلفریب در بازار محلی این بندر خودنمایی می‌کنند.

ظروف سفالی

معرق کاری با صدف


هنرنمایی با پارچه و صدف یکی دیگر از صنایع دستی بندر چابهار به شمار می‌رود که مورد توجه گردشگران واقع شده است. به منظور ساخت این هنر دستی ابتدا صدف را صیقل می‌دهند و سپس با چسب مخصوصی آن را به پارچه وصل می‌کنند که نتیجه آن نیز یک اثر هنری بی‌نظیر با صدف می‌باشد. این اثر هنری از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است که توجه همگان را به خود جلب می‌کند و بدون شک شما را نیز برای خرید کردن ترغیب می‌کند.


شیرینی لندو


شیرینی لندو از خوراکی‌های بسیار خوشمزه بندر چابهار می‌باشد که در اکثر مغازه‌های این بندر به فروش می‌رسد. خرما، گندم و کنجد از ترکیبات اصلی این شیرینی می‌باشند که با یکدیگر کاملا مخلوط می‌شوند و پس از گذشت یک روز هنگامی که این ترکیبات سفت شدند، به شکل‌های مختلفی نظیر دایره درست می‌کنند و به مشتریان عرضه می‌کنند.


اجناس ارزان قیمت بندر چابهار

اجناسی که در بخش بالا مورد بررسی قرار گرفتند، سوغات بندر چابهار محسوب می‌شوند. اما در این بخش از مقاله ما به معرفی کالاهایی خواهیم پرداخت که شما می‌توانید آن‌ها را با قیمتی کاملا مقرون به صرفه خریداری کنید. از این رو بندر چابهار برای کسانی که قصد خرید عمده دارند، گزینه بسیار مناسبی می‌باشد که در ادامه با بعضی از این اجناس آشنا خواهید شد.

خرید عمده در چابهار


ادویه


جالب است بدانید که بندر چابهار در بین بسیاری از گردشگران با ادویه‌های خود شناخته شده است. لازم است بدانید کسانی که برای خرید ادویه به این شهر سفر می‌کنند، باید به بازار پیرزن‌ها سر بزنند و توجه داشته ‌باشید که ادویه‌های این بازار از نظر کیفیت و قیمت با بازار شهرهای دیگر به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. از این رو توصیه می‌کنیم که حتما از ادویه‌های این بازار نظیر ادویه ماهی، ادویه خورشتی و... خریداری کنید و غذایتان را با طعم بی‌نظیری نوش جان کنید.


ابزار و تجهیزات کوهنوردی


شهرک کنارک در 30 کیلومتری بندر چابهار قرار دارد که به عنوان شهر دست دوم فروشی شهرت یافته است. این شهر ممکن است برای خرید لوازم شخصی نظیر لباس مناسب نباشد، اما خرید ابزار و تجهیزات کوهنوردی اصلی‌ترین دلیل سفر گردشگران به این شهر می‌باشد. در این شهر شما می‌توانید به برندهای بسیار خوبی با قیمت مناسب دسترسی پیدا کنید و لوازم کوهنوردی خود را به صورت کاملا مقرون به صرفه خریداری کنید.


میوه‌های استوایی

شاید به نظرتان عجیب باشد، اما افراد زیادی برای خرید میوه به بندر چابهار سفر می‌کنند. در بندر چابهار میوه‌های استوایی و خاصی با قیمتی مقرون به صرفه یافت می‌شوند که بدون شک کیفیت آن‌ها را در سایر شهرها پیدا نخواهید کرد. مثلا در این شهر میوه‌ای به نام گواگوا وجود دارد که شبیه گلابی است اما طعم آن کاملا متفاوت می‌باشد که با قیمتی مناسب در چابهار به فروش می‌رسد. به علاوه زیتون نیز از پرفروش‌ترین محصولات چابهار به شمار می‌رود.

میوه‌های استوایی


لوازم برقی، لوازم آرایشی و شکلات‌ها


هنگام سفر به چابهار توصیه می‌کنیم که حتما به بازارهای شیک منطقه آزاد چابهار بروید تا با تنوع بسیار بالایی از محصولات برقی و آرایشی با قیمتی مقرون به صرفه روبرو شوید. هم‌چنین شکلات‌های این بازار نیز در سایر شهرها نظیر ندارد که به هیچ وجه نباید خرید این شکلات‌ها را از دست داد.


صدف دریا


یکی از منحصر به فردترین سوغاتی‌های شهر چابهار، صدف‌های بسیار زیبای دریا هستند که با کمی قدم زدن در نزدیکی ساحل حتما می‌توانید چندتا از آن‌ها را پیدا کنید. هم‌چنین در بازارهای چابهار نیز صدف‌های زیبا و ارزشمند با قیمتی باور نکردنی به فروش می‌رسند.


سخن پایانی


در این مقاله از کایت ما به معرفی اجناس معرکه‌ای که می‌توانید آن‌ها را با قیمتی مناسب از بندر چابهار خریداری کنید، پرداختیم. همان‌طور که گفته شد در بندر چابهار اجناس بسیار با کیفیت و سوغاتی‌های بسیار زیبایی وجود دارند که بدون شک خرید آن‌ها لذت سفرتان را چندین برابر خواهد کرد. در صورتی که قصد سفر به بندر زیبای چابهار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را برای سفر به چابهار به طور کامل راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1402/12/25

    عرض ادب برای اهالی چابهار از تهران چی به عنوان کادو وسوغات ببریم

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید