بلیط قطار تهران - وان | اطلاعات مورد نیاز قبل از خرید بلیط
مجتبی پورموسوی 1399/5/22 3780 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



شما که قصد سفر به شهر وان ترکیه را دارید، قبل از تهیه بلیط قطار تهران وان بهتر است اطلاعاتی در مورد سفر خود داشته‌باشید. اطلاعاتی که در این مقاله با هم بررسی می‌کنیم برگرفته از تجربیات تور لیدرهای خبره ماست که در قالب مقاله برای شما تهیه کرده‌ایم. شهر وان که در شرق کشور ترکیه، واقع شده‌ است، از جذابیت‌های گردشگری فوق العاده‌‌‌‌ای برخوردار است. از این جهت یکی از شهرهایی که مقصد گردشگری بسیاری از ما ایرانیان است. به همین دلیل، ما مهم دانستیم که نکاتی در این رابطه را برای شما مشخص کنیم تا بتوانید خرید آسوده‌تری را برای خود رقم بزنید.

قطعا کمتر به فکر کسی رسیده است که آیا می‌توان به طور مستقیم با قطار به کشورهای خارجی سفر کرد؟ بله، این امکان‌ پذیر است. امروزه سفر به شهرها و کشورهایی که با آن‌ها مرز مشترک داریم، به آسانی صورت می گیرد. اما هدف امروز ما بررسی سفر به شهر وان ترکیه با قطار است و اینکه قبل از خرید بلیط قطار تهران به وان باید به چه نکاتی توجه کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای وان وارد صفحه "تور وان" شوید.

شهر وان؛ نگین چشم نواز شرق کشور ترکیه

بهتر است قبل از تهیه بلیط قطار تهران وان اندکی با این شهر توریستی و جذاب آشنا شوید. شهر وان یکی از شهرهای شرقی این کشور است که در ساحل شرقی دریاچه وان قرار دارد که از نظر مردم کشور ترکیه، یکی از تاریخی‌ترین شهرهای این کشور است. مردم این شهر به زبان کرد کرمانجی حرف می‌زنند که با این حساب از کردهای کشور ترکیه، به حساب می‌آیند. این شهر بیشتر از کشورهای ایران، آلمان و کره جنوبی گردشگر داشته و بیشتر آن ها افرادی هستند که برای لذت بردن از مناطق تاریخی آمیخته با طبیعت بکر آن کشور، به این شهر، سفر می‌کنند.

قطار تهران  وان

4 نکته مهم در سفر به شهر وان ترکیه

  • مردم این شهر، افرادی خون گرم هستند و از نظر فرهنگی در سطح مطلوبی قرار دارند.
  • پوشش بانوان شهر وان در سطح مناسبی قرار دارد و بیشتر آن‌ها پوشش کاملی دارند.
  • این شهر به دلیل توریستی بودن، بازارهایی برای خرید دارد که بیشتر در زمینه فروش پوشاک فعالیت دارند.
  • این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که باید در انتخاب تور مسافرتی، دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید از تمام نقاط مختلف این شهر زیبا، لذت ببرید.

قطار تهران وان و هر آنچه باید درباره آن بدانید

از زمانی که ترکیه دو شهر آنکارا و وان را به شبکه ریلی کشورمان ایران متصل کرد، یک راه دیگر به راه‌های سفر به این کشور جذاب، اضافه شد. به گونه‌ای که شما تنها با خرید یک بلیط قطار تهران وان می توانید به این شهر و کشور زیبا، سفر کنید. قطار تهران به وان معمولا هفته‌ای یک بار مبدا خود را از تهران به مقصد وان ترک می‌کند. برای اولین بار این قطار، در تیرماه سال 98 مسافران خود را از تهران به مقصد وان برد و پس از گذشت 23 ساعت به این شهر رسید. معمولا این قطار ساعت 9 صبح از تهران حرکت کرده و اولین مقصد آن تبریز است که پس از گذشت حدود 8 ساعت به این مقصد می‌رسد. این قطار از حدود 6 ساعت در این مقصد توقف دارد که در این مدت زمان می‌توانید از تورهای گردشگری درون شهری تبریز استفاده کنید. این تور با توجه به مدت زمانی که شما در این شهر، قرار دارید، یعنی همان 6 ساعت، مکان‌های جالب و فوق العاده‌ای را به شما نشان می‌دهند.

بعد از اینکه مسافران دوباره سوار این قطار شدند، قطار پس از مدتی به ایستگاه رازی می‌رسد که در این مقصد نیز مدتی توقف می کند تا تشریفات مربوط به گمرک انجام شود. لازم به ذکر است که همانند دیگر سفرهای برون مرزی، مسافران باید از وسیله نقلیه خود خارج شده تا بررسی‌های گمرکی به طور کامل انجام شود. درباره این سفر نیز به همین صورت، مسافران باید از قطار برای مدتی کوتاه، پیاده شده تا کارهای خروج از کشور آن‌ها انجام شود.

سپس دوباره قطار شروع به حرکت می‌کند تا به مقصد کاپیکوی برسد. مسافران در این مقصد نیز باید پیاده شده تا مقدمات ورود به ترکیه برای آن‌ها انجام شود. تمام این موارد همان‌طور که گفته شد در طی 23 ساعت انجام میگیرد. شاید با خود بگویید که مدت زمان این سفر با قطار، خیلی زیاد است و توقفات مربوط به خروج از مرز شاید، کمی اذیت‌کننده و دشوار باشد. اما مسیر این سفر به قدری جذاب و دیدنی است که حتی برای یک بار هم شده، ارزش دارد که به تهیه بلیط قطار تهران وان بپردازید.

قطار تهران وان


5 نکته مهم درباره قطار تهران وان و سفر زمینی به ترکیه

  • مدت زمان توقف قطار تهران به وان در ایستگاه‌های مرزی جهت انجام موارد مربوط به گمرک و خروج از کشور حدود 2 ساعت است که این قطار دو بار در ایستگاه‌های رازی و کاپیکوی در ترکیه توقف می‌کند.
  • برای تهیه و خرید بلیط قطار تهران به وان باید از سایت‌های معتبر و با ارز کشور ایران یعنی ریال خریداری کنید.
  • مدت زمانی که طول می‌کشد شما از تهران به وان برسید، حدود 28 ساعت است و 9 صبح حرکت کرده و فردا آن روز حدود ساعت 8 صبح به مقصد می‌رسد.
  • با توجه به بالا رفتن هزینه‌های سفر با هواپیما این یکی از بهترین گزینه‌های سفر به کشور ترکیه است که می‌تواند برای شما بهترین سفر را رقم بزند.
  • این سفر با قطار در امنیت کامل با امکانات رفاهی مطلوب صورت می‌گیرد.

قطار تهران وان

در جدول زیر جزییاتی از زمان توقف و ساعات ورود به ایستگاه‌ها برای شما فراهم کرده‌ایم:

ایستگاه ها

ساعت رسیدن به ایستگاه

میزان توقف

تهران

09:00

-

زنجان

12:30

00:15

تبریز

17:00

06:00

سلماس

01:30

00:15

رازی

05:45

02:00

کاپیکوی

09:00

02:00

وان

13:00

-


مواردی که در این جدول آمده‌است طبق بررسی‌هایی است کارشناسان ما از آخرین حرکت قطار تهران به وان بدست آورده‌اند.

کدام قطارها برای این مسیر در نظر گرفته شده است؟

به دلیل طولانی بودن این مسیر، شرکت راه آهن ایران، سعی کرده‌است بهترین قطارها را برای این مسیر در نظر بگیرد. قطارهایی که بهترین امکانات را به مسافران ارائه می‌دهند تا در طول این مسیر یک روزه با آرامش کامل به شهر مقصد یعنی وان برسند. معمولا قطارهایی که برای این مسیر در نظر می‌گیرند، چهار تخته است که با توجه به فضای کافی که برای کوپه ها، در نظر گرفته‌اند، چهار نفر فرد بالغ به راحتی می‌توانند، در آن، اوقات خوشی را بگذرانند.

امکانات رفاهی که برای این قطارها در نظر گرفته شده است، به شرح زیر است:

  • امکانات کامل برای ایجاد هوای مطلوب در سرما و گرما فصول زمستان و تابستان
  • تلویزیون Lcd برای هر کوپه دو عدد با پخش فیلم و موسیقی‌های روز دنیا
  • پذیرایی مسافران با چای و نوشیدنی
  • بوفه ای با مواد غذایی متنوع

سفر زمینی به  وان

سخن آخر

 این مواردی که برای شما گفته‌ شد به شما کمک بسیاری، در زمینه خرید بلیط قطار تهران به وان می‌کند. اما نکته که در انتهای این مقاله اهمیت دارد، انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات است که از این نظر باید دقت زیادی کنید تا بهترین سفر ممکن با قطار را برای خود رقم بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید