کاس Kas آنتالیا | کاملترین راهنمای سفر به سواحل کاس آنتالیا
علیرضا مشرقی 1399/05/14 5558 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



همانطور که می‌دانید، ایرانیان برای سفر به ترکیه، نیازی به اخذ ویزا ندارند و با در دست داشتن پاسپورت ایرانی، می‌توانند وارد این کشور زیبا و نیمه اروپایی شوند. همین مساله باعث شده تا سفر به ترکیه، یکی از رایج‌ترین و البته محبوب‌ترین سفرهای خارجی برای ایرانیان باشد. با وجود آنکه سفر به ترکیه یکی از سفرهای رایج به حساب می‌آید، اما باز هم انتخاب شهری که به آن سفر می‌کنید، می‌تواند یک چالش بزرگ برای شما باشد. معمولا کسانی که به دنبال بازدید از مناطق تاریخی و فرهنگی و یا خرید هستند، استانبول را برای سفر خود انتخاب می‌کنند، کسانی که قصد دارند از تفریحات ساحلی لذت ببرند، به آنتالیا یا کوش آداسی می‌روند، همچنین افرادی که قصد دارند سفر ارزان قیمت زمینی را تجربه کنند، شهر وان را برای سفر خود انتخاب می‌نمایند. در بین همه این انتخاب‌ها، شاید آنتالیا بیش از ما بقی شهرها محبوبیت داشته باشد. شاید شما نیز به آنتالیا سفر کرده باشید، اما باید بدانید که آنتالیا نه یک شهر، بلکه استانی نسبتا بزرگ است که شهرهای مختلف را در دل خود جای می‌دهد. یکی از این شهرها، کاس نام دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با شهر ساحلی و زیبای کاس آنتالیا آشنا کنیم تا بتوانید از شلوغی آنتالیا فاصله بگیرید و سفری منحصر به فرد را تجربه کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای آنتالیا وارد صفحه "تور آنتالیا" شوید.

کاس آنتالیا کجاست ؟

قطعا اولین سوالی که برای شما به وجود می‌آید این است که کاس آنتالیا کجاست؟ همانطور که انتظار می‌رود، کاس یکی از شهرهای کوچک و ساحلی استان آنتالیا محسوب می‌شود که مردم دنیا چند سالی است آن را به عنوان یکی از شهرهای توریستی ترکیه می‌شناسند. این شهر در 168 کیلومتری غرب شهر آنتالیا قرار گرفته و گزینه مناسبی برای کسانی به حساب می‌آید که به دنبال تفریحات آبی همانند ماهی‌گیری، غواصی یا قایق سواری هستند.

بد نیست بدانید که این شهر زیبا بر اساس آخرین آمارگیری انجام شده در سال 2007، تنها حدود شش هزار نفر جمعیت دارد. پس سفر به کاس برای کسانی مناسب خواهد بود که قصد دارند از شلوغی و همهمه شهرهای بزرگی همانند آنتالیا متواری شوند و به دنبال آرامش محیط‌های دنج روستایی می‌گردند. لازم به ذکر است که قدمت شهر کاس آنتالیا، به دوران پیش از امپراتوری روم یا همان بیزانس باز می‌گردد و یکی از شهرهای باستانی ترکیه به حساب می‌آید و باید انتظار بازدید از اماکن تاریخی مختلف را در این شهر داشته باشید.

از نظر جغرافیایی، این شهر در یک کوهستان قرار گرفته و انتهای شهر، به ساحل Turquoise ترکیه ختم می‌شود که یکی از مهم‌ترین و البته زیباترین سواحل تمامی ترکیه به شمار می‌آید. آب و هوای شهر زیبای کاس، معمولا در تابستان خشک و گرم است و در زمستان رطوبت زیادی پیدا می‌کند. به دلیل کوهستانی بودن منطقه، انواع مرکبات همانند پرتغال و لیمو و همچنین بادام در این شهر به خوبی رشد می‌کنند.

کاس آنتالیا کجاست ؟

جاذبه‌های گردشگری کاس

سفرهای خارجی نسبت به سفرهای داخلی بسیار گران‌قیمت‌تر هستند و به همین خاطر، شاید برنامه‌ریزی برای سفر و همچنین انتخاب مقصد، کار دشواری باشد. از این رو اکثر مسافران، پیش از انتخاب مقصد خود، در مورد شهری که قصد سفر به آن را دارند، به دفعات تحقیق می‌کنند. یکی از مهم‌ترین عواملی که بر تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار خواهد بود، جاذبه‌های گردشگری آن شهر است. با تحقیق در مورد جاذبه‌های گردشگری یک شهر، می‌توانید تصور کنید که در مقصد مورد نظر خود، قرار است چطور تفریح کنید. به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا شما را با جاذبه‌های گردشگری کاس آنتالیا آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

  • غواصی: همانطور که اشاره کردیم، کاس یک شهر ساحلی است و چه جایی بهتر از دریای مدیترانه برای غواصی و تماشای اکوسیستم بی‌نظیر زیر دریا در دنیا وجود دارد؟ بسیاری از گردشگران خارجی و حتی داخلی، تنها برای تجربه غواصی این شهر را انتخاب می‌کنند. همچنین باید بدانید که چندین و چند منطقه مختلف مخصوص غواصی در این شهر وجود دارد که می‌توانید با کرایه تجهیزات و همچنین کمک گرفتن از مربیان مخصوص، تجربه منحصر به فردی داشته باشید. در ضمن فراموش نکنید که در اعماق آب این منطقه آثار باستانی مختلفی نهفته‌اند و آماده هستند تا شما آنها را کشف کنید!
  • قایق سواری: اگر به قایق سواری علاقه‌مند هستید، می‌توانید به اسکله‌های مختلف کاس مراجعه کنید و به دل دریا بزنید. قایق سواری در این شهر می‌تواند در مسافت‌های کوتاه یا طولانی انجام شود. پس اگر به سفرهای دریایی چند ساعته علاقه‌مند هستید، حتما باید به کاس سفر کنید.
  • کوه پیمایی: همانطور که اشاره شد، کاس یک شهر ساحلی و در عین حال کوهستانی است و در منطقه‌ای بکر قرار دارد. به همین خاطر کسانی که به کوه پیمایی در طبیعت زیبای ترکیه علاقه‌مند هستند، می‌توانند ساعت‌ها در مسیرهای مختلف پیاده روی و کوه پیمایی، از طبیعت و مناظر اطراف آن لذت ببرند.
  • شهر باستانی کوما: در روستاهای گومبه، نیسا، کاندیبا، فلوس، ایستدا، آچولونیا و کیانای، می‌توانید شاهد حضور یکی از شهرهای باستانی باشید که تاریخ، آن را به دست فراموشی سپرده است. شهر کوما یکی از شهرهای باستانی و متعلق به دوران بیزانس شرقی بوده که امروزه تنها خرابه‌هایی از آن باقی مانده است و می‌توانید آثار آن را در شهر کاس مشاهده کنید.
  • منطقه دمره: منطقه دمره یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در تمام ترکیه به حساب می‌آید که از یک زلزله تاریخی حاصل شده است. در گذشته دور، زلزله‌ای مهیب در این منطقه رخ داد و بسیاری از کشتی‌ها، ساختمان‌ها و مجسمه‌های باستانی را در قعر دریا فرو برد. شما می‌توانید با غواصی در این منطقه، شاهد مناظر بی نظیر کشتی‌های رها شده و آثار باستانی غرق شده در دریای زیبای مدیترانه باشید که به نوبه خود یک تجربه کاملا منحصر به فرد محسوب می‌شود.
  • بازار اوزون: بازار اوزون نام یکی از بازارهای سنتی کاس است که ظاهری روستایی، دلنشین و بسیار زیبا دارد. در این بازار می‌توانید ساعت‌ها گرم تماشای ویترین چوبی مغازه‌های قدیمی باشید. کسبه این بازار با روی گشاده شما را به داخل مغازه خود تعارف می‌کنند و گاهی مهمان یک استکان چای سنتی آنها خواهید شد!

جاذبه‌های گردشگری کاس

چه تفریحاتی را می‌توان در کاس تجربه کرد؟

  • پاراگلایدر: پاراگلایدر یکی از هیجان انگیز‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در کاس تجربه کنید. شما به کمک یک کایت می‌توانید در ارتفاعات کاس پرواز کنید و از فراز آسمان شاهد زیباترین مناظری که در طول عمر خود دیده‌اید، باشید.
  • قایق سواری در موج‌‌های خروشان: در قسمت کوهستانی این شهر زیبا، رودی پرخروش جریان دارد. بسیاری از گردشگران و ورزشکاران، از بالای ارتفاعات داخل این رود شیرجه می‌زنند و حسابی آدرنالین خون خود را افزایش می‌دهند. همچنین در این رود، امکان سواری قایق‌های تک نفره وجود دارد.
  • شکم گردی: در جای جای این شهر زیبا، رستوران‌های متنوعی وجود دارند که انواع غذاهای تازه دریایی را طبخ می‌کنند. چشیدن طعم این غذاهای تازه، یک چالش بزرگ برای حس چشایی شما خواهد بود!
  • کوه پیمایی: قطعا اگر کمی آمادگی جسمانی داشته باشید، می‌توانید از کوه‌های مجاور بالا بروید تا چشم‌تان به یکی از زیباترین مناظری که در طول عمر خود دیده‌اید بیافتد.
  • غواصی و سایر تفریحات آبی: در این شهر شما می‌توانید با کمک گروه‌های مخصوص به اعماق آب‌های نیلگون مدیترانه‌ای بروید و از دیدن اکوسیستم عجیب و منحصر به فرد و همچنین آثار باستانی غرق شده حیرت انگیز، بازدید کنید. همچنین ورزش‌‌های آبی دیگری همانند جت اسکی و پاراسل را نیز می‌توانید در این شهر تجربه کنید. در ضمن فراموش نکنید که بر اثر زلزله‌ای مهیب، بسیاری از نماد‌های تمدن همانند هواپیما، ساختمان‌های مختلف، کشتی‌های متروکه و حتی تانک را می‌توانید در زیر آب مشاهده کنید!

چه تفریحاتی را می‌توان در کاس تجربه کرد؟

معرفی 5 هتل برتر کاس

کاس شهر بسیار کوچکی است و قطعا شناخت زیادی در مورد هتل‌های آن ندارید. در این قسمت قصد داریم تا شما را با 5 هتل برتر کاس آشنا کنیم:

  1. Hotel Sonne

Hotel Sonne یکی از بهترین‌ هتل‌های کاس محسوب می‌شود که شهرت بسیار زیادی دارد و در همه روزهای سال، شاهد ازدحام جمعیت است. در این هتل انواع امکانات همانند ترانسفر فرودگاهی، پذیرش 24 ساعته، استخر، سونا، جکوزی، ویو به سمت دریا، بالکن و انواع خدمات و امکانات مختلف به چشم می‌خورد.

  1. Lukka Exclusive Hotel

Lukka Exclusive Hotel دومین هتل برتر کاس بر اساس نظر‌سنجی مسافران و مهمانان به حساب می‌آید که در منطقه کوهستانی و میان انبوه درختان واقع شده است. در این هتل نیز می‌توانید شاهد انواع امکانات همانند استخر روباز، استخر سالنی، بالکن، اتاق‌های بزرگ، پذیرش 24 ساعته و ویو دریا باشید.

  1. Alley Prime Hotel

در جایگاه سوم، Alley Prime Hotel قرار دارد که یکی از هتل‌های لوکس کاس محسوب می‌شود. این هتل در ارتفاعات کاس واقع شده و مناظر خیره کننده‌ای را به مسافران خود هدیه می‌دهد. استخر روباز مخصوص که در آن می‌توانید ساعت‌ها استراحت کنید و روی تخت‌های شناور بخوابید! قطعا اقامت در این هتل برای شما تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود.

  1. Kasmahal Hotel

Kasmahal Hotel با وجود آنکه یکی دیگر از بهترین هتل های کاس آنتالیا به حساب می‌آید، اما در بافت شهری واقع شده و خبری از محیط کوهستانی یا ویو به سمت دریا در آن نیست. اما در عین حال این هتل کیفیت خدمات بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و می‌توانید از امکانات مختلف هتل همانند ترانسفر فرودگاهی، سالن ورزشی، استخر سالنی و صبحانه سلف سرویس مفصل بهره‌مند شوید.

  1. Isola12

هتل Isola12 رتبه پنجم را در بین بهترین هتل های کاس آنتالیا به خود اختصاص می‌دهد اما در عین حال فضایی بسیار آرام، زیبا و دوست داشتنی دارد. هتل Isola12 برای اقامت خانواده‌ها طراحی شده و دارای ویو رو به اسکله است. کیفیت خدمات Isola12 فراتر از استانداردها هستند و با این وجود، نرخ منصفانه‌ای را برای اقامت مهمانان خود در نظر می‌گیرد.


مطالب مرتبط آنتالیا:

هتل اورنج کانتی کمر؛ از محبوب‌ترین‌ها در تور آنتالیا

با فرودگاه های آنتالیا به صورت کامل آشنا شوید

بلیط هواپیما کوش آداسی


چه تفریحاتی را می‌توان در کاس تجربه کرد؟

معرفی 5 رستوران برتر کاس آنتالیا

خب از هر چه که بگذریم، بهتر است راجع به شکم گردی و بهترین رستوران های کاس آنتالیا صحبت کنیم! این رستوران‌ها بر طبق نظرسنجی‌های انجام شده از هزاران گردشگر مختلف به عنوان 5 رستوران برتر کاس انتخاب شده‌اند. پس می‌توانید با خیال راحت به آنها مراجعه کنید!

  1. Keyf-i Dem Restaurant Meyhane

Keyf-i Dem Restaurant Meyhane یکی از بهترین رستوران های کاس محسوب می‌شود که منوی غذاهای دریایی بسیار متنوع، خوشمزه و تهیه شده از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه را ارائه می‌دهد. قیمت این رستوران ارزان نیست، اما گران نیز به حساب نمی‌آید و منویی کاملا معقول از نظر قیمتی را ارائه می‌دهد. این رستوران فضایی بسیار شیک و دیدنی دارد و در کنار ساحل قرار گرفته است. شما می‌توانید برای سرو وعده‌های غذایی صبحانه، نهار و شام به این رستوران مراجعه نمایید و بد نیست بدانید که نرخ قیمت منوی آن بین 6 تا 25 دلار است.

آدرس رستوران: Andifli Mahallesi Hukumet Caddesi no 4, Kas 07580 Turkey

  1. Bunbun Kas

آیا شما هم به چشیدن طعم فست فودهای بین المللی علاقه‌مند هستید؟ اگر اینطور هست، حتما باید سری به رستوران Bunbun Kas بزنید. در این رستوران انواع اسنک‌ها و غذاهای خیابانی ترکی و آسیای جنوب شرقی ارائه می‌شود که طعمی بی‌نظیر دارند و حس چشایی شما را به چالش می‌کشند! این رستوران از ساعت 12 ظهر تا 23 شب به مشتریان خود سرویس می‌دهد و نرخی کاملا معقول دارد. همچنین اگر گیاه خوار هستید یا به حلال بودن غذایی که میل می‌کنید اهمیت می‌دهید، حتما باید این رستوران را انتخاب کنید. در ضمن قیمت منوی این رستوران بین 0 تا 6 یورو است.

آدرس رستوران: Necipbey Caddesi, No:22/1, Kas 07580 Turkey

  1. Hold&Bite

همانطور که از نام این رستوران مشخص است، در آن تنها منوی فست فود ارائه می‌شود. اما بد نیست بدانید که فست فود این رستوران با تمامی فست فودهایی که تا به امروز نوش جان کرده‌اید تفاوت دارد! زیرا منوی این رستوران کاملا بر اساس تجربیات شخصی سرآشپز طراحی شده و غذاهایی بسیار عجیب و خوشمزه ارائه می‌دهد که بین 2 تا 6 یورو قیمت دارند. شما می‌توانید در وعده‌های نهار و شام یا تنها برای صرف نوشیدنی به این رستوران بیایید.

آدرس رستوران: Andifli Mah, CukurbaglIlar Caddesi No:4/A, Kas 07580 Turkey

  1. Gypsy Kitchenette

پیش از هر چیز باید بگوییم که این رستوران از ساعت 9 صبح تا 4 صبح سرویس می‌دهد و در هر زمان می‌توانید سری به این رستوران بزنید و حتی مواقعی که رستوران هتل هم سرویس نمی‌دهد، شما می‌توانید در این رستوران دلی از عزا در بیاورید! Gypsy Kitchenette انواع غذاهای اروپایی، ترکی، مدیترانه‌ای و دریایی را در منوی خود جای داده است و همچنین گزینه‌های مخصوصی برای افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند یا کسانی که گیاه خوار هستند ارائه می‌هد.

آدرس رستوران: Andifli Mah. Ortaokul Sok., No: 3/F Next to Orman Cay Bahcesi, Kas 07580 Turkey

  1. Kas Gurme Falafel

شاید در خواندن نام این رستوران کمی تردید کرده باشید و با خودتان بگویید که چقدر نام آن شبیه فلافل خودمان است! اما در کمال ناباوری باید بگوییم که درست حدس زده‌اید! خب فلافل یک غذای لبنانی است و در همه جای دنیا طرفداران منحصر به فرد خود را دارد. اما این رستوران با فلافلی‌های معمولی تهران متفاوت است! فلافل‌های این رستوران بسیار منحصر به فرد طبخ و همچنین سرو می‌شوند. شما می‌توانید طعم جدیدی از فلافل را در این رستوران بچشید! در ضمن لازم به ذکر است که هر وعده غذای این رستوران تنها 2 یورو قیمت دارد!

آدرس رستوران: Andifli Mahallesi Meydanda Mavi Bar' ın sağındaki sokaktan girince hemen sağ taraftayız., Kas 07580 Turkey

کاس آنتالیا

چطور به کاس برویم؟

همانطور که می‌دانید، کاس یکی از شهرهای استان آنتالیا به حساب می‌آید، اما با این حال، فاصله کاس از آنتالیا بسیار زیاد است و ترجیحا به جای فرودگاه آنتالیا، بهتر است فرودگاه Dalaman را انتخاب کنید. از فرودگاه آنتالیا با وسیله نقلیه شخصی تا کاس حدود سه ساعت و نیم راه در پیش دارید. اما همین مسیر از فرودگاه دالامان تنها دو ساعت و 15 دقیقه خواهد بود و هزینه کمتری را برای این بخش سفر خود پرداخت خواهید کرد.

برای سفر به کاس، به صورت کلی دو راه پیش روی شما وجود دارد. راه اول شرکت در تورهای گروهی آژانس‌های مسافرتی که در این شرایط، لازم نیست که نگران حمل و نقل باشید و آژانس مسافرتی شما تمامی بخش‌های حمل و نقل را در نظر گرفته است. اما اگر به تنهایی سفر می‌کنید، چه از فرودگاه آنتالیا و چه از فرودگاه دالامان، خودروهای تاکسی و همچنین شاتل‌های مختلفی وجود دارند که مسافران را به کاس می‌رسانند. همچنین امکان این وجود دارد که از نزدیک‌ترین موسسه کرایه خودرو، یک ماشین کرایه کنید و خودتان تا کاس پشت فرمان بنشینید!

کاس آنتالیا

برای سفر به کاس چند روز در نظر بگیریم؟

کاس یک شهر بسیار کوچک است و برای گشت و گذار در آن، تنها نیاز به سه روز خواهید داشت. معمولا تورهای کاس نیز به صورت دو الی سه روزه برگزار می‌شوند اما اگر به دنبال شهری برای آرامش گرفتن و فراموش کردن همه دل مشغولی‌های خود می‌گردید، بهتر است حتما حدود یک هفته در این شهر زیبا اقامت داشته باشید. البته همانطور که انتظار می‌رود، هزینه اقامت در این شهر نسبت به شهرهای دیگری مثل آنتالیا بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است و با هزینه مشابه، می‌توانید مدت بیشتری را در این شهر زیبا اقامت داشته باشید.

کاس آنتالیا

خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد شهر ساحلی و زیبای کاس آنتالیا چیست؟ آیا تا به حال به این شهر سفر کرده‌اید یا سفر به آن را در برنامه خود قرار می‌دهید؟ اگر تجربه حضور در این شهر را داشته‌اید، اجازه دهید تا با نظرات شما عزیزان، این راهنمای جامع را کامل‌تر کنیم تا دیگران نیز بتوانند سفری بی نقص را تجربه کنند. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید