بهترین شهر ترکیه برای خرید | از هر شهر ترکیه چی بخریم؟
زهرا نیرومند 1400/11/23 6473 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


ترکیه یکی از پرگردشگرترین کشورهای دنیاست. با توجه به هم‌مرز بودن ترکیه با ایران و ارزان‌ بودن هزینه‌های سفر به ترکیه نسبت به دیگر کشورهای خارجی، این کشور در بین ایرانیان طرفداران بسیاری دارد و سالانه تعداد زیادی از هم‌وطنان عزیزمان را به سمت خود می‌کشاند. ترکیه جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی متنوعی دارد، اما محبوبیت این کشور به همین‌جا ختم نمی‌شود. بازارها و مراکز خرید ترکیه از جمله پرطرفدارترین و هیجان‌انگیزترین بخش این کشور در بین ایرانیان محسوب می‎شوند. ایرانی‌ها عاشق خرید کردن هستند و به هر کشوری که سفر کنند، سوغاتی و یادگاری را فراموش نمی‌کنند. البته سفر به ترکیه تنها برای خرید سوغاتی نیست!  ایرانی‌ها بخشی از خریدهای ضروری خود، از لباس گرفته تا لوازم خانگی را نیز در ترکیه انجام می‌دهند و حتی گاهی اوقات با هدف خرید به ترکیه سفر می‌کنند.  در این مقاله بهترین شهر ترکیه برای خرید را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد مراکز خرید و بازارهای هر شهر در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

خرید در استانبول

استانبول را می‌توان بهترین شهر ترکیه برای خرید معرفی نمود. استانبول جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی دارد و یکی از پرگردشگرترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود. در این شهر علاوه بر گشت‌وگذار در مساجد و کلیساهای استانبول و بازدید از معماری جذاب و دیدنی این اماکن، این فرصت را دارید که از مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی این شهر نیز دیدن کنید و یک خرید فوق‌العاده داشته باشید. در واقع با یک تیر دو نشان بزنید.   

تعدد بازارها و مراکز خرید لوکس و مدرن استانبول، فرصت یک خرید خوب و رویایی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. هر برندی را که بخواهید، می‌‌توانید در این شهر پیدا کنید. کافیست اطلاعات مختصری در  مورد مراکز خرید استانبول داشته باشید تا آن‌چه را که می‌خواهید، به دست آورید.  قیمت‌ها نیز متفاوت هستند. با هر بودجه‌ای که سفر کنید، می‌توانید خریدهای خوبی را در این شهر انجام دهید. بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید لباس، روزهای قبل از کریسمس، روزهای آخر فروردین و ماه اریبهشت است. در این زمان بسیاری از فروشگاه‌ها حراج‌های فوق‌العاده‌ای گذاشته و برند‌های معتبر و باکیفیت را با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌کنند.

اگر قصد خرید در استانبول را دارید، بازدید از مراکز خرید و بازارهای زیر را از دست ندهید. بازاهای سنتی این شهر نیز مکانی مناسب برای خرید صنایع دستی ترکیه، شیرینی‌های محلی، قهوه، فرش‌، منسوجات­، سرامیک و دیگر سوغاتی‌های خاص ترکیه هستند.

استانبول مال (Mall of Istanbul): این مرکز حدود 350 هزار مترمربع مساحت دارد و دارای بیش از 300 فروشگاه است. استانبول مال یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول می‌باشد که علاوه بر فروشگاه، چندین رستوران، کافه­، فودکورت، سالن‌های سینما و تئاتر، شهربازی سرپوشیده و نمایشگاه‌های هنری را نیز در خود جای داده است. 

ایستینیه پارک (İstinye Park):  یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول است که موردتوجه بازیگران، خواننده‌ها و دیگر سلبریتی‌های این کشور قرار دارد. در این مرکز می‌توانید لوکس‌ترین برندهای دنیا را پیدا کنید. اجناس این مرکز کیفیت بالایی دارند و به تناسب آن گران نیز هستند. اگر به دنبال قیمت‌های ارزان‌تر هستید، به سراغ برندهای ترکی بروید. ایستینیه پارک یک مرکز تجاری تفریحی است که علاوه بر فروشگاه،  دارای سالن سینما، سالن تئاتر، رستوران، کافه، فودکورت و فضای سبز نیز می‌باشد.

پالادیوم (Palladium AVM): یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول است که در بخش آسیایی آن قرار دارد. پالادیوم نیز مانند دیگر مراکز معرفی شده علاوه بر فروشگاه دارای چند رستوران، کافه، فود کورت، سالن سینما، سالن تئاتر، فضای سبز و آرایشگاه می‌باشد. دقت داشته باشید که قیمت اجناس در پالادیوم کمی بالاست.

بازار بزرگ استانبول: بازار بزرگ قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازار استانبول است. این بازار دارای 3000 فروشگاه بوده و محصولات مختلف از صنایع دستی ترکیه گرفته تا ادویه‌جات، گیاهان دارویی و خوراکی‌های خاص این کشور را به خریداران عرضه می‌کند. امکان ندارد به استانبول سفر کنید و این بازار را نبینید.

از دیگر مراکز خرید استانبول می‌توان به جواهیر (Cevahir)، کانیون (Kanyon)، اولیویوم (Olivium)، آک‌مرکز (Akmerkez) و مترو سیتی (Metro City) اشاره کرد. مارمارا فروم، بی‌اوغلو ایش و استار سیتی اوتلت نیز از جمله ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول هستند. علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنیم سری به خیابان استقلال و خیابان تقسیم این شهر بزنید و از فروشگاه‌هایی که در این خیابان‌ها وجود دارند نیز بازدید نمایید. برای خرید سوغاتی‌های خاص ترکیه به غیر از بازار بزرگ، می‌توانید از بازار کاپالی  و بازار ادویه نیز بازدید کنید و خریدی فوق‌العاده داشته باشید.

خرید در استانبول

خرید در آنتالیا

آنتالیا یکی از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه است که محبوبیت بسیار بالایی در بین ایرانیان دارد. در این‌ شهر می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی بازدید کنید و از انواع تفریحات آبی و دریایی برخوردار باشید. شهر آنتالیا برای خرید نیز بسیار مناسب است.  این شهر بازارها و مراکز خرید  متعددی دارد و محصولات متنوعی را به خریداران عرضه می‌کند.

در مراکز خرید آنتالیا می‎توانید انواع برندهای معتبر پوشاک و لوکس‏ترین مارک‎های لوازم الکترونیکی را پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که قیمت این محصولات بسیار بالاست. اگر قصد خرید ارزان را دارید، خرید در آنتالیا را فراموش کنید یا به مراکز خرید ارزان و بازارهای سنتی این شهر بروید و اجناس محلی و ترکی را با قیمتی مناسب خریداری کنید. زیورآلات، یکی از پرطرفداراترین محصولات ترکیه است که در بازارهای آنتالیا با قیمتی مناسب به فروش می‏رسد. می‌توانید فرش‌های دستباف محلی را به عنوان سوغاتی بخرید یا چند قطعه ظروف سفالی با خود بیاورید. ارزان‌ترین مراکز خرید آنتالیا عبارتند از:

تراسیتی (TerraCity): یکی از بزرگ‏ترین مراکز خرید آنتالیاست که در منطقه لارا قرار دارد. در این مرکز می‌توانید انواع پوشاک، لوازم آرایشی، وسایل دیجیتال، جواهرات و ... را پیدا کنید و با قیمتی مناسب و ارزان خریداری نمایید. 

۵ ام میگروس ( 5M Migros): میگروس آنتالیا یک مرکز تجاری تفریحی است. این مرکز انواع برندهای مطرح جهانی و ترکی را با قیمتی مناسب به خریداران عرضه می‌کند. ۵ ام میگروس علاوه بر فروشگاه دارای رستوران، کافه، فودکورت، سینما، زمین بازی و شهربازی  نیز می‏باشد.

مرکز خرید دیپو (deepo outlet): دیپو یک اوت‌لت است که اجناس برند را با تخفیف‌های بسیار عالی به مشتریان عرضه می‌کند. این اوت‌لت چندین سینما، رستوران، فودکورت و کافه دارد و یک زمین بازی را نیز برای کودکان تدارک دیده است.  

مارکت لند (Marketland)، اوزدیک پارک (Ozdilek Park)، ایکی کاپیلی هان (İki Kapılı Han) و جومارتسی پازار (Cumartesi Pazar) از جمله بهترین مراکز خرید آنتالیا هستند که محبوبیت بالایی در بین گردشگران دارند. بندر کالیچی (Kaleici)، بازار بزرگ گاراژ دوگا (Dogu garaj) و خیابان‌های کنایلیتی (Konyaaltı) و آتاتورک نیز بهترین مکان برای خرید سوغاتی در آنتالیا هستند. زیورآلات، محصولات چرمی، سفال‌های دست‌ساز، شیرینی‌‌های ترکی و ادویه‌جات بخشی از سوغاتی‌های محبوب ترکیه هستند که در این بازارها عرضه می‌شوند. اگر قصد خرید فرش را دارید، سری به بازار فرش لیدیا سوزانی بزنید. این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای آنتالیاست که در سراسر دنیا مشتری دارد.  

خرید در آنتالیا

خرید در آنکارا

آنکارا، پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور است. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری، بازارها و مراکز خرید لوکس و متنوعی بوده و یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای خرید محسوب می‌شود.  در هر کجای این شهر که اقامت داشته باشید و به هر گوشه‌ای که سر بزنید حتما یک مرکز خرید یا فروشگاه بزرگ را در آن منطقه خواهید دید. هر چه بخواهید از انواع برندهای ترکی گرفته تا برندهای معتبر و شناخته شده‌ی دنیا را در آنکارا پیدا خواهید کرد. هم می‌توانید مراکز لوکس و مدرن را برای خرید کردن انتخاب کنید و هم می‌توانید در بازارهای سنتی آنکارا به گشت‌وگذار بپردازید و از غرفه‌های رنگارنگ آن بازدید نمایید.

کنت‌پارک (Kentpark): کنت‌پارک یکی از معروف‌ترین مراکز خرید ترکیه است. هر کالایی که نیاز داشته باشید از کفش و کیف گرفته تا  صنایع دستی و سوغاتی‌های ترکیه را در این مرکز پیدا خواهید کرد. کنت‌پارک تنها یک مرکز تجاری نیست! سالن‌های سینما، سالن بولینگ، باشگاه ورزشی  و زمین بازی کودکان، از جمله امکانات این مرکز هستند. رستوران‌ و کافه‌های متعددی نیز در کنت‌پارک وجود دارد که امکان استراحت و غذاخوردن را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.  

کاروم مال (Karum Mall): کاروم مال را می‌توان یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید آنکارا معرفی کرد. در این مرکز می‌توانید انواع کالاهای موردنیاز خود را با قیمتی بسیار مناسب خریداری  کنید و  یک خرید فوق‎العاده داشته باشید. چند رستوران، فودکورت و کافه نیز در  این مرکز وجود دارد که برای غذاخوردن بسیار مناسب است.

گالریا آنکارا  (Galleria Ankara): گالریا یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید آنکاراست که در لیست اولین مراکز خرید این شهر جای دارد. این مرکز دارای 103 فروشگاه می‌باشد و انواع کالا از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا زیورآلات و لوازم آرایش را با برندهای مختلف به مشتریان عرضه می‌کند. گالریا آنکارا دارای 16 رستوران و کافه نیز می‌باشد. اگر قصد خرید سوغاتی دارید، می‌توانید انواع صنایع دستی ترکیه و خوراکی‌های خوشمزه این کشور را در گالریا پیدا کنید و با قیمتی مناسب خریداری نمایید.

کیزیلای (Kizilay)، سپا مال (cepa mall)، آلیز وریز (Alisveris) و فروم آنکارا (Forum Ankara)، از جمله مهم‌ترین مراکز خرید شهر آنکارا هستند که موردتوجه گردشگران قرار دارند. خیابان تونالی هیلمی (Tunali Hilmi) نیز یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین خیابان‌های شهر آنکاراست. این خیابان دارای تعدادی زیادی بوتیک و فروشگاه‌های سوغاتی می‌باشد. می‌توانید انواع صنایع دستی ترکیه شامل زیورآلات، محصولات چرمی، ظروف مسی و برنجی، منسوجات دست‌باف و پارچه‌های سنتی را در این خیابان پیدا کنید و به عنوان سوغاتی تهیه نمایید.

خرید در آنکارا

خرید در وان

وان، بهترین شهر ترکیه برای خرید است که مورد استقبال ایرانیان قرار دارد. این شهر در  نزدیکی مرز ایران واقع و سالانه بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان را به سمت خود می‌کشاند. شاید بازارهای وان به اندازه استانبول، آنتالیا یا آنکارا مدرن و لوکس نباشد، اما تنوع محصولات بالایی دارد و قیمت کالاها نیز بسیار مناسب است. در مراکز خرید شهر وان می‌توانید انواع برندهای پوشاک را پیدا کنید و اگر قصد خرید سوغاتی را دارید، سری به بازارهای سنتی و تاریخی این شهر بزنید. زیور‌آلات، انواع فرش‌ها و قالی‌های ترکی، ظروف مسی و برنجی، صنایع‌دستی چوبی، شیرینی‌های سنتی، ادویه‌جات و گیاهان دارویی از جمله مواردی هستند که در این بازارها عرضه می‌شوند. برخی از افراد نیز به وان ترکیه سفر می‌کنند تا لوازم خانگی و الکترونیکی را از این کشور تهیه نمایند. در مراکز خرید وان می‌توانید برندهایی چون انگلیش هوم (English Home)، وستل (VESTEL)، بکو (‎Beko)، آرچلیک (Arçelik)، ازدیلک (ozdilek)، وایت اند بژ (white & beige)، مادام کوکو (madame coco)، کاراجا (KARACA) و دیگر برندهای معتبر دنیا را پیدا کنید و با قیمتی مناسب خریداری نمایید.

فروشگاه‌های برشکا (Bershka): اگر قصد خرید پوشاک در وان ترکیه را دارید پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه‌ برشکا بزنید. برشکا انواع برندهای معروف لباس مانند زارا (Zara)، پول اند بیر (Pull&Bear)، ماسیمو دوتی (Massimo Dutti)، استرادیواریوس (Stradivarius)، اویشو (Oysho)، اوترکه (Uterqüe) و ...  را به مشتریان عرضه می‌کند. 

اِی وی ام وان (Van AVM): ای وی ام یکی از جدیدترین مراکز خرید وان ترکیه است که در لیست بهترین مراکز این شهر جای دارد. این مرکز در سال 2015 افتتاح شده و علاوه بر فروشگاه دارای سینما، رستوران­، فودکورت و کافی‌شاپ نیز می‌باشد. در فروشگاه‌های ای وی ام می‌توانید برندهای خوب و معتبری از انواع پوشاک، کیف‌وکفش و لوازم آشپزخانه را پیدا کنید و یک خرید عالی داشته باشید.

آیدین پریهان (Aydın Perihan İş Merkezi): آیدین پریهان یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید وان ترکیه است. بیشتر فروشگاه‌های این مرکز به عرضه پوشاک می‌پردازند و اغلب آن‌ها نیز لباس کودک و نوجوان عرضه می‏کنند. در این مرکز علاوه بر لباس می‌توانید لوازم الکترونیکی و شیرینی‌فروشی‌ها را نیز ببینید. دقت داشته باشید که قیمت‎ها در آیدین پریهان بالاتر از دیگر مراکز خرید است، اما به دلیل داشتن اجناس مرغوب و باکیفیت مورد استقبال قرار می‌گیرد و همیشه شلوغ است.

تورکوز مال (turquoise Mall)، آتایوس سیلور (Atayos silver)، وان پارک ای وی ام (Van Park AVM)، وان متروپولیتن مال (Van Metropolitan Mall)، هامل (Hummel) و ماوی دوشلر نیکاح شکرلری (Mavi Düşler Nikah Şekerleri) از جمله معروف‌ترین مراکز خرید وان هستند که مورد استقبال گردشگران قرار دارند. بازار روس‌ها (Russian bazaar)، بازار سنتی وان (Old market Van)  و بازار کاظم کارابکیر (karabekir kazim) نیز از جمله بازارهای شهر وان هستند که گزینه‌های مناسبی برای خرید محسوب می‌شوند.

خرید در وان

در این مقاله بهترین شهر ترکیه برای خرید را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد بازارها و مراکز خرید هر شهر در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که دیدید، 4 شهر استانبول، آنکارا، آنتالیا و وان از جمله بهترین شهرهای ترکیه برای خرید هستند. به هرکدام از این شهرها که سفر کنید، این فرصت را دارید که از بازارها و مراکز خرید متعدد بازدید نمایید و تنوع بالایی از اجناس را ببینید. تورهای گردشگری معمولا بخشی از سفر را به بازارگردی در ترکیه اختصاص می‌دهند و بهترین مراکز خرید را نیز برای این کار انتخاب می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم با این تورها همراه شوید تا از اطلاعات راهنمای تور برای خرید بهتر استفاده کنید. برای آگاهی از زمان و شرایط برگزاری تورهای ترکیه، دیگر صفحات سایت را مورد مطالعه قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید با شماره 75097700- 021 تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید