طبیعت‌گردی استان گیلان | معرفی 12 مقصد طبیعت‌گردی در گیلان
شراره رحیمی 1399/4/31 2874 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



گیلان یکی از استان‌های شمالی ایران به مرکزیت کلان‌شهر رشت می‌باشد. این استان شامل بخش غربی کرانه‌های جنوبی دریای کاسپین و مناطق سرسبز شمال غربی رشته کوه البرز است. طبیعت گیلان دارای آب و هوای معتدل و مرطوب و پوشیده از جنگل می‌باشد. جالب است بدانید که استان گیلان تلفیق عجیبی از فرهنگ، طبیعت و تاریخ را در دل خود جای داده است که امروزه نیز به مقصد اصلی گردشگران تبدیل شده است. جاهای دیدنی گیلان آنقدر سرسبز و پر از نشاط است که بازدید از آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد. سرزمین گیلان جزو شگفت‌انگیزترین مناطق کشور به شمار می‌رود که سواحل، تالاب‌ها، جویبارها، جنگل‌ها و کوهستان‌ها از ویژگی‌های این سرزمین خوش و آب و رنگ می‌باشد. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا مقصدهای طبیعت‌گردی استان گیلان را به شما معرفی کنیم.

معرفی 12 مقصد طبیعت‌گردی در گیلان

گیلان از جمله استان‌هایی است که با وجود بازدید از تمامی جاذبه‌های دیدنی‌اش به هیچ‌ وجه برای سفر تکراری نمی‌شود. به طور کلی هیچ چیز به اندازه طبیعت بکر و طبیعت‌گردی در این استان برجسته نیست، به گونه‌ای که وجه اصلی تمایز گیلان نسبت به سایر استان‌ها را می‌توان آب و هوای معتدل و مرطوب و هم‌چنین طبیعت فوق‌العاده سرسبز این استان دانست. تمامی موارد ذکر شده باعث شده است تا امروزه استان گیلان به یکی از بهترین مقصدهای طبیعت‌گردی برای دوستداران طبیعت تبدیل شود که بدون شک بازدید از آن‌ها لحظه‌های آرامش‌بخشی را برایشان به ارمغان می‌آورد. در این بخش به معرفی 12 مقصد طبیعت‌گردی در گیلان خواهیم پرداخت تا هنگام سفر به این استان زیبا، جاذبه‌های طبیعی آن را بیشتر و بهتر بشناسید.

معرفی مقاصد طبیعت‌گردی در گیلان

  • آبشار میلاش

میلاش از دیدنی‌ترین آبشارهای استان گیلان است که در یک کیلومتری غرب روستای میلاش در منطقه رحیم آباد قرار دارد. شما می‌توانید با طبیعت‌گردی در این منطقه به دیدن مناظر سرسبز و حیرت‌انگیز بروید که در انتهای آن به آبشاری با طول 25 متر خواهید رسید. اگر در فصل تابستان از این آبشار دیدن کنید، می‌توانید در حفره آبی که توسط آبشار به وجود آمده است تنی به آب بزنید و نهایت لذت را ببرید. برای دسترسی به آبشار میلاش ابتدا باید به شهرستان رودسر بروید و پس از آن به سمت رحیم آباد حرکت کنید. هنگامی که به روستای زیار و بعد از آن به دیو رود رسیدید با 2 ساعت کوهپیمایی و عبور از باغ‌های فندق به آبشار می‌رسید.

  • ییلاق سوباتان

سوباتان از جمله مقصدهای طبیعت‌گردی در استان گیلان می‌باشد که در بین گردشگران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این ییلاق در 22 کیلومتری بخش غربی لیسار از توابع شهرستان تالش قرار دارد و یکی از مقصدهایی است که در فصل بهار با چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایش هوش از سرتان خواهد برد. دشت گل، طبیعت بکر و آب و هوای دل‌انگیزی که در این ییلاق و مسیرهای طبیعت گردی‌اش حاکم است، باعث شده‌اند تا سالانه گردشگران زیادی از این منطقه بازدید به عمل آورند. معمولا مسیر طبیعت‌گردی ییلاق سوباتان با تماشای دریاچه نئور ترکیب می‌شود که در نهایت لحظه‌های به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

  • گردنه الماس

یکی دیگر از مقصدهای طبیعت‌گردی گیلان که در خلخال و تالش وجود دارد، مسیرهای موجود در گردنه الماس می‌باشد. این مسیر به شما چشم‌اندازی همانند درختان بلند با پس زمینه خانه‌های روستایی هدیه می‌دهد که بدون شک به هیچ وجه این منظره حیرت‌انگیز را فراموش نخواهید کرد. برای این‌که بتوانید در گردنه الماس به طبیعت‌گردی بپردازید، توصیه می‌کنیم از یک راهنمای محلی کمک بگیرید تا مسیرهای متفاوتی را به شما نشان دهد. علاوه بر طبیعت سر سبز و بکر، چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز می‌توانید در اطراف این مسیر از چشمه‌های آب سرد نیز بازدید به عمل آورید و لحظه‌های متفاوتی را تجربه کنید.

گردنه الماس گیلان

  • دیلمان

یکی از مرتفع‌ترین مقصدهای طبیعت‌گردی استان گیلان، منطقه دیلمان است که به آن عنوان بهشت کوچک را نیز داده‌اند. این ییلاق بسیار زیبا در 45 کیلومتری سیاهکل واقع شده است. پس از عبور از جاده جنگلی هنگامی که به دیلمان می‌رسید منطقه سرسبز، اسب‌ها و دام‌هایی که در دشت مشغول چرا هستند چنان ترکیبی از آرامش طبیعت و زیبایی را مقابل چشم‌هایتان قرار می‌دهند که گویا در رویا به سر می‌برید. هنگام بازدید از ییلاق دیلمان می‌توانید از سایر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی گیلان نظیر قلعه گرماور، آبشار لونک و آرامگاه بابا ولی نیز دیدن کنید. به علاوه در فصل بهار نیز می‌توانید از دشت شقایق دیلمان دیدن کنید و از آرامش حاکم در این دشت نهایت استفاده را بکنید.

  • دریاچه ویستان یا بره سر

دریاچه ویستان بره سر یکی از جاهای دیدنی گیلان است که در دل جنگل جای گرفته است و همین امر سبب شده است تا زیبایی دریاچه به اوج خود برسد. طبیعت بکر با دشت‌های فراخ و سرسبز و منطقه دیدنی اینجا در کنار لبنیات با کیفیت و عسل مرغوبی که در این منطقه یافت می‌شود شما را قانع می‌کند تا دریاچه ویستان بره سر را به عنوان مقصد بعدی گردش و سفر خود انتخاب کنید. علاوه بر موارد ذکر شده شما می‌توانید هنگام بازدید از این منطقه از زیبایی درخت‌های بسیار تنومند گردو، گلابی، سیب، زالزالک و تمشک نیز نهایت لذت را ببرید. برای دسترسی به دریاچه ویستان بره سر باید به روستای بره سر رودبار بروید و سپس از آن‌جا خودتان را به داماش برسانید.

  • گردنه حیران و تله کابین

تله کابین گردنه حیران یکی از مقصدهای طبیعت‌گردی استان گیلان به شمار می‌رود که در غرب روستای ونه‌بین و حاجی امیر آستارا در 30 کیلومتری آستارا واقع شده است. زمانی که سوار تله کابین می‌شوید، مناظر شگفت‌انگیز و دیدن ابرهای در حال حرکت چشم‌اندازی خیره کننده و بکر نصیب‌تان می‌کند. یکی از چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبایی که در طول مسیر حرکت آن را مشاهده می‌کنید، قلعه شیندان است که قدمت آن به زمان ساسانیان برمی‌گردد. تجهیزات تله کابین حیران از کشور اتریش تهیه شده است و از نظر تکنولوژی جزو ایمن‌ترین‌ها در بین هم‌رده‌های خود می‌باشد. این تله کابین در ارتفاع 1720 متری از سطح دریا قرار دارد که طول 1500 متر طول دارد. شما می‌توانید در صورت مساعد بودن شرایط جوی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب به دره حیران بروید و با سوار شدن بر تله کابین هیجان و لذت را در اوج تجربه کنید.

تله کابین گردنه حیران

  • پارک جنگلی سراوان

یکی دیگر از مقصدهای طبیعت‌گردی گیلان پارک جنگلی سراوان است که در 17 کیلومتری جاده رشت- تهران واقع شده است. در این پارک جنگلی، دریاچه سراوان بیشتر از هر چیزی توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. در ابتدای ورود به پارک با صحنه‌ای روبرو می‌شوید که همانند زمینی پوشیده از چمن به نظر می‌رسد اما با دیدن قایق‌ها بر روی آن متوجه وجود دریاچه سراوان می‌شوید. قایق سواری بر روی این دریاچه در دل جنگل بدون شک تجربه‌ای است که هیچ کس نمی‌تواند از آن بگذرد. علاوه بر قایق سواری، عکاسی در طبیعت، موتور چهار چرخ، پینت بال و... همه از گزینه‌هایی هستند که در این پارک جنگلی هیجان‌انگیز می‌توانید امتحان کنید و لحظه‌های شگفت‌انگیزی را برای خودتان به ارمغان آورید.

  • دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار یکی دیگر از مقصدهای طبیعت‌گردی و دیدنی استان گیلان می‌باشد که در 15 کیلومتری بخش جنوبی شهر رشت و روستای سقالکسار قرار دارد. در این روستا سد خاکی سقالکسار دریاچه‌ای زیبا و تمیز در دل طبیعت جنگلی به وجود آورده است. با وجود این دریاچه امکانات بسیار زیادی در اطراف آن فراهم شده است که همین امر باعث می‌شود گردشگران بسیار زیادی برای استراحت و آرامش مسیر خود را به سمت این دریاچه تغییر دهند. به علاوه در این دریاچه می‌توانید در مسیر زیبای اطراف دریاچه پیاده‌روی کنید و از تماشای خانه پرماجرای وسط دریاچه، عکاسی و قایق سواری نیز لذت ببرید.

معرفی دریاچه سقالکسار

  • کوه درفک

آتشفشانی خاموش در بین رودبار و سیاهکل به نام درفک وجود دارد که در بالای دیلمان واقع شده است و جزو بهترین مقاصد طبیعت‌گردی در استان گیلان به شمار می‌رود. این قله دارای ارتفاع 2700 متر می‌باشد و آبشار بسیار زیبایی به طول 100 متر نیز در این منطقه برای گردشگران خودنمایی می‌کند. بدون شک چادر زدن در جنگل درفک در فضایی مه‌آلود و بین ابرهایی که تا زیر پایتان کشیده شده‌اند، سفری بی‌نظیر و به‌یادماندنی برایتان رقم خواهد زد. توجه داشته باشید که فصل تابستان بهترین زمان برای بازدید از کوه درفک می‌باشد زیرا در این فصل آب و هوای بسیار مطبوع و دلنشینی در این منطقه حاکم است. به علاوه بازدید از کوه درفک در فصل پاییز نیز خالی از لطف نیست زیرا رنگارنگی درختان جنگلی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

  • تالاب سوستان

یکی از تالاب‌های آب شیرین ایران،  تالاب سوستان است که در کنار روستایی با همین نام و نزدیکی شهر لاهیجان واقع شده است. این تالاب با زمین‌های سرسبز اطراف و نی‌زارها پوشیده شده است و پوشش گیاهی مرداب بر روی تالاب منظره بسیار زیبایی به وجود آورده است که از اوایل اردیبهشت ماه تا پایان شهریور به دلیل روییدن گل‌های نیلوفر زیبایی این تالاب به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. رویش پسته دریایی یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه است. پسته دریایی با خواص درمانی و دارویی بسیار و هم‌چنین طعم متفاوت و عالی خود توجه گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

  • جاده اسالم و خلخال

جاده اسالم به خلخال جزو زیباترین و رویایی‌ترین جاده‌های ایران است که به هیچ وجه نباید تجربه رانندگی در آن را از دست داد. از دیدنی‌های این جاده می‌توان به مسیرهای پر پیچ و خم با دشت‌های سرسبز، درختان جنگلی و رودخانه‌ای که در تمام مسیر همراه شما است، اشاره کرد. در نزدیکی خلخال چشمه آبگرم کیوی واقع شده است که در طی مسیر می‌توانید در آن‌جا استراحت کنید و از فضای بکر چشمه نهایت لذت را ببرید. به علاوه مسیر خلخال گزینه بسیار مناسبی برای طبیعت‌گردی و کوهنوردی می‌باشد و هم‌چنین عده بسیار زیادی نیز مسیر خاکی را برای دوچرخه سواری در این طبیعت سرسبز و نشاط آور انتخاب می‌کنند. در جاده اسالم رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارند که با رفتن به آن‌جا می‌توانید دلی از عزا درآورید و از غذاهای جدید و طعم متفاوت آن‌ها تجربه جدیدی کسب کنید و با اقامت در کلبه‌های چوبی نیز سفرتان را به یادماندنی کنید.  

جاده اسالم و خلخال

  • تالاب انزلی

بدون شک معروف‌ترین جاذبه برای طبیعت‌گردی در استان گیلان، تالاب انزلی می‌باشد که از چندین جهت حائز اهمیت است. این تالاب محل رشد لاله‌های مردابی است که امکان رشد این گونه گیاهی فقط در محیط تالاب انزلی وجود دارد. به علاوه تالاب انزلی مکان بسیار مناسبی برای مهاجرت پرندگان و تخم‌گذاری آن‌ها شناخته شده است. از نکات بسیار جالب تالاب انزلی این است که این تالاب بر سر راه رودخانه‌هایی که به دریای خزر می‌ریزند، قرار دارد. یعنی در واقع می‌توان گفت تالاب انزلی برای این رودخانه‌ها نقش یک تصفیه خانه بسیار عظیم را ایفا می‌کند. تمامی موارد ذکر شده سبب شده است تا تالاب انزلی در بین گردشگران اهمیتی بیش از شناخته شدن پیدا کند. بنابراین توصیه می‌کنیم در سفر به گیلان حتما از تالاب انزلی بازدید به عمل آورید و تماشای گونه‌های جانوری، لاله‌های مردابی و قایق سواری لذت ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی مقاصد طبیعت‌گردی استان گیلان پرداختیم. گیلان دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند سفری دل‌پذیر و خاطره‌انگیز را برای شما فراهم کنند. اگر قصد دارید که به استان گیلان سفر کنید، توصیه می‌کنیم با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را برای سفر به این استان خوش آب و هوا راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید