بهترین تور ترکیه؟ | نکاتی که قبل از خرید تور ترکیه باید بدانید!
زهرا نیرومند 1399/04/28 2658 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ترکیه یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری خارجی در بین ایرانیان است. این محبوبیت دلایل بسیاری دارد که از بین آن‌ها می‌توان به نزدیک بودن ترکیه به ایران، عدم نیاز به دریافت ویزا، هزینه پایین‌تر نسبت به دیگر مقاصد خارجی، جاذبه‌های متنوع تاریخی، تفریحات و سرگرمی‌های فوق‌العاده و ... اشاره کرد. شاید شما هم از جمله افرادی باشید که به فکر خرید تور ترکیه افتاده‌اید، اما در انتخاب مردد مانده و آن را به وقت دیگری موکول کرده‌اید. قطعا شما دنبال بهترین تور هستید و دوست دارید لحظات خوب و خاطره‌انگیزی را برای خود و خانواده‌تان بسازید. برای انتخاب بهترین تور ترکیه، باید نکاتی را مدنظر داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

لیست تورهای مرتبط:

تور کوش آداسی کایت

تور استانبول

تور آنتالیا


1 – بهترین شهرهای ترکیه


ترکیه یکی از پرگردشگرترین کشورهای دنیاست که سالانه افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. این کشور شهرهای توریستی متعددی دارد که هرکدام از آن‌ها نیز جاذبه‌های متنوع و گاها متفاوتی را در خود جای داده‌اند. اگر به دنبال خرید تور ترکیه بوده باشید حتما نام شهرهای استانبول، آنکارا، آنتالیا، کوش‌آداسی، ازمیر و ... را به وفور شنیده‌اید. این‌که کدام شهر توریستی ترکیه را برای سفر انتخاب کنیم، بستگی به هدف ما از سفر و ویژگی‌های شهر موردنظر دارد. به عنوان مثال اگر به بناهای تاریخی و دیدن معماری کهن مساجد، کلیساها و ... علاقه‌مندید، قطعا استانبول بهترین انتخاب است و اگر بازی‌های دریایی و تفریحات هیجان‌انگیز را ترجیح‌ می‌دهید، بهتر است آنتالیا را انتخاب کنید. البته باید جزئیات بیشتری را در نظر بگیرید و هدف خود را از سفر مشخص کنید تا بتوانید تصمیم درست‌تری در مورد انتخاب شهر موردنظر بگیرید.


بهترین شهرهای ترکیه


2- برای سفر نیاز به ویزا ندارید


بر طبق توافقاتی که بین دو کشور ایران و ترکیه انجام شده است، گردشگران ایرانی برای ورود به ترکیه نیازی به دریافت ویزا و پرداخت هزینه ندارند. کافیست پاسپورت خود را به همراه داشته باشید تا در مرزهای زمینی کشور یا فرودگاه مقصد، اجازه ورود به کشور ترکیه را به دست آورید. دقت داشته باشید که پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد تا یک ویزای توریستی 90 روزه برایتان صادر گردد.


برای سفر نیاز به ویزا ندارید


3- انتخاب تور گردشگری مناسب


حالا که شهر موردنظر خود را انتخاب کرده‌اید، باید به فکر یک تور گردشگری مناسب باشید. برای خرید تور ابتدا سابقه آژانس‌های گردشگری را مورد بررسی قرار دهید و از نظرات مسافران قبلی که با تور موردنظر شما همراه شده‌اند، آگاهی پیدا کنید. برای اطلاع از تجربیات مسافرین قبلی می‌توانید به وب‌سایت مربوط به آژانس مراجعه نموده و نظرات کاربران را بخوانید. مشتری‌مداری، حضور کارمندان زبده و حرفه‌ای، برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده، تضمین امنیت و سلامت مسافران در طول سفر و ... از جمله ویژگی‌هایی است که باید در انتخاب یک آژانس گردشگری خوب مدنظر قرار دهید.


انتخاب تور گردشگری مناسب


4 – هزینه سفر و قیمت تور ترکیه


بسیاری از افراد برای انتخاب تور ترکیه، هزینه و قیمت آن را در نظر می‌گیرند و سعی می‌کنند ارزان‌ترین تور را انتخاب نمایند. قیمت مناسب تور بسیار مهم است اما الویت اول نیست. قبل از این که بخواهید خرید تور ترکیه را انجام دهید باید شرایط و ویژگی‌های آن را بررسی کنید و بدانید دلیل ارزان بودن آن نسبت به دیگر تورها چیست. به یاد داشته باشید که هر تور ارزانی خوب نیست. شما از مدت‌ها قبل برای سفر برنامه‌ریزی کرده‌اید و شاید تلاش زیادی برای تهیه هزینه آن کرده باشید. بنابراین، با دقت بیشتری بررسی کنید تا به خاطر ارزان‌تر بودن تور، خاطرات بدی از سفر خود بر جای نگذارید.


هزینه سفر و قیمت تور ترکیه


5 – اطلاع از تمام جزئیات تور ترکیه


زمانی که آژانس گردشگری موردنظر خود را پیدا کردید، قبل از امضای قرارداد در مورد تمامی جزئیات سفر سوال کنید. نوع پرواز، درجه هتل، ترنسفر فرودگاهی، ساعت دقیق رفت و برگشت، تور لیدر، بیمه مسافرتی و ... از جمله مواردی است که باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید بابت چه چیزهایی پول پرداخت می‌کنید. حتی می‌توانید در مورد مسافران دیگر نیز سوال کنید و بدانید بیشتر در چه رنج سنی هستند. شما قرار است چند روزی را در کنار این افراد بگذرانید پس باید در مورد همسفران خود نیز اطلاعات کافی داشته باشید.


 اطلاع از تمام جزئیات تور ترکیه


6- اقامت در هتل مناسب


یکی از مهم‌ترین مواردی که برای انتخاب بهترین تور ترکیه باید به آن توجه داشته باشید، هتل محل اقامت شماست. قبل از این‌که بخواهید قرارداد را امضا کنید، در مورد جزئیات هتل سوال بپرسید. به این نکته دقت داشته باشید که در سفرهای تفریحی به شهرهایی چون آنتالیا، کوش‌آداسی، بدروم و ... هتل نقش بسیار مهمی در کیفیت سفر شما دارد، تاجایی که اغلب گردشگران تمام طول سفر خود را در هتل می‌مانند و از تفریحات و سرگرمی‌ها داخل هتل استفاده می‌کنند. پس باید اهمیت خاصی برای آن قائل شوید و انتخاب بهترین هتل را در الویت قرار دهید. تنها به پرسیدن درجه هتل اکتفا نکنید. درجات هتل در مقاصد گردشگری مختلف و امکاناتی که هریک از آن‌ها ارائه می‌دهند، بسیار متفاوت است. سایز اتاق‌های هتل، نوع تخت، امکانات اتاق، امکانات تفریحی هتل، رستوران‌ها و کافه‌ها، کیفیت غذاها، موقعیت مکانی هتل و ... از جمله مواردی هستند که باید مدنظر قرار دهید.


 اقامت در هتل مناسب


7 – بهترین زمان سفر با تور ترکیه


بهترین فصل برای سفر به ترکیه بستگی به هدف شما از سفر و شهر توریستی موردنظر دارد. آب‌وهوای ترکیه در شهرهای مختلف کمی باهم فرق دارد. اگر به استانبول و شهرهای اروپایی ترکیه سفر می‌کنید، باید بدانید که این مناطق تابستان‌هایی گرم و خشک و زمستان‌هایی سرد و گاها برفی دارند. از این رو، اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند اواخر اسفند تا اواسط اردیبهشت را برای سفر انتخاب کنند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید پاییز را برای سفر انتخاب کنید و تا اواسط آبان قبل، از شروع شدن فصل سرما سفر خود را انجام دهید.
بسیاری از گردشگرانی که به قصد استراحت و تفریحات ساحلی سفر می‌کنند، بهترین زمان برای این کار را فصل تابستان می‌دانند. شهرهای ساحلی تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل دارند. البته اگر قصد دارید سفر ارزان‌تری را تجربه کنید، بهتر است فصل‌های کم‌گردشگر سال را انتخاب نمایید که برای این شهرها فصل زمستان ‌است.
نکته‌ی دیگری که باید در انتخاب زمان سفر خود به یاد داشته باشید، اطلاع از تعطیلات رسمی کشور ترکیه است. بسیاری از بازارها و مراکز گردشگری در تعطیلات رسمی بسته هستند که در این صورت بازدید از آن‌ها را از دست خواهید داد. بنابراین زمانی که تاریخ سفر خود را انتخاب می‌کنید به این نکته نیز توجه داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید سفر خود را با زمان برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های جذاب ترکیه هماهنگ کنید تا با رویدادهای فرهنگی، ورزشی، هنری و ... این کشور نیز آشنا شوید.


 بهترین زمان سفر با تور ترکیه


در این مقاله ضروری‌ترین نکاتی که قبل از خرید تور ترکیه باید بدانید را معرفی کرده و راهنمایی‌های لازم جهت انتخاب بهترین تور را در اختیارتان قرار دادیم. با توجه به نکات مطرح شده می‌توانید شهر موردنظر خود را تعیین کرده و با بررسی شرایط و ویژگی‌ تورهایی که آژانس‌های گردشگری در فصول مختلف سال برگزار می‌کنند، یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که انتخاب تور مناسب تاثیر بسیار زیادی در کیفیت سفر شما دارد و می‌توانید بهترین خاطرات را برایتان به همراه داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم در جستجوهای خود، از تور ترکیه آژانس گردشگری کایت بازدید نمایید تا از شرایط خاص و ویژه‌ای که برای مسافرانش تدارک دیده است، آگاهی یابید. کارشناسان کایت همواره از طریق شماره 75097700-021 با شما در ارتباط بوده و پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید