سفر به مالزی | بهترین زمان خرید تور مالزی چه زمانی است؟
زهرا نیرومند 1399/04/16 2162 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا که از شمال با تایلند، از جنوب با سنگاپور و از غرب با اندونزی هم مرز است. کشور مالزی به سبب نزدیک بودن به خط استوا، هوایی گرم، رطوبت بالا و باران‌هایی سیل آسا دارد. مالزی در واقع جزیره‌ای است که دورتا دور آن را کوه‌های titiwangsa و جزیره‌ی سوماترا در بر گرفته است، به همین دلیل آب و هوای این کشور ثابت است و در طول سال تغییر چندانی نمی‌کند. این آب و هوای خاص باعث شده که در همه جای مالزی شاهد جنگل‌های فراوان و انبوه باشیم. همین آب و هوای خاص، جنگل‌های انبوه، جاذبه‌های طبیعی فراوان و آثار تاریخی باشکوه باعث شده که مالزی به یکی از مقاصد اصلی گردشگری مردم دنیا تبدیل شود. با توجه به سلیقه، بودجه وطبیعت افراد مختلف، بهترین زمان سفر به مالزی از چند جهت قابل بررسی است: بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به آب و هوا، بهترین زمان سفر به مالزی بر اساس انتخاب شهری خاص، بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به هزینه‌ها و بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به زمان برگزاری جشنواره‌ها. ما در این مقاله بهترین زمان سفر به مالزی را از ابعاد گوناگون بررسی می‌کنیم تا اگر شما قصد دارید به مالزی سفر کنید اطلاعات خود را برای این سفر کامل کنید، پس تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای مالزی وارد صفحه "تور مالزی" شوید.

بهترین زمان سفر به مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به آب و هوا

به دلیل نزدیکی به خط استوا آب و هوای مالزی گرم و مرطوب و در طول سال تقریبا ثابت است. میانگین دمای این کشور بین دمای 20 درجه تا 30 درجه می‌باشد و باران قسمتی از زندگی مردمان مالزی شده است. از ماه شهریور تا فروردین زمان بارش باران‌های موسمی است، در این بین دی ماه با میانگین 180 میلیمتر کم باران‌ترین و ماه‌های مهر و آبان با 270 میلیمتر پرباران‌ترین ماه‌های سال می‌باشند. به طور کلی بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به آب و هوا ماه ژانویه (دی تا بهمن) و ماه فوریه (بهمن تا اسفند) می‌باشد چرا که در این زمان آب و هوای مالزی در خشک‌ترین، کم باران‌ترین و کم رطوبت‌ترین حالت خود قرار دارد، پس سفر به مالزی در این آب و هوا بسیار لذتبخش بوده و شما می‌توانید با خیال راحت در همه جای مالزی به گشت و گذار بپردازید.

بهترین زمان سفر به مالزی بر اساس انتخاب شهری خاص

اگر برای سفر به مالزی شهر خاصی را در نظر دارید باید با توجه به شرایط آب و هوایی و سایر ویژگی‌های آن شهر برای برنامه ریزی زمان مناسب سفر اقدام کنید. ما در اینجا اطلاعات 3 شهر مهم و توریستی مالزی را در اختیار شما قرار می‌دهیم: شهر کوالالامپور، شهر پنانگ و جزیره‌ی لنکاوی.

شهر کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است که آب و هوای آن تقریبا در همه‌ی سال ثابت و بین دمای 21 درجه تا 33 درجه می‌باشد. این شهر با ساختمان‌های بلند و مدرن بسیار پیشرفته است، جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی فراوانی دارد و دارای مکان‌های بسیاری که برای توریست‌ها خیلی هیجان انگیز هستند می‌باشد، از جمله‌ی این مکان‌ها می‌توان به باغ پرندگان، برج‌های دوقلوی پتروناس، باغ پروانه و پارک آهوها اشاره کرد. بهترین زمان برای بازدید از این شهر زیبا اول دسامبر تا آخر فوریه است که هوا بسیار عالیست و امکانات و خدمات در کوالالامپور گران است اما به لذتی که از گشت و گذار در این همه زیبایی می‌برید می‌ارزد، البته می‌توانید در ماه‌های پربارش که شهر خلوت و امکانات ارزان است به کوالالامپور سفر کنید ولی ممکن است این باران‌های گاه و بی‌گاه مانع از این شود که از دیدن جاذبه‌های این شهر لذت ببرید.

شهر پنانگ

پنانگ پایتخت فرهنگی کشور مالزی و شهری بسیار زیباست. بهترین زمان برای مسافرت به این شهر اواخر پاییز تا اواخر زمستان است که هم آب وهوا بسیار عالی است هم می‌توانید از جشن‌هایی که به مناسبت کریسمس و سال نو گرفته می‌شود لذت برده و از آفرهای ویژه‌ی این ایام استفاده‌ی لازم را ببرید. البته ماه‌های اردیبهشت و خرداد که پنانگ پس از شلوغی روزهای کریسمس و جشن کمی خلوت شده و امکانات در آن ارزانتر می‌باشد زمانی بسیار مناسب برای سفر به این شهر است.

جزیره‌ی لنکاوی

جزیره‌ی لنکاوی به دلیل داشتن سواحل رویایی و امکان انجام تفریحات آبی بسیار مورد توجه و علاقه‌ی گردشگران است. نشستن در سواحل این جزیره و آفتاب گرفتن زیر نور مطبوع خورشید بسیار لذتبخش می‌باشد. بهترین زمانی که می توانید به لنکاوی بروید، ماه‌های آخر سال یعنی اواخر زمستان تا بهار است که بارندگی و رطوبت کمتر باعث می‌شود از بودن در کنار دریا لذت بیشتری ببرید.

بهترین زمان سفر به مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به هزینه‌ها

اگر فردی اهل خرید و هدف او از سفر به مالزی خرید کردن باشد، بهترین زمان رفتن به مالزی برای خرید کردن، از ابتدای سپتامبر تا ابتدای دسامبر است که بخاطر اینکه بارندگی بسیار زیاد است گردشگران خیلی کمتر به این کشور سفر می‌کنند، پس شهرها خلوت‌تر و هزینه‌ها اعم از قیمت بلیط هواپیما، هزینه‌ی محل اقامت و حتی اجناسی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شوند بسیار کمتر است، ضمن اینکه اگر از باران لذت می‌برید و بارندگی زیاد شما را ناراحت نمی‌کند، می‌توانید به گردش در برخی مکان‌های مالزی هم بپردازید.

بهترین زمان سفر به مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به زمان برگزاری جشنواره‌ها

کشورهای آسیای شرقی که مالزی هم یکی از آن‌هاست به داشتن جشنواره‌ها و فستیوال‌های شاد و رنگارنگ معروفند، اگر فردی به شرکت در این جشنواره‌ها علاقه داشته باشد می‌تواند زمان سفر به مالزی را بر اساس زمان برگزاری این جشن‌ها برنامه ریزی کند. از جمله‌ی این جشنواره‌ها می‌توان فستیوال روز وساک، فستیوال فانوس، جشنواره‌ی گاوای دایاک و جشنواره‌ی تایپوسام را نام برد.

  • فستیوال روز وساک: این فستیوال در واقع مراسمی برای بزرگداشت بوداست که همه ساله در تاریخ 20 ماه می در معبد ماهاویهارا انجام می‌گیرد، در این مراسم با شکوه کارناوال‌هایی از مجسمه‌های بودا و ارابه‌های پر از گل به راه می‌افتند.
  • فستیوال فانوس: فستیوال فانوس جشنی است که هر سال در تاریخ 15 آگوست در اواخر فصل برداشت برنج در مالزی انجام می‌شود، این مراسم با روشن کردن فانوس، اجرای موسیقی و آتش بازی همراه است.
  • جشنواره‌ی گاوای دایاک: جشنواره‌ی گاوای دایاک هر سال در روزهای اول و دوم ماه ژوئن در منطقه‌ی ساراواک با حضور مردم محلی انجام می‌شود، مردم در این جشن که در پایان فصل برداشت برنج انجام می‌گیرد لباس محلی به تن کرده و به رقص و آواز می‌پردازند. دیگر برنامه‌های این جشن جنگ خروس‌ها، نوشیدن شربتی محلی که از برنج تهیه می‌شود و نام آن "tuak" است و همچنین طبخ غذاهای خوشمزه می‌باشد.
  • جشنواره‌ی تایپوسام: جشنواره‌ی تایپوسام آئین مذهبی هندوهاست که هر سال در تاریخ 8 ماه فوریه در غاری به نام باتوکیو که در 30 کیلومتری شمال کوالالامپور قرار دارد، انجام می‌شود. در این مراسم رنگارنگ پیروان بودا به انجام مناسک خود پرداخته و گردشگران با اشتیاق این مراسم را تماشا می‌کنند.

علاوه بر این جشنواره‌های گوناگون و زیبا حراجی‌های مالزی هم بسیار مورد توجه گردشگران می‌باشد، از جمله‌ی این حراجی‌ها می‌توان دو حراجی حراجی‌های بزرگ مالزی و حراج سراسری پایان سال مالزی متحد را نام برد.

  • حراجی‌های بزرگ مالزی: زمان این حراج از اواخر خرداد تا اواسط شهریور است که ضمن آن بازارها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها و حتی خرده فروشان اجناس مختلف خود مخصوصا لوازم الکترونیکی مثل گوشی تلفن همراه، لپ تاپ ، دوربین و... را با قیمت‌های بسیار پایین به حراج می‌گذارند.
  • حراج سراسری پایان سال مالزی متحد: در این حراجی همه‌ی مراکز خرید و فروشگاه‌های مالزی در همه‌ی شهرهای این کشور اقلام خود را به حراج می‌گذارند، تخفیف های این حراجی گاهی به 75 درصد هم می‌رسد.

بهترین زمان سفر به مالزی

بهترین زمان برای خرید تور مالزی

برای خرید تور مالزی در بهترین زمان به چند نکته توجه کنید:

  1. در برخی روزهای سال که بارندگی در مالزی بسیار زیاد است و گردشگران کمی به این کشور سفر می‌کنند، قیمت‌ها پایین آمده و می‌توان بلیط رفت و برگشت و محل اقامت را با قیمتی خیلی کم خریداری کرد. خرید تور مالزی در این زمان می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.
  2. اگر تور مالزی را از قبل رزرو کنید، شرکت‌های مسافرتی با تجربه‌ای که در این زمینه دارند می‌توانند بلیط رفت و برگشت را به پایین‌ترین قیمت خریداری کنند.
  3. بعضی از شرکت‌هایی که بلیط‌های مسافرتی ارائه می‌کنند در طول سال زمان‌هایی را در نظر می‌گیرند که در آن‌ها تورها را با تخفیف‌های ویژه عرضه می‌کنند، اگر شما پیگیر این شرکت‌ها باشید می‌توانید از این تخفیف‌ها به‌دست بیاورید.
  4. شرکت‌های مسافرتی شهرهای توریستی را در نظر گرفته و صندلی‌های ایر لاین‌های گوناگون را می‌خرند تا در زمان‌هایی خاص این بلیط‌ها را در اختیار مسافران خود قرار دهند، با کمی دقت می‌توانید از این گونه بلیط‌ها پیدا کنید.

بهترین زمان سفر به مالزی

ما در این مقاله شما را با کشور مالزی و بهترین زمان برای سفر به آن آشنا کردیم، اگر تمایل دارید به مالزی سفر کنید به قسمت مالزی یا تورهای مالزی در سایت ما مراجعه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید