راهنمای سفر به استانبول | 10 نکته برای سفر ایمن به استانبول
علیرضا مشرقی 1399/04/08 3607 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر می‌تواند یک خاطره بسیار زیبا را در ذهن شما به تصویر بکشد و به شما کمک کند تا تمام خستگی ناشی از کار و سختی‌های زندگی را به دست فراموشی بسپارید. اما این موضوع تنها تحت شرایطی اتفاق می‌افتد که سفری خوب و خوش را تجربه کنید. کایت با تمام وجود امیدوار است که تا به امروز خاطره‌ای تلخ را در سفر تجربه نکرده باشید و هیچ‌گاه هم تجربه نکنید. اما داشتن سفری خوش، در گرو رعایت نکاتی ایمنی خواهد بود. نکاتی که چه در مورد سفرهای داخلی و چه در مورد سفرهای خارجی، رعایت کردن آنها حکم منطق بوده و بهتر است حتما تا حد امکان آنها را رعایت نمایید. اما در سفرهای خارجی، رعایت نکات ایمنی، شکل و ظاهر دیگری به خود می‌گیرد. در سفرهای داخلی، با وجود آنکه در یک شهر غریبه هستید، باز هم هموطنان‌تان در اطراف شما حضور دارند و حداقل زبان آنها را متوجه می‌شوید. اما در یک کشور دیگر، نه تنها هموطنان خود را در کنارتان ندارید، بلکه حتی نمی‌دانید چطور درخواست کمک کنید و کمتر کسی به فریاد یک توریست خارجی می‌رسد. پس بهتر است پیش از بروز هرگونه مشکل، نکات ایمنی سفر را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. از طرفی سفر به ترکیه، یکی از رایج‌ترین سفرهای خارجی بین ایرانیان به حساب می‌آید. پس با کایت همراه باشید و 10 نکته مهم برای سفر ایمن به استانبول را بدانید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای استانبول وارد صفحه "تور استانبول" و برای دیدن قیمت بلیط استانبول در روزها و ساعات مختلف، وارد صفحه "بلیط هواپیما استانبول" شوید.

10 نکته برای سفر ایمن به استانبول

استانبول، پنجمین شهر بزرگ دنیا و مهم‌ترین شهر کشور ترکیه است که روزگاری پایتخت این کشور به حساب می‌آمده و دارای تاریخی بسیار غنی و فرهنگی مشابه فرهنگ مردم ایران است. این شهر چند سالی است که جزء برترین شهرهای توریستی در جهان شده و به همین خاطر توریست‌های زیادی از کشورهای مختلف دنیا در آن حضور دارند. با وجود آنکه برخی از افراد آذری زبان کشور عزیزمان ایران، قادر به برقراری ارتباطی محدود با مردم ترکیه هستند، اما باز هم ما ایرانیان در این کشور یک غریبه هستیم و خطرهای مختلفی ما را تهدید می‌کند. پس با کایت همراه شوید تا 10 نکته برای سفر ایمن به استانبول را بدانید.

  1. مراقب خروج از صرافی‌ها باشید

اولین نکته برای سفر ایمن به استانبول، مراقبت از خود حین خروج از صرافی‌ها است. بسیاری از سارقان ترکیه این را می‌دانند که مسافران خارجی برای تبدیل واحد پولی خود، عازم صرافی‌ها می‌شوند و و حین خروج از صرافی، مقدار زیادی لیره همراه خود دارند و طعمه مناسبی برای شکار به حساب می‌آیند. به همین خاطر بسیاری از آنها در نزدیکی صرافی‌های بزرگ به کمین نشسته‌اند و شما را تا یک محل خلوت دنبال می‌کنند. اما سوالی که به وجود می‌آید این است که پس باید چه کار کرد؟ صرافی‌های فرودگاه و هتل هم که معمولا کمیسیون بیشتری را دریافت می‌کنند. خب پاسخ به این سوال ساده است. در درجه اول بهتر است از ایران لیره تهیه کنید و همراه خود بیاورید و اصلا به صرافی مراجعه نکنید. در درجه دوم اگر دلار همراه دارید، بهتر است تفاوت کمیسیون صرافی هتل خود را به جان بخرید و خودتان را درگیر ریسک خروج از صرافی نکنید.

مراقب خروج از صرافی‌ها باشید

  1. محله خود را به درستی انتخاب کنید

شاید هنگام انتخاب هتل با خودتان بگویید که مگر محله با محله چه تفاوتی دارد؟ اما این نکته را باید در نظر بگیرید که استانبول شهر بسیار بزرگی است و همانند هر شهر بزرگ دیگر، محله‌های بسیار خطرناکی دارد که بیش از همه ارازل و اوباش در آن حضور دارند. اگر هتل خود را به درستی انتخاب نکنید، قطعا دچار مشکل می‌شوید و سفرتان اصلا سفر خاطره انگیزی نخواهد بود. معمولا محله‌هایی همانند تکسیم، خیابان جمهوری، خیابان استقلال، سلطان احمد و بشیکتاش، محله‌های بسیار مناسبی هستند که می‌توانید آنها را انتخاب کنید. اما اگر قادر به یافتن هتل در این مناطق نبودید، بهتر است محله‌های اروپایی را ترجیح دهید. البته برخی از مناطق آسیایی همانند کاراکوی نیز بسیار مطلوب هستند و می‌توانید در آنها اقامت کنید. به صورت کلی هتل‌های 5 ستاره در مناطق مناسب حضور دارند اما بهتر است نظرات کاربران و محل دقیق قرارگیری آنها را نیز بررسی نمایید.

محله خود را به درستی انتخاب کنید

  1. در خیابان‌های خلوت نروید

توریست‌های ناشناس در خیابان‌های خلوت، بهترین طعمه برای سارقان هستند. پس به هیچ وجه تحت هیچ شرایطی در خیابان‌های خلوت قدم نزنید. فراموش نکنید که هیچ‌کس از حضور در یک خیابان خلوت داخل یک کشور غریب، احساس خوشایندی نخواهد داشت. پس به احساس خود اطمینان کنید!

در خیابان‌های خلوت نروید

  1. لباس‌های معمولی بپوشید

بسیاری از لباس‌ها، مخصوص توریست‌ها هستند. اکثر مسافران هنگام سفر تلاش می‌کنند تا لباس‌هایی بپوشند که نشان دهد آنها مسافران خارجی هستند. این کار باعث جلب توجه بیشتر شده و نظر سارقان و افراد سودجو را به سمت شما جلب می‌کند. بهتر است لباسی ساده و هم رنگ مردم ترکیه به تن کرده و اصلا جلب توجه نکنید.

لباس‌های معمولی بپوشید

  1. جواهرات و وسایل ارزشمند خود را در گاوصندوق هتل رها کنید

به صورت کلی توصیه می‌شود که اصلا طلا، جواهر و اشیای گران قیمت را همراه خود به سفر نیاورید. اما اگر ترجیح می‌دهید به جای تنها گذاشتن جواهرات در منزل، آنها را همراه خود نگه دارید، اصلا لزومی ندارد تا در خیابان‌های شلوغ استانبول، اجازه دهید کسی آنها را ببیند. پس بهتر است به جای همراه آوردن جواهرات و اشیاء گران بهای خود، آنها را در گاوصندوق هتل قرار دهید. در ضمن فراموش نکنید که در صورت امکان، بهتر است رمز گاوصندوق را نیز تغییر دهید و هنگام تخلیه اتاق رمز را به حالت اول بازگردانید.

جواهرات و وسایل ارزشمند خود را در گاوصندوق هتل رها کنید

  1. با پول نقد زیادی به بازار نروید

بهتر است همیشه به اندازه نیاز خود پول نقد همراه داشته باشید تا حتی اگر در دام کیف قاپان و سارقان افتادید، مقدار زیادی پول از دست ندهید. همچنین بهتر است به هیچ وجه هنگام پرداخت پول، تمام دسته پولتان را از جیب خارج نکنید تا مردم اطراف متوجه مقدار پول نقدی که همراه دارید نشوند.

با پول نقد زیادی به بازار نروید

  1. از تاکسی‌های مخصوص استفاده نمایید

در استانبول تنها از تاکسی‌هایی استفاده کنید که کد مخصوص ثبت شده دارند و جزء کادر تاکسیرانی به حساب می‌آیند. بسیاری از مسافران تنها به خاطر آنکه سوار خودروهای ناشناس شدند، مورد حمله سارقان قرار گرفته‌اند. همچنین استفاده از تاکسی‌های اینترنتی همانند استانبول تاکسی نیز توصیه می‌شود.

از تاکسی‌های مخصوص استفاده نمایید

  1. با خارجی‌ها هم صحبت نشوید

شاید ارتباط با افراد خارجی برای شما هیجان انگیز باشد، اما بسیاری از گرگ‌ها در لباس میش ظاهر می‌شوند و شما را فریب می‌دهند. پس بهتر است برای کاهش جلب توجه، اصلا با افراد خارجی هم صحبت نشوید. البته هم صحبتی با این افراد در هتل مشکلی ندارد و بهتر است در خیابان و کلوب‌های شبانه اصلا با آنها ارتباط برقرار نکنید.

با خارجی‌ها هم صحبت نشوید

  1. مراقب کلوب‌های شبانه باشید

همواره کلوب‌های شبانه محلی مناسب برای سارقان هستند و معمولا  طعمه‌های خود را از این مکان‌ها پیدا کنند. کلوب‌های شبانه بسیار شلوغ‌اند و سارقان می‌توانند به راحتی جیب بری کنند. پس در کلوب‌های شبانه به هیچ وجه پول نقد زیاد و اشیاء ارزنده همراه خود نیاورید.

مراقب کلوب‌های شبانه باشید

  1. اجازه ندهید کسی متوجه شوید که شما توریست هستید

در نهایت برای تکمیل لیست 10 نکته برای سفر ایمن به استانبول باید اشاره کنیم که اجازه ندهید کسی متوجه شود شما توریست هستید. ایرانیان بسیار زیادی در استانبول زندگی می‌کنند و اصلا لزومی ندارد که کسی متوجه شود شما تنها مدت کوتاهی در این شهر حضور دارید. با رفتار، پوشش و منش خود کاری کنید تا کسی متوجه مسافر بودن شما نشود و تصور کنند یک خارجی مهاجر هستید. با این کار کمتر در معرض دید سارقان و افراد سودجو خواهید بود.

اجازه ندهید کسی متوجه شوید که شما توریست هستید

خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد این 10 نکته برای سفر ایمن به استانبول چیست؟ به نظر شما کدام نکته برای سفر ایمن به استانبول مناسب است؟ هنوز نیاز به اطلاعات بیشتری دارید؟ وارد صفحه راهنمای استانبول شوید و اطلاعات تکمیلی در مورد سفر به استانبول را در صفحه "راهنمای اولین سفر به استانبول" مطالعه کنید. اگر تصور می‌کنید نکته‌ای در این مقاله جا افتاده، آن را با ما در میان بگذارید! فراموش نکنید که ما صمیمانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه کایت هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید