راهنمای اولین سفر تفریحی به استانبول
3725 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


راهنمای سفر تفریحی به استانبول


استانبول، شهری بزرگ و فوق‌العاده با جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد است که می‌تواند هر کسی را مجذوب خود کند. معماری هیجان‌انگیز، غذاهای لذیذ و مردمی مهمان‌نواز و خون‌گرم، تنها بخشی از زیبایی‌های استانبول هستند که شما را برای بازدید دوباره ترغیب می‌کنند.
اگر بار اول است که قصد سفر به ترکیه را دارید و تور استانبول کایت را برای گذراندن تفریحات انتخاب کرده‌اید، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. ما به شما خواهیم گفت که در اولین سفر خود به این شهر دوست‌داشتنی، کجا بروید، چه غذایی بخورید و چگونه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. همچنین می‌توانید در صفحه "10 نکته برای سفر ایمن به استانبول" اطلاعات بیشتری در رابطه با راهنمایی برای سفر به استانبول پیدا کنید.

تورهای مرتبط:

راهنمای اولین سفر به استانبول
بهترین زمان برای سفر به استانبول

نیمه اول فصل بهار و همچنین پاییز، بهترین زمان برای سفر به استانبول است. در این بازه زمانی، جمعیت کمتری برای گردش به ترکیه سفر می‌کنند و وضعیت آب و هوا نیز بهتر است. مثلا اگر اواسط پاییز را برای سفر انتخاب کنید، یک تی‌شرت به همراه ژاکت برای گشت و گذار در شهر کافی خواهد بود. هرچند، شانس بارش باران در این فصل کمی بیشتر است.
در آن سو، افرادی که آوریل (فروردین) را برای سفر به استانبول انتخاب می‌کنند، احتمالا از اینکه بگوییم فستیوال ملی گل لاله (که اصالت گل‌های آن به خود ترکیه برمی‌گردد نه هلند) در این ماه برگزار می‌شود، هیجان‌زده خواهند شد. شهر در بهار، رنگارنگ می‌شود و احتمالا تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد.
در فصل تابستان، استانبول هوای گرم‌تر و مرطوب‌تری دارد و البته همیشه هم شلوغ است! در این زمان، ترافیک افزایش پیدا می‌کند و قیمت‌ها نیز به اوج خود می‌رسند.
در پاییز، می‌توانید هوایی مطبوع و البته خنک‌تر را تجربه کنید. اگر هم زمستان به ترکیه بروید، هوایی نزدیک به صفر درجه، برفی و بسیار سرد را تجربه خواهید کرد.

بهترین زمان برای سفر به استانبول
در استانبول چه کنیم؟

استانبول جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که اگر با آنها آشنا نباشید، حتما سردرگم خواهید شد. در ادامه، لیستی از مکان‌های دیدنی و کارهای جذابی را که در اولین سفر به استانبول می‌توان انجام داد، گردآوری کرده‌ایم که قطعا به شما کمک می‌کنند.

در استانبول چه کنیم؟
بازدید از جاذبه‌های منطقه سلطان احمد

سفر به استانبول بدون بازدید از جاذبه‌های منطقه سلطان احمد، هیچ ارزشی ندارد. مسجد سلطان احمد، بازدید از مسجد بزرگ ایا صوفیه یا حاجیا سوفیا (که حالا به موزه تبدیل شده)، آب انبار باسیلیکا، کاخ ابراهیم پاشا، هیپودروم قسطنطنیه، کاخ توپ کاپی و موزه‌های باستان‌شناسی استانبول، تنها بخشی از مکان‌های دیدنی منطقه سلطان احمد است که حتما باید از آنها بازدید کنید.

  بازدید از جاذبه های منطقه سلطان احمد
خرید از بازار ادویه‌جات مصری‌ها

بازار بزرگ استانبول و ادویه‌جات مصری‌ها از قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده دنیا با بیش از 3 هزار مغازه مختلف هستند که در آنها می‌توان چیزهای مختلف مثل جواهرات، لباس، محصولات سرامیکی و چرمی، فرش و سوغات استانبول را خریداری کرد.

خرید از بازار ادویه جات مصری ها
قدم زدن بر روی پل گالاتا و دیدن منطقه بی‌اوغلو و کاخ دلمه‌باغچه

خیابان استقلال به عنوان یکی از مشهورترین خیابان های استنابول میزبان برج گالاتا و کاخ دلمه‌باغچه است. تماشای جاذبه‌های گردشگری این منطقه و عبور از روی پل گالاتا می‌تواند تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای شما رقم بزند.

قدم زدن بر روی پل گالاتا و دیدن منطقه بیاوغلو و کاخ دلمه باغچه
سوار یک کشتی در تنگه بسفر شوید

سوار شدن بر کشتی در تنگه بسفر و تماشای مناظر مختلف، هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند. خوشبختانه، تعداد کشتی‌های تفریحی این تنگه بسیار زیاد است و مردم می‌توانند در هر ساعتی از روز، از مناظر آن لذت ببرند.

سوار یک کشتی در تنگه بسفر شوید
تماشای شگفتی‌های کلیسای کورا

در مقایسه با سایر جاذبه‌ها، شاید کلیسای کورا «بهترین» معماری را نداشته باشد، اما قطعا بازدید از آن ارزش زمانی را که صرف می‌کنید، خواهد داشت.

تماشای شگفتی های کلیسای کورا
سفر یک‌روزه به مکان های دیدنی در استانبول

اگر فرصت کافی برای دیدن تمام جاذبه‌های استانبول را ندارید، احتمالا برنامه‌ریزی‌های روزانه و بازدید از مناطق دیدنی، بهترین تصمیم خواهد بود.
کارهای زیادی در استانبول می‌توان انجام داد؛ ولی ما پیشنهاد می‌کنیم سوار شدن بر یک بالن بزرگ در کاپادوکیه را در برنامه خود قرار دهید. شکل بافت زمین در این منطقه، یادآور سطح کره ماه است و اگر از بالا با یک بالن به پایین نگاه کنید، منظره‌ای تکرارنشدنی پیش روی شما خواهد بود.
یکی دیگر از کارهایی که ارزش تجربه کردن دارد، راه رفتن بر روی سنگ‌های آهک پاموک‌کاله است؛ شهری باستانی که به خاطر بافت آهکی شهرت زیادی پیدا کرده است. نیازی نیست یک روز کامل را صرف بازدید از این منطقه کنید؛ اما تجربه آن در کنار بازدید از شهر باستانی افسوس، خاطره خوبی را در ذهن‌تان ثبت خواهد کرد.

سفر یک روزه به مکان های دیدنیسفر یک روزه به مکان های دیدنی
بهترین رستوران های استانبول

غذا خوردن در استانبول به خاطر تنوع غذایی مردم ترکیه، همیشه شیرین بوده است. اگر در بازار قاضی کوی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به رستوران Çiya Sofrası سر بزنید. در کنار این رستوران، مراکز خرید و کافه‌های زیادی هست که می‌توانند ساعت‌ها شما را مشغول کنند.
Dürümzade یکی از رستوران‌های متفاوتی است که ساندویچ دوروم (Durum) می‌فروشد؛ غذایی لذیذ که در آن کباب ترکی داخل نان لواش قرار می‌گیرد. اگر اهل ساندویچ باشید، غذا خوردن در رستوران Kizilkayalar تصمیم مناسبی خواهد بود. خوردن برگرهای مخصوص این رستوران همراه با سس گوجه فرنگی و سیر در شب‌های میدان تکسیم، تجربه‌ای تکرارنشدنی است.

بهترین رستوران های استانبول
همگان، رستوران Ismail Usta Kebap ve Pide Salonu در میدان تقسیم را غذای مخصوصی که شباهت زیادی به پیتزا دارد، می‌شناسند. در این غذا از گوشت خردشده همراه با سبزیجات، پیاز و سیب‌زمینی استفاده شده و طعم آن واقعا خوب است.


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


بهترین رستوران های استانبول
به عنوان یک توریست، رستوران های زیادی در منطقه سلطان احمد هستند که می‌توانید آنها را تجربه کنید. Sultanahmet Koftecisi یکی از همین رستوران‌هاست که احتمالا هیچ‌گاه طعم کوفته‌های آن را از یاد نخواهید برد. هرچند، متاسفانه قیمت غذاهای این رستوران کمی زیاد است. برای علاقه‌مندان به غذاهای دریایی، شاید هیچ‌جا به اندازه Ahırkapı Balıkçısı خاطره‌انگیز نباشد. این رستوران نیز در منطقه سلطان احمد قرار دارد. Lezizhan نام یکی از رستوران های استانبول در نزدیکی کلیسای کورا است که در طبخ «چی کوفته»، غذایی با گوشت خام، شهرت دارد.

مطلب مرتبط:

بهترین رستوران های استانبول
اگر اهل قهوه و کافه باشید، یک پیشنهاد جالب برای شما داریم: به کافی شاپ والتر سر بزنید. در طراحی این کافی شاپ که در منطقه آسیایی استانبول قرار گرفته، از سریال Breaking Bad الهام گرفته شده است و می‌تواند برای علاقه‌مندان به این فیلم، جالب باشد.

بهترین رستوران های استانبول
وسایل نقلیه عمومی استانبول

سیستم حمل و نقل استانبول نیز مانند غذای ترکی، تنوع بالایی دارد. تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها همه‌جا هستند و برای گشت و گذار در شهر، می‌توان از خطوط بالای مترو، تراموا، ماشین‌های کابلی و کشتی‌ها استفاده کرد. جدای از سیستم ریلی مترو که بدون در نظر گرفتن مسافت طی‌شده باید هزینه آن را همان ابتدا پرداخت کرد، استفاده از هر وسیله نقلیه 5 لیر هزینه دارد؛ این یعنی اگر برای رسیدن به مقصد مجبور به استفاده از سه وسیله متفاوت باشید، باید 15 لیر پرداخت کنید.
شاید در ابتدا تصور کنید که 5 لیر کم است؛ ولی وقتی برای رسیدن به هر نقطه مجبور به پرداخت 10 تا 15 لیر باشید، آن‌گاه متوجه هزینه‌های بالای حمل و نقل در استانبول خواهید شد. به هر صورت، ما پیشنهاد می‌کنیم از اتوبوس و مترو برای دیدن مکان‌های مختلف استفاده کنید.

وسایل نقلیه عمومی استانبول

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید