قیمت بلیط قطار تهران به وان شکسته شد
13099 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


از خرید بلیط قطار تهران به وان تا چمدان های غیر مجاز


در این مقاله از کایت می‌خوایم از خرید بلیط قطار تهران به وان تا قوانین گمرک و مقرراتی که می‌تونه برای مسافرا داستان بشه رو با هم مرور کنیم. اگه می‌خوای با تور وان کایت همراه باشی، قبل از سفر حتما این مقاله رو بخون! کایت مجری مستقیم تورهای داخلی و خارجی به صورت اقساط هست که می‌تونی تور وان رو به صورت اقساطی هم تجربه کنی.

برای مشاهده اطلاعات کامل بلیط قطار تهران-وان به صفحه "بلیط قطار تهران-وان" مراجعه نمایید.

از خرید بلیط قطار تهران به وان

مسیری که قطار تهران به وان طی می‌کنه


مسافرا در ایستگاه رازی از قطار پیاده میشن و تشریفات گمرک و گذرنامه رو برای خروج از ایران انجام میدن. قطار به سمت یه ایستگاه مرزی به نام کاپیکوی در راه آهن ترکیه حرکت می‌کنه. هر توقفی در مرز و انجام کارهای تشریفاتی در هر ایستگاه تقریبا دو ساعت انجام میشه. 

بعد از گذشتن قطار تهران به وان از ایستگاه کاپیکوی ترکیه وارد ایستگاه وان میشه. مدت زمانی که طول می‌کشه تا قطار تهران به وان این مسیر رو طی کنه حدود 24 ساعت هست. 

مسیری که قطار تهران به وان طی می‌کنه

وسایل همراه و اندازه چمدان مجاز همراه مسافر در قطار تهران به وان 


نکته ای که باید حتما بهش توجه کنی در مورد قطار تهران به وان این هست تا چه اندازه وسایل و چمدان به همراه داری؟ اندازه چمدان‌هایی که هر مسافر در قطار تهران به وان مجاز هست تا به واگن چهار نفره قطار بیاره؛ حدودا در ابعاد 30*40*50 سانتی‌متری هست. این قطار واگن باربری نداره به همین خاطر وسایلی که به همراه هر مسافری هست اگه بیشتر از این میزان نمی‌تونه باشه و اکیداً ممنوع هست!

وسایل همراه و اندازه چمدان مجاز همراه مسافر در قطار تهران به وان

چطور بلیط قطار تهران به وان صادر میشه؟


قبل از صادر کردن بلیط قطار تهران به وان؛ کارشناس فروش حتما موارد زیر رو با دقت چک می‌کنه

1. گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشه!

2. قبل از صادر شدن بلیط قطار تهران به وان باید عوارض خروج پرداخت شده باشد.

3. ما ایرانی‌ها احتیاجی به ویزای ورود به ترکیه رو نداریم و فقط به فکر خرید بلیط قطار تهران به وان باید باشیم اما مسافران اروپا و آمریکا در مرز ترکیه موقع ورود به این کشور ویزا رو دریافت می‌کنن. کشورهای عربی، افغانی و پاکستانی قبل از این که به ترکیه سفر کنن باید و قبل از درخواست صدور بلیط برای گرفتن ویزا از سفارت ترکیه اقدام کنن.

چطور بلیط قطار تهران به وان صادر میشه

نحوه پر کردن مشخصات برای صادر شدن بلیط قطار تهران به وان


• در محل «نام» نام و نام‌خانوادگی رو برای صادر شدن بلیط قطار تهران به وان وارد کنین.

• در محل «نام‌خانوادگی» نام و نام‌خانوادگی رو برای صادر شدن بلیط قطار تهران به وان به لاتین وارد کنین.

• در محل «کدملی» کدملی مسافران ایرانی رو برای صادر شدن بلیط قطار تهران به وان وارد کنین. در صورتی که از اتباع خارجی هستین به جای کد ملی شماره پاسپورت رو بدون خط تیره با عدد برای صادر شدن بلیط قطار تهران به وان وارد کنین.

نکته: مراحل ثبت مشخصات برای صادر شدن بلیط قطار تهران به وان به روشی که بالا توضیح داده شد انجام میشه و احتمال داره که در آینده این روش تغییراتی بکنه. 

صادر شدن بلیط قطار تهران به وان

قیمت بلیط قطار تهران به وان


قیمت بلیط قطار تهران به وان با تخفیف‌های زیادی نسبت به قیمت اصلی صادر میشه با توجه به این که صادر شدن بلیط قطار تهران به وان بر مبنای مقررات بین‌المللی به نرخ یورو محاسبه میشه با تغییرات نرخ یورو، قیمت بلیط قطار تهران به وان هم تحت تأثیر قرار می‌گیره.

قیمت بلیط قطار تهران به وان

عوارض خروج، مقررات گذرنامه و گمرک برای بلیط قطار تهران به وان


قبل از این که بلیط قطار تهران به وان صادر بشه باید عوارض خروج از کشور رو پرداخت کنین! برای گرفتن اطلاعاتی مثل نحوه پرداخت عوارض، شماره حساب مربوطه و یا استعلام و اطلاعات دیگه مثل؛ مشخصات گذرنامه، مدت اعتبار و مجوزهای مورد نیاز برای خارج شدن از کشور با اداره گذرنامه تماس بگیرین. 

عوارض خروج


به نکته‌های زیر برای گذرنامه دقت کنین:

• گذرنامه نباید مخدوش باشه و همه صفحه‌های آن باید سالم باشه.

• صاحب گذرنامه در صورت نیاز، با استعلام قضایی مجاز هست که از کشور خارج بشه.

• مقررات گمرک در مرز رازی مثل قوانین مرزهای دیگه کشور هست و مسافر قبل از خرید بلیط قطار تهران به وان باید مفاد قوانین رو مطالعه کنه تا اشیاء مجاز به همراه داشته باشه که مطابق با قوانین گمرک جمهوری اسلامی ایران هست. به میزان ارز، دارو، دخانیات و ... هم دقت کنین تا در حدود مصرف مجاز شخصی باشه. 

• در صورتی که مسافر به دلیل رعایت نکردن قوانین و دستورالعمل‌های قانونی از جمله گمرک و گذرنامه توسط عوامل این سازمان‌ها در یکی از ایستگاه‌های مبدا یا در طول مسیر از ادامه سفر منع شد، خود مسافر مسئول پرداخت زیان و هماهنگی و اقدامات بعدی هست.

• مسئولیت حفظ و نگهداری از اشیاء همراه مسافر به عهده خود مسافر هست و لازم هست که مسافر در هر بازرسی و کنترل سازمان‌های مربوطه اشیاء خود رو کاملا در اختیار این افراد قرار بده.

• در صورتی که هر یک از سازمان‌های گمرک، گذرنامه، نیروی انتظامی و سایر سازمان‌های مربوطه در کشور ترکیه، مسافر یا اشیاء وی رو توقیف کنه، این مسئولیت به عهده مسافر هست و شرکت رجا در این مورد تعهد و مسئولیتی رو قبول نمی‌کنه.


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید