جنگل سی سنگان کجاست؟ راه های دسترسی + راهنمای سفر
زهرا نیرومند 1399/03/05 51978 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



استان‌های شمالی ایران، سرسبزترین استان‌های کشورمان هستند که به دلیل جاذبه‌های طبیعی متنوعی که دارند، از جمله توریستی‌ترین مناطق برای سفرهای داخلی محسوب می‌شوند. به هرکدام از استان‌های گیلان، مازندران و گلستان که سفر کنید، جاذبه‌های متعددی را خواهید دید که هربار تصاویری بدیع و زیبا را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهند. اگر دریا و تفریحات ساحلی آن را دوست دارید، می‌توانید به یکی از سواحل توریستی دریای زیبای خزر بروید و روزها و ساعات خود را با تفریحات و ورزش‌های آبی متنوع پر کنید. اگر اهل کوهنوردی یا جنگل‌نوردی هستید، این فرصت را دارید که از جنگل‌های بکر و جذاب شمال دیدن کرده و از کوه‌های بلند آن را صعود کنید. ما در این بخش به معرفی یکی از معروف‌ترین جنگل‌های شمال ایران که در استان مازندران و شهرستان نوشهر واقع شده است، می‌پردازیم. جذابیت این جنگل به دلیل قرارگیری آن در مقابل دریاست که تصویری زیبا از دو جاذبه‌ی طبیعی را در کنار هم دارد. در این مقاله جنگل سی‌سنگان، جاذبه‌های این جنگل و راه‌های دسترسی به آن را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

جنگل سی‌سنگان کجاست؟

سی‌سنگان، یکی از زیباترین جنگل‌های استان مازندران است که در جاده ساحلی نوشهر – نور قرار دارد. کافیست از این جاده گذر کنید تا در یک سمت خود آبی دریا و در سمت دیگر، درختان  زیبا و سرسبز را داشته باشید. آن‌گاه با یک تیر دو نشان خواهید زد و جنگل و دریا دو جاذبه‌ی زیبای طبیعت را در کنار هم خواهید دید.

سی‌سنگان در واقع یک پارک جنگلی است که در سال 1344 در 30 کیلومتری نوشهر تاسیس شد. هدف از این کار، حفظ و نگهداری گونه‌های گیاهی و جانوری بود، اما بعدها به دلیل جاذبه‌های متعدد و زیبایی که داشت مورد توجه قرار گرفت و به یک منطقه توریستی تبدیل شد.  این جنگل در حال حاضر تنها ذخیره‌گاه شمشادها در کل خاورمیانه محسوب می‌شود که گونه‌های نادری از آن را در خود دارد. بلوط‌های بلند و سربفلک کشیده و درختچه‌های خشبی و علفی، از دیگر گیاهان موجود در این جنگل زیبا هستند که در کنار هم زیبایی فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرده‌اند. فضایی سرسبز و پرنشاط که در هر فصل از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد.  

جنگل سی سنگان کجاست

امکانات رفاهی جنگل سی‌سنگان

سی‌سنگان، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین پارک‌های جنگلی شمال کشور است که امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی را برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی فراهم کرده است. گردشگران می‌توانند به همراه خانواده و کودکان خود برای گردش و تفریح به این پارک سفر کنند و با بهره‌مندی از امکانات فوق‌العاده این جنگل، یک روز عالی و به یادماندنی را در دفتر خاطرات خود ثبت نمایند.

از جمله ویژگی‌های جنگل سی‌سنگان می‌توان به محوطه پیکنیک آن اشاره کرد که امکاناتی چون آلاچیق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و آبخوری را برای گردشگران فراهم کرده است. فروشگاه، رستوران، سفره‌خانه، کافی‌شاپ، نمایشگاه سنتی صنایع دستی و ...  از دیگر امکاناتی هستند که در اختیار مسافران قرار دارند.

امکانات و آلاچیق در جنگل سیسنگان

تفریحات و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز جنگل سی‌سنگان

اتراق کردن در سایه درختان بلند بلوط، در حال  که مشغول گپ و گفت با خانواده هستید و چای و تنقلات خود را نوش‌جان می‌کنید، بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است. اگر دوست دارید می‌توانید یک توپ بازی با خود بیاورید و در فضای بی‌نهایت جنگل مشغول بازی‌های چون والیبال، فوتبال یا بدمین‌تن شوید. در صورتی که به دنبال تنوع هستید و قصد دارید روزی خاص و هیجان‌انگیز برای خود بسازید، می‌توانید از تفریحات متنوع جنگلی و ساحلی این منطقه استفاده کنید. در ادامه تعدادی از سرگرمی‌های جنگل سی‌سنگان را معرفی  کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم.

پیست کارتینگ: پیست کارتینگ ساحلی، یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین تفریحات این بخش است که به علاقه‌مندان به ورزش‌های هیجان‌انگیز پیشنهاد می‌شود. البته به یاد داشته باشید که برای استفاده از پیست کارتینگ باید حداقل 10 سال سن داشته و قدتان بیشتر از 140 سانتی‌متر باشد. عزیزانی که بین 10 تا 16 سال سن دارند، باید حتما به همراه یکی از والدین خود به پیست مراجعه نمایند. هزینه کارتینگ نیز براساس زمانی که از آن استفاده می‌کنید، محاسبه می‌شود که بین 10 تا 65 هزار تومان متغیر است.

موتورهای چهارچرخ: پیست موتورهای چهارچرخ از دیگر تفریحات پارک سی‌سنگان است که هم در بخش ساحلی و هم در بخش جنگلی آن راه‌اندازی شده است. علاقه‌مندان می‌توانند موتور موردنظر خود را انتخاب کرده و به مدت 15 دقیقه در پیست به موتورسواری بپردازند. هزینه موتورسواری با توجه به نوع موتور دارد و از 40 تا 60 هزار تومان متغیر است. برای افرادی که به صورت گروهی به پیست مراجعه می‌کنند نیز تخفیفاتی در نظر گرفته شده است که می‌توانند از آن استفاده نمایند.

جت اسکی: اگر به دنبال یک تفریح آبی پرهیجان هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده جت اسکی سی‌سنگان را امتحان کنید. هزینه استفاده از جت اسکی بسته به نوع موتور آن، از 100 تا 200 هزار تومان  متفاوت است.

قایق‌سواری: از جمله تفریحاتی آبی که می‌توانید به همراه خانواده خود از آن استفاده نمایید، قایق‌سواری است.  با خیال راحت سوار قایق شوید و تماشای زیبایی‌های ساحل در میان آب‌های دریای خزر لذت ببرید. در این‌جا تمام نکات ایمنی لازم برای قایق‌سواری رعایت می‌شود و هیچ اتفاقی شما و خانواده‌تان را تهدید نمی‌کند. هزینه قایق‌ها با توجه به تعداد سرنشینان و ظرفیت آن محاسبه می‌گردد.

شاتل دریایی: اگر عاشق سرعت و هیجان هستید، می‌توانید شاتل دریایی را در آب‌های خزر تجربه کنید. شاتل‌ها هم به صورت یک‌نفره و هم به صورت چند نفره قابل دسترسی هستند. هزینه شاتل 5 نفره 200 هزار تومان به مدت 15 دقیقه است.

اسب‌سواری: اگر در بخش جنگلی سی‌سنگان اقامت دارید، می‌توانید یک اسب کرایه کرده  و مسیری را به اسب‌سواری بپردازید. هزینه این کار نیز به توافق شما با صاحب اسب و مسیری که طی می‌کنید بستگی دارد.

شهربازی: تعدادی دستگاه بازی نیز در منطقه تفریحی سی‌سنگان دیده می‌شود که برای بازی و سرگرمی کودکان راه‌اندازی شده است. استفاده از هر دستگاه 10 تا 15 هزار تومان هزینه دارد.

تفریحات جنگل سیسنگان

راه‌های دسترسی و اقامت به جنگل سی‌سنگان

پارک‌ جنگلی سی‌سنگان در ۳۰ کیلومتری جاده نوشهر به نور واقع شده است. برای رسیدن به این پارک، باید ابتدا خود را به نوشهر یا نور برسانید و از آن‌جا مسیر جنگل را دنبال نمایید. البته نوشهر به غیر از جنگل‌ سی‌سنگان، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی دیگری نیز دارد که در سفر خود به شمال می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید نمایید. اگر با این مناطق آشنا  نیستید، صفحات دیگر کایت را مورد بررسی قرار داده و مطالب مرتبط با جاذبه‌های دیدنی نوشهر را مطالعه نمایید. 

پارک‌ جنگلی سی‌سنگان علاوه بر تفریحات متنوع و امکانات رفاهی که دارد، امکان اقامت را نیز برای گردشگران فراهم کرده است. اگر دوست داشته باشید تا یک شب را در جنگل بمانید، می‌توانید در مکان‌هایی که برای اتراق آماده شده است، چادر بزنید و از طبیعت زیبای جنگل استفاده نمایید. به هیچ عنوان نگران امنیت خود و خانواده‌تان نباشید. گشت امنیتی جنگل همواره در حال گشت‌زنی است و تمامی موارد را تحت کنترل دارد تا مشکلی برای گردشگران ایجاد نشود.

اگر اهل کمپینگ نیستید و ترجیح می‌دهید شب را در یک فضایی با امکانات بیشتر به صبح برسانید، می‌توانید یک سوئیت اجاره کنید. سوئیت‌هایی دو تخته و سه تخته مجهز به حمام، سرویس بهداشتی، سیستم گرمایشی و سرمایشی  و ... در دسترس مسافران قرار داشته و امکان اقامت راحت را برای خانواده‌ها فراهم می‌کنند. سوئیت‌ها بر اساس موقعیت و فصل سفر، قیمت‌های متفاوتی دارند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید یک سوئیت رو به دریا اجاره کنید یا صبح خود را با منظره‌ای رو به جنگل آغاز نمایید. به یاد داشته باشید که برای اجاره سوئیت حتما کارت شناسایی و شناسنامه خود را به همراه بیاورید.

راه های دسترسی جنگل نوشهر سی‌سنگان

در این مقاله در مورد جنگل سی‌سنگان صحبت کردیم و اطلاعاتی در مورد تفریحات متنوع و امکانات رفاهی آن در اختیارتان قرار دادیم. اگر قصد سفر به پارک جنگلی سی‌سنگان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم بهار و پاییز را برای سفر انتخاب کنید تا از هوای مطبوع این منطقه در کنار زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید. اگر با گرما و شرجی بودن هوا مشکلی ندارید، می‌توانید تابستان را برای سفر انتخاب کنید تا در حین لذت بردن از طبیعت سرسبز و زیبا، از تفریحات هیجان‌انگیز آبی نیز برخوردار باشید. سی‌سنگان زمستان‌های سردی دارد و کمتر از آن استقبال می‌شود، اما این فصل نیز جذابیت‌های خود را دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید