مراکز خرید مازندران | معرفی 12 تا از بهترین بازارها و مراکز خرید شهرهای مختلف استان مازندران
ضحا اکبری 1403/01/29 57 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

استان مازندران یکی از زیباترین نقاط ایران است که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخیِ بسیار، به مقصدی ایده آل برای سفر و تورهای طبیعتگردی تبدیل شده است. شهرهای مختلف این استان هر کدام سوغات خوراکی خاص خود را دارند و در هر شهر صنایع دستی ارزشمندی وجود دارد، خیلی از گردشگران دوست دارند در سفر به شهرهای مختلف، سوغات آن را خریداری کنند. برای این افراد یا کسانی که در طول سفر خود به دلایل گوناگون نیاز به خرید پیدا می‌کنند، مراکز خرید مدرن و بازارهای متعددی در نقاط مختلف استان مازندران ساخته شده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم سری به مراکز خرید استان مازندران زده و شما را با این مراکز و بازارها آشنا کنیم، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

بیشتر بخوانید : بهترین روستاهای شمال برای مسافرت گروهی دو سه روزه

مراکز خرید استان مازندران به دو دسته‌ی بازار محلی و مراکز خرید مدرن تقسیم می‌شوند:

  • بازارهای محلی

در بیشتر شهرهای شمالی ایران، بازارهایی موسوم به بازار محلی وجود دارد که در آن‌ها محصولات غذایی ارگانیک و خانگی، صنایع دستی و گاهی لباس و کفش به فروش می‌رسد، تعداد این بازارها در استان مازندران زیاد است، در ادامه به معرفی برخی از این بازارها می‌پردازیم:

  1. بازار ماهی فروش‌های ساری

بازار ماهی فروش‌های ساری، بزرگ‌ترین مرکز فروش محصولات دریایی در شمال کشور است، به همین دلیل به "بازار ماهی فروشی مرکزی" شهرت دارد. در این بازار می‌توانید بهترین محصولات دریای خزر را خریداری کرده و با آن‌ها غذاهای خوشمزه‌ی دریایی طبخ کنید. در بازار ماهی فروش‌های ساری یک رستوران غذاهای دریایی هم وجود دارد که گردشگران و خریداران می‌توانند در آن غذاهای لذیذ دریایی را میل کنند. این بازار از ساعت 6 صبح تا 2 بعد از ظهر دایر می‌باشد.

آدرس: استان مازندران، کیلومتر 6 جاده‌ی ساری قائمشهر، بزرگراه بهداد سلیمی، بازار ماهی فروش‌های ساری

  1. بازار روز آمل

بازار روز شهر آمل یکی از دیدنی‌ترین بازارهای محلی مازندران است که فضایی پر از شور و عطر و رنگ دارد، این بازار از غرفه‌های کوچکی تشکیل شده که در آن‌ها محصولات محلی به وسیله‌ی دست فروش‌ها عرضه می‌شود. از میان محصولاتی که می‌شود در بازار روز آمل پیدا کرد می‌توان به میوه، سبزی و صیفی‌جات تازه، ماهی صید روز، مربا، ترشی، زیتون و... اشاره کرد. این بازار تماشایی روزهای شنبه و سه شنبه از صبح زود تا زمان تاریک شدن هوا برپاست. 

آدرس: استان مازندران، آمل، بلوار طالب آملی، بین خیابان‌های دریای 2 و 4، بازار روز آمل

مراکز خرید مازندران 1

  1. بازار روز نوشهر

بازار روز نوشهر یکی دیگر از بازارهای محلی مازندران است، در این بازار انواع محصولات ارگانیک مثل میوه، سبزی، تخم مرغ، سیر، زیتون، مربا، ترشی و... فروخته می‌شود. در نزدیکی بازار روز نوشهر همیشه بوی خوش سیر و زیتون بیداد می‌کند، این بازار تمام روزهای هفته از 5 صبح تا 9 شب فعال می‌باشد.

آدرس: استان مازندران، نوشهر، ضلع شمالی میدان آزادی، بازار روز نوشهر 

بیشتر بخوانید : دریاچه آویدر نوشهر 

  1. بازارهای هفتگی رامسر

رامسر یک بازار هفتگی دارد که در دو روز هفته یعنی شنبه و سه شنبه برگزار می‌شود، این بازار هفتگی محل فروش محصولاتی همچون سبزی تازه و کوهی، محصولات لبنی، انواع میوه، ترشی و مربا، لواشک، کلوچه و... است. تماشای بازار رنگارنگ، تنفس عطر خوش پرتقال و خرید محصولاتی که همه تازه و خوشمزه هستند، می‌تواند از بخش‌های جذاب سفر به رامسر باشد. زمان این بازار هفتگی شنبه و سه شنبه‌ی هر هفته از ساعت 8 تا 13 است.

آدرس: استان مازندران، رامسر، خیابان شهدا، شنبه بازار رامسر

مراکز خرید مازندران 2

  1. بازار ترکمن‌های ساری

بازار ترکمن‌های ساری یکی از بازارهای بسیار معروف این استان است که بیشتر، مردمان ترکمن در آن فعالیت دارند، به همین دلیل به این نام مشهور شده است. این بازار محل فروش لباس‌های رنگی ترکمن، صنایع دستی و انواع وسایلی است که ممکن است هر کسی به آن‌ها نیاز داشته باشد. بازار ترکمن‌های ساری همه روزه از 8 صبح تا 9 شب فعالیت می‌کند.

آدرس: استان مازندران، ساری، بلوار امام رضا، خیابان یوسفی، بازار ترکمن‌های ساری

  1. بازار الغدیر محمود آباد

بازار الغدیر یکی از بازارهای محلی مازندران است که در مکانی سرپوشیده و با نظم و ترتیب بیشتری برپا می‌گردد، این بازار از جمله بازارهای معروف در سراسر استان است و در آن ماهی تازه، میوه، سبزی و حتی صنایع دستی و پوشاک نیز عرضه می‌شود. محصولاتی که در بازار الغدیر به فروش می‌رسند کیفیت خوب و قیمت مناسبی دارند، این بازار تمام روزهای هفته از ساعت 8 تا 21 فعال است.

آدرس: استان مازندران، محمود آباد، خیابان معلم، خیابان باران 4، بازار الغدیر

مراکز خرید مازندران 3

  • مراکز خرید مدرن

از آنجا که گردشگرانی که به استان مازندران سفر می‌کنند از اقشار مختلف هستند، در جای جایِ این استان مراکز خرید گوناگونی با با سبک‌ها و رده‌های قیمتی مختلف ساخته شده، تعدادی از این مراکز خرید عبارتند از:

  1. مرکز خرید الماس متل قو

یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید مازندران، مرکز خرید الماس در متل قو است، این مرکز خرید در 3 طبقه‌ی زیرینِ دو برج دوقلو قرار گرفته که در کنار هم هستند و در کل 25 طبقه دارند. به فاصله‌ی کمی از این برج‌ها برج دیگری وجود دارد که متعلق به همین بناست و یک هتل 38 طبقه است. مرکز خرید الماس دارای 486 واحد فروشگاهی در 3 طبقه است که در آن‌های کالاهایی نظیر پوشاک، کیف، کفش، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی بهداشتی و... از برترین برندهای دنیا عرضه می‌شود. این مجتمع همچنین بخش‌های جذاب دیگری مانند رستوران، فودکورت، کافه، هایپراستار، پارکینگ، آسانسور، شهربازی، نمایشگاه کتاب، بانک و... را در خود جای داده است. واحدهای تجاری مرکز خرید الماس از 10 صبح تا 10 شب به مشتری‌ها خدمت رسانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید : تصاویر و راهنمای رفتن به متل قو شمال

آدرس: استان مازندران، متل قو (سلمانشهر)، جاده‌ی ساحلی، مرکز خرید الماس

مراکز خرید مازندران 4

  1. مرکز خرید آرامش رامسر

آرامش یکی از مراکز خرید لوکس رامسر است که هم معماری جذابی دارد و هم اجناسی که در فروشگاه‌هایش عرضه می‌شوند بسیار باکیفیت هستند، این اجناس شامل پوشاک، کیف و کفش، اسباب بازی، طلا، اکسسوری، لوازم خانگی و... می‌باشند. مرکز خرید آرامش 150 واحد تجاری دارد که در طبقات مختلف پراکنده شده‌اند، همچنین سینما، هایپرمارکت، کافه، بانک، زمین بازی کودکان و... از دیگر امکانات این مجموعه به شمار می‌رود. مرکز خرید آرامش ساعت کاری طولانی دارد، از 10 صبح تا 12 شب.

آدرس: استان مازندران، رامسر، بلوار رزاقی، کوچه‌ی 5، مرکز خرید آرامش

  1. مرکز خرید اروپای بابلسر

مرکز خرید اروپا یکی از مراکز خرید بزرگ و پرطرفدار مازندران در بابلسر است که 6 طبقه و بیش از 200 واحد فروشگاهی دارد، در این فروشگاه‌ها انواع کالاها از جمله پوشاک، کیف، کفش، کالای خواب، لوازم منزل و... به فروش می‌رسد. رستوران، کافه و شهربازی مخصوص کودکان از جمله امکانات مرکز خرید اروپاست، همچنین این مجتمع یک رستوران گردان دارد که تنها رستوران گردان در تمام مراکز خرید بابلسر است، این مرکز از 8 صبح تا 10 و نیم شب فعالیت می‌کند.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، ضلع شمال غربی میدان مطهری، خیابان طالقانی، مرکز خرید اروپا

  1. مرکز خرید پانورامای کلارآباد

پانوراما یکی از گران‌ترین مراکز خرید در استان مازندران است که در کلارآباد قرار دارد، این مجتمع 6 طبقه دارد که 2 طبقه از آن پارکینگ و بقیه واحدهای تجاری، فودکورت و هایپرمارکت هستند. در فروشگاه‌های مرکز خرید پانوراما کالاهایی از برندهای مطرح ایرانی و جهانی همچون زارا، کوتون، سواروسکی، چرم مشهد و... با کیفیت بسیار بالا و قیمت‌های گران عرضه می‌شود. رستوران، کافه، سینمای 5 بعدی، زمین بازی کودکان، آسانسور، سرویس بهداشتی و... تعدادی از امکانات مرکز خرید پانوراما هستند که از ساعت 8 تا 23 فعال می‌باشد.

آدرس: استان مازندران، جاده‌ی ساحلی چالوس تنکابن، جنب شهرک امیردشت، مرکز خرید پانوراما

مراکز خرید مازندران 5

  1. مرکز خرید سیمرغ محمودآباد

سیمرغ نام مرکز خریدی است که در یک سرای گردشگری وسیع به همین نام واقع شده، این مجتمع 2 طبقه است که واحدهای تجاری متعددی در آن قرار دارند. در فروشگاه‌های این مرکز خرید انواع کالا از پوشاک و لباس ورزشی گرفته تا کیف و کفش، لوازم آرایشی بهداشتی، صنایع دستی، لوازم الکترونیکی و... فروخته می‌شود، در سرای گردشگری سیمرغ علاوه بر این واحدهای تجاری امکاناتی از قبیل پردیس سینمایی، هایپر، رستوران، فودکورت، شهربازی، شهر کتاب، خانه‌ی کودک، سرویس بهداشتی و... هم به چشم می‌خورد. ساعت کاری مجتمع تجاری سیمرغ از 10 تا 24 می‌باشد.

آدرس: استان مازندران، جاده‌ی محمودآباد نوشهر، نبش کنارگذر غربی، مرکز خرید سیمرغ

مراکز خرید مازندران 6

  1. مرکز خرید الهیه‌ی ساری

یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید مازندران، مرکز خرید الهیه در شهر ساری است، این مرکز 6 طبقه دارد که شامل 3 طبقه پارکینگ و 3 طبقه‌ی تجاری می‌شود. در 90 واحد فروشگاهی مجتمع الهیه بیشتر پوشاک، کیف و کفش عرضه می‌شود، اما برخی از فروشگاه‌ها نیز به فروش آلات موسیقی، گل و اسباب بازی اختصاص دارند. تعدادی از امکانات مرکز خرید الهیه عبارتند از فست فود، کافه، سرویس بهداشتی، پارکینگ و...، این مرکز روزهای کاری هفته از 9 تا 22 و جمعه‌ها از 16 تا 22 فعال است.

آدرس: استان مازندران، ساری، خیابان قارن، مرکز خرید الهیه

در سایر نقاط استان مازندران تعداد زیادی مرکز خرید جذاب دیگر وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

مرکز خرید پرشیا در حدفاصل جاده‌ی بابلسر فریدونکنار

مرکز خرید الماس در چالوس، بلوار امام رضا

مرکز خرید آریازی در نوشهر، بلوار نوشهر، خیابان کریمی

مرکز خرید لنگر در نوشهر، خیابان 15 خرداد

مرکز خرید تنکابن در تنکابن، خیابان جمهوری

مرکز خرید نمک آبرود در جاده‌ی چالوس به نمک آبرود

در این مقاله کایت شما را با تعدادی از معروف‌ترین بازارها و مراکز خرید استان مازندران آشنا کرده و توضیحاتی در مورد هر یک ارائه دادیم، سفر به استان مازندران و بازدید از جاذبه‌های بیشمار آن در کنار خریدی دلچسب، قطعا خاطره‌ای به یاد ماندنی برای هر گردشگری خواهد بود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید