راهنمای ثبت نام اصناف در سامانه وزارت بهداشت
حسام مقتدایی 23/01/1399 76166 بازدید 16 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

{از آنجایی که شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و از طرفی اقتصاد کشور در وضعیت خطرناکی قرار گرفته، تصمیمی اتخاذ شده تا افراد بتوانند با رعایت اصول بهداشتی بر سر کارهای خود بازگردند.} (Description Tag) ویروس کرونا در حال حاضر 1.522.149 نفر را درگیر کرده که از تعداد 88.974 نفر، جان خود را از دست داده‌اند. سهم ایران از این آمار، 64.586 نفر مبتلا به ویروس کرونا و 3.993 نفر کشته بوده است. چنین آمار نگران کننده‌ای باعث می‌شود هرچه بیشتر به رعایت نکات بهداشتی و همچنین قرنطینه ادامه بدهیم. اما از آنجایی که شرایط اقتصادی با حفظ قرنطینه روزبه‌روز بدتر خواهد شد، وزارت بهداشت در گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام کرده هم اصناف باید آدرس و مشخصاتشان را در وب‌سایت salamat.gov.ir وارد کنند و متعهد شوند اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند.

راهنمای قدم به قدم ثبت نام در سایت salamat gov ir وزارت بهداشت

1- مرحله اول: ابتدا وارد سایت salamat.gov.ir شوید.

2- مرحله دوم: در این مرحله بر روی گزینه "سامانه ثبت نام اصناف و صنایع" کلیک کنید.

ثبت نام در سایت salamat.gov.ir

3- مرحله سوم: در این مرحله پس از خواندن قوانین و مقررات بر روی گزینه "ثبت نام جدید" کلیک کنید.

سامانه ثبت نام اصناف و صنایع

4- مرحله چهارم: در مرحله بعد باید اطلاعات فرد مسئول صنف را به دقت وارد نمایید و سپس گزینه مرحله بعد را انتخاب نمایید.

ثبت نام اصناف در وزارت بهداشت

5- مرحله پنجم: در مرحله بعد، از طرف سامانه سلامت وزارت بهداشت برای شماره تلفن همراه وارد شده یک کد ارسال خواهد شد که اعداد کد را باید در کادر پیش رو وارد نمایید.

ثبت نام اصناف در سایت samalat gov ir

6- مرحله ششم: در صفحه پیش رو بر روی دکمه + آبی رنگ کلیک کنید.

7- مرحله هفتم: اطلاعات خواسته شده صنف مثل آدرس و اطلاعات مجوز را وارد نمایید.

8- مرحله هشتم: صفحه تایید نهایی را پرینت گرفته و در واحد صنفی مدنظر بچسبانید.

جزئیات ثبت نام در سامانه فاصله‌گذاری

در جزئیات طرح وزارت بهداشت آمده که تاریخ شروع ثبت نام برای اصناف در شهرستان‌های کشور از 23 فروردین‌ماه و برای تهران از 30ام ضرورت پیدا می‌کند و هر صنفی که در آن ثبت نام نکند، امکان فعالیت نخواهد داشت. به زبان ساده اگر بخواهیم فاصله‌گذاری اجتماعی را توضیح دهیم می‌شود این که یک واحد صنفی متعهد شود سلامت خود و مشتریانش را در اولویت قرار می‌دهد و حفظ می‌کند. فعالیت اقتصادی خودش را هم ادامه می‌دهد. بازرسان و کارشناسانی وجود دارند که از اماکن، نیروی انتظامی و دفاتر اصناف موظف هستند واحدهای صنفی را کنترل کنند که مبادا کسی از قانونی تخطی کند اما امکان کنترل 24 ساعته وجود ندارد و فرد خودش باید به این نکته توجه زیادی بکند که صحبت سلامت خودش در میان است.

اگر کارفرمایی هستید و زیر دست شما چند کارگر کار می‌کنند، فرم‌هایی وجود دارد که این کارگران باید پر کنند و به شما تحویل دهند. کوچک‌ترین قصوری در چنین شرایطی پیش بیاید با فرد خطاکار برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

 ثبت نام در سامانه فاصله‌گذاری اجتماعی

خطر آلودگی آب با ویروس کرونا

در این خصوص گفته می‌شود در مطالب علمی جدیدی که به تازگی منتشر شده‌اند، احتمال این که ویروس کرونا در آب شیرین و تصفیه وجود داشته باشد، وجود دارد. چنین اتفاقی باعث شده تا وزارت بهداشت مقدار کلر آزاد باقیمانده را اندکی افزایش داده است. این همان مقداری است که ویروس اگر در آب وجود داشته باشد هم با آن غیرفعال می‌شود. یکی دیگر از نکاتی که درباره ویروس کرونا وجود دارد، انتقال از راه تنفس است. ویروس کرونا بر روی سطوح می‌نشیند و نکته دیگری که درباره آن وجود دارد این است که از طریق ادرار و مدفوع دفع می‌شود. این خودش یعنی محیطی برای انتشار و باید حسابی موارد بهداشتی را در همه شرایط رعایت کنید.

شیوع کرونا در خیابان های تهران

مثالی از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

یکی از بزرگ‌ترین مسائلی که در ایران و در ارتباط با کرونا با آن روبرو هستیم عدم رعایت مسائل بهداشتی توسط افراد است. از پروتکل‌های تعیین شده برای صنف نانوایی برای مثال می‌توان به این نکته اشاره کرد که به هیچ عنوان نباید وجه نقد دریافت کنند و همه پرداخت‌ها باید با کارت خوان باشد. از دیگر موارد موجود در پروتکل ایجاد شرایطی برای درست شدن صفی مناسب با رعایت فواصل درست بوده و فردی که نان را به خریدار می‌دهد باید دستکش و ماسک داشته باشد. رعایت این پروتکل‌ها هیچ‌کدام نه هزینه‌ای دارد و نه زحمت چندانی. تنها چیزی که لازم است کمی همت از طرف مردم است.

جزئیات طرح فاصله‌گذاری

فروشگاه‌های زیرزمینی حق فعالیت ندارند!

یکی دیگر از کارهایی که طرح فاصله‌گذاری وزارت بهداشت در گام دوم خود قرار است انجام دهد جلوگیری از فعالیت فروشگاه‌هایی است که به صورت زیرزمینی و بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند و محصولاتشان را به فروش می‌رسانند. از آنجایی که تضمینی برای رعایت بهداشت توسط این عده وجود ندارد، وزارت بهداشت نیز قانونی وضع کرده که تنها اصنافی می‌توانند فعالیت داشته باشند که پروانه کسبی ارائه کنند یا ثبت شده باشند. علاوه بر این معاون وزیر بهداشت در مصاحبه اخیرش درباره بازگشایی سرویس‌های بهداشتی عمومی در سطح شهر نیز موردی اعلام کرد و گفت باز بودن آن‌ها هیچ ایرادی ندارد اما باید تمام تمهیدات بهداشتی به شکلی سخت‌گیرانه در آن اعمال شود. لحظه‌ای کوتاهی می‌تواند با جان خیلی‌ها به صورت زنجیروار بازی کند.

 تعطیلی فروشگاه‌های زیرزمینی به خاطر کرونا

معضلی به نام طرح ترافیک!

هیچ محدودیتی تحت عنوان طرح ترافیک در شهر تهران وجود نخواهد داشت چرا که قرار نیست شرایط طوری پیش برود، افراد مجبور شوند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. از طرف دیگر تاکسی‌ها تنها می‌توانند دو نفر در اتومبیلشان سوار کنند نه بیشتر و تخطی از این قانون، برخورد قاطعی در پی خواهد داشت. اتوبوس‌ها نیز تنها باید نصف ظرفیتشان را پر کنند و هر مسافر باید حداقل فاصله یک متری از دیگری را حفظ کند. ایستادن در اتوبوس یا مترو اکیداً ممنوع خواهد بود و کسی حق این کار را ندارد. اجرای طرح ترافیک نیز به تعویق خواهد افتاد تا ویروس کرونا به شکلی قابل کنترل بدل شود.

 اجرای طرح ترافیک در ایام کرونا

این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت؟

فعلاً چیزی مشخص نیست. ویروس کرونا، تفاوت مهمی با دیگر ویروس‌های هم‌قطار خودش دارد و آن هم سرعت انتقال بالای آن است. چنین چیزی باعث می‌شود کنترل ویروس سخت شود و نشود به‌سادگی وضعیت را به ثبات رساند. درنتیجه نمی‌توان با اطمینان گفت چه زمانی می‌توان این ویروس را کنترل کرد اما امیدواریم طرح فاصله‌گذاری جواب دهد و از سرعت انتقال ویروس کاسته شود بلکه روزی برسد و این زنجیره به طور کامل از بین برود. در این مقاله از مجله گردشگری کایت به نحوه ثبت نام در سامانه فاصله‌گذاری وزارت بهداشت و جزئیات این طرح پرداختیم. هرگونه سؤال یا ابهامی دراین‌باره داشتید کافی است با کایت تماس بگیرید تا کارشناسان آن شما را راهنمایی کنند.

راهنمای ثبت نام در سامانه فاصله‌گذاری


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1399/01/26

    مواد غذایییو شویندگی

  • 1399/01/26

    با سلام آیا دفاتر نمایندگی بیمه هم شامل این طرح میشوند؟ چون بیمه مربوط به امور صنفی نیست و خود صنعت جداگانه مالی میباشد با تشکر

  • 1399/01/26

    با سلام بنده خواستم در سامانه سلامت کد رهگیری برا فعالیت صنفی بگیرم که غیر فعال هست و امکانش نبود راهنمایی بفرمایید از چه قسمتی وارد بشیم

  • 1399/01/27

    سلام ببخشید من در این سامانه ثبت نام کردم اما به اشتباه بجای نام ئاحد صنفی کدملی را وارد کردم آیا امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد؟

  • 1399/01/27

    سلام ببخشید من در این سامانه ثبت نام کردم اما به اشتباه بجای نام ئاحد صنفی کدملی را وارد کردم آیا امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد؟

  • 1399/01/27

    بادرود برای ثبت نام موارد خواسته شده را وارد می کنیم پیام میدهد اشتباه است .برای رفع اشتباه احتمالی چه باید کرد ؟ باسپاس

  • 1399/01/27

    سلام وثت بخی.چرا سامانه ثبت نام اشکال داره وارد نمیشه؟ لطفا راهنمایی کنید.

  • 1399/01/27

    نوع فعالیت خرده فروشی پوشاک نوزاد و بچگانه چه می شود؟ددد

  • 1399/01/27

    با سلام قصد ثبت نام جهت باز گشایی محل کسب خود را دارم

  • 1399/01/27

    با سلام قصد ثبت جهت بازگشایی محل کسب خودرادارم

  • 1399/01/28

    ثبت نام واحد صنفی

  • 1399/01/28

    برای ثبت نام پمپ بنزین ابن سینا اصفهان

  • 1399/01/28

    برای ثبت نام اصناف

  • 1399/01/28

    کدرهگیری میخوام

  • 1399/01/28

    ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت

  • 1399/01/29

    درخواست کد پیگیری برای خرازی

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید