راهنمای سفر ارزان به ایروان با 10 نکته طلایی
علیرضا مشرقی 1399/01/04 1863 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ایروان پایتخت کشور دوست و همسایه ارمنستان است که یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان به شمار می‌آید. این شهر زیبا یکی از شهر‌های پر تردد و توریستی محسوب می‌شود و در تمامی ایام سال، میزبان گردشگران مختلف از کشورهای متفاوتی است. واحد پولی ارمنستان، یعنی درام، از نظر ارزش تفاوت زیادی با ریال ندارد و به ازای هر درام، باید تنها 320 ریال پرداخت کنید. به همین خاطر، سفر به ایروان جزء ارزان‌ترین سفرهای خارجی برای ایرانیان است. اما نکته جالب توجهی که در این مقاله قصد داریم به آن اشاره کنیم، این است که شما می‌توانید با رعایت کردن 10 نکته طلایی، سفری بسیار ارزان‌تر از دیگران را به ایروان تجربه کنید. پس به همین خاطر ما یک راهنمای سفر ارزان به ایروان را برای شما عزیزان تدارک دیده‌ایم تا بتوانید با رعایت نکات درج شده در آن، سفری ارزان به ایروان داشته باشید. با در نظر گرفتن این نکات، سفر به ایروان می‌تواند حتی ارزان‌تر از سفرهای داخلی باشد. پس این مقاله را هم همراه کایت باشید و آن را از دست ندهید و در صورت تمایل به دیدن قیمت تورهای ایروان ارمنستان اینجا کلیک کنید.


راهنمای سفر ارزان به ایروان


به صورت کلی مخارج سفر را می‌توان به چند دسته مختلف بلیت سفر، اقامت، خوراک، خرید سوغات، تفریحات و جا به جایی در سفر تقسیم کرد. به همین خاطر ما کلیه نکاتی که قصد داریم در راهنمای سفر ارزان به ایروان نشان دهیم را در همین شش دسته قرار خواهیم داد تا بتوانید یک سفر برنامه‌ریزی شده و ارزان قیمت به ایروان را تجربه کنید.


هزینه بلیت سفر


با وجود آنکه برخی از مسافران سفر هوایی را ترجیح می‌دهند تا سریع‌تر به مقصد خود برسند، اما باید بدانید که ارمنستان هم مرز با ایران بوده و شما می‌توانید از طریق مرز زمینی نیز خود را به ایروان برسانید. برخی از مسافران برای کاهش هزینه‌ها همراه وسیله نقلیه شخصی خود سفر می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند همراه با اتوبوس‌های VIP سفر کنند. در حال حاضر، قیمت بلیت اتوبوس‌های VIP از تهران به ایروان، بین 200 تا 250 هزار تومان متغیر است که این باعث می‌شود هزینه سفر شما به شدت کاهش پیدا کند.

هزینه-بلیت-سفر


هزینه اقامت در ایروان


یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی که بر هزینه و مخارج سفر به ایروان تاثیرگذار است، هزینه اقامت خواهد بود. خوشبختانه در ایروان انواع هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره وجود دارد و شما می‌توانید بر اساس بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. اما مساله اصلی اینجاست که هزینه اقامت در ایروان کاملا متغیر است و بالاخره می‌توانید گزینه مناسب با بودجه خود را پیدا کنید. هتل‌هایی همانند هتل ایبیس، دی دی دی و ایروان دیلوکس، جزء بهترین هتل‌های سه ستاره ایروان محسوب می‌شوند که هزینه اقامت بسیار مقرون به صرفه و مناسبی دارند و هزینه اقامت در آنها حتی از هزینه اقامت در تهران هم کمتر است. برای اقامت در این هتل‌ها می‌توانید هزینه‌ای در حدود 160 تا 280 هزار تومان به ازای هر شب را در نظر بگیرید.
یکی از نکات طلایی در راهنمای سفر ارزان به ایروان، انتخاب مدت اقامت خواهد بود. ایروان با وجود آنکه شهر بسیار زیبایی محسوب می‌شود، اما اقامت بیش از سه تا چهار شب در آن توصیه نمی‌شود. اگر بیش از سه شب اقامت داشته باشید، قطعا خسته خواهید شد و همه چیز برای شما تکراری می‌شود.

هزینه-اقامت-در-ایروان


هزینه خوراک در ایروان


جالب است بدانید که هزینه خوراک در ایروان به مراتب از هزینه خوراک در تهران نیز کمتر است. اگر به دنبال کاهش هزینه‌های خوراک در سفر خود به ایروان هستید، بهتر است به سراغ دکه‌ غذاهای خیابانی بروید. این دکه‌ها، غذاهایی در حدود 1 دلار ارائه می‌دهند که طعم بسیار خوبی نیز دارند. اما اگر می‌خواهید کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید با مراجعه به شعب KFC، مرغ‌های سوخاری خوشمزه‌ای را با قیمت 1 تا 3 دلار نوش جان کنید. همچنین رستوران‌های سنتی زیادی در اطراف میدان جمهوری قرار دارند که غذاهای سنتی همانند شاورما را با قیمتی مقرون به صرفه‌ تقدیم شما می‌کنند.
بهتر است اصلا به رستوران‌های گران قیمت بین المللی مراجعه نکنید. بلکه برای میل کردن غذا در رستوران، فودکورت پاساژ‌های معروف ایروان را انتخاب نمایید تا حق انتخاب زیادی داشته باشید.

هزینه-خوراک-در-ایروان



خرید سوغات در ایروان


برای خرید در ایروان حتما لازم نیست که به مراکز خرید لوکس و بزرگ آن مراجعه کنید. بلکه می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌هایی که دور میدان جمهوری قرار دارند، به دنبال فروشگاه‌های ارزان قیمت بگردید. به عنوان مثال پاساژ دو طبقه نزدیک میدان جمهوری، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید سوغات محسوب می‌شود.
بازار پوشاک خیابان Tigran Mets Avenue، یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید لباس ارزان قیمت و کاهش هزینه‌های سفر به ایروان به شمار می‌آید.


هزینه تفریحات


برای تفریح در ایروان لازم نیست که حتما هزینه‌های گزافی پرداخت کنید. برای تجربه سفری ارزان به ایروان، بازدید از بازار محلی، بازار پارک آثار هنری، گشت زنی در خیابان‌های اطراف میدان جمهوری و بازدید از مراکز دیدنی رایگان اکیدا توصیه می‌شود. برای بازدید از برخی مراکز دیدنی همانند یادبود نسل کشی ارامنه، لازم نیست هزینه ورودیه بپردازید. پس می‌توانید بدون کمترین هزینه، تفریح کنید و از سفر خود لذت ببرید.
اگر به دنبال بازدید از جاهای دیدنی ایروان با هزینه بازدید اندک هستید، ما به شما کاسکاد ایروان، صومعه خور ویراپ، معبد پاگان، دریاچه سوان و صومعه تاتز را توصیه می‌کنیم. این جاهای دیدنی جزء برترین جاذبه‌های گردشگری ایروان محسوب می‌شوند که باید حتما از آنها بازدید کنید. پس ابتدا به دیدن آنها بروید و اگر می‌خواهید باز هم هزینه بیشتری برای بازدید بپردازید، به سراغ جاذبه‌های اولویت دوم بروید.


هزینه جا به جایی در ایروان


حدود سه سال از افزایش نرخ تاکسی در ایروان می‌گذرد و این باعث شده که گردشگران کمتری از تاکسی استفاده کنند. اما در عین حال، طی چند سال اخیر، همانند ایران، تاکسی‌های اینترنتی زیادی در ایروان به وجود آمده‌اند که شما نیز می‌توانید اپلیکیشن مربوط به آنها را نصب کرده و از نرخ مقرون به صرفه‌شان لذت ببرید. Yandex Taxi یکی از همین تاکسی‌های اینترنتی است که قیمت مناسبی دارد. اما برای تجربه سفر ارزان به ایروان، بهتر است از اتوبوس و مینی بوس استفاده کنید. بلیت اتوبوس و مینی بوس حدود 100 درام یعنی سه هزار و 200 تومان است. پس به این ترتیب می‌توانید با حداقل هزینه در شهر تردد داشته باشید.

هزینه-جا-به-جایی-در-ایروان


خب همراهان عزیز، نظر شما در مورد سفر ارزان به ایروان چیست؟ به نظر شما با رعایت کدام گزینه می‌توانیم هزینه‌های سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهیم؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید !

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید