کنسل شدن - لغو پروازهای داخلی و خارجی آپدیت 21 فروردین
حسام مقتدایی 1399/01/09 17802 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

{همه گیری ویروس کرونا این روزها به حدی بوده که ناوگان هوایی کشورهای مختلف را فلج کرده و ایران هم از این قاعده مستثنا نیست و هیچ پروازی بر آسمانش انجام نمیشود.} (Description Tag) شیوع این بیماری و آمار مبتلایان آن تا همین لحظه که داریم این مطلب را برایتان آماده میکنیم، از مرز یک میلیون و پانصد هزار نفر گذاشته است. این در حالی است که نزدیک به 87.447 نفر از این بیماری کشته شده اند و به تازگی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده میزان کشندگی این ویروس 5% شده در حالی که پیش از این 2% بود. همه این اتفاقات باعث شده تا کشورها خودشان را قرنطینه کنند و هیچ پروازی به مقصدشان انجام نشود و هواپیمایی از آنجا بلند نشود. در این مقاله از مجله گردشگری کایت میخواهیم به لغو پروازهای خارجی ایران بپردازیم.

اوضاع ایران در ایام شیوع کرونا چطور است؟

به کار گرفتن محدودیت های پروازی و همچنین ممنوعیت های آن از اسفند ماه اعمال شد و بسیاری از کشورها بعد از شیوع کرونا در ایران، مرزهای هوایی و زمینی شان را بستند. اکنون که این ویروس در سرتاسر جهان منتشر شده نگرانی تازه پیش آمده برای مردم جهان باعث شده تا مرز هوایی و زمینی شان را به یکدیگر ببندند. اگر نگاهی به آمار کرونای ایران بیندازیم، میبینیم از میان 64.586 نفری که به این بیماری مبتلا شده اند، نزدیک به 4.000 نفرشان جان خود را از دست داده اند که این موضوع ایران را در رده 8 کشورهای درگیر با کرونا قرار میدهد. اکنون تمام پروازهای خارجی ایران لغو شده است. لغو پروازهای خارجی ایران در این ایام میتواند ضرر اقتصادی بسیار زیادی به آژانس های هواپیمایی کشور بزند و باید ببینیم بعد از گذشتن این بحران چه چیزی پیش می آید؟

کادر درمانی در مقابله با کرونا

هواپیمایی ترکیش ایرلاینز و لغو پروازهای خارجی

هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در تاریخ 11 فروردین امسال، بخشنامه ای درباره استرداد همه بلیت های صادر شده صادر کرد. نکته مهمی که در این بخشنامه اشاره شده بود در ارتباط درباره انتخاب نحوه استرداد بود. دو گزینه پیش روی شما قرار میگیرد که میتوانید از میان آن انتخاب کنید. یکی از آنها دریافت وجه بلیت بوده و دیگری دریافت وجه به صورت مایلیج. به این معنا که هر 10 یورو به اندازه 1000 مایل ارزش دارد و شما این مسافت را دریافت خواهید کرد. درنهایت بعد از گذشتن از این بحران اگر بلیت شما 50 یورو بوده باشد، 5000 مایل دارید و میتوانید بلیت رایگان خریداری کنید یا از آن برای تخفیف بلیت مسافت های طولانی تر استفاده کنید. اگر نخواستید میتوانید مبلغ خودتان را به صورت نقد دریافت کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که بازه زمانی 60 روزه ای باید برای استرداد مبلغ صبر کنید.

کنسل شدن پرواز ترکیش به دلیل کرونا

هواپیمایی قطر ایرویز و لغو پروازهای خارجی

هواپیمایی قطر ایرویز و لغو پروازها

این شرکت با انتشار بخشنامه ای در تاریخ 19 اسفند ماه 98 اعلام کرد تمام پروازهایش تا 11 اردیبهشت 99 لغو خواهد بود و هیچ پروازی از ایران به قطر یا برعکس انجام نخواهد شد. هرکسی هم برای 12 فروردین بلیت گرفته باشد و پروازی از سر ضرورت انجام شود، مسافران پرواز باید 14 روز را در قرنطینه کامل بگذرانند. در تاریخ 11 فروردین بخشنامه تازه ای منتشر شد برای مسافران ایرانی که میخواهند به استرالیا سفر کنند. این اطلاعیه به این صورت بوده که اگر از فرودگاه امام خمینی بخواهند به قطر و سپس به استرالیا بروند، این هواپیمایی از بردن و جابجایی آنها معذور خواهد بود. بلیت های تازه برای مسافران ایرانی توسط این هواپیمایی از تاریخ 10 تیر 99 آغاز خواهد شد.

لغو پرواز قطر ایرویز به دلیل کرونا

هواپیمایی ایرعربیا و شیوع بیماری کرونا

هواپیمایی ایرعربیا و شیوع کرونا

بخشنامه آخری که این هواپیمایی منتشر کرد به این صورت بود که از تاریخ 6 اسفند تا اطلاع ثانوی که تاکنون خبری نشده، هیچگونه پروازی از ایران به هیچ مقصدی نخواهد داشت. در همین راستا تمام هزینه های بلیتی که خریداری شده توسط مسافران به آنها بازگردانده میشود بدون اینکه درصدی از آن کم شود. همچنین این اتفاقات باعث شده تا دفتر هواپیمایی ایرعربیا تغییراتی را در ساعات کاری خود ایجاد کند به صورتی که از این به بعد تنها از ساعت 10 تا 14 در شرکت حضور خواهند داشت و آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما میباشند.

لغو پروازهای ایرعربیا به دلیل شیوع کرونا

هواپیمایی ایرفلوت و اثر کرونا بر آن

هواپیمایی ایرفلوت هم یکی دیگر از آن هواپیمایی هایی است که به خاطر کرونا مجبور شده تمام پروازهایش را کنسل کند و مبلغ بلیت های خریداری شده را به صورت کامل و بدون درصدی تغییر بازگرداند. طبق اعلام روابط عمومی هواپیمایی ایرفلوت همه پروازهای این شرکت تا تاریخ 11 اردیبهشت لغو خواهد بود و هیچ پروازی توسط این شرکت در ایران انجام نخواهد شد. اگر پیش از این تاریخ بلیتی تهیه کرده اید بهتر است اقدام به استرداد آن کنید و مبلغ پرداختی خودتان را پس بگیرید. در حال حاضر تمام پروازهای خارجی که از این هواپیمایی انجام میشد لغو شده و اگر این تاریخ تمدید نشود احتمال برگشتن اوضاع به وضعیت سابق وجود دارد.

لغو پروازهای ایروفلوت روسیه

کرونا و تعطیلی پروازهای خارجی

با شیوع کرونا در ایران و کشورهای دیگر جهان، عزمی جهانی برای کنترل و شکست آن گرفته شد. یکی از اولین اقداماتی که همه کشورها برای کنترل این وضعیت اتخاذ کردند این بود که مرزهای هوایی و زمینی خود را با یکدیگر بستند. این اقدام برای جلوگیری و همچنین شکستن زنجیره انتقال ویروس بسیار موثر است. در این مقاله از مجله گردشگری کایت به بروزرسانی پروازهای خارجی ای که لغو شدند پرداختیم و همچنین گزارشی در ارتباط با وضعیت فعلی کرونا در ایران و جهان برایتان ارائه کردیم. اگر سوال یا ابهامی در خصوص هواپیمایی خاصی در ذهن شما است، پیشنهاد میکنیم با ما تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، شما را راهنمایی کنند و ابهامات پیش آمده را برطرف نمایند.

لغو پروازهای داخلی و خارجی

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1399/01/26

    سلام آیا از طریق پرواز ماهان در اواسط اردیبهشت پروازی از تهران به استانبول هست؟

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید