پوتراجایا شهر الکترونیکی مالزی
حامد مقتدایی 1398/11/13 4401 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



پوتراجایا مالزی، پایتخت دولتی فدرال مالزی، یک شهر امروزی با جاهای گردشگری بسیار زیاد برای بازدید و سرگرمی و مناظر تماشایی و سرسبز، شهر الکترونیکی  لقب گرفته است.


همه چیز در مورد پوتراجایا مالزی

پارک‌ها یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در پوتراجایا در تور مالزی محسوب می‌شوند و علاوه بر آن توریست‌ها می‌توانند به سراغ بازدید از قصرها، مساجد، یادبودها و ساختمان‌های دولتی فوق‌العاده دیدنی بروند. 


توضیحات اولیه درباره پوتراجایا

پوتراجایا در 28 کیلومتری کوآلالامپور واقع شده و از طریق جاده یا راه‌آهن‌ می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. قطار ترابری پیشرفته کلیا از ایستگاه کی‌ال سنترال دسترسی راحتی را به شهر پوتراجایا فراهم آورده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق فرودگاه بین‌المللی کوآلالامپور برای رسیدن به این شهر قطار رزرو کنند. این قطارها روزانه از ساعت چهار و نیم صبح تا نیمه شب فعالیت دارند. از کی‌ال سنترال تا بندر تاسیک سلاتان 20 دقیقه راه است. بازدیدکنندگانی که از ماشین استفاده می‌کنند می‌توانند از بزرگراه مکس که کواآلالامپور را به پوتراجایا متصل می‌سازد، به سوی این شهر بروند. این سفر بین شهری کمتر از نیم ساعت طول نمی‌کشد. همچنین با اتوبوس نیز می‌توانید خود را به این شهر برسانید. 


مسجد-آهنی-در-پوتراجایا-مالزی

گشت و گذار در شهر

برای اینکه داخل شهر پوتراجایا بتوانید تردد داشته باشید می‌توانید یکی از سه مسیر زیر را انتخاب کنید: 

1. اتوبوس: پنج نوع سرویس اتوبوس از پوتراجایا سنترال در محله 7 وجود دارد. نادی‌پوترا باس، یک سرویس اتوبوس‌رانی است که در سراسر شهر ایستگاه دارد. 

2. قطار: سرویس راه‌آهن کلیا از ایستگاه کی‌ال سنترال به فرودگاه بین‌المللی کواآلالامپور در پوتراجایا توقف می‌کند و با آن 20 دقیقه فاصله دارد. 

3. تاکسی: در سطح شهر تاکسی‌های فراوانی وجود دارد؛ همچنین از اسنپِ‌ آنجا که نامش گِرَب نام دارد نیز می‌توانید استفاده کنید. 


یادبود-هزاره-در-پوتراجایا-مالزی

مکان‌های دیدنی پوتراجایا

در ادامه به فهرست جاهای دیدنی که در بازدید از پوتراجایا مالزی می‌توانید به سراغ‌شان بروید، اشاره شده است: 


1. پارک‌های پوتراجایا

پارک‌های بسیار زیادی در پوتراجایا وجود دارد که گردشگران می‌توانند در کنار خانواده و دوستان‌شان در آن وقت بگذرانند. این شهر میزبان تعدادی از پارک‌های شهری در مالزی است. باغ گیاه‌شناسی پوتراجایا مکانی است که گردشگرانی که می‌خواهند از تماشای گیاهان و گونه‌های مختلف گرمسیری لذت ببرند، حتماً باید به آن مراجعه کنند. پارک دیگری به نام پارک وتلند وجود دارد که به خاطر باتلاق‌هایش مشهور شده است. در این پارک می‌توانید شاهد یک سامانه‌ فیلتراسیون طبیعی و انواع موجوداتی باشید که در چنین سکونتگاهی در اطراف باتلاق زندگی می‌کنند. 

یکی دیگر از جاذبه‌های فوق‌العاده این شهر، پارک میراث کشاورزی است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک با نحوه کاشت غلات مالزی همچون روغن پالم، میوه‌ها، دانه‌های کاکائو و... آشنا شوند. همچنین پارک دیگری به نام ریمبا آلم پارک وجود دارد که از مسیرهای اسب‌سواری مختلفی در طول تپه‌ها و کوه‌ها تا حاشیه شرقی پوتراجایا امتداد پیدا کرده است. 


پارک-چالشی-پوتراجایا-مالزی

2. مسجد پوترا

یکی از جاهای دیدنی فوق‌العاده پوتراجایاست که از گرانیت صورتی‌رنگ ساخته‌شده و در آن واحد می‌تواند 15000 نمازگزار را در خود جای دهد. 


3. پردانا پوترا

پردانا پوترا یا همان دفتر نخست‌وزیر یک ساختمان سبزرنگ گنبدی‌شکل بوده و جایگاه قدرت در مالزی محسوب می‌شود. این ساختمان متشکل از دفاتر نخست‌وزیر، معاون نخست‌وزیر و سایر بخش‌های دولتی است. 


4. کروز تاسیک پوتراجایا

یکی از بهترین راه‌های ممکن جهت تماشای مناظر زیبای شهر است. بازدیدکنندگان می‌توانند یک قایق مجهز به سیستم تهویه هوا را به مدت 45 دقیقه در طول روز یا غروب برای کروزگردی اجاره کنند. همچنین قایق‌های گوندولا نیز در پوتراجایا در دسترس گردشگران قرار خواهد داشت. 


مسجد-صورتی-در-پوتراجایا-مالزی

5. پارک چالشی پوتراجایا

در پارک چالشی پوتراجایا همه‌چیز برای ماجراجویان و تشنگان هیجان فراهم است. برخی از جاذبه‌های کلیدی این پارک مرکز صخره‌نوردی سرپوشیده، محوطه دوچرخه‌سواری، پارک مناسب اسکیت‌سواری و مسیرهای دشوار و پرپیچ‌وخم موتورسواری هستند. 


6. مرکز اسب‌سواری پوتراجایا

در این مرکز آمورش اسب‌سواری به بازدیدکنندگان داده می‌شود. و با هزینه‌های مناسب برای عموم قابل استفاده است. در این مکان رویدادهای پرشی و نمایشی اسب‌ها نیز برگزار می‌شود. 


7. یادبود هزاره

یکی از بهترین جاهایی که می‌شود در پوتراجایا به بازدیدش رفت که به خاطر معماری شگفت‌انگیزش و اجرای فستیوال بین‌المللی بالن‌ها شناخته شده است. 


8. مسجد توآنکو میزان زین‌العابدین

این مسجد که آن را مسجد آهنی نیز می‌خوانند، دومین مسجد اصلی در پوتراجایا پس از مسجد پوترا محسوب می‌شود. در منطقه 3 شهر روبروی قصر دادگستری واقع شده است. ساخت آن در آوریل 2004 آغاز شد و در سال 2009 به پایان رسید.


باغ-گیاه‌شناسی-پوتراجایا-مالزی

فستیوال‌های پوتراجایا

فستیوال‌های متنوعی در پوتراجایا برگزار می‌شود که از محبوب‌ترین‌شان فستیوال نور و حرکت است که در پایان سال برگزار شده و میزبان کنسرت‌هایی از سوی هنرمندان محلی و تحویل سال توسط نخست‌وزیر است. نمایش دیگری به نام پاشش نوری وجود دارد که در آن بخشی از کاخ دادگستری به پس‌زمینه‌ای برای نمایش جلوه‌های ویژه چندرسانه‌ای بدل می‌شود. ورود به این رویداد رایگان بوده و می‌توانید با خود صندلی به آن ببرید. فستیوال گل و باغچه سالانه مالزی، رویال فلوریدا نام دارد که از 30ام آگوست تا 8‌ام سپتامبر هر سال برگزار می‌شود. 


شکم‌گردی در پوتراجایا مالزی

رستوران‌ها و غذافروشی‌های بسیاری در بازار آلامندا وجود دارد، اما محلی‌ها بیشتر داترن پوترا را ترجیح می‌دهند. اگر بتوانید روی یک چیز در مالزی حساب باز کنید، غذاهای خوشمزه آن است. در فودکورت سلرا پوترا در داترن پوترا، گردشگران می‌توانند شاهد طعم‌ومزه انواع غذاهای هندی، کباب‌های مدیترانه‌ای و فست‌فود آمریکایی تا دسر مخصوص مالزی درست‌شده از میوه بدبوی دوریان باشند. 


پردانا-پوترای-پوتراجایا-مالزی

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از جاذبه‌های تفریحی، گردشگری، فستیوال‌ها، رستوران‌ها و نحوه گشت‌و‌گذار در شهر پوتراجایا مالزی آشنا کردیم. اگر قصد سفر به پوتراجایا مالزی را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور پوتراجایا مالزی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید