سفر به ساراواک مالزی با این 8 نکته جذاب
علیرضا مشرقی 1400/01/19 2068 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


ساراواک یکی از عجیب‌ترین و خارق‌العاده‌ترین شهرهای مالزی به حساب می‌آید. این شهر دارای مناظر طبیعی و دیدنی مختلفی است. خوشبختانه این مناظر هنوز هم بکر و تماشایی باقی مانده‌اند. در این منطقه می‌توانید شاهد حیواناتی خاص و گونه‌های مخصوص همین منطقه باشید. سفر به ساراواک مالزی بی‌تردید یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین سفرهای شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا این 8 نکته جذاب راجع به ساراواک و تور مالزی را بدانید.

گشت‌وگذار کردن در غارهای عجیب نیا در سفر به ساراواک مالزی

نزدیک به شهر میری و داخل پارک ملی نیا، غارهایی عجیب و تماشایی وجود دارند. جالب است بدانید که طی تحقیقات انجام شده، علائمی از انسان‌های اولیه یافت شده است. بر این اساس، انسان‌های اولیه در همین غارها زندگی می‌کردند. از نظر موقعیت جغرافیایی، غارهای نیا جان‌پناهی عالی محسوب می‌شوند. به همین خاطر انسان‌های اولیه آن را برای زندگی انتخاب کرده بودند.

بر اساس اطلاعات موجود، این انسان‌ها قدیمی‌ترین تمدن جنوب‌شرق آسیا به حساب می‌آیند. لازم به ذکر است در این غار گونه‌های مختلف حیوانات زندگی می‌کنند. در غار عجیب نیا، هزاران هزار خفاش از سقف به‌صورت وارونه آویزان هستند. همچنین گونه‌ای خاص مارمولک بومی نیز در این غار زندگی می‌کند. همان طور  که مات تماشای نقاشی انسان‌های اولیه و زیبایی طبیعت هستید، مراقب این حیوانات نیز باشید.

ساراواک مالزی

تماشای غروب آفتاب میری بر فراز تپه کانادا

تپه کانادا را می‌توان بام شهر میری دانست. زمانی که بر فراز این تپه بایستید، شاهد مناظری خارق‌العاده خواهید بود. بر فراز این تپه، منظره شهر و دریا در یک قاب مشخص است. البته تپه‌های کانادا نه تنها از نظر چشم‌انداز مهم هستند؛ بلکه عامل اصلی به‌وجود‌آمدن صنعت نفت مالزی نیز شده است. جالب است بدانید که چاه نفت شماره 1 مالزی با نام « پیرزن»، هنوز هم در نزدیکی همین تپه قرار دارد.

در نزدیکی موزه صنعت نفت مالزی، می‌توانید درباره نحوه شکل‌گیری صنعت نفت در مالزی اطلاعاتی مفید به دست بیاورید. تپه کانادا در میان مردم محلی نیز شهرت بسیاری دارد. مردم محلی از این تپه برای پیاده‌روی، کوهپیمایی و آزمودن مهارت‌های خود استفاده می‌کنند.

ساراواک مالزی

مناظر شگفت‌انگیز پارک ملی گونونگ مولو

در پارک ملی گونونگ مولو، مناظری خیره‌کننده و البته عجیب انتظار شما را می‌کشند. در این پارک، صخره‌هایی بسیار عجیب و غریب و نوک‌تیز به چشم می‌خورند. این صخره‌ها در کنار طبیعی بکر و پوشش گیاهی انبوه، باعث شهرت پارک ملی گونونگ مولو شده‌اند. این منطقه کوهستانی، یکی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی و کوهپیمایی در مالزی محسوب می‌شود. اگر قصد دارید تا جریان خون خود را بالا ببرید و باعث ضربان بیشتر قلب‌تان شوید، حتماً سری به پارک ملی گونونگ مولو بزنید.

البته لازم به ذکر است که تورهای گشت‌وگذار در پارک ملی گونونگ مولو به مدت 3 روز و 2 شب انجام می‌شود. مسئولان محلی چنین توصیه می‌کنند که برای پیمودن این مسیر، باید حداقل گروهی سه نفری داشته باشید. همراهی یک راهنمای محلی و یک فرد متخصص در زمینه کمپ‌زدن نیز بسیار حائز اهمیت است.

 برای شرکت در تورهای گروهی پیمودن پارک ملی گونونگ مولو، می‌توانید از موسسات توریستی متعدد مالزی کمک بگیرید. به‌صورت میانگین با پرداخت 423 رینگیت مالزی می‌توانید در این تورها شرکت کنید. در این تور از میان جنگل و رودخانه عبور می‌کنید و نهایتاً بر فراز ارتفاعات منطقه می‌رسید. چشم‌انداز نهایی پارک ملی گونونگ مولو آنقدر زیباست که خستگی را از تن شما می‌شوید.

ساراواک مالزی

غذاهای خیابانی سینیاوان

با حدود 40 دقیقه رانندگی و فاصله‌گرفتن از شهر Kuching، به شهر همیشه بیدار سینیاوان خواهید رسید. این شهر هیچ تعریفی از زمان ندارد و همواره بیدار است. در این شهر، خیابانی مخصوص غذاهای محلی وجود دارد. در این خیابان زندگی شبانه همیشه در جریان است. رستوران‌های سنتی میز و صندلی‌های چوبی خود را در خیابان قرار داده‌اند. تماشای این خیابان نیز می‌تواند یک جاذبه گردشگری باشد. در سفر به ساراواک بهتر است حتماً سری به سینیاوان بزنید. دقیقاً همان زمانی که آفتاب غروب می‌کند و شهرهای دیگر به خواب می‌روند، زندگی در سینیاوان آغاز می‌شود.

در طول این خیابان برای روشنایی از فانوس‌های چینی استفاده می‌شود. ظاهر این خیابان بسیار فریبنده است و می‌خواهید تا خود صبح در آن حضور داشته باشید. جالب است بدانید که مردم محلی بسیاری نیز در آن حضور دارند و امنیت خیابان توسط پلیس تأمین می‌شود. در خیابان غذاهای مخصوص سینیاوان، ده‌ها فروشنده محلی را خواهید دید که غذاهای سنتی عرضه می‌کند. قیمت این غذاها بسیار اقتصادی است. در میان غذاهای محلی، بال مرغ کبابی و غذاهای Chewy Muachi بیش از همه طرفدار دارند.

ساراواک مالزی

سفر به ساراواک مالزی و بازدید از اورانگوتان

در سفر به ساراواک مالزی حتماً باید سری به شهر ماتنگ بزنید. در این شهر منطقه حفاظت شده منحصر‌به‌فرد و زیبا وجود دارد. این منطقه حفاظت شده، زیستگاه صدها گونه مختلف حیوانات به حساب می‌آید. جالب است بدانید که در این منطقه از حیواناتی که والدین خود را از دست داده‌اند، حفاظت و نگهداری می‌شود. حیوانات در این منطقه کاملاً آزاد هستند و خبری از قفس و میله نیست. به این طریق حیوانات آزادانه در این منطقه زندگی می‌کنند و انسان‌ها نیز نیازهای آن‌ها را برطرف می‌نمایند.

در این پارک می‌توانید شاهد انواع گوزن، کروکودیل، خرس‌های خاص، عقاب، شاهین و البته گونه‌ای خاص از اورانگوتان‌ها باشید. اورانگوتان‌ها معمولاً حیوانات آرامی هستند و با دیدن انسان‌ها فرار نمی‌کنند. به همین خاطر معمولاً به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها بازدید نمایید. با توجه به حضور حیوانات وحشی در این جنگل، بازدید از این منطقه تنها همراه تورهای ویژه امکان پذیر است. تورهای مختلف غذا‌دادن به حیوانات در ساعات متفاوتی از جمله 9 تا 11:30 صبح و 14 تا 16 انجام می‌شود. هزینه ورودی این پارک برای بزرگسالان 6 رینگیت و برای کودکان 3 رینگیت است.

ساراواک مالزی

بازدید از بزرگ‌ترین بازار محلی در سیبو

در منطقه کانال جالان و نزدیک به ترمینال قایق، بازار محلی سیبو به چشم می‌خورد. این بازار یکی از زیباترین بازارهای محلی در تمام مالزی به حساب می‌آید. بازار محلی سیبو دارای دو بخش مختلف است. بخش اول در قسمت خشکی قرار دارد و همانند بازارهای معمولی است؛ اما بخش دوم روی آب واقع شده است. این یعنی مردم محلی روی قایق‌های سنتی، محصولات خود را به فروش می‌رسانند. برای خرید از آن‌ها یا باید در قایق باشید، یا از آنهایی که نزدیک به ساحل رودخانه هستند خرید کنید. فروشندگان از ساعات ابتدایی صبح در این بازار حاضر می‌شوند. به همین خاطر تا حدود ظهر بازار محلی سیبو بیشتر دایر نیست.

در این بازار مردم محلی را خواهید دید که انواع محصولات خود را عرضه می‌کنند. برخی افراد انواع لبنیات سنتی مزرعه و یا تخم‌مرغ عرضه می‌کنند و در بساط برخی دیگر میوه‌های تازه خواهید دید. میوه‌های این منطقه بسیار منحصر‌به‌فرد و خوشمزه هستند. پس بهتر است حتماً از این میوه‌ها تهیه نمایید. لازم به ذکر است که برخی زنان محلی، انواع صنایع‌دستی خود را عرضه می‌کنند. این صنایع‌دستی می‌تواند سوغاتی به‌ یاد ماندنی و منحصر‌به‌فرد باشد.

ساراواک مالزی

چشمه آب گرم آنا ریس

در سفر به ساراواک مالزی بهتر است حتماً سری به Sungai Sarawak Kiri بزنید. در این منطقه چشمه‌های آب‌گرم طبیعی وجود دارند. این چشمه‌ها همراه با حباب و کمی کف از دل خاک می‌جوشند. بر اساس تحقیقات انجام شده، در آب این چشمه‌ها انواع مواد معدنی وجود دارد. این مواد معدنی به کاهش دردهای مفصلی و مشکلات پوست کمک شایان توجهی می‌کنند. به همین خاطر در همین منطقه حوضچه‌های طبیعی سنگی طراحی شده است تا مسافران و گردشگران از آن استفاده کنند.

نکته جالب توجه درباره چشمه آب‌گرم آنا ریس، مناظر طبیعی بی‌بدیل اطراف آن است. تصور کنید که در دل جنگل‌هایی بکر و سرسبز حضور دارید و از گرمای آب معدنی آبا ریس لذت می‌برید. استفاده از این چشمه آب‌گرم در سفر به ساراواک مالزی بسیار اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است. برای استفاده از این چشمه آب‌گرم تنها باید 5 رینگیت پرداخت کنید.

ساراواک مالزی

خرید صنایع دستی بسیار ارزان از بازار سریکین

اگر اهل خرید ارزان و چانه زدن هستید، بهتر است سری به بازار سریکین بزنید. بازار محلی سریکین در مرز بین ساراواک و کالیمانتان مالزی قرار دارد. اگر از شهر کوچینگ عازم سریکین می‌شوید، پس از حدود 1 ساعت و نیم رانندگی، به این بازار خواهید رسید.. ظاهر این بازار، روستایی و بسیار ساده است. تمام فروشندگان آن، مردم محلی هستند و هنر دست خود را عرضه می‌کنند.

اگر قصد بازدید از این بازار را دارید، به یاد داشته باشید که بازار سریکین تنها در روزهای تعطیل و چهارشنبه‌ها دایر است. در این بازار می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید! مردم محلی انواع صنایع دستی، لوازم دکوری، اثاث منزل، لوازم و زیورآلات سنتی خود را عرضه می‌کنند. مهم‌ترین مزیت این بازار، قیمت بسیار ارزان آن است. شما می‌توانید از این بازار سوغاتی‌هایی بسیار چشم‌گیر و در عین حال ارزان تهیه کنید.

ساراواک مالزی

خب دوستان و همراهان عزیز کایت، نظر شما درباره سفر به ساراواک چیست؟ آیا تا کنون از این شهر زیبا دیدن کرده‌اید؟ شما سفر به کدام شهر مالزی را ترجیح می‌دهید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید