بهترین ماشین برای طبیعت گردی
حامد مقتدایی 1398/11/10 10667 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر می‌خواهید بدانید در ماجراجویی بعدی‌تان بهتر است به سراغ خرید یا اجاره چه ماشینی با چه ویژگی‌های عمومی، ظاهری و کاربردی برای طبیعت گردی بروید، با ما همراه شوید.


با چه ماشینی به طبیعت گردی برویم؟

اگر اهل سفر و تفریح باشید و وضع مالی‌تان هم خوب باشد، دوست دارید بهترین‌ لحظات را با خانواده و دوستان‌تان رقم بزنید و شاید بخواهید به سراغ اجاره یا خرید ماشین‌های مناسب طبیعت گردی بروید. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با بهترین‌ اتومبیل‌های این عرصه آشنا کنیم. برای شروع، بهتر است نگاهی به ویژگی‌های یک اتومبیل خوب برای تور طبیعت گردی بیندازیم: 


ویژگی‌های عمومی بهترین‌ ماشین برای طبیعت گردی

بهترین ماشین برای طبیعت گردی در کنار خانواد و دوستان‌تان باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد: 

  • به اندازه تعداد نفراتی که دارید، جا داشته باشد. 
  • به اندازه کافی برای قراردادن وسایل کمپینگ‌تان در آن فضا تعبیه شده باشد. 
  • از استانداردهای لازم فنی برخوردار باشد. 
  • مناسب سفرهای درون‌شهری‌تان نیز باشد (نمی‌خواهید ماشینی بخرید که صرفاً با آن به طبیعت گردی بروید!)


استیشن-اسکودا-از-بهترین-ماشین‌ها-برای-طبیعت-گردی

ویژگی‌های ظاهری بهترین‌ ماشین برای طبیعت گردی

پیش از اقدام به خرید یا اجاره ماشین برای طبیعت گردی در کنار خانواده و دوستا‌ن‌تان باید به عوامل متعددی توجه کنید که تعدادی از آن‌ها در ادامه آورده شده است: 

  • ماشین‌های شاسی‌بلند و مینی‌ون‌ها فضای زیادی داشته و جادارند، ولی نسبت‌ به ماشین‌های هاچبک قیمت بالاتری دارند. 
  • هاچبک‌ها به نسبت، ارزان‌‌قیمت‌تر هستند، اما فضای زیادی ندارند. 
  • ماشین‌های استیشن مانند ماشین‌های شاسی‌بلند و مینی‌ون‌ها فضای زیادی دارند، اما به لحاظ قیمتی به هاچبک‌ها نزدیک‌ترند. 
  • ماشین‌های سدان بزرگتر از هاچبک‌ها هستند، اما فضای زیادی برای ذخیره‌سازی وسایل سفر در اختیارتان نمی‌گذارند. 


ویژگی‌های کاربردی بهترین ماشین برای طبیعت‌گردی

از جمله ویژگی‌های کاربردی که بهترین ماشین برای طبیعت‌گردی باید داشته باشد تا ماجراجویی و سفر خاطره‌انگیز شما را لذت‌بخش‌تر و آرامش‌بخش‌تر سازد، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد: 

  • سیستم تهویه هوا
  • درگاه‌های USB برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی‌تان
  • پنجره‌های برقی
  • صندوق عقب جادار و بزرگ
  • متناسب با استانداردهای جهانی خودروسازی


فهرست 5 مورد از بهترین ماشین‌های برای طبیعت‌ گردی

با در نظر داشتن ویژگی‌های مطرح‌شده در ادامه به معرفی 5 مورد از بهترین ماشین‌های مناسب برای طبیعت گردی پرداخته‌ایم:

1. فورد اج 2014

یکی از بهترین ماشین‌ها برای طبیعت گردی، فورد اج سال 2014 با قدرت موتوری با توان 285 اسب بخار، حجم موتور 3.5 با شش سیلندر بوده که با یک جعبه‌دنده اتوماتیک 6 تایی کار می‌کند. این ماشین در بازار جهانی قیمتی بین 17 تا 27 هزار دلار داشته و در ایران در بازه قیمتی 400 میلیون تومان به فروش می‌رسد.  


فورد اج 2014 از بهترین ماشین‌ها برای طبیعت گردی

2. نیسان قشقایی 2009

یکی دیگر از ماشین‌هایی که برای طبیعت‌گردی بسیار مناسب می‌باشد، نیسان قشقایی مدل سال 2009 است. این ماشین با مشخصاتی همچون موتور چهار سیلندر و توان موتور 115 اسب بخار و گشتاور 115 فوت-پوند با جعبه دنده‌ای دستی و 5 تایی کار می‌کند. این ماشین مناسب طبیعت گردی در ایران حدوداً 270 میلیون تومان بوده و در بازار جهانی به قیمتی بین 4000 تا 5500 دلار در معرض فروش قرار دارد. 


نیسان قشقایی 2009 از بهترین ماشین‌ها برای طبیعت گردی

3. ولوو XC90 2017 

از بزرگترین شاسی‌بلندهای ولوو می‌توان به مدل XC90 در تیپ‌های سه‌گانه مومنتوم، آر دیزاین و اینسکریپشن اشاره کرد که تیپ آخر، فو‌ل‌ترین نمونه موجود بوده و به راحتی می‌توان آن را از جلوپنجره کرومی‌اش تشخیص  داد. تیپ آر دیزاین آن، جلوپنجره مشکی با خطوط افقی دارد و فاقد تزئینات کرومی روی سپر است. علاوه بر پیچیدگی تکنولوژی پیشرانه، در بین ایرانیان طرفداران بسیار زیادی دارد و از بهترین ماشین‌های مناسب طبیعت ‌گردی است.

مدل‌ اینسکریپشن آن در ایران تا 4 میلیارد تومان و مدل آر دیزاین آن نیز تا 3 میلیارد تومان به فروش می‌رسد. همچنین در بازار جهانی مدل مومنتوم آن از 45 هزار دلار و مدل‌های آر دیزاین و اینسکریپشن به ترتیب از 52 و 58 هزار دلار آغاز می‌شوند. 


ولوو-XC90-2017-از-بهترین-ماشین‌ها-برای-طبیعت-گردی

4. لندرور رنج‌رور 2015

یکی دیگر از بهترین ماشین‌های مناسب طبیعت گردی، لندرور رنج‌رور سال 2015 است که ظرفیت 5 سرنشین دارد و از جنس آلومینیوم ساخته شده تا وزن آن کاهش پیدا کند و عملکرد بهتری داشته باشد. علاقمندان به تورهای طبیعت گردی می‌توانند از مدل‌های 6 یا 8 سیلندر آن استفاده کنند و از رقبای این مدل هم می‌توان به مدل‌های کلاس جی مرسدس بنز، پورشه کاین و لکسوز LX570  اشاره کرد. 

قیمت خرید این مدل لندرور بین 85 تا 95 هزار دلار در بازار جهانی بوده و در ایران نیز به قیمت یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به فروش می‌رود. 


لندرور-رنج‌رور-2015-از-بهترین-ماشین‌ها-برای-طبیعت-گردی

5. فولکس واگن تیگوآن 2018

یکی دیگر از بهترین ماشین‌ها برای طبیعت گردی، تیگوآن است که قدرت موتوری برابر با 184 اسب بخار و گشتاور 221 فوت-پوندی دارد و جعبه دنده آن اتوماتیک و 8 تایی است. 

از سایر ویژگی‌ها و امکانات آن به عنوان یک ماشین مناسب طبیعت گردی می‌توان به هوک برقی عقب، میز بار عقب، هدآپ دیسپلی، دوربین 360 درجه، رینگ 19 اینچی، چهار گرمکن صندلی، صندلی‌های برقی، سیستم ESP، کروز کنترل، آینه‌های تاشو برقی و الکتروکرومیک، چراغ های زنون و سقف سانروف و پانوراما اشاره کرد. 

قیمت این مدل ماشین در ایران یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان و در خارج از کشور به مبلغ 25 هزار دلار به فروش می‌رسد. 


فولکس-واگن-تیگوآن-2018-از-بهترین-ماشین‌ها-برای-طبیعت-گردی

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از ویژگی‌های عمومی، ظاهری و کارکردی بهترین ماشین‌ها برای طبیعت گردی و تعدادی از آن‌ها، آشنا کردیم. اگر قصد سفر به تورهای طبیعت گردی را دارید، می‌توانید وارد صفحه‌ی تورهای یک روزه کایت شوید یا با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای طبیعت‌ گردی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید