راهنمای کامل دریافت ویزای ارمنستان
حامد مقتدایی 1398/10/30 1193 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

ایرانیان برای ورود به کشور ارمنستان نیاز به اخذ ویزای ارمنستان دارند. این ویزا انواع مختلف رایگان، الکترونیکی و برچسبی دارد که بنا به قصد از سفر و ملیت فرد متقاضی، انواع ویزاها صادر می‌گردد. اگر قصد سفر به ارمنستان، یکی از تماشایی‌ترین و ارزان‌ترین کشورهای اروپایی در همسایگی ایران را دارید، جهت آشنایی با نحوه دریافت ویزای ارمنستان، با ما همراه شوید.

برای مشاهده بهترین تورهای ایروان کشور ارمنستان، وارد صفحه "لیست تورهای ایروان" شوید.

ویزای ارمنستان: از ویزای رایگان تا ویزای الکترونیکی

در ادامه با انواع دسته‌بندی ویزا و توضیحاتی جامع درموردشان آشنا خواهید شد. 

انواع دسته‌بندی ویزای ارمنستان

پیش از اینکه نسبت به دریافت ویزای برای تور ارمنستان اقدام کنید باید بدانید که کدام نوع متناسب با شرایط و درخواست‌تان است. ارمنستان با توجه به مقررات ویزا برای کشورهای متفاوت، انواع ویزاهای زیر را صادر می‌کند.  


نمایی-از-ویزای-الکترونیکی-ارمنستان

الف) ویزای رایگان

دارندگان انواع پاسپورت‌ها از کشورهای زیر برای ورود به ارمنستان و داشتن یک اقامت تا 180 روز در یک سال، نیازی به دریافت ویزا ندارند: تمام شهروندان اتحادیه اروپا، آلبانی، موناکو، آندورا، مونته‌نگرو، نیوزیلند، آرژانتین، استرالیا، نروژ، آذربایجان، قطر، بلاروس، روسیه، برزیل، سن‌مارینو، گرجستان، سنگاپور، هنگ‌کنگ، کره جنوبی، ایسلند، سوئیس، ایران، تاجیکستان، ژاپن، اوکراین، قزاقستان، امارات متحده عربی، قرقیزستان، آمریکا، لیختن‌اشتاین، اروگوئه، ماکائو، ازبکستان، مولداوی، واتیکان.

توجه: بنابر تفاهم‌نامه 5 ژوئن 2016، دیگر نیازی نیست تا شما شهروندان ایرانی برای دریافت ویزای ارمنستان نگرانی داشته باشید. از این پس گردشگران و بازدیدکنندگان از هر دو کشور می‌توانند 90 روز را در طول شش ماه در کشور یکدیگر به سر ببرند. بنابراین ویزای ارمنستان هم به مانند ویزای ترکیه، دریافتش برای ایرانیان ضرورتی ندارد و عقد چنین تفاهم‌نامه‌هایی به منظور تسهیل روند گردشگری و رفاه حال مسافران صورت می‌گیرد. 

انواع ویزای ارمنستان که باید برایش هزینه پرداخت کرد به شرح زیر است: 


1. ویزای دیدار

این نوع از ویزای ارمنستان زمانی صادر می‌شود که فرد خارجی بخواهد بمنظور گردشگری، بازدید از اقوام و خویشاوندان، کسب‌وکار، حمل‌ونقل، درمانی یا دیگر انواع اهداف کوتاه‌مدت وارد جمهوری ارمنستان شود. 

نوع ویزای دیدار

هزینه (برحسب دلار)

مدت زمان اقامت (برحسب روز)

یک‌بارورود

7

تا 21 روز

یک‌بارورود

37

تا 120 روز

چندبارورود

50

60 روز با اعتبار 6 ماهه

چندبارورود

99

تا 120 روز با اعتبار 1 ساله




2. ویزای رسمی

این نوع ویزای ارمنستان فقط برای دارندگان پاسپورت‌های رسمی صادر می‌گردد: 


نمایی-از-ویزای-ارمنستان

* ویزاهای چندبارورود برای کارکنان غیردیپلماتیک نهادهای دیپلماتیک خارجی یا سازمان‌ها و خانواده‌های‌شان با اعتبار 3 ساله.

* ویزای یک‌بارورود یا ویزای چندبارورود با اعتبار 1 ساله برای مقامات خارجی که براساس دعوت‌نامه مقامات ارمنستان یا نمایندگان دیپلماتیک خارجی یا سازمان‌های بین‌المللی به این کشور سفر می‌کنند. 

* ویزای یک‌بارورود یا ویزای چندبارورود با اعتبار 1 ساله برای اعضای نمایندگان رسمی دارنده پاسپورت‌های معمولی.


3. ویزای دیپلماتیک

این نوع ویزای ارمنستان برای دارندگان پاسپورت‌های دیپلماتیک و برای افراد دارای موقعیت دیپلماتیک صادر می‌گردد: 

* ویزاهای چندبارورود برای کارکنان نهادهای دیپلماتیک خارجی یا سازمان‌های بین‌المللی و خانواده‌های‌شان با اعتبار سه ساله. 

* ویزای یک‌بارورود یا ویزای چندبارورود با اعتبار 1 ساله برای اعضای نهادهای رسمی، خانواده‌های‌شان و سایر مقامات.

* ویزای یک‌بارورود برای 120 روز، اگر رسیدن به ارمنستان برای اهداف غیررسمی باشد. 


4. ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت، یک ویزای با اعتبار یک‌ساله بوده که دارنده آن می‌تواند به مدت 3 الی 4 روز در این کشور اقامت داشته باشد و سپس به کشور خود بازگردد. همچنین این نوع از ویزای ارمنستان یک‌بارورود یا چندبارورود خواهد بود.

نوع ویزای دیدار

هزینه (برحسب دلار)

یک‌بارورود

25

چندبارورود

45




ب) ویزای به محض ورود

نحوه دریافت ویزای به محض ورود از گرفتن ویزای الکترونیکی ساده‌تر است. متقاضیان این نوع از ویزای ارمنستان باید پاسپورتی با اعتبار حداقل 6 ماه پیش از انقضاء داشته باشند. 


تصویری-از-پاسپورت-ارمنستان

بازدیدکنندگانی که به صورت گردشگر سفر می‌کنند (به جز کشورهایی که در فهرست زیر آورده شده) می‌توانند تا 120 روز به هزینه 15 هزار درام ارمنستان، یک ویزای به محض ورود تهیه نمایند. همچنین این دسته افراد می‌توانند از قبل برای ویزای الکترونیکی اقدام کرده باشند. 

ویزای به محض ورود را می‌توان از طریق ایستگاه‌های زیر تهیه کرد: 

فرودگاه‌های بین‌المللی و ایستگاه راه‌آهن

ایستگاه‌های زمینی

فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس (ایروان)

باگراتشن (مرز گرجستان)

فرودگاه شیراک (گیومری)

باورا (مرز گرجستان)

ایستگاه راه‌آهن آیروم

گوگاوان (مرز گرجستان)



ساکنین کشورهای زیر نمی‌توانند ویزای به محض ورود تهیه کنند و فقط می‌توانند در کنسولگری‌های ارمنستان برای ویزای ارمنستان درخواست دهند یا دعوت‌نامه داشته باشند: 

همه کشورهای آفریقایی (شامل سنت هلنا) به جز آفریقای جنوبی، افغانستان، بنگلادش، نپال، پاکستان، فلسطین، عربستان سعودی، سری‌لانکا، سوریه و ویتنام و عراق. 


پ) ویزای الکترونیکی

بازدیدکنندگان خارجی که باید به محض ورود، ویزای ارمنستان خود را نشان دهند، می‌توانند برای اینکه ویزای الکترونیکی را تهیه کنند. متقاضیان ویزای الکترونیکی می‌توانند تا 120 روز را به هزینه 31 دلار و تا 21 روز را به هزینه 6 دلار، دریافت نمایند. 

برای ارائه درخواست آنلاین ویزای الکترونیکی باید وارد وبسایت https://evisa.mfa.am/ شده و پاسپورت‌شان نیز 6 ماه حداقل تا تاریخ انقضاء زمان داشته باشد. 

یک ویزای الکترونیکی با یک ویزای عادی برابر می‌کند، اما دیگر برگه کاغذی وارد پاسپورت‌تان نمی‌شود. متقاضیان ویزای ارمنستان به صورت الکترونیکی این کار را انجام داده و به صورت آنلاین تایید هویت شده و در بیشتر موارد ویزاهای الکترونیکی صادرشده ظرف مدت دو روز کاری آماده می‌شوند.


تصویری-از-ارمنستان

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از انواع و دسته‌بندی‌های متفاوت ویزای ارمنستان آشنا کردیم. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای ارمنستان راهنمایی کنند

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید