بهترین مکان برای کمپینگ | راهنمای کمپ زدن در طبیعت
حامد مقتدایی 1398/10/26 3144 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر نمی‌دانید که چطور باید در سفر بعدی‌تان به دل طبیعت و آغاز ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز، بهترین مکان مناسب برای کمپینگ را پیدا کرد، با ما همراه شوید. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین منطقه برای کمپینگ و کمپ زدن بپردازیم. همچنین در صورتی که علاقمند هستید تورهای کویر گردی ایران را بیشتر بشناسید وارد صفحه "تور کویر گردی" شوید و برای مشاهد‌ی بهترین تورهای طبیعت گردی، وارد صفحه "تور طبیعت گردی" شوید.


آموزش پیدا کردن بهترین مکان برای کمپینگ

در ادامه با نکات آموزشی و کاربردی در خصوص اقامت در بهترین مکان‌های مناسب برای کمپینگ آشنا می‌‌شوید و متوجه خواهید شد که چطور باید چنین‌ جاهایی را پیدا کرد و برایشان از چه ابزارهایی می‌توان بهره برد. 


نکات کاربردی جهت شناسایی بهترین مکان مناسب برای کمپینگ

مطمئناً جاهایی در ایران و سایر نقاط جهان وجود دارد که نمی‌توانید در آن‌ها کمپینگ کنید یا حتی اتومبیل‌تان را در آن نزدیکی پارک کنید. سعی کنید در سفرهای‌تان به نشانه‌ها و علائم‌ توجه داشته باشید. معمولاً در پارک‌های ملی می‌توان کمپینگ داشت و گاهی‌اوقات در محوطه اطراف‌شان چنین اجازه‌ای به مسافرین و گردشگران برای انجامش داده می‌شود. در ادامه به نکاتی کاربردی بمنظور شناسایی بهترین مکان مناسب برای کمپینگ اشاره شده است: 


بهترین مکان مناسب برای کمپینگ

1. نظرات کاربران را بخوانید و به تصاویر نگاه کنید!

قصد سفر به هر کجای ایران و خارج از آن را داشته باشید و بخواهید خودتان این تجربه لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی را داشته باشید و در کنار دوستانتان بهترین مکان‌های مناسب برای کمپینگ را پیدا کنید، بهتر است به سراغ‌ وبسایت‌های ایرانی و خارجی بروید و مقالات مرتبط با مقصدتان را پیدا کرده و نظراتی که در زیر آن درج شده را بخوانید. معمولاً آن‌جایی که بیشتر افراد نظرات مثبتی از آن دارند و کلی از ویژگی‌های خوبش تعریف می‌کنند، می‌تواند بهترین استراحتگاه موقت برای کمپینگ شما باشد. 

بسته به نظرات کاربران، نسبت به عزیمت به آن مقصد در طول سفرتان برنامه‌ریزی کنید. اگر می‌توانید ویژگی‌های منفی آن را نادیده بگیرید یا اقدامی در راستای بهترشدنش انجام دهید، کارهای لازم برای آن را از قبل پیش‌بینی کنید. اگر بخش وبلاگ سایت‌هایی که در آن به دنبال مطالب موردنظرتان و نظرات کاربران هستید، تصاویری دارند، حتماً با دقت آن‌ها را مشاهده کنید، گاهی اوقات اگر هم نظری در مورد آن محل ثبت نشده باشد، از تصاویرش می‌توان برداشت کرد که آیا جای خوبی برای کمپینگ هست یا نه. 


2. نزدیکی به جاده اصلی را بررسی کنید!

آیا مکانی که برای کمپینگ خود در نظر دارید انتخاب کنید با توجه به نزدیکی‌اش به جاذبه‌های گردشگری اطراف آن در نزدیکی جاده اصلی یا بزرگراه واقع شده است یا از جاده خیلی فاصله دارد و باید یکی دوساعتی داخل جنگل پیاده‌روی کنید. همیشه آن دسته اقامتگاه‌ها یا استراحت‌گاه‌هایی که در نزدیکی ترافیک و آمدوشد اتومبیل‌ها هستند، افتضاح‌اند و نمی‌توانید یک شب راحت و آرامش‌بخش را در آن‌ها سپری کنید، به سراغ آن‌هایی بروید که در دل روستاها جای دارند یا در پارک‌ها و جنگل‌ها هستند. 


بهترین مکان مناسب برای کمپینگ

3. شرایط جاده و آب‌و‌هوا را بررسی کنید!

آیا مسیری که انتخاب کرده‌اید تا در نزدیکی آن جایی برای کمپینگ پیدا کنید، مناسب اتومبیل شما هست و به راحتی می‌توانید تا نزدیکی‌های آن حرکت کنید و اتومبیل‌تان از پس دست‌اندازها برمی‌آید یا نه. اگر جاده‌ای که قصد سفر به سویش را دارید، محلی‌ها هم خیلی از آن تعریف نمی‌کنند پس بدانید که اصلاً امن نیست و در راه گیر خواهید کرد. حواستان باشد، وضعیت آب‌وهوا را هم بررسی کنید که زیر باران‌های شدید، سفرتان به هم نخورد. 


4. از رانندگی بیشتر هراس نداشته باشید!

گاهی‌اوقات، در یک شهر یا منطقه مشخص مناطق مناسب کمپینگ پیدا نمی‌شود. کمی بیشتر در جاده پیش بروید تا به جایی برسید که مناسب این کار باشد. شاید مجبور شوید در یک محوطه پارکینگ، کمپینگ کنید، از این کار نترسید، چون معمولاً جاهای امنی هستند و اطرافشان نگهبان حضور دارد.  

سریع تا به یک جای اندکی مناسب رسیدید، کنار نزنید. همیشه چند کیلومتر جلوتر را هم بررسی کنید یا از محلی‌ها بپرسید که آیا جلوتر جای بهتری برای کمپینگ وجود دارد یا نه، با این کار خیالتان راحت خواهد شد. 


بهترین مکان مناسب برای کمپینگ

5. قانون یک نوشیدنی در آرامش!

اگر می‌خواهید متوجه شوید که آیا جایی که برای کمپینگ انتخاب کرده‌اید واقعاً برای این کار مناسب است یا نه، بهتر است بزنید کنار و صندلی‌های تاشوی خود را بردارید و سعی کنید در همان نزدیکی جایی برای نشستن پیدا کنید. یک نوشیدنی بردارید و بنوشید. اگر این کار به شما در آن شرایط، آب‌وهوا و موقعیت حس‌وحال خوبی به شما داد، که خب بمانید، اگر نه سریعاً آنجا را ترک کنید!


فهرست وسائل ضروری در یافتن مکان مناسب برای کمپینگ

اگر قصد سفر با دوستان نزدیک‌‌تان را دارید و می‌خواهید بزنید به دل دشت و بیابان، پس باید مجهز به دل این دنیای پرخطر و شگفت‌انگیز بروید و لحظاتی بیادماندنی را برای خود رقم بزنید، باید حتماً وسایل زیر را در کوله‌ها و اتومبیل خود داشته باشید: 

آب آشامیدنی، غذا، اجاق گاز قابل حمل، ست قابلمه و ماهیتابه، چاقو و قاشق و چنگال، تخته برش تاشدنی، سردکن، ژنراتور برق، دستمال مرطوب، ضدعفونی‌کننده دست، کیسه زباله، چراغ قوه، صندلی‌های مناسب کمپینگ، چرخ زاپاس و ابزارآلات دیگر. 


بهترین-مکان-مناسب-برای-کمپینگ

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌هایی خواندنی و کاربردی از نکاتی ارزشمند درباره بهترین مکان برای کمپینگ آشنا کردیم. اگر قصد سفر را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای داخلی و خارجی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید