آشپزی در طبیعت | 11 غذای ساده و جذاب برای پختن در طبیعت
مجتبی پورموسوی 1399/08/19 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


آشپزی در طبیعت یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای گردشگران می‌باشد. پختن غذا در طبیعت و میل کردن آن در بین منظره‌های زیبا، باعث رقم زدن خاطره‌ای لذت بخش می‌شود. علاوه بر این که غذا برای بدن بسیار ضروری و مهم می‌باشد و اگر پختن غذا در دل طبیعت صورت گیرد، باعث دلچسب‌تر شدن غذا میشود. قطعا همه شما در طبیعت غذا خورده‌اید و از لذت بخش بودن آن اطلاع دارید. امروز در این مقاله می‌خواهیم شما را با روش‌های آشپزی در طبیعت، ابزار مورد نیاز و در آخر 11 غذای ساده و قابل پخت در طبیعت را به شما معرفی میکنیم.

قطعا می‌دانید که بهترین راه برای پخت غذا در طبیعت، پخت غذا روی آتش است. اما اینکه چه روشی برای پختن مواد بر روی آن استفاده کنیم، مواردی دارد که در ادامه برای شما بررسی می‌کنیم. پس نکته اول این است که بتوانید یک آتش درست و حسابی با هیزم کافی، برای خود تهیه کنید و اینکه مکانی را برای آتش انتخاب کنید که بتوان به راحتی اجاق گاز یا وسایلی که برای پخت غذا، می‌خواهیم استفاده کنیم را روی آن قرار دهیم. این‌ها عمومی‌ترین نکاتی است که قطعا شما از آن با خبر هستید. اما در ادامه به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

نکات طلایی در درست کردن آتش برای پخت غذا

شاید درست کردن آتش برای پخت غذا و حس کردن لذت آشپزی در طبیعت کار ساده‌ای به نظر برسد، اما باز هم نکاتی به همراه خود دارد که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

  1. برای آتش درست کردن، ابتدا به اندازه کافی هیزم برای خود تهیه کنید.
  2. شما ممکن است با روش‌های مختلفی از پخت غذا روی آتش آشنا باشید. بر اساس آن روش، لوازم مورد نیاز را از قبل تهیه کنید (در ادامه این مقاله شما را با متداول‌ترین روش‌های آشپزی در طبیعت و پختن غذا روی آتش، آشنا می‌کنیم.)
  3. در کنار کبریت، سعی کنید ترجیحا ژل آتش زا یا الکل یا بنزین یا نفت و یا ... را به همراه داشته باشید. (توجه کنید که چون نگهداری این موارد ممکن است خطرناک باشد، همراه داشتن یکی از این موارد برای درست کردن آتش، کافی است)
  4. مکانی که می‌خواهید برای درست کردن آتش انتخاب کنید، سعی کنید رطوبتی نداشته باشد و به اندازه کافی از درختان و گیاهان فاصله داشته باشد. البته ممکن در مکانی باشید که ایجاد چنین فضایی، برای شما ممکن نباشد. اما در هر صورت سعی کنید تا جایی که امکان دارد از این موارد فاصله لازم را داشته باشید.

این‌ها نکاتی بود که ما با توجه به تجربیات طبیعت گردان متخصص ماست که برای شما فراهم کرده‌ایم.

4 روش آشپزی در طبیعت با آتش

البته این روش‌ها بسته به نوع غذایی که می‌خواهید درست کنید، می‌تواند تفاوت‌هایی داشته باشد، به طور کلی 4 روش متداول رای این کار، وجود دارد. در ادامه مقاله می‌خواهیم شما را با انواع روش‌های پخت غذا روی آتش، آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا لذت آشپزی در طبیعت را به شکل ویژه‌ای تجربه کنید.

اجاق گاز کلاسیک

این روش یکی از متداول‌ترین روش‌های آشپزی در طبیعت است. برپای اجاق گاز انواع مختلفی دارد که بسته به نوع غذای شما، می‌تواند متفاوت باشد. شما ممکن است بخواهید گوشت مرغ یا گوسفند و ... به سیخ بکشید. برای این کار اجاق شما باید مناسب قرار گرفتن سیخ، روی آن باشد و همین طور نیز ممکن است بخواهید در یک یا دو ظرف مشخص، غذا روی آتش درست کنید. برای اینکار نیز می‌تواند اجاق شما متفاوت باشد. در هر صورت اجاق شما می‌تواند بسته به نوع غذای شما متفاوت باشد.

اجاق دو پایه

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، این اجاق از دو پایه و یک سیخ درست شده است. اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید، این نوع اجاق‌ها را زیاد مشاهده کرده‌اید. این نوع اجاق گاز برای اروپایی‌ها لذت آشپزی در طبیعت را بیشتر از دیگر اجاق‌ها، تداعی می‌کند. شما می‌توانید به جای استفاده از سیخ‌های فلزی، از چوب‌های مستحکم‌تر استفاده کنید.

اجاق دوپایه

کوره سنگ

یکی از روش‌هایی که کمتر کسی برای پخت غذا روی آتش استفاده می‌کند. این روش به مهارت خاصی نیاز ندارد، اما شما به سنگ‌هایی نیاز دارید که ظرف غذا یا حتی سیخ‌های خود را روی آن، قرار دهید. همانند عکس زیر، شما باید گودالی را ایجاد کنید، سپس آتش را با چوب‌های درشت برپا کنید، زمانی که آتش به زغال ها رسید، روی آنها سنگ‌های مشخص شده خود را قرار دهید. حرارتی که سنگ‌ها دارد، کوره داغ و مناسب پخت و پز را برای شما ایجاد می‌کند. این روش شاید کمی دشوار باشد، اما برای آشپزی در طبیعت بهتر است روش‌های مختلف را امتحان کنید تا بیشترین لذت ممکن را از آن‌ها ببرید.

البته برخی سعی می‌کنند یک سنگ صاف بزرگ تهیه کنند و آن را روی آتش قرار داده و تمام پخت و پز خود را روی آن، انجام دهند. البته اگر سنگ سطح صاف و تمیزی داشته باشد، شما می‌توانید تکه‌های کباب خود را نیز روی آن تف دهید.

کوره سنگ

استفاده از فویل آلومینیوم

این روش بسیار کاربردی و مناسب برای انواع غذاهای مختلف است، مخصوصا انواع کباب‌های تکه‌ای همانند جوجه کباب. برای این کار شما بعد از اینکه آتشی را برای خود تهیه کردید، تکه‌های گوشتی که برای پختن آن، در طبیعت قرار داده‌اید، درون تکه‌های فویل قرار داده و آن را زیر زغال قرار می‌دهید. همانند پختن سیب زمینی خام، درون آتش. البته بهتر است هر کدام از تکه‌های گوشت، جدا جدا درون آتش، قرار بگیرد. این نوع پخت غذا روی آتش برای ماهی، کاربردی بسیار خوبی دارد و کمتر از 15 دقیقه ماهی را به مرحله سرخ شدن کامل، می‌رساند.

حال که به خوبی با روش‌های آشپزی در طبیعت آشنا شدید، می‌خواهیم 20 مدل غذای ساده برای پختن روی آتش در دل طبیعت را به شما معرفی کنیم. مطمئنا با شناخت این غذاها، می‌توانید خاطرانگیزترین لحظات را برای خود رقم بزنید.

جوجه کباب زغالی

یکی متداول‌ترین غذاهایی که در طبیعت سرو می‌شود، جوجه کباب است. شما ابتدا باید مرغ را در تکه‌های کوچک، خورد کنید. آن را در موادی که از پیاز، آبلیمو، سس مایونز، ادویه‌جات تشکیل شده است، قرار دهید و پس از چند ساعت که تکه‌های مرغ را درون آن مواد، نگهداری کردید، آن را به سیخ‌های فلزی یا چوبی، کشیده و روی زغال‌های آتش قرار دهید. این غذا یک لذت آشپزی در طبیعت به معنای واقعی را برای شما ایجاد می‌کند.

جوجه کباب زغالی

کباب ماهی روی زغال

ماهی‌های مختلفی را می توان روی آتش و زغال، کباب کرد. ماهی نیز همانند جوجه کباب باید در مواد مخصوص خود به مدت چند ساعت قرار بگیرد تا طعم فوق‌العاده را بعد از کباب شدن، برای شما ایجاد کنند. معمولا ماهی کبابی را با برنجی که روی شعله کم آتش به صورت دمی، آماده شده است. سرو می‌کنند. البته که انواع برنج را نیز می‌توان به عنوان یک غذای راحت برای درست کردن در طبیعت، دانست.

برگر زغالی

برگر زغالی یکی از محبوب‌ترین غذاهایی است که برای هر فردی، سرو آن در طبیعت، لذت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. شما هم می‌توانید انواع همبرگرهای آماده را آتش و زغال، درست کنید و همچنین می‌توانید خودتان برگر خانگی را درست کرده و سپس آن را روی آتش درست کنید. گوشت چرخ کرده پیاز تخم مرغ پودر سوخاری سس خردل یا کچاپ (اختیاری) نمک، فلفل سیاه موادی است که شما برای تهیه برگز زغالی، به آن نیاز دارید.

خوراک گوشت زیر خاکی

گوشت ماهیچه گوسفندی با 100 گرم دنبه، فلفل، گوجه، پیاز و ادویه، یک خوراک لذیذی رو برای شما ایجاد می‌کند. فقط کافیه یک اجاغ آتیشی درست کنید. این موادی که گفتیم رو با یک لیوان مخلوط کنید. البته باید قابلمه مخصوص رو توی فویل آلومینیومی بپیچید و سپس اون رو درون زغال‌‌هایی که با آتش درست شده است، دفن کنید. بعد از یک ساعت و نیم این خوراک آماده می‌شود و یک غذای مقوی را می‌توانید در دل طبیعت، نوش جان کنید.

املت گوجه با پنیر

البته که انواع املت را می‌شود روی آتش درست کرد، اما این املت طعم لذت بخش دیگری را برای شما ایجاد می‌کند و برای آشپزی در طبیعت، فوق العاده است. کافیست ماهیتابه خود را روی آتش با شعله کم، بگذارید. روغن پس از داغ شدن، گوج را اضافه کنید. سپس تخم مرغ و در انتها، پنیر رنده شده. به همین سادگی این املت آماده می‌شود.

املت

شیشلیک روی آتش

تکه‌های دنده گوشت گوسفند که از قبل در مواد مخصوص همانند پیاز و آبلیمو خوابانده شده است، پخته شده روی زغال، طعم بسیار خوشمزه ای را برای شما در دل طبیعت خواهد داشت.

شیشلیک

گوشت قلقلی

پیاز رنده شده، گوشت رنده شده، گوجه رنده شده به راحتی با داشتن ماهیتابه روی شعله کم آتش سرخ شده و به همراه برنجی دمی که بوی آتش می‌دهد، طعم لذت بخشی برای شما خواهد داشت.

املت لوبیا

زمانی آتش خود را آماده کردید، کافیست کنسرو لوبیا را کنار آتش گذاشته تا به خوبی پخته و ضدعفونی شود. سپس در قسمتی دیگر ماهیتابه خود را قرار داده رب و تخم مرغ خود را بپزید. در انتها کافیست کنسرو لوبیا را به آن اضافه کنید تا متوجه طعم جدیدی از املت لوبیا فرانسوی شوید.

خوراک میگو

شاید از خود بپرسید مگر می‌شود که میگو را در طبیعت درست کنیم. بله، می‌شود. میگو را کافیست با سس مخصوص خود مزه‌دار کرده و با ماهیتابه، روی آتش بپزید. این سس می‌تواند از سیر، سس سویا، تمر هندی، کره، فلفل سبز و نمک تشکیل شده باشد. فقط نیم ساعت کافیست میگو خود را درون این سس قرار داده و بعد آن را درون روغن زیتون به مدت 10 دقیقه، تف دهید و در انتها آن را با لیموترش، برای مهمانان خود سرو می‌کنید. مطمئن باشید که همه مهمانان شما از این غذا در کنار رودخانه در دل جنگل، خوششان خواهد آمد.

خوراک-میگو

هات داگ کبابی

هات داگ یکی دیگر از غذاهایی است که طبیعت گردان برای آشپزی در طبیعت، آن را برای خود سرو می‌کنند. البته که این ساده‌ترین غذای ممکن است که با سس قرمز تند و نان تازه، برای همه لذت‌بخش می‌شود. کافیست سوسیس را به سیخ کشیده روی زغال‌های از قبل آماده شده، قرار دهید.

هات داگ

آب گوشت آتیشی

یک دیگ مسی نسبتا کوچک که برای تهیه آب گوشت، فوق‌العاده است یا دیزی سنگی، می‌تواند مزه حیرت‌انگیزی از یک آبگوشت روی آتش را برای شما ایجاد کند. گوشت آبگوشتی، گوجه به جای رب، سیب زمینی، ادویه مخصوص و حبوبات از قبل در آب خوابانده، را درون دیزی یا دیگ مسی، روی شعله کم آتش قرار داده و پس از 120 دقیقه جدال نفس گیر گوشت ها با آتش، متوجه برتری آبگوشت خواهید شد.

مطمئنا این دستور غذا و روش‌های پخت غذا روی آتش برای شما کاربردی خواهد بود و تجربه متفاوتی از غذا پختن در طبیعت را برای شما ایجاد می‌کند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید