آشنایی با سیستم حمل و نقل وان
5125 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



وان (Van) یکی از زیباترین شهرها در قسمت شرقی ترکیه است که فاصله اندکی با ایران دارد و سالانه بسیاری از گردشگران ایرانی برای تفریح و خرید به این شهر سفر می‌کنند. همانند سایر بخش‌های ترکیه، حمل و نقل وان نیز وضعیت مناسبی دارد و دست گردشگران برای انتخاب وسایل نقلیه باز است. 


هرآنچه باید در مورد حمل و نقل وان ترکیه بدانید 

اگر شما هم قصد رفتن به وان را دارید اما با سیستم حمل و نقل وان آشنا نیستید، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه کایت باشید تا به تفصیل در مورد حمل و نقل وان صحبت کنیم. همچنین در صورتی که تمایل دارید از آخرین قیمت‌های تور وان مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه لیست تورهای وان شوید. 


حمل و نقل وان

وان شهر نسبتا کوچکی است؛ به همین جهت در آن نباید به دنبال ایستگاه مترو باشید. در عوض، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌ها هسته اصلی سیستم حمل و نقل وان را تشکیل می‌دهند. افزون بر این، برای سفر به این شهر یا دیگر مناطق ترکیه می‌توان از قطار، هواپیما و کشتی نیز استفاده کرد. در ادامه، به صورت جداگانه در مورد هرکدام از این وسایل نقلیه در سیستم حمل و نقل وان صحبت خواهیم کرد.


اتوبوس

اتوبوس، ارزان‌ترین وسیله نقلیه در سیستم حمل و نقل وان است و با تهیه بلیط آن به راحتی می‌توان از بخش‌های مختلف شهر بازدید کرد. خوشبختانه، اتوبوس‌ها از پایانه‌های مسافربری نیز روزانه در چندین نوبت به شهرهای بزرگی مثل استانبول و آنکارا می‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حمل و نقل وان و اتوبوس‌ها باید به وب‌سایت Kamil Koc مراجعه کنید. 

در کنار اتوبوس‌ها، در سیستم حمل و نقل وان می‌توان یک وسیله دیگر یعنی دولموش (Dolmus) را هم پیدا کرد. دولموش در واقع همان مینی‌بوس است که علاوه بر سیستم حمل و نقل وان، در بسیاری از شهرهای ترکیه نیز می‌توان آنها را پیدا کرد. هزینه استفاده از این مینی‌بوس‌ها ناچیز است و علاوه بر مسیرهای درون‌شهری، از آنها برای جابجایی مسافران میان شهرهای مختلف نیز استفاده می‌شود. هرچند، به خاطر نزدیکی وان به ایران، بسیاری از افراد قید وسایل نقلیه در سیستم حمل و نقل وان را زده و با خودرو شخصی به این شهر سفر می‌کنند.

نرخ کرایه دولموش در گذشته 1.5 لیر بوده که البته ممکن است این رقم حالا تغییر کرده باشد. به علاوه، قیمت وسایل نقلیه عمومی مورد استفاده در سیستم حمل و نقل وان بسته به مسافتی که طی می‌کنید، متغیر خواهد بود.


تاکسی 

به خاطر قیمت بالای سوخت، همیشه هزینه تاکسی گرفتن در ترکیه بالا بوده است. با این حال، بسیاری از افراد به خاطر راحتی و سرعت بالاتر تاکسی‌ها یا دور ماندن از محیط‌های شلوغ‌تر وسایل نقلیه عمومی در سیستم حمل و نقل وان، ترجیح می‌دهند از تاکسی استفاده کنند.

تاکسی‌ها نقش مهمی در ناوگان عمومی و حمل و نقل وان دارند و معمولا با تاکسی‌متر کار می‌کنند. در این میان، برخی با دریافت هزینه‌ای مشخص نیز در مسیرهایی کوتاه در خدمت شما خواهند بود. 

اگر مشکلی با پرداخت هزینه‌های تاکسی ندارید، این وسایل نقلیه می‌توانند انتخاب اول شما در سیستم حمل و نقل وان باشند؛ در غیر این صورت، اتوبوس و دولموش بهترین گزینه خواهند بود. 


dolmus


قطار

قطارها بخشی دیگر از سیستم حمل و نقل وان را تشکیل می‌دهند و برای افرادی در نظر گرفته شده‌اند که می‌خواهند از وان به دیگر شهرهای بزرگ ترکیه بروند. ایستگاه اصلی وان در بخش غربی شهر و نزدیکی دریاچه وان قرار گرفته و قطارهای آن هر هفته به آنکارا می‌روند. برای اطلاع از زمان دقیق حرکت قطارها و قیمت آنها باید به وب‌سایت راه‌آهن ترکیه به نشانی cdd.gov.tr مراجعه کنید. 

وان به عنوان پایانه غربی خط آهن باری و مسافری از ایران شناخته می‌شود که البته فعلا فعالیت آن به حالت تعلیق درآمده است.


قطار


هواپیما

همان‌طور که اشاره کردیم، سیستم حمل و نقل وان شامل هواپیما نیز می‌شود. فرودگاه فرید ملن (Ferit Melen) در حد فاصل 10 کیلومتری جنوب وان قرار گرفته و پروازهای منظمی به فرودگاه‌های بزرگ ترکیه از جمله آنکارا، آدانا، ازمیر، استانبول، آنتالیا و چندین فرودگاه دیگر دارد. قیمت بلیط هواپیما در وان به‌مراتب بالاتر از اتوبوس و قطار است.


van-airport


کشتی

اگر به سفر دریایی علاقه دارید، بهتر است بدانید سیستم حمل و نقل وان شامل کشتی‌های مسافری و باری نیز شده و روزانه، چندین مرتبه میان وان و تاتوان تردد می‌کنند. خوشبختانه، از سال 2015 شاهد به‌کارگیری کشتی‌هایی بسیار بزرگ در دریاچه وان هستیم تا سیستم حمل و نقل وان از هر نظر کامل باشد.


van-ships


رزرو اینترنتی تور وان ترکیه

اگر بعد از آشنایی با سیستم حمل و نقل وان در حال برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر هستید و می‌خواهید در کنار تور لیدری مجرب بازدید از این شهر را تجربه کنید، همین حالا می‌توانید تور وان را به صورت اینترنتی رزرو کرده یا با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، جزئیات سفر به ترکیه و این شهر دوست‌داشتنی را در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید