همه چیز در مورد کوه‌های مریخی چابهار به همراه عکس
4099 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از مجله کایت شما را با کوه‌های مریخی چابهار، از مناطق دیدنی و بسیار زیبای ایران که حس‌وحال کره مریخ را دارد، آشنا خواهیم کرد. جاده منتهی به این مکان زیبا یکی از زیباترین جاده‌های ایران به شمار می‌رود. اگر شب را در میان کوه‌های مریخی چابهار بگذرانید، قطعاً یکی از شب‌های به یاد ماندنی برایتان ساخته خواهد شد. 

چابهار یکی از زیباترین شهرهای کشور ایران است که نزدیک دریای عمان قرار دارد. در مسیر شما از چابهار به سمت کوه‌های مریخی، دریاچه‌ای وجود دارد که رنگی صورتی دارد و به لیپار معروف است. علاوه بر این، در جاده منتهی به کوه‌های مریخی چابهار، مناظر شگفت‌انگیزی پیش رویتان است که ارزش لحظه‌ای توقف و عکاسی را دارد. 

تورهای پیشنهادی:

تور چابهار

تور هرمز قشم

شناخت کوه‌های مریخی چابهار 


نمایی از کوههای مریخی چابهار


کوه‌های مریخی یا مینیاتوری در فاصله 40 کیلومتری چابهار قرار دارد و زبان مردم محلی آن منطقه کالانی یا آریایی است. رنگ کوه‌های مریخی چیزی بین طوسی و سفید است که با تغییر نور، رنگ‌های دیگری به خود می‌گیرد. قدمت این کوه‌ها را به 4 تا 5 میلیون سال قبل تخمین زده‌اند. درواقع این کوه‌ها را می‌توان ادامه رشته کوه زاگرس دانست. ارتفاعات این کوه‌ها از یکدیگر متفاوت است برای مثال در نقطه‌ای ارتفاعی 5 متری دارد و برخی از آن حتی به 100 متر هم می‌رسد. 

پیدا شدن سنگواره صدف، نهنگ و ماهی در بخش‌هایی از این منطقه این احتمال را می‌دهد که در میلیون‌ها سال پیش این منطقه زیر دریا بوده است. احتمال بیشتر نسبت به آب‌های دریای عمان است. 

تفریحات کوه‌های مریخی چابهار


کوههای مینیاتوری


در سفرتان به کوه‌های مریخی چابهار امکان‌هایی برای تفریح نیز وجود دارد که به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

گشتن در فضایی مشابه کره مریخ 


مسافرت به کوه‌های مریخی چابهار درست مثل این است که انگار پا بر روی کره مریخ گذاشته‌اید. می‌توانید در فضای این مکان عجیب گشت و گذار کنید و برای خود قصه بسازید و لذت ببرید.

عکاسی 


مناظر موجود در این مکان دیدنی، همچنین خود کوه‌های مریخی این امکان را به شما می‌دهد که عکس‌های بسیار زیبایی ثبت کنید و بعدها از تماشای آن لذت ببرید. جلوه کوه‌های مریخی آن‌قدر باشکوه است که شما را مبهوت خودش خواهد کرد.

شب‌های کوه‌های مریخی چابهار


بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که شب را در کوه‌های مریخی چابهار بگذرانید. حداقل ارزشش را دارد چند دقیقه‌ای شب آنجا را ببینید. آسمان کوه‌های مریخی چابهار به شما این امکان را می‌دهد تا شب، به‌طور هم‌زمان بتوانید 14 صورت فلکی را به‌طور هم‌زمان ببینید. 

صخره‌نوردی


کوه‌های مریخی چابهار به قدری محکم هستند که امکان صخره‌نوردی را به شما می‌دهد. اگر مشتاق انجام چنین کاری هستید، بهتر است تجهیزاتتان را بیاورید.

امکانات موجود در کوه‌های مریخی چابهار


کوههای مریخی چابهار


کمپ‌های گردشگری بسیاری در اطراف کوه‌های مریخی چابهار وجود دارد که به گردشگران امکان دسترسی به ملزوماتشان را فراهم می‌کند. برخی از این امکانات عبارت‌اند از:

فضای سبز

سرویس بهداشتی

سوئیت

آلاچیق

سکوی رصد ستارگان

اسکان در کوه‌های مریخی


نمایی دیگر از کوههای مریخی چابهار


اگر مقصد شما برای سفر، کوه‌های مریخی باشد نگران اسکان و اقامت در اطراف کوه‌ها نباشید. می‌توانید شب را در کمپ‌های گردشگری یا اگر چادری به همراه دارید در چادر سر کنید. اگر هیچ‌کدام از این کارها سلیقه شما نبود می‌توانید به چابهار بروید و در هتل بمانید.

فصل مناسب برای سفر


آن منطقه همیشه آب و هوایی بهاری دارد. به همین خاطر هر روز از سال را که بخواهید می‌توانید به این مکان سفر کنید و از دیدن کوه‌ها لذت ببرید.

دیدنی‌های اطراف کوه‌های مریخی چابهار


دیدنی‌هایی اطراف این منطقه وجود دارند که می‌توانید بعد از دیدن کوه‌ها به آن‌ها سر بزنید و از تماشایشان لذت ببرید:

دریاچه صورتی چابهار

روستای تاریخی تیس

روستای بریس 

منشأ کوه‌های مریخی 


کوههای مریخی دیدنی


از نظر زمین شناسان به این منطقه، بدبوم یا سرزمین بد میگویند که برای کشاورزی اصلاً مناسب نیست. درواقع بدبوم به مکان‌هایی گفته می‌شود که باران در آنجا آن‌قدر سنگین است که آن مکان را به دره‌های تنگ و عمیق تبدیل کرده است. 

شیارها و تراش‌های موجود بر کوه‌ها نشان از فرسایش هزارساله دارند و باعث شده‌اند چنین مکان زیبایی تشکیل شود. وجود صدف و باقیمانده جانوران در این کوه‌ها حاکی از آن است که این مکان برای مدتی طولانی زیر دریای عمان قرار داشته و بخش کوچکی از اقیانوس هند محسوب می‌شود.

دلیل شکل‌های گوناگون کوه‌های مریخی 


این شکل‌های به دلیل فرسایش آبی و بادی به وجود آمده‌اند. درواقع برخلاف فرسایش آرام، زمین در این‌گونه فرسایش‌ها پر از دندانه‌های ریز و درشت می‌شود و امکان رشد گیاهان را از آن‌ها می‌گیرد. ساختار این منطقه به‌گونه‌ای است که گیاهی در آن رشد نمی‌کند. اما جانورانی همچون فلامینگوی حواصیل و عقاب دشتی را می‌توانید در کوه‌های مریخی چابهار ببینید و از تماشایشان لذت ببرید.

چطور می‌توان در تور چابهار ثبت‌نام کرد؟ 


برای ثبت‌نام در تور چابهار از طریق کایت می‌توانید با شماره 75097700-021 تماس بگیرید و با کارشناسان فروش تورهای داخلی ما در ارتباط باشید و نسبت به ثبت‌نام در تور چابهار و تماشای کوه‌های مریخی اقدام نمایید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید