جاهای دیدنی رودسر | آشنایی با جاهای دیدنی رودسر، آدرس و تصاویر
ضحا اکبری 1403/04/23 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

رودسر یکی از شهرستان‌های دیدنی استان گیلان است که از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به کوهستان منتهی می‌شود، این ویژگی باعث شده تا این منطقه هم آب و هوای بسیار خوبی داشته باشد و هم زیبایی طبیعتش چشم‌ها را خیره کند. این شهر با داشتن جاذبه‌های طبیعی برای طبیعتگردی بسیار مناسب است، از دیگر سو به دلیل قدمت زیاد، آثار تاریخی جذابی هم در خود دارد. در این مقاله قصد داریم سفری کوتاه به رودسر داشته باشیم و جاهای دیدنی این شهرستان را به شما معرفی کنیم. اگر از سفر به شهرهای تکراری شمال ایران خسته شده‌اید و می‌خواهید شهر جدیدی را در این خطه برای سفر انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی رودسر

رودسر به عنوان یکی از شهرهای گردشگرپذیر استان گیلان، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد، به طوری که می‌توان روزها در این شهر ماند و به بازدید از جاذبه‌های خود شهر و اطراف آن پرداخت. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین جاهای دیدنی رودسر را معرفی می‌کنیم:

  1. واجارگاه

واجارگاه یکی از شهرهای کوچک ولی مهم در اطراف رودسر است که با طبیعت بی نظیرش و ییلاق‌هایی که در خود دارد، به مقصدی ایده آل برای طبیعتگردی و گذراندن ساعاتی سرشار از آرامش تبدیل شده است. این منطقه حدود 200 هکتار مساحت دارد و آب و هوای عالی، طبیعت رویایی، چشم اندازهای فوق العاده، نزدیکی به ساحل و منطقه‌ی جنگلی آن، از این شهر کوچک یک منطقه‌ی توریستی تمام عیار ساخته است. روستای بزکویه، باغ مهستان، ساحل، جنگل سرسبز و... بخشی از جاذبه‌های واجارگاه هستند.

آدرس: استان گیلان، رودسر، واجارگاه

جاهای دیدنی رودسر 1

  1. ییلاق جواهردشت

جواهردشت نام روستایی ییلاقی در استان گیلان است که بین 500 تا 2500 متر ارتفاع از سطح دریا دارد، این منطقه‌ی کوهستانی دارای هوای سردی است که باعث شده محلی‌ها از آن به عنوان ییلاق استفاده کنند. در جواهردشت کوهستان، جنگل، دریا و رود گرد هم آمده و منطقه‌ای توریستی را برای سفر ایجاد کرده‌اند. در ارتفاعات، پدیده‌ی اقیانوس ابر گردشگران را شگفت زده می‌کند، این در حالی است که ساحل روستا و جنگل‌هایش نیز بسیار دیدنی هستند. اگر تمایل دارید با این ییلاق دیدنی بیشتر آشنا شوید می‌توانید مطلب جواهردشت کجاست را مطالعه کنید.

آدرس: استان گیلان، رودسر، بخش چابکسر، دهستان سیاهکلرود، ییلاق جواهردشت

جاهای دیدنی رودسر 2

  1. ییلاق اِشکِوَرات

اشکورات یکی از دیدنی‌ترین ییلاق‌های استان گیلان در شهرستان رودسر است که جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد، این منطقه به سبب برخورداری از جاذبه‌های بسیار به سرزمین عجایب گیلان شهرت یافته است. از جمله جاذبه‌های ییلاق اشکورات می‌توان کوه سنگی عروس و داماد، دریاچه‌ی صمدآباد، غار واردار، رودخانه و چشمه‌ی آسمانرود، دارگردان رجه و تونل یازن را نام برد.

آدرس: استان گیلان، رودسر، بخش رحیم آباد، ییلاق اشکورات

جاهای دیدنی رودسر 3

  1. روستای سَجیران

سجیران نام روستایی در بخش رحیم آباد رودسر است که طبیعتی شگفت انگیز دارد، ترکیب این طبیعت چشم نواز، بافت سنتی روستا و مردمان مهربانش، باعث شده سجیران بتواند مقصدی آرامش بخش برای گردشگران باشد. غار باستانی سجیران، دشت بزرگ این منطقه، آبشار 60 متری و از همه مهم‌تر چشمه‌ی آب معدنی روستا، از جمله جاذبه‌هایی هستند که می‌توان در هنگام سفر به روستای سجیران از آن‌ها بازدید کرد.

آدرس: استان گیلان، رودسر، بخش رحیم آباد، روستای سجیران

جاهای دیدنی رودسر 4

  1. روستای سرولات

روستای سرولات یکی از روستاهای بخش چابکسر شهر رودسر است که در دره‌ای در میان 3 کوه قرار گرفته و چون در منطقه‌ی کوهستانی واقع شده هوایی سرد و کوهستانی دارد. چشم اندازهای این منطقه را از یک سو کوهستان‌های جنگلی و از سوی دیگر دریای خزر تشکیل می‌دهد، ضمن اینکه جاری بودن رودخانه‌ی آچی رود نیز بر سرسبزی و طراوت روستای سرولات افزوده است.

آدرس: استان گیلان، رودسر، چابکسر، روستای سرولات

جاهای دیدنی رودسر 5

  1. آبشار میلاش

آبشار میلاش یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی رودسر است که از کوه بندبن سرچشمه می‌گیرد و رودخانه‌ی پلرود در شرق آن قرار دارد. این آبشار 25 متری با شدت زیادی به پایین فرو می‌ریزد و آب آن بسیار خنک است. ارتفاع 800 متری از سطح دریا، میانگین دمای بین 15 تا 20 درجه، جنگل‌های انبوه، مسیرهای پیاده روی جنگلی و بسیاری ویژگی‌های دیگر باعث شده آبشار میلاش در لیست مهم‌ترین جاذبه‌های رودسر قرار بگیرد.

آدرس: استان گیلان، رودسر، بخش رحیم آباد، روستای میلاش، آبشار میلاش

جاهای دیدنی رودسر 6

  1. دره چاکرود

دره چاکرود یکی از جاذبه‌های زیبا در نزدیکی رودسر است که هم مقصدی برای طبیعتگردی به شمار می‌آید و هم جاذبه‌های تاریخی درون خود دارد. مسیر رسیدن به این دره بسیار دیدنی است، می‌توان در آن کوهنوردی کرد و از چشم اندازهای فوق العاده‌اش لذت برد. در برخی قسمت‌های دره چاکرود نقاشی‌هایی باستانی و زیبا روی سنگ دیده می‌شود، زیبایی‌های طبیعی‌ این دره نیز هوش از سر آدمی می‌برد.

آدرس: استان گیلان، رودسر، بخش رحیم آباد، روستای بالا طیولا، دره چاکرود

جاهای دیدنی رودسر 7

  1. ساحل رامدشت

رامدشت نام یکی از سواحل دنج و بسیار زیبای رودسر است که در روستای رامدشت قرار دارد، این ساحل امکانات مناسبی برای گردشگران دارد که عبارتند از رستوران و کافه‌های ساحلی، قایق‌های کرایه‌ای، زمین فوتبال و والیبال، آلاچیق، امکان انجام تفریحات آبی مثل جت اسکی و... . ساحل رامدشت از یک سو به دریای خزر و از سوی دیگر به جنگل و شالیزار می‌رسد، چشم انداز دشت‌ها و شالیزارها واقعا زیبا و دیدنی است.

آدرس: استان گیلان، ابتدای جاده‌ی رودسر رامسر، روستای رامدشت، ساحل رامدشت

جاهای دیدنی رودسر 8

  1. ساحل رودسر

ساحل رودسر نسبت به سواحل دیگر این شهر امکانات بیشتری دارد، به همین دلیل معمولا شلوغ‌تر از سایر سواحل شهر است. در این ساحل می‌توان از تفریحات آبی مانند شاتل و جت اسکی لذت برد، غذایی محلی در یکی از رستوران‌های اطراف نوش جان کرد، با قایق روی آب دریا گشتی زد یا در زمین‌های مخصوص به ورزش‌هایی همچون والیبال یا بسکتبال پرداخت.

آدرس: استان گیلان، جاده‌ی رودسر چابکسر، خروجی شهدای قائمی، میدان معلم، ساحل رودسر

جاهای دیدنی رودسر 9

  1. ساحل بلالم

ساحل بلالم ساحلی بسیار دنج و خلوت است، اگر دوست دارید در ساحلی آرام و به دور از شلوغی تفریح کنید، انتخابتان باید ساحل بلالم رودسر باشد. امکانات این ساحل نسبت به بقیه‌ی سواحل رودسر کمتر است، اما یک مجتمع تفریحی اقامتی دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

آدرس: استان گیلان، رودسر، ساحل بلالم

جاهای دیدنی رودسر 10

  1. پل تمیجان

پل تاریخی تمیجان یکی از جاذبه‌های مهم رودسر است که برخی کارشناسان آن را متعلق به عهد صفوی و برخی دیگر متعلق به دوره‌ی کیایی می‌دانند. پلی 60 متری با 5 متر عرض که دارای طاق‌های جناغی شکل بوده و تا دوره‌ی قاجار، گیلان را به مازندران مرتبط می‌کرده است. در ساخت پل تمیجان از آجر سرخ و ساروج استفاده و کف آن سنگفرش شده است، در بخش‌های شمالی و جنوبی نیز دارای تزئینات آجرکاری چشم نواز می‌باشد.

آدرس: استان گیلان، 6 کیلومتری رودسر، روستای تمیجان، خیابان شهدا، پل تمیجان

جاهای دیدنی رودسر 11

  1. قلعه گردن

اگر دوست دارید از جاذبه‌ای بازدید کنید که همزمان طبیعی و تاریخی باشد، قلعه گردن همانست که می‌خواهید، قلعه‌ای تاریخی در نزدیکی ساحل که چشم اندازی از دریای خزر دارد. قلعه‌ای با حدود 2 هکتار مساحت که از سنگ و ساروج ساخته شده و دیوارهایی بسیار بلند دارد. خیلی از بخش‌های قلعه گردن در زمین لرزه‌ی سال 1369 از بین رفته اما قسمت‌هایی نظیر دیواره‌های سنگی، پلکان، نقوش روی دیواره‌ها و برج‌های قلعه هنوز باقی مانده و شکوه و صلابت آن را نشان می‌دهند.

آدرس: استان گیلان، رودسر، بخش رحیم آباد، قلعه گردن

جاهای دیدنی رودسر 12

  1. عمارت شهرداری رودسر

عمارت شهرداری رودسر بنایی است که در دوره‌ی پهلوی اول ساخته شد، معماری این بنا تقلیدی از معماری اروپایی است و به دست مهندسان آلمانی انجام گرفته است. عمارت شهرداری رودسر 2 طبقه دارد و قسمت‌های زیبایی همچون سرسرا، برج ساعت، گچبری‌های دیدنی و... آن را در میان علاقمندان به تاریخ بسیار محبوب کرده‌اند.

آدرس: استان گیلان، رودسر، خیابان فرهنگ، میدان شهرداری، عمارت شهرداری

جاهای دیدنی رودسر 13

  1. گنبد پیرمحله

گنبد پیرمحله یکی از جاذبه‌های تاریخی نزدیک به رودسر است که در روستایی به همین نام قرار دارد، در مورد زمان ساخت این بنا اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد و آن را متعلق به دوره‌های مختلفی مثل ساسانیان، صفویان، ایلخانیان و کیاییان می‌دانند. گنبد پیرمحله از بخش‌های جذابی نظیر گنبد دولایه، گنبدخانه‌ی 8 ضلعی، 2 اتاق کوچک قرینه و ایوانی کوچک به عنوان ورودی تشکیل شده است، بزرگان و قدیمی‌های روستا می‌گویند که در زیر این بنا هیچ مقبره‌ای وجود ندارد، این گفته، نظریه‌ی آتشکده بودن گنبد پیرمحله و تعلق آن به زمان ساسانیان را تقویت می‌کند. معماری این مکان بسیار ساده است و در نمای آن تنها طاق‌های جناغی و آجرکاری‌های ساده دیده می‌شود.

آدرس: استان گیلان، رودسر، دهستان رضامحله، روستای پیرمحله، گنبد پیرمحله

جاهای دیدنی رودسر 14

  1. پارک جنگلی سفیدآب

پارک جنگلی سفیدآب یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی رودسر است که در بخش رحیم آباد این شهرستان واقع شده و دنیایی از زیبایی و شگفتی را در خود جای داده است. در این پارک جنگلی مناطق جنگلی، برکه، آبشار و مسیرهای پیاده روی در دل جنگل وجود دارد و گردشگران می‌توانند در آن به تفریحاتی همچون پیاده روی، کمپینگ، جنگل نوردی، عکاسی و... بپردازند.

آدرس: استان گیلان، رودسر، بخش رحیم آباد، پارک جنگلی سفیدآب

جاهای دیدنی رودسر 15

در این مقاله شما را با تعدادی از جاذبه‌های مهم و معروف شهر رودسر در استان گیلان آشنا کرده در مورد آدرس و شرایط بازدید از هر یک صحبت نمودیم. رودسر یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان است که دارای جاذبه‌های بسیاری می‌باشد و همواره از مقاصد اصلی سفر برای کسانی بوده که به شمال ایران علاقه دارند. این شهر دریا، کوه، جنگل، رودخانه، روستای سنتی، بنای تاریخی و هر آنچه از یک شهر توریستی انتظار دارید در خود دارد ، همچنین با سایت کایت میتوانید با بهترین تیم گردشگری به تورهای داخلی و تور های خارجی بروید و تجربه های جدید کسب کنید ... همچنین میتوانید به صفحه رزرو تور اقساطی مراجعه فرمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید