تور چابهار و 10 مکان دیدنیش
2312 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


تور چابهار شاید سفری نیست که هر مسافری به دنبال آن باشد. اما فراموش نکنید که همیشه سفرهای خاطره انگیز و رویایی، نصیب مسافران کنجکاو و ماجراجو می‌شود. متاسفانه اکثر مردم ایران، چابهار را تنها به عنوان یک بندر مرزی می‌شناسند که برای خرید مناسب است. در حالی که جاهای دیدنی چابهار بسیار زیبا و متنوع هستند. پس بیایید این بار همراه با کایت، تور چابهار را تجربه کنیم. 

برای مشاهده لیست تورهای چابهار وارد صفحه "تورهای چابهار" شوید.


تور چابهار ، مملوء از دیدنی‌های به یاد ماندنی و خاطره انگیز 

چابهار یک بندر مهم مرزی در ایران به شمار می‌آید. اما جالب است بدانید که این تنها دلیل محبوبیت آن بین مسافران ایرانی و یا حتی خارجی نیست. امروز همراه با کایت سفری خیالی را در چابهار تجربه خواهید کرد. در این سفر شما با 10 جاذبه دیدنی چابهار آشنا خواهید شد. 


تالاب لیپار 

نظرتان در مورد دیدن یک تالاب صورتی چیست؟ تعجب نکنید! بله، یک تالاب که کاملا به رنگ صورتی است. در تور چابهار حتما باید از تالاب لیپار دیدن فرمایید. این تالاب در 15 کیلومتری شرقی چابهار قرار گرفته. به دلیل قرارگیری این تالاب در مسیر چابهار – گواتر، می‌توانید همزمان با بازدید از بندر گواتر، سری به تالاب لیپار هم بزنید. اگر به دنبال یافتن دلیلی برای رنگ منحصر به فرد تالاب لیپار هستید، باید بدانید که تنها علت آن، وجود یک باکتری آب شور است. البته این باکتری‌ها در یک هم‌زیستی مسالمت آمیز در کنار پلانکتون‌ها باعث خلق این اکوسیستم دیدنی شده‌اند. در آذر ماه معمولا این تالاب کاملا به رنگ صورتی در می‌آید. همچنین در تالاب لیپار می‌توانید از دیدن پرندگان کمیابی مثل فلامینگو، چنگر، عقاب دشتی و انواع حواصیل لذت ببرید. 

تالاب لیپار

مسجد جامع درک 

همیشه در هر شهر و دیاری، دیدن مسجد جامع آنجا به ما اطلاعات زیادی در مورد فرهنگ و تاریخ آن شهر می‌دهد. جالب است بدانید که مسجد جامع چابهار در دوره صفویه ساخته شده است. پس حتما در تور چابهار باید از آن دیدن فرمایید. این یک بنای خشت و چینه است که سقف آن بر اساس سنت دیرینه مردم عزیز جنوب کشور، از نخل و خرما ساخته شده. برای دسترسی به این مسجد، باید راهی روستای درک شوید که در سه کیلومتری شرق سراوان قرار دارد. البته برخی از افراد این مسجد را به نام مسجد جامع درک می‌شناسند. اما درک جزئی از چابهار به شمار می‌آید. 

مسجد جامع دزک

کوه‌های مینیاتوری

کوه های مینیاتوری یا همان کوه های مریخی نه تنها در بین مردم چابهار، بلکه برای تمام مردم ایران بسیار خاص، عجیب و دیدنی هستند. شاید تعجب کنید اگر بدانید که این کوه‌ها در دوره سوم زمین‌شناسی، یعنی حدود چند میلیون سال قبل، در بستر دریای عمان قرار داشته اند. حالا امروز به لطف حرکت پوسته زمین، این کوه‌‌های زیبا که برخی آنها را با نام کوه‌های آریا یا حتی کوه‌های کالانی می‌شناسند، در چابهار دیده می‌شوند. این کوه ها واقعا از مریخ نیامده اند و در حقیقت همانند کوه‌های دیگر، جنس آنها از مارن و ماسه سنگ است. تنها دلیل خاص بودن این کوه‌ها، شیار‌های روی آنها است. این شیارها نیز طی میلیون‌ها سال و در اثر فرسایش ایجاد شده اند. در تور چابهار حتما به این منطقه سری بزنید. 

کوه های مینیاتوری

منطقه محافظت شده گاندو 

گاندو نام گونه‌ای تمساح است که فقط در منطقه ای خاص از چابهار دیده می‌شود. سازمان حفاظت از محیط زیست، این منطقه را تحت پوشش خود قرار داده و آن را تبدیل به محل زندگی دائمی این گونه نادر از تمساح ایرانی کرده است. اگر عاشق دیدن طبیعت و حیوانات هستید، اینجا برای شما همانند بهشت موعود خواهد بود. در این منطقه حیوانات نادری همانند سنجاب بلوچی، جبیر، سیاهگوش، شغال و روباه نیز زندگی می‌کنند. همچنین از وسط این منطقه، رودخانه باهوکلات عبور می‌کند که جزء پرآب‌ترین رودهای تمام استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود. پس اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید، در تور چابهار خود حتما باید از این منطقه محافظت شده زیبا دیدن فرمایید. 

منطقه محافظت شده گاندو

کوه های گِل افشان 

کوه های گِل افشان حدود 100 کیلومتر از شهر چابهار فاصله دارند. اما با این وجود همواره گردشگران زیادی را جذب خود می‌کنند. شاید بسیاری از گردشگران به اشتباه اینجا را گُل افشان بنامند. اما منظور واقعا گِل است! در این منطقه سه تپه بزرگ خاکستری رنگ می بینید. در بالای یکی از این تپه‌ها، چاله‌ای به عمق نیم متر وجود دارد. زمانی که به این چاله نزدیک می‌شوید، خواهید دید که حباب‌های خاکستری رنگی از دل خاک بیرون می‌آیند و منفجر می‌شوند. جالب است بدانید که از نظر زمین شناسی، این نشان می‌دهد که پوسته اقیانوس هند در حال فرو رفتن زیر پوسته ایران است و به همین دلیل فشار زیادی به زمین این منطقه وارد می‌کند. 

کوه های گل افشان

درخت مکرزن

بین هند و چابهار پیوندی جدانشدنی وجود دارد. حتی درخت مکرزن یا انجیر معابد که مختص هند است نیز در چابهار به چشم می‌خورد. این درخت برگ‌های پهن و منحصر به فردی دارد. شاید تنها درختی باشد که شاخه‌های آن آنقدر پایین می‌آیند که بین شن‌های اطراف فرو می روند. در تور چابهار حتما باید از این درخت‌های منحصر به فرد دیدن فرمایید. مطمئن باشید اینجا تنها جایی است که می‌توانید شاهد حضور این درختان دیدنی باشید. 

درخت مکرزن

غارهای بان میستی

در دامنه کوه شهبازبند و در پنج کیلومتری شمال روستای تیس، غار‌هایی به چشم می‌خورند که تبدیل به جاذبه گردشگری چابهار شده‌اند. غارهای بان میستی از دو غار طبیعی و مصنوعی تشکیل شده که کنار هم قرار گرفته‌اند. اکثر گردشگران تنها از غار طبیعی بازدید می‌کنند. این غار دارای یک دهانه نیم دایره شکل است و نسبت به غار مصنوعی وسعت بیشتری دارد. 

غارهای بان میستی

موزه محلی چابهار 

برای شناخت فرهنگ مردم چابهار، چه جایی بهتر از موزه محلی وجود دارد؟ محل برگزاری این موزه در ساختمانی است که به دوره قاجار باز می‌گردد. پس از همان ابتدای امر می‌توانید شاهد آثار تاریخی این شهر بندری زیبا باشید. موزه محلی چابهار به چهار بخش پیش از تاریخ، تاریخی، تاریخ معاصر و مردم شناسی تقسیم شده. با بازدید از این موزه می‌توانید کاملا با تاریخ، فرهنگ و پیشینه مردم چابهار آشنا شوید. پس در تور چابهار خود به هیچ وجه دیدن آن را از دست ندهید. 

موزه محلی چابهار

مسجد جامع تیس

نظرتان در مورد دیدن دومین مسجد ساخته شده در ایران چیست؟ مسجد جامع تیس در پنج کیلومتری شمال غرب چابهار و در بندر تیس قرار دارد. این مسجد کاملا از هر نظر منحصر به فرد است. پیش از هرچیز باید بدانید که قدمت آن به حدود 1250 سال پیش باز می‌گردد و بسیاری آن را دومین مسجد ساخته شده در ایران می‌دانند. همچنین تنها مسجدی است که در آن به جای رنگ سبز و آبی، از رنگ سبز و قرمز استفاده شده. معماری مسجد جامع تیس کاملا برگرفته از معماری هندوستان و پاکستان است. همچنین همانند سایر مساجد مسلمانان اهل سنت، تنها یک مناره دارد. 

مسجد جامع تیس

ساحل نورانی تنگ 

تنگ نام روستایی کوچک است که در نزدیکی چابهار قرار گرفته. اما چرا آن را ساحل نورانی خطاب می‌کنند؟ در آب این منطقه باکتری‌ها و فیتوپلانکتون‌های خاصی زندگی می‌کنند که باعث آبی شدن غیر طبیعی آب شده‌اند. به همین دلیل درخشش آب این ساحل از کیلومتر‌ها دورتر به چشم می‌خورد. زمانی که کنار ساحل نورانی تنگ قدم می‌زنید، انگار که کنار یک فیروزه بزرگ قرار دارید. بر خلاف آب‌های سراسر جهان که تنها بازتاب کننده آبی آسمان هستند، آب این منطقه از خود نوری آبی نیز ساطع می‌کند. بهترین زمان برای بازدید از این ساحل، پاییز و زمستان است. پس در تور چابهار خود حتما از این ساحل بازدید کنید تا کم نظیرترین پدیده طبیعی جهان را از نزدیک نظاره‌گر باشید. 

ساحل نورانی تنگ

سایر جاذبه‌های چابهار 

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، جاذبه‌های دیدنی چابهار تنها محدود به این 10 مورد نیستند. این‌ها را باید جزء مواردی دانست که به هیچ وجه نمی‌توان دیدن آنها را از دست داد. اما در عین حال شما می‌توانید از جاهای دیدنی دیگر چابهار نیز استفاده کنید. در این میان می‌توان به جاذبه‌هایی همچون: آرامگاه سید غلام رسول چابهار، ساحل درک، فواره طبیعی آب، قدمگاه خضر نبی، بندر گواتر، ساحل صخره ای، سواحل بریس، ساحل مرجانی تیس، بازارهای محلی چابهار، قلعه پرتغالی ها در چابهار،کلبه غواصی چابهار و قلعه پیروز گت اشاره کرد. 

خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد چابهار چیست؟ آیا شما مایل هستید که در تور چابهار شرکت کنید؟ اگر عازم چابهار شوید، پیش از همه از کدام جاذبه بازدید می‌کنید؟ این جاذبه کدام است و چرا اینقدر به نظر شما خاص آمده؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید که با انتخاب کایت هیچ کمبودی در سفر خود حس نخواهید کرد!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید