باغ جنت شیراز | آشنایی با باغ چشم نواز جنت+ آدرس و تصاویر
ضحا اکبری 1402/10/04 356 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

شیراز یکی از توریستی‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است که بی نهایت جاذبه‌ی طبیعی و تاریخی را در خود جای داده است. این شهر عمارت‌های مختلف و باغ‌های زیادی دارد، باغ‌های معروفی مثل باغ عفیف آباد و باغ ارم که در سطح جهان مشهور هستند. در این مقاله قصد داریم به سراغ باغ جنت شیراز رفته، بخش‌های مختلف آن را به شما معرفی کرده و در مورد ویژگی‌های جذابش صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با یکی از دیدنی‌ترین باغ‌های شیراز آشنا شوید.

باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز باغی قدیمی است که امروزه به یک پارک بزرگ و محلی برای تفریح و پیک نیک خانواده‌ها تبدیل شده است، این باغ قدمتی طولانی دارد و با امکاناتی که در آن تعبیه شده، توانسته ترکیب جذابی از اصالت و مدرنیته را به نمایش بگذارد.

حوض و درختان یک باغ

موقعیت جغرافیایی باغ جنت شیراز

باغ جنت در دل شهر شیراز در استان فارس واقع شده، این باغ در مکانی قرار گرفته که دسترسی به آن از هر سمتی راحت است. راه‌های رسیدن به باغ جنت شیراز از شمال بلوار امیرکبیر، از جنوب بلوار فراشبندی، از شرق خیابان فرازندگی و از غرب بلوار میثم است. یعنی در هر جای شیراز که باشید به راحتی با خودروی شخصی، تاکسی یا مترو می‌توانید به باغ جنت برسید.

تاریخچه‌ی باغ جنت شیراز

زمان ساخت باغ جنت شیراز به دوره‌ی قاجار و حکومت محمد شاه برمی‌گردد، یعنی چیزی حدود 178 سال پیش. ایده‌ی ساخت باغ جنت را فردی به نام حاج میرزا ابوالحسن خان مشیر الملک در سال 1223 هجری شمسی داد، وقتی باغ طراحی شد او یک عمارت نیز به باغ اضافه کرد که متاسفانه امروز اثری از آن باقی نمانده است. در طول زمان باغ گسترش یافت، بخش‌هایی از آن کم یا به آن اضافه شد، امکاناتی در آن تعبیه گردید و در نهایت به شکل امروزی که ما آن را می‌بینیم درآمد.

درخت و چمن های یک پارک

ویژگی‌های جذاب باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز یکی از باغ‌های تاریخی این شهر است که مساحت آن در ابتدا 27 هکتار بود، به مرور زمان بر مساحت این باغ افزوده شد به طوری که امروزه باغ جنت حدود 54 هکتار وسعت دارد. باغ جنت یک پارک تمام عیار است، در این باغ درختان بسیار، گل‌های فراوان و گیاهان مختلفی دیده می‌شود. مسیرهای پیاده روی آن سنگفرش شده، دارای نیمکت، آلاچیق، فضای سبز، سازه‌های فلزی، نمازخانه، آبنما، سکوی استراحت، زمین بازی کودکان، پارکینگ و سرویس بهداشتی می‌باشد. در سال‌های اخیر در باغ جنت تفریحات بسیاری ایجاد شده که ازمیان آن‌ها می‌توان به شهربازی، دریاچه‌ی مصنوعی، پیست دوچرخه سواری با دوچرخه‌ی کرایه‌ای، غرفه‌های صنایع دستی، امکان قایق سواری در دریاچه، سینمای 4 بعدی، زمین فوتبال، میز پینگ پنگ و... اشاره کرد. اما مهم‌ترین قسمت باغ جنت استخر آن است که دارای بخش‌های استخر شنا، استخر کودکان، جکوزی، سونای خشک و پیلاتس می‌باشد، در پشت باغ هم یک مجموعه‌ی ورزشی که می‌توان در آن ورزش‌های سالنی انجام داد وجود دارد. یکی از ویژگی‌های بارز باغ جنت که از مزایای آن محسوب می‌شود، بهسازی قسمت‌های مختلف این باغ برای معلولان است.

مجسمه فلزی یک اسب

بهترین زمان سفر به باغ جنت شیراز

بازدید از باغ جنت شیراز زمان خاصی ندارد، این باغ در دل شهر شیراز قرار گرفته و خودتان می‌دانید این شهر در تمام فصول سال زیباست. اما حتما بر این موضوع هم واقفید که بهار شیراز رنگ و بوی دیگری دارد و حال و هوای عاشقی در اردیبهشتِ این شهر موج می‌زند. در عین حال پاییز باغ جنت هم واقع دیدنی است، زمانی که برگ درخت‌های این باغ به هزار رنگ درآمده و منظره‌ای رویایی را در مقابل دیدگان گردشگران قرار می‌دهد.

وسایل مورد نیاز برای رفتن به باغ جنت شیراز

شاید تنها وسیله‌ای که وجود آن برای بازدید از باغ جنت شیراز ضروری است دوربین باشد، در هنگام بازدید از این جاذبه‌ی تماشایی، حتما دوربین عکاسی به همراه داشته باشید تا بتوانید زیبایی‌های آن را به تصویر کشیده و ثبت کنید.

درخت ها گلذان ها و آبنمای یک پارک

مسیر دسترسی به باغ جنت شیراز

برای رسیدن به باغ جنت شیراز ابتدا باید خود را به شیراز برسانید، سپس به غرب این شهر بروید، از طریق بزرگراه رحمت به بلوار امیر کبیر رفته و در نهایت به باغ جنت می‌رسید. برای رفتن به شیراز می‌توان از هواپیما، اتوبوس، قطار یا خودروی شخصی استفاده کرد، در داخل شیراز هم با اتوبوس، مترو و تاکسی می‌توان به باغ جنت رسید.

آدرس: استان فارس، ابتدای جاده‌ی شیراز بوشهر، ابتدای ورودی غربی شیراز، بلوار امیرکبیر، خیابان فرزدقی، باغ جنت

نکاتی در مورد بازدید از باغ جنت شیراز

  • باغ جنت در تمام روزهای هفته باز است و می‌توان برای بازدید از آن رفت
  • باغ جنت هزینه‌ی ورودی ندارد، گردشگران می‌توانند رایگان وارد باغ شده و از زیبایی‌هایش لذت ببرند
  • خدمات ارائه شده در باغ مانند شهربازی پولی هستند
  • باغ جنت آباد در داخل شهر شیراز واقع شده، به همین دلیل به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد
  • در نزدیکی باغ جنت آباد جاذبه‌های بسیاری مانند آرامگاه سعدی، باغ نارنجستان، باغ عفیف آباد و... وجود دارد

حوض بزرگ و گلکاری یک پارک

در این مقاله با باغ جنت شیراز در استان فارس و نکات مربوط به سفر به آن آشنا شدیم، این باغ زیبا و دیدنی که در داخل شهر شیراز قرار گرفته، می‌تواند مکانی فوق العاده برای پیک نیک و گذراندن یک روز جذاب به همراه خانواده باشد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید