چگونه شب‌ها در کیش خوش بگذرانیم؟ تفریحات شبانه‌ی جزیره+ آدرس و ساعت کاری
ضحا اکبری 1402/09/06 330 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

کیش یکی از زیباترین جزایر ایران و از مهم‌ترین مقاصد برای سفر است، این جزیره ساحلی آرام، طبیعتی زیبا، امکاناتی فوق العاده و تفریحاتی جذاب دارد که هر کدام دلیلی برای سفر به این جزیره‌ی دیدنی هستند. تعداد تفریحات جزیره‌ی کیش بسیار زیاد است که از بیشتر آن‌ها تنها تا ساعات مشخصی از روز می‌توان استفاده کرد، اما برخی از تفریحات این جزیره مخصوص علاقمندان به شبگردی است، برای کسانی که دوست دارند تا پاسی از شب بیدار بوده و در شب‌های کیش به تفریح بپردازند. در این مقاله قصد داریم به سراغ این تفریحات رفته و تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

  1. پارک ساحلی کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی یکی از نمادهای جنوب کشور است که وجود آن بهانه‌ای برای ساخت یک پارک ساحلی در اطراف ساحل جزیره‌ی کیش شده، هیچ کس امکان حضور در کشتی را ندارد، زیرا این کشتی طی این سال‌ها آسیب فراوان دیده و در معرض غرق شدن قرار دارد، اما تفریح در پارک ساحلی، تماشای غروب خورشید در کنار کشتی یونانی و عکاسی از آن تفریحاتی است که می‌توان در نزدیکی این جاذبه انجام داد. پارک ساحلی کشتی یونانی مساحتی بالغ بر 60 هزار متر مربع دارد و دارای امکاناتی مانند محل کرایه‌ی دوچرخه، آمفی تئاتر روباز، رستوران، زمین اسکیت، کافه و... می‌باشد، همچنین با پرداخت هزینه می‌توان در آن تفریحات دیگری همچون شتر سواری، اسب سواری، دوچرخه سواری و... انجام داد.

آدرس: استان هرمزگان، جنوب غربیِ جزیره‌ی کیش، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

پارکی در کنار ساحل

  1. باغ راه ایرانی کیش

باغ راه ایرانی کیش یکی از زیباترین جاذبه‌های این جزیره و طولانی‌ترین باغ راه کشور می‌باشد که در زمینی به مساحت 32 هکتار و با هدف معرفی پیشینه، معماری و آثار تاریخیِ ایران ساخته شده است. این مجموعه با دروازه‌ی قرآن شیراز در میدان هرمز آغاز شده و با دروازه‌ی سردر باغ ملی تهران در میدان سعدی به پایان می‌رسد، در این میان 7 دروازه‌ی دیگر به نام‌های دروازه‌ی سی و سه پل اصفهان، دروازه‌ی هارونیه‌ی مشهد، دروازه‌ی رق آباد کرمان، دروازه‌ی پل دختر لرستان، دروازه‌ی ارگ علیشاه تبریز، دروازه‌ی طاق بستان کرمانشاه و دروازه‌ی شمیران تهران قرار دارد که جمعا 9 دروازه‌ی این باغ راه را تشکیل می‌دهند. از دیگر بخش‌های جذاب باغ راه ایرانی کیش می‌توان به رودخانه‌ای 400 متری، 11 آبنما، 9 نقاشیِ دیواری با نقوش ایرانی و اسلامی، 400 جوی آب و 9 نماد از جنس برنز که در مقابل هر دروازه قرار گرفته اشاره کرد.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره‌ی کیش، ضلع جنوبیِ بلوار ولایت، حد فاصل میدان هرمز تا میدان سعدی، باغ راه ایرانی کیش

چند پرنده روی یک مجسمه‌ی سنگی نشسته‌اند

  1. اسکله‌ی تفریحی بزرگ کیش

اسکله‌ی تفریحیِ بزرگ کیش 437 متر طول، 17 متر عرض و حدود 10 هزار متر مربع مساحت دارد و بخاطر وجود تفریحات متعدد در آن به یکی از مراکز اصلی گردشگری در کیش تبدیل شده است. اسکله‌ی تفریحی کیش در تمام ساعات شبانه روز باز است و علاقمندان می‌توانند هر زمان که خواستند در آن به تماشای ساحل خلیج فارس بنشینند، در پیست دوچرخه‌ی آن دوچرخه سواری کنند یا به ماهیگیری در آب بپردازند، از تفریحات دیگر مجموعه می‌توان به بالن سواری، شاتل، بنانا، سوار شدن بر قایق‌های ساده یا کف شیشه‌ای، فلای بورد، غواصی، اسکوتر دریایی، جت اسکی و... اشاره کرد.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره‌ی کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، اسکله‌ی تفریحی بزرگ کیش

یک اسکله در شب

  1. پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش با مساحتی حدود 100 هکتار و بخش‌های مختلف، یکی از جاذبه‌های پرطرفدار جزیره‌ی کیش به شمار می‌رود که علاوه بر قسمت پرورش و نمایش دلفین‌ها، دارای بخش‌های دیگری همچون باغ وحش، باغ پرندگان، گلخانه و باغ کاکتوس می‌باشد. این مکان تا اواخر شب فعالیت می‌کند و برای تفریح شبانه بسیار مناسب است.

آدرس: جنوب جزیره‌ی کیش، پارک دلفین

یک دلفین مشغول توپ بازی

  1. ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان یا ساحل حافظیه‌ی کیش یکی از جذاب‌ترین سواحل ایران است که به سبب وجود مرجان‌ها دارای تصویری بسیار زیبا می‌باشد، این ساحل که در جنوب شرقی جزیره قرار گرفته بزرگ‌ترین جاذبه‌ی گردشگری طبیعی کیش است و از نقاط پرطرفدار به شمار می‌رود. ماسه‌های یکدست، آب زلال و شفاف، ساحل آرام، آلاچیق‌های متعدد و... باعث شده تا ساحل مرجان کیش طرفداران بسیاری داشته باشد و افراد بخواهند طلوع و غروب خورشید را در این ساحل به نظاره نشسته، از زیبایی‌هایش عکاسی کنند یا از تفریحات بی شمارش لذت ببرند، تفریحاتی همچون غواصی، دوچرخه سواری، موتور سواری، جت اسکی، قایق سواری، پاراسل، بنانا، شاتل و... . لطفا در هنگام بازدید از ساحل مرجان به نکات زیست محیطی توجه کرده و مراقب مرجان‌های ارزشمند و طبیعت زیبای این ساحل باشید.

آدرس: استان هرمزگان، جنوب شرقی جزیره‌ی کیش، ساحل مرجان کیش

پارکی در ساحل

  1. پارک شهر کیش

پارک شهر، یکی از مکان‌های جذاب کیش است که برای تفریح در شب بسیار مناسب می‌باشد، این پارک قسمت‌های متنوعی مانند محل دوچرخه سواری، دریاچه‌ی مصنوعی، فست فود، کافه و... دارد اما مهم‌ترین بخش آن شهربازی هایلند است که با تفریحاتی همچون قایق سواری، ترامپولین، دوچرخه سواری، آبشار مصنوعی، اتاق فرار، آکواریوم، سینمای 7 بعدی، پیست کارتینگ و... به محلی برای تفریح خانواده‌ها تبدیل شده است. در هر ساعتی از شبانه روز می‌توان به پارک شهر سر زده و از تفریحاتش لذت برد، اما شهربازی هایلند از ساعت 10 صبح تا 1 نیمه شب فعال است و ورود به آن رایگان می‌باشد. در مطلب 5 تفریح کیش که بمب آدرنالین را فعال می‌کنند با تفریحات هیجان انگیز جزیره آشنا خواهید شد.

آدرس: جزیره‌ی کیش، شهرک صدف، بلوار خلیج فارس، پارک شهر

پارکی در شب

  1. شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز یکی از جاذبه‌های تاریخی جزیره‌ی کیش است که 10 هزار متر مربع طول و حدود 2500 سال قدمت دارد و در عمق 16 متری سطح زمین قرار گرفته است، این شهر دارای کاریزی با آب شیرین می‌باشد که در گذشته آب آشامیدنی اهالی را تامین می‌کرده است. امروزه در داخل شهر کاریز بخش‌های مختلفی همچون موزه‌ی خلیج فارس، بازارچه‌ی صنایع دستی، چایخانه، رستوران، مسجد و... وجود دارد که از صبح تا پاسی از شب به گردشگران خدمت رسانی می‌کنند.

آدرس: جزیره‌ی کیش، بلوار میرمهنا، بین میدان‌های المپیک و فارور، شهر زیرزمینی کاریز

شهری در زیر زمین

  1. تله کابین میکا مال کیش

تله کابین میکا مال کیش به عنوان بزرگ‌ترین تله کابین خاورمیانه و دومین تله کابین بلند دنیا یکی از مهم‌ترین تفریحات شبانه‌ی کیش به شمار می‌رود، این مجموعه دارای 4 ایستگاه از شمال جزیره‌ی کیش تا ساحل هرمزگان است و در هر ایستگاه امکانات بسیار مناسبی دارد. تله کابین میکا مال از 10 صبح تا 8 شب فعال است و هزینه‌ی آن برای هر فرد در حدود 300 هزار تومان می‌باشد.

آدرس: جزیره‌ی کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، تله کابین میکا مال

تله کابین در کنار ساحل

  1. بولینگ مریم کیش

بولینگ مریم کیش از معروف‌ترین سالن‌های ورزشی کشور است که در جزیره‌ی کیش قرار دارد، این مجموعه علاوه بر 12 لاین بولینگ دارای سالن بیلیارد، فوتبال دستی، بازی‌های الکترونیکی و... بوده و کافه هم دارد. علاقمندان به تفریح در شب می‌توانند تا ساعت 1 نیمه شب به این مجموعه مراجعه کرده و به تفریح بپردازند.

آدرس: جزیره‌ی کیش، بلوار دریا، مجموعه‌ی مریم

سالن بولینگ مریم

  1. کشتی‌های تفریحی کیش

سوار شدن بر کشتی‌های کروز در جزیره‌ی کیش و لذت بردن از امکانات و فضای آن‌ها یکی از تفریحات جزیره است که می‌توان در شب انجام داد، در این کشتی‌ها می‌توان غذاهای خوشمزه نوش جان کرد و از موسیقی زنده، جُنگ‌های شادی، مسابقات مختلف و... لذت برد. کشتی آکواریوم سیمرغ، کشتی تفریحی اوستا کیش، کشتی نوید دریا، کشتی آرتمیس و... تعدای از کشتی‌های تفریحی جزیره‌ی کیش هستند.

کشتی تفریحی آرتمیس در شب

  1. جُنگ‌های شبانه‌ی کیش

در جزیره‌ی کیش در تمام طول سال جُنگ‌هایی برگزار می‌شود که شرکت کنندگان می‌توانند در آن‌ها از موسیقی، آواز، تئاتر، نمایش‌های طنز و سایر هنرها لذت ببرند، برخی از این جنگ‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شوند و در تعدادی از آ‌ن‌ها می‌توان با تهیه‌ی بلیط شرکت کرد. اکثر جنگ‌های شادی کیش از ساعت 8 شب تا نزدیک صبح برگزار شده و برای علاقمندان به شبگردی مناسب هستند.

یک جنگ شبانه

  1. بازار گردی در کیش

همانطور که می‌دانید جزیره‌ی کیش دارای مراکز خرید، مال‌ها و بازارهای سنتی فراوانی است که همین مراکز یکی از دلایل محبوبیت این جزیره محسوب می‌شوند، در بازارها و مراکز خرید کیش انواع و اقسام فروشگاه‌ها با محصولات مختلف وجود دارد و در آن‌ها هم می‌توان اجناس برند را یافت و هم کالاهای ارزان قیمت را خریداری کرد. در ادامه آدرس برخی از مراکز خرید مهم و بازارهای کیش را برایتان آورده‌ایم:

مرکز خرید دامون: جزیره‌ی کیش، خیابان وصال

مرکز خرید سارینا 1 کیش: جزیره‌ی کیش، بلوار خیام، خیابان بابا طاهر، روبروی هتل ارم

مرکز خرید پردیس 1 کیش: جزیره‌ی کیش، بلوار فردوسی، مقابل پارک هنگام

هوم سنتر کیش: جزیره‌ی کیش، میدان هرمز، بلوار ایران

بازار مرجان کیش: جزیره‌ی کیش، خیابان مرجان، روبروی پارک ساحلیِ مرجان

پاساژ کوروش کیش: جزیره‌ی کیش، میدان مرجان، ابتدای بلوار پارس

رویا مال کیش: جزیره‌ی کیش، بین خیابان رودکی و خلیج فارس، کنار هتل پارمیس کیش

بازار مروارید کیش: جزیره‌ی کیش، میدان امیر کبیر، بلوار مروارید

بازار ونوس کیش: جزیره‌ی کیش، خیابان سنایی

بازار عرب‌های کیش: جزیره‌ی کیش، شهرک صفین

نمای بیرونی یک مرکز خرید

در این مقاله تعدادی از تفریحات شبانه‌ی جزیره‌ی زیبای کیش را به شما معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم، کیش از زیباترین جزایر ایران است که با تفریحات بیشماری که در خود جای داده به یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر در کشورمان تبدیل شده است.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید