تفریحاتِ رایگانِ کیش | 10 تفریح بدون هزینه در کیش
ضحا اکبری 1402/05/17 1368 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

بدون شک همه جزیره‌ی کیش را به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر ایرانیان می‌شناسند، جزیره‌ای با طبیعت زیبا، سواحل آرامش بخش، مراکز خرید بسیار و البته تفریحاتی که در نگاه اول باید هزینه‌ی فراوانی را صرفِ آن‌ها کرد، اما اگر با انواع تفریحات در کیش آشنا باشید و بخش‌های مختلف آن را بشناسید، می‌توانید تفریحاتی بسیار جذاب در عین حال کم هزینه یا حتی رایگان بیابید. در این مقاله قصد داریم به کیش سفر کرده و تعدادی از تفریحات رایگان این جزیره‌ی دیدنی را به شما معرفی کنیم، پس اگر عازم این شهر هستید یا می‌خواهید در آینده سفری کم هزینه به آن داشته باشید، تا پایان مقاله با ما همراه شوید.

  1. پارک ساحلیِ کشتیِ یونانیِ کیش

کشتیِ یونانی، یک کشتی متعلق به کشور یونان است که در سال 1345 شمسی در نزدیکیِ ساحل جزیره‌ی کیش به گل نشست، تلاش خدمه برای بیرون آوردن آن از درون گل بی فایده بود و آن‌ها پس از 80 روز مجبور به ترک کشتی شده و آن را در حاشیه‌ی خلیج فارس رها کردند. امروزه کشتی یونانی نه تنها به نمادی از جنوب کشور تبدیل شده بلکه وجود آن بهانه‌ای برای ساخت یک پارک ساحلی در اطراف ساحل جزیره‌ی کیش شده است. هیچ کس امکان حضور در کشتی را ندارد، زیرا این کشتی طی این سال‌ها آسیب فراوان دیده و در معرض غرق شدن قرار دارد، اما تفریح در پارک ساحلی، تماشای غروب خورشید در کنار کشتی یونانی و عکاسی از آن تفریحاتِ رایگانی است که می‌توان در نزدیکیِ این جاذبه انجام داد، پارک ساحلی کشتی یونانی مساحتی بالغ بر 60 هزار متر مربع دارد و دارای امکاناتی مانند محل کرایه‌ی دوچرخه، آمفی تئاتر روباز و... می‌باشد، هرچند بسیاری از قسمت‌های آن نظیر رستوران، زمین اسکیت، کافه و... هنوز افتتاح نشده اما با پرداخت هزینه می‌توان در آن تفریحات دیگری همچون شتر سواری، اسب سواری، دوچرخه سواری و... انجام داد.

آدرس: استان هرمزگان، جنوب غربیِ جزیره‌ی کیش، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلیِ کشتیِ یونانی

کشتی یونانی در دوردست آدم ها و چمن

ساحل چند آلاچیق و مسیر سنگی

  1. انجیر معابدِ کیش (درخت سبز)

انجیر معابد نام کهنسال‌ترین درخت جزیره‌ی کیش است که 500 تا 600 سال قدمت دارد و سال‌ها پیش از هند یا چین به ایران آورده شده است، این درخت در شمال جزیره و در منطقه‌ای با عنوان دره‌ی پرتغالی‌ها واقع شده و از جاذبه‌های طبیعیِ کیش به شمار می‌رود. ظاهر منحصر بفرد، عمر زیاد و افسانه‌هایی که در مورد آن گفته می‌شود سبب شده افراد آن را مقدس بدانند و برای رسیدن به آرزوهای خود پارچه‌هایی را به شاخه‌های آن ببندند. بازدید از درخت سبز کیش رایگان است و تماشای آن می‌تواند یکی از بخش‌های جذاب سفر به کیش باشد.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره‌ی کیش، بلوار میر مهنا، میدان المپیک، میدان حریره، خیابان درخت سبز، درخت انجیر معابد

باغچه و درخت

باغچه درخت و گل های صورتی

  1. باغ راهِ ایرانیِ کیش

باغ راه ایرانیِ کیش یکی از زیباترین جاذبه‌های این جزیره و طولانی‌ترین باغ راه کشور می‌باشد که در زمینی به مساحت 32 هکتار و با هدف معرفی پیشینه، معماری و آثار تاریخیِ ایران ساخته شده است. این مجموعه با دروازه‌ی قرآن شیراز در میدان هرمز آغاز شده و با دروازه‌ی سردرِ باغ ملیِ تهران در میدان سعدی به پایان می‌رسد، در این میان 7 دروازه‌ی دیگر به نام‌های دروازه‌ی سی و سه پل اصفهان، دروازه‌ی هارونیه‌ی مشهد، دروازه‌ی رق آباد کرمان، دروازه‌ی پل دختر لرستان، دروازه‌ی ارگ علیشاه تبریز، دروازه‌ی طاق بستان کرمانشاه و دروازه‌ی شمیران تهران قرار دارد که جمعا 9 دروازه‌ی این باغ راه را تشکیل می‌دهند. از دیگر بخش‌های جذاب باغ راه ایرانی کیش می‌توان به رودخانه‌ای 400 متری، 11 آبنما، 9 نقاشیِ دیواری با نقوش ایرانی و اسلامی، 400 جوی آب و 9 نماد از جنس برنز که در مقابل هر دروازه قرار گرفته اشاره کرد، باغ راه ایرانیِ کیش از جمله جاذبه‌های رایگان جزیره است که علاقمندان به تاریخ و هنر ایران زمین می‌توانند از آن به خصوص در شب‌ها لذت ببرند.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره‌ی کیش، ضلع جنوبیِ بلوار ولایت، حد فاصل میدان هرمز تا میدان سعدی، باغ راه ایرانیِ کیش

کبوترها بر دیوار قلعه

مجسمه شیر سنگی و چند کبوتر

  1. اسکله‌یِ تفریحیِ بزرگ کیش

در مرداد ماه سال 1385 اسکله‌ی تفریحیِ بزرگی در جزیره‌ی کیش احداث شد که هدف از ساخت آن ایجاد مکانی ساحلی و آرام برای گردشگران بود، این اسکله 437 متر طول، 17 متر عرض و حدود 10 هزار متر مربع مساحت دارد و بخاطر وجود تفریحات متعدد در آن به یکی از مراکز اصلیِ گردشگری در کیش تبدیل شده است. اسکله‌ی تفریحیِ کیش در تمام ساعات شبانه روز باز است و علاقمندان می‌توانند هر زمان که خواستند به طور رایگان در آن به تماشای ساحل خلیج فارس بنشینند، در پیست دوچرخه‌ی آن دوچرخه سواری کنند یا به ماهیگیری در آب بپردازند، اما تفریحات دیگر مجموعه مانند بالن سواری، شاتل، بنانا، سوار شدن بر قایق‌های ساده یا کف شیشه‌ای، فلای بورد، غواصی، اسکوتر دریایی، جت اسکی و... پولی هستند و در طول روز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره‌ی کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، اسکله‌ی تفریحیِ بزرگ کیش

اسکله چراغ و نیمکت

ساحل تله کابین و درختان

  1. ساحل مرجانِ کیش

ساحل مرجان یا ساحل حافظیه‌ی کیش یکی از جذاب‌ترین سواحل ایران است که به سبب وجود مرجان‌ها دارای تصویری بسیار زیبا می‌باشد، این ساحل که در جنوب شرقیِ جزیره قرار گرفته بزرگ‌ترین جاذبه‌ی گردشگری طبیعیِ کیش است و از نقاط پرطرفدار به شمار می‌رود. ماسه‌های یکدست، آب زلال و شفاف، ساحل آرام، آلاچیق‌های متعدد و... باعث شده تا ساحل مرجان کیش طرفداران بسیاری داشته باشد و افراد بخواهند طلوع و غروب خورشید را در این ساحل به نظاره نشسته، از زیبایی‌هایش عکاسی کنند یا از تفریحات بی شمارش لذت ببرند، تفریحاتی همچون غواصی، دوچرخه سواری، موتور سواری، جت اسکی، قایق سواری، پاراسل، بنانا، شاتل و... . لطفا در هنگام بازدید از ساحل مرجان به نکات زیست محیطی توجه کرده و مراقب مرجان‌های ارزشمند و طبیعت زیبای این ساحل باشید.

آدرس: استان هرمزگان، جنوب شرقیِ جزیره‌ی کیش، ساحل مرجان کیش

ساحل دو درخت نخل میز و نیمکت


ساحل درخت و چمن

  1. نخلستانِ باغِ بهشتِ کیش

جنوب ایران محل مناسبی برای کاشت درخت نخل و تولید خرماست، در این منطقه از دیرباز نخلستان‌های بسیاری وجود داشته که محل تجارت بومیان به شمار می‌رفته است. نخلستان باغ بهشت کیش قدیمی‌ترین نخلستان جزیره است که از زمان‌های دور به جا مانده و امروزه به یکی از جاذبه‌های کیش تبدیل شده است، در این نخلستان 3000 اصله درخت وجود دارد که بیشترینِ آن‌ها نخل و بقیه درختان تمبر هندی، اکالیپتوس، کاسیکا و... می‌باشند. تماشای غروب خورشید یکی از لذت‌ بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید به صورت کاملا رایگان در نخلستان باغ بهشت انجام دهید، ضمن اینکه آشنایی با آداب و رسوم مردم محلی و معاشرت با بومیان منطقه از دیگر تفریحات این مکان به شمار می‌رود.

آدرس: استان هرمزگان، غربِ جزیره‌ی کیش، محله‌ی قدیمیِ سفین، نخلستان باغ بهشت کیش

چندین نخل چمن و آسمان

درختان نخل و آسمان

  1. شهرِ باستانیِ حریره‌یِ کیش

حریره نام شهری باستانی در شمال کیش است که یکی از جاذبه‌های دیدنیِ این جزیره به شمار می‌رود، ولی به دلیل عدم توجه و نگهداری قسمت‌های زیادی از آن از بین رفته است. این شهر حدود 800 سال پیش ساخته شده و در دروه‌ی ایلخانی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است، حریره از جمله شهرهای مهم در گذشته بوده که در تولید مواد غذایی و صنعت حرفی برای گفتن داشته و محصولات خود را به کشورهای هند و چین صادر می‌کرده است. بناهای بسیاری در این شهر تاریخی وجود داشته که امروزه تنها قسمت‌های کمی از آن‌ها باقی مانده است، از جمله‌ی این بناها می‌توان قصر حریره، خانه‌ی اعیانیِ، حمام، آب انبار، کارگاه‌های شیشه گری و... را نام برد. بین ساعت‌های 10 صبح تا 10 شب می‌توان به تماشای شهر تاریخیِ حریره رفت، بازدید از این مجموعه‌ی زیبا رایگان می‌باشد.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره‌ی کیش، بلوار میر مهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه، شهر باستانیِ حریره‌ی کیش

رودخانه ساختمان های قدیمی درخت و سبزه

دیوار و پله های یک قلعه تاریخی

  1. بوستانِ آهوانِ کیش

در سال 1363 یعنی همان سالی که جزیره‌ی کیش به عنوان منطقه‌ی آزاد شناخته شد، 30 راس آهو را از جزیره‌ی خارک به کیش آورده و در آن رها کردند، تا هم چهره‌ی جزیره را زیبا کنند و هم بر قدرت جذب گردشگرش بیافزایند. اما به دلیل اینکه تعدادی از این آهوها طی تصادفات رانندگی کشته شدند، در سال 1380 سازمان حفاظت از محیط زیست، محوطه‌ای به مساحت 2 هکتار را به پارک طبیعی و محلی برای زندگیِ ایمنِ آهوها تبدیل کرد. در این پارک طبیعی باغ وحشی وجود دارد که حیواناتی همچون شیر، میمون، شغال، روباه، اسب، گوزن، سنجاب و... در آن نگهداری می‌شوند، اما آهوهای زیبا در قفس نیستند و آزادانه در سراسر پارک به جست و خیز می‌پردازند. هزینه‌ی بازدید از بوستان آهوان کیش آنقدر کم است که می‌توان آن را رایگان در نظر گرفت، ساعت بازدید از این مجموعه از 5 بعد از ظهر تا 9 شب می‌باشد.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره‌ی کیش، شهرک پردیس، میدان ساحل، خیابان فردوسی، بوستان آهوان کیش

سه آهو درخت و چمن


چندین آهو و درخت

  1. روستایِ باغویِ کیش

اگر تصمیم داشتید در هنگام سفر به کیش بدون هزینه به مکانی آرام و به دور از هیاهو بروید، ما به شما روستای تاریخیِ باغو را پیشنهاد می‌کنیم، این روستا یکی از روستاهای به جا مانده از کیش قدیم است و دلیل نامگذاریِ آن را نام یکی از اهالیِ آن به اسم ننه باغو می‌دانند. تماشای خانه‌های روستایی، آشنایی با سبک زندگیِ بومیانِ باغو، بازدید از مسجد تاریخیِ مسجد النبی، عکاسی با درختان کهنسال لور و... تفریحاتی هستند که می‌توان در باغو انجام داد، ضمن اینکه به دلیل وجود آبشخورهای مناسبی که برای آهوها تعبیه شده، در روستای باغو می‌توان تعداد زیادی از این آهوها را تماشا کرد، همچنین بوستانی با عنوان پارک دلیران در روستای باغو ساخته شده که به محلی برای تفریح گردشگران تبدیل شده است. روستای باغو دارای کافه و رستورانی سنتی است و یک بوم گردی و تعدادی خانه‌ برای اقامت گردشگران دارد، بازدید از قسمت‌های مختلف این روستا رایگان است و قطعا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به کیش خواهد بود.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره‌ی کیش، خیابان باغو، روستای باغوی کیش

گلدسته یک بنای تاریخی

یک چاه نیمکت و تانکر آب

  1. بازار گردی در کیش

همانطور که می‌دانید جزیره‌ی کیش دارای مراکز خرید، مال‌ها و بازارهای سنتیِ فراوانی است که همین مراکز یکی از دلایل محبوبیت این جزیره محسوب می‌شوند، در بازارها و مراکز خرید کیش انواع و اقسام فروشگاه‌ها با محصولات مختلف وجود دارد و در آن‌ها هم می‌توان اجناس برند را یافت و هم کالاهای ارزان قیمت را خریداری کرد. اما گشت و گذار در این بازارها و تماشای فروشگاه‌های مختلف تفریحی است که هیچ خرجی ندارد و تمام گردشگران می‌توانند از فضای مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتیِ کیش به صورت رایگان لذت ببرند. در ادامه آدرس برخی از مراکز خرید مهم و بازارهای کیش را برایتان آورده‌ایم:

مرکز خرید دامون: جزیره‌ی کیش، خیابان وصال

مرکز خرید سارینا 1 کیش: جزیره‌ی کیش، بلوار خیام، خیابان بابا طاهر، روبروی هتل ارم

مرکز خرید پردیس 1 کیش: جزیره‌ی کیش، بلوار فردوسی، مقابل پارک هنگام

هوم سنتر کیش: جزیره‌ی کیش، میدان هرمز، بلوار ایران

بازار مرجان کیش: جزیره‌ی کیش، خیابان مرجان، روبروی پارک ساحلیِ مرجان

پاساژ کوروش کیش: جزیره‌ی کیش، میدان مرجان، ابتدای بلوار پارس

رویا مال کیش: جزیره‌ی کیش، بین خیابان رودکی و خلیج فارس، کنار هتل پارمیس کیش

بازار مروارید کیش: جزیره‌ی کیش، میدان امیر کبیر، بلوار مروارید

بازار ونوس کیش: جزیره‌ی کیش، خیابان سنایی

بازار عرب‌های کیش: جزیره‌ی کیش، شهرک صفین

مرکز خرید سارینا دیوار و پنجره هایش

بازار ونوس چند خودرو و آدم

در این مقاله 10 مورد از تفریحات رایگان کیش را به شما معرفی نموده، مشخصات و ویژگی‌های هر یک را بیان کرده و آدرس آن‌ها را برایتان آورده‌ایم، با استفاده از مطالبِ موجود در این مقاله می‌توانید سفری ارزان ولی جذاب به جزیره‌ی زیبای کیش داشته باشید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید