شهرهایِ توریستیِ کوبا | 10 شهر جذاب برای سفر به کوبا
ضحا اکبری 1402/05/24 869 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

کوبا کشوری در قاره‌ی آمریکا و نزدیک به دریای کارائیب است که تا همین چند سال پیش مقصد قابل قبولی برای سفرهای تفریحی نبود، اما چند سالی است که به صنعت توریسم در این کشور توجه و شهرهای مختلف آن برای ورود گردشگران آماده شده‌ است. شاید اولین انتخاب در میان شهرهای کوبا شهر هاوانا باشد، اما این کشور شهرهای بسیاری دارد که با برخورداری از طبیعت شگفت انگیز و تکیه بر گذشته‌ی خود توانسته‌اند در میان مکان‌های توریستی کوبا برای خود اعتباری کسب کنند. در این مقاله 10 مورد از مهم‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای کوبا را معرفی کرده و شما را با نکات مربوط به این شهرها آشنا می‌کنیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

  1. شهر هاوانا

هاوانا پایتخت کشور کوبا، بزرگ‌ترین بندر و شهر این کشور و پرجمعیت‌ترینِ آن‌هاست، این شهر نزدیک به 730 کیلومتر مربع مساحت و قدمتی طولانی دارد و به دلیل موقعیت جغرافیاییِ خود، از دیرباز در روابط اقتصادی کوبا با سایر کشورها اهمیت ویژه‌ای داشته است. هاوانا سال‌ها تحت استعمار اسپانیا بود، به همین دلیل در آن محله‌هایی به سبک اسپانیای آن زمان و ساختمان‌هایی با معماری باروک مشاهده می‌شود، به این منطقه هاوانای قدیم می‌گویند. خیابان‌های سنگفرش شده، ساختمان‌های قدیمی، خودروهای کلاسیک، رستوران‌های محلی با غذاهای خوشمزه و... دلایلی هستند که هاوانا را به یکی از شهرهای توریستیِ کوبا تبدیل کرده‌اند. در هاوانا گشت و گذار در محله‌ی سنترو هابانا، غذا خوردن در رستوران پالادار، پیاده روی در طول مالِکون، سوار شدن بر خودروهای قدیمی، بازدید از گورستان کولون، تماشای بازی بیسبال، فراگرفتن رقص سالسا، حضور در تور کارخانه‌ی سیگار و بازدید از سایر جاذبه‌های دیدنیِ شهر را فراموش نکنید.

ساختمان های رنگی

دریا آسمان و چندین ساختمان

ابرهای آسمان و ساختمان های زیاد

  1. شهر سانتیاگو دِ کوبا

سانتیاگو د کوبا، یکی دیگر از شهرهای مهم کوبا و دومین شهر بزرگ این کشور پس از هاواناست، این شهر در جنوب شرقی کوبا قرار گرفته و با هاوانا حدود 870 کیلومتر فاصله دارد. سانتیاگو در سال 1515 به وسلیه‌ی ولاسکو دکویار پایه گذاری شد و حدود 33 سال پایتخت کوبا بود، در این شهر شهروندان آفریقایی تبار بسیاری دیده می‌شوند، دلیل این موضوع این است که در گذشته سانتیاگو بندری بوده که آفریقایی‌ها از آن وارد کوبا می‌شدند. شهر سانتیاگو د کوبا محل وقوع انقلاب کوبا و مهد سبک‌های متنوع موسیقیِ این کشور است، این شهر جاذبه‌های گردشگریِ فراوانی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به قلعه‌ی سان پِدرو دل مورو، پارک ملی سانتیاگو که بسیار تماشایی است، خلیج شهر، آرامگاه پادمانی، کلیسای جامع کوبا، کلیسای مریم مقدس، موزه، میدان دِ مارتی، دانشگاه بزرگ سانتیاگو و... اشاره کرد، ضمنا همه ساله فستیوالی با عنوان فستیوال سانتیاگو د کوبا در این شهر برگزار می‌شود که در آن 7 روز مردم شاد هستند و در جشنواره‌های مختلف غذایی، موسیقی، رقص و... شرکت می‌کنند.

دو خودرو و چد درخت

جنگل دریا و قایق

ساختمان های قدیمی و چند انسان

  1. شهربایامو

بایامو مرکز استان گرانما در کشور کوباست، این شهر در ارتفاع 55 متری از سطح دریا قرار گرفته، 918 کیلومتر مربع مساحت و حدود 223 هزار نفر جمعیت دارد. بایامو از جمله شهرهای قدیمی کوباست که در ساال 1513 تاسیس شد، مسئولان این شهر که در منطقه‌ی اورینته واقع شده، در زمان انقلاب کوبا برای استقلال این کشور بسیار جنگیدند و نقشی اساسی در این انقلاب داشتند. بایامو جاذبه‌های گردشگریِ بسیاری دارد، این شهر دارای طبیعت زیبایی است و به دلیل گذشته‌ی غنی آثار تاریخی فراوانی نیز دارد، اما مهم‌ترین رویداد این شهر، جشنواره‌ای با عنوان بانوفید است که در بایامو برگزار شده و شرکت کنندگان در آن می‌توانند با موسیقی سنتی کوبا، غذاهای محلی این کشور و آداب و رسوم مردمانش آشنا شوند، صف‌های طولانی برای شرکت در جشنواره‌ی بانوفید، در سراسر جهان معروف است.

ساختمان های یک کوچه و چند عابر

ساحل درختان نخل و چند ستون

چند ساختمان رنگی

  1. شهر ساحلیِ وارادِرو

وارادرو شهری ساحلی در شبه جزیره‌ی هیکاکوس در استان ماتانزاس است که در شرق هاوانا قرار گرفته و بیشتر از 20 کیلومتر خط ساحلی دارد. وارادرو در دهه‌ی 1880 به وسیله‌ی چند خانواده‌ی ثروتمند پایه گذاری شد و بعدها با سرمایه گذاریِ افراد خارجی از اروپا و آمریکای لاتین، به یکی از توریستی‌ترین و مهم‌ترین شهرهای کشور کوبا تبدیل گشت. از میان جاذبه‌های گردشگریِ وارادرو می‌توان سواحل وارادرو، غار ساتورنو، پارک جوسون، عمارت زانادو، پارک اکولوژیکیِ وارادرو، دلفیناریوم، پارک زیر آب جزیره‌ی پیدرا، موزه‌ی وارادرو و... را نام برد، شهرت عمده‌ی وارادرو بخاطر تعداد زیاد هتل‌های لوکس آن می‌باشد.

دلفین ها مشغول بازی روی آب

یک ساختمان اتوانه ای آجری

ساحل دریا و درختان

  1. شهر ترینیداد

ترینیداد یکی از شهرهای استان سانسی اسپریتوس در مرکز کوباست که دارای جاذبه‌های بسیاری می‌باشد، این شهر در سال 1988 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و از مناطق مهم و گردشگر پذیر کوبا به شمار می‌رود. پایه‌ی این شهر در سال 1827 بنا شد، زمانی که یکی از کارخانه‌های شکر ترینیداد توانست رکورد تولید شکر را زده و سرمایه‌ی فراوانی به دست بیاورد، این پول سرمایه‌ی اولیه‌ی ساخت ترینیداد شد. از میان جاذبه‌های بیشمار ترینیداد می‌توان به پلازا مایور، کاخ کانترو، کلیسای پاروکوئیال دِ لا سانتیسیما، ساحل آنکِن، کاخ برونت، موزه‌ی معماریِ استعماری، صومعه‌ی سن فرانسیسکو، خانه‌ی الدمان اورتیز و بسیاری جاذبه‌های دیگر اشاره کرد.

آسمان و جند ساختمان

کوه و دشتی پر از درخت

ساحل دریا

  1. شهر گواردالاواکا

گواردالاواکا منطقه‌ای در استان هولگین کشور کوباست که بخاطر داشتن طبیعت شگفت انگیز و مناظر فوق العاده، بسیار معروف است، این شهر در جایی دورتر از وارادرو قرار گرفته و سکوت و آرامش آن یکی از نقاط قوتش محسوب می‌شود. پوشش گیاهیِ این ناحیه انبوه، گونه‌های جانوریِ آن خاص، سواحلش شنی و آب آن تا فاصله‌ی 1 کیلومتری کم عمق است، ورزشهای آبی، قایق سواری، پیاده روی در مناطق جنگلیِ اطراف، تماشای دلفین‌های جزیره‌ی کایو نارانجو و... از جمله تفریحاتی هستند که می‌توان در گواردالاواکا انجام داد، یکی از دلایل شهرت گواردالاواکا، صخره‌های مرجانیِ آن است که هزاران سال عمر دارند و میلیون‌ها موجود زنده از بخش‌های مختلف این صخره‌ها تغذیه می‌کنند.

ساحل و درختان نخل

ساختمان های رنگی و چمن

چند آلاچیق در ساحل

  1. شهر باراکوآ

باراکوآ قدیمی‌ترین شهر کوباست که در شرق این کشور و در استان گوآنتانامو ساخته شده است، زمان ساخت باراکوآ به سال 1511 برمی‌گردد و ساختمان‌های آن باقیمانده‌ای از معماریِ روزهای استعمار می‌باشند. تا سال 1960 این شهر بسیار دور افتاده و کم رفت و آمد بود، اما در آن سال‌ها ساخت بزرگراه لا فارولا جمعیت را به سوی باراکوآ کشاند. سواحل زیبا، آبشارهای متعدد، معماری جذاب، قله‌ی 598 متری کوه اِل یونکه، گونه‌های گیاهی و جانوریِ خاص و ده‌ها عامل دیگر دلایلی هستند که باعث محبوبیت شهر باراکوآ شده‌اند.

دریا و تعداد زیادی خانه

کوه های پوشیده از درخت

ساحل دریا

  1. شهر سانتا کِلارا

سانتا کلارا پنجمین شهر بزرگ کوباست که در ناحیه‌ی مرکزی این کشور قرار گرفته و در سال 1869 بنا شده است، این شهر 514 کیلومتر مربع مساحت و حدود 243 هزار نفر جمعیت دارد. سانتا کلارا از جمله شهرهای مهم در انقلاب کوبا به شمار می‌رود، پیکر چه گوارا نیز پس از انتقال به کوبا، در این شهر دفن شد، سانتا کلارا مکان‌های دیدنی کم ندارد، از آثار تاریخی و اماکن مربوط به انقلاب کوبا گرفته تا جاذبه‌های طبیعیِ زیبا. از میان جاذبه‌های گردشگریِ سانتا کلارا می‌توان میدان مرکزیِ سانتا کلارا که پارک ویدال در آن واقع شده، آمفی تئاتر لا کاریداد، کلیسای جامع سانتا کلارا، تپه‌های کاپیرو، کاخ استانی، کلیسای بوئن وایجه، مجسمه‌ی چه گوارا و کودک، موزه‌ی هنرهای ترئینی، موزه‌ی آبِل سانتا ماریا و چندین جاذبه‌ی دیگر را نام برد.

تپه پر از درخت و خانه های زیاد

مجسمه یک مرد روی ستون سنگی

دو کلبه در جنگل

  1. روستای وینالِس

روستای وینالس در استان پینار دل ریو در غرب کوبا واقع شده و بخاطر طبیعت فوق العاده‌اش در میان گردشگران شهرت بسیاری پیدا کرده است. این روستا در میان رشته کوه‌های بلند و تپه‌های کوچک و بزرگ قرار گرفته و دارای خاک حاصلخیزی می‌باشد که وجود همین خاک سبب شده تا کشاورزی در این روستا رونق زیادی داشته باشد، از جمله محصولات وینالس می‌توان به میوه، قهوه، سبزیجات و از همه مهم‌تر تنباکو اشاره کرد، خانه‌های سنتیِ روستا، زندگیِ ساده‌ی بومیان، صنایع دستیِ زیبا، آب و هوای عالی و... باعث شده وینالس به یکی از مناطق توریستیِ معروف کوبا تبدیل شود.

دو کلبه تپه پر از درخت و یک اسب

چند تپه و درختان بسیار

ساختمانی وسط جنگل

  1. شهر ماتانزاس

ماتانزاس شهری کوچک در استان ماتانزاس در شرق کوباست، این شهر 317 کیلومتر مربع مساحت دارد و حدود 146 هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. ماتانزاس از جمله شهرهای توریستی و معروف کشور کوباست که به دلیل داشتن اماکن تاریخی بسیار و طبیعت زیبا، گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. در هنگام ورود به ماتانزاس تابلویی را می‌بینید که روی آن نوشته شده به کوبای واقعی خوش آمدید، این یعنی آداب و رسوم و اشکال مختلف فرهنگ مردم کوبا در این شهر پیدا می‌شود. سواحل ماتانزاس بسیار دیدنی هستند، امکان انجام ورزش‌های آبی، شنا، ماهیگیری و... این سواحل را معروف کرده است، ضمن اینکه می‌توان در سالن‌های آمفی تئاتر این شهر تعداد زیادی تئاتر کوبایی تماشا کرد.

آسمان دریا و چند خانه

مجسمه یک مرد روی ستونی سنگی

درختان نخل در ساحل

در این مقاله 10 مورد از شهرهای توریستیِ کوبا را به شما معرفی کرده و توضیحاتی در مورد آن‌ها ارائه دادیم، با تورهای کوبای کایت می‌توانید به این شهرهای جذاب سفر کرده و از جاذبه‌های آن‌ها دیدن نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید