جاذبه‌های کوبا | 20 جاذبه‌ی گردشگری و دیدنیِ کوبا
ضحا اکبری 1402/05/18 1114 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

کوبا کشوری دیدنی در قاره‌ی آمریکاست که حدود 110 هزار کیلومتر مربع مساحت و نزدیک به 12 میلیون جمعیت دارد، پایتخت این کشور شهر هاواناست و زبان رسمی آن‌ها اسپانیایی می‌باشد. کوبا سال‌های بسیار در استعمار کشورهایی همچون اسپانیا قرار داشت ولی مردم این کشور توانستند با انقلابی بزرگ از زیر بار ظلم استعمارگران خارج شوند. امروزه مسئولان حکومتی در کوبا به صنعت گردشگریِ این کشور بهای زیادی داده و بخش‌های مختلف آن را برای حضور گردشگران آماده کرده‌اند، در کوبا جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد که سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند. در این مقاله قصد داریم سری به کشور کوبا زده و با جاذبه‌های گردشگریِ آن آشنا شویم، اگر به کشورهای آمریکای مرکزی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  1. شهر قدیمیِ هاوانا

هاوانای قدیم یکی از مناطق 15 گانه‌ی تشکیل دهنده‌ی هاوانا پایتخت کوباست که بیش از 200 سال پیش زمانی که کوبا در استعمار اسپانیایی‌ها بود ساخته شد. هاوانای قدیم به دلیل اینکه در مرز بین قاره‌ی آمریکا و قاره‌ی اروپا قرار گرفته تا مدت‌ها یکی از مراکز تجاریِ اصلیِ کوبا به شمار می‌رفت، امروزه نیز به سبب برخورداری از تاریخ طولانی، خیابان‌های سنگفرش شده، ساختمان‌هایی با معمارِ قدیمی، اتوموبیل‌های کلاسیک رنگارنگ و... به یکی از قطب‌های گردشگریِ این کشور تبدیل شده است، در سفر به هاوانای قدیم، بازدید از معماریِ باروک و نئو کلاسیک ساختمان‌ها و خوردن یک وعده غذای محلی در رستوران‌های آن را فراموش نکنید.

خانه های رنگی و خودروی کلاسیک آبی

  1. قلعه‌ی دِ سان پِدرو دِل مورو

قلعه‌ی دِ سان پدرو دل مورو در منطقه‌ای ساحلی در 10 کیلومتریِ شهر سانتیاگو دِ کوبا قرار دارد، این قلعه‌ی اسپانیایی‌ در سال 1578 طراحی شد و ساخت آن تا قرن 17 میلادی به طول انجامید. در ابتدا از آن برای دفاع از شهر در مقابل حمله‌ی دزدان دریاییِ کارائیب استفاده می‌شد، مدتی بعد به زندان تغییر کاربری داد اما باز به عنوان قلعه‌ای نظامی مورد استفاده قرار گرفت.

قلعه سنگی قدیمی دریا و درخت

  1. بلوارِ ساحلیِ مالِکون

بلوار ساحلیِ مالکون تفرجگاهی معروف درشهر هاواناست که 8 کیلومتر طول دارد و از شهر قدیمی هاوانا شروع شده در منطقه‌ی تجاریِ وِدادو پایان میابد. این تفرجگاه در فاصله‌ی سال‌های 1901 تا 1902 ساخته و در طول زمان به مشهورترین تفرجگاه پایتخت تبدیل شد. ساختمان‌های رنگارنگ با معماریِ قدیمیِ کنار بلوار، صدای آب و نسیم خنک ساحل از ویژگی‌های جذاب این تفرجگاه است، قدم زدن در ساحل مالکون خصوصا در شب‌ها یکی از تفریحاتی است که حتما در سفر به کوبا باید آن را تجربه کرد.

ساختمان های بلند دریا و آسمان

  1. شهر باراکوآ

باراکوآ قدیمی‌ترین شهر کوباست که در شرق این کشور و در استان گوآنتانامو ساخته شده است، زمان ساخت باراکوآ به سال 1511 برمی‌گردد و ساختمان‌های آن باقیمانده‌ای از معماریِ روزهای استعمار می‌باشد. تا سال 1960 این شهر بسیار دور افتاده و کم رفت و آمد بود، اما در آن سال‌ها ساخت بزرگراه لا فارولا جمعیت را به سوی باراکوآ کشاند. سواحل زیبا، آبشارهای متعدد، معماری جذاب، قله‌ی 598 متری کوه اِل یونکه، گونه‌های گیاهی و جانوریِ خاص و ده‌ها عامل دیگر دلایلی هستند که باعث محبوبیت باراکوآ شده‌اند.

دریا صخره کوه و آسمان

  1. پارک ملی وینالِس

پارک ملیِ وینالس دره‌ای است که در نزدیکیِ روستایی به همین نام در 205 کیلومتریِ غربِ هاوانا پایتخت کوبا قرار دارد، این پارک ملی، چشم اندازهای بی نظیر، پوشش گیاهیِ انبوه، سنگ‌های آهکی، باغ گیاهشناسی، موزه و بسیاری بخش‌های جذاب دیگر دارد. روستای وینالس در میان رشته کوه‌های بلند و تپه‌های کوچک و بزرگ قرار گرفته و دارای خاک حاصلخیزی می‌باشد که وجود همین خاک سبب شده تا کشاورزی در این روستا رونق زیادی داشته باشد، از جمله محصولات وینالس می‌توان به میوه، قهوه، سبزیجات و از همه مهم‌تر تنباکو اشاره کرد، خانه‌های سنتیِ روستا، زندگیِ ساده‌ی بومیان، صنایع دستیِ زیبا، آب و هوای عالی و... باعث شده وینالس به یکی از مناطق توریستیِ معروف کوبا تبدیل شود.

صخره های پوشیده از گیاه دشت درخت و آسمان

  1. ساحل دنج کایا کوکو

یکی از زیباترین سواحل کشور کوبا، ساحل کایا کوکو است که در منطقه‌ای جدا افتاده قرار گرفته و به همین دلیل بسیار دنج و خلوت است، از این ساحل در 2 رمان معروف ارنست همینگوی با عناوین پیرمرد و دریا و جزایری در طوفان نام برده شده و این بر شهرت کایا کوکو افزوده است. از طریق هوایی، زمینی و دریایی می‌توان وارد این منطقه شد و از فضای آرام، ساحل ماسه‌ایِ تمیز، آسمان صاف و مناظر شگفت انگیز اطراف لذت برد.

دریا ساحل و درخت نخل

  1. ساحل شنیِ پِلایا پارایسو (ساحل بهشت)

نام بهشت از روی مناظر رویاییِ پلایا پرایسو بر روی آن گذاشته شده و الحق هم که نامی برازنده است، با تماشای آب زلال دریا، شن‌های سفید ساحل، آرامش بی نظیر، طبیعت فوق العاده و... تنها چیزی که به ذهن انسان می‌رسد بهشت است. در ساحل بهشت می‌توانید آفتاب بگیرید، غذاهای خوشمزه در رستوران‌هایش نوش جان کنید یا در هتل‌های جذاب منطقه اقامتی رویایی داشته باشید.

دریا ساحل چند سایه بان و ابرهای آسمان

  1. گواردالاواکا

گواردالاواکا منطقه‌ای در استان هولگین کشور کوباست که بخاطر داشتن طبیعت شگفت انگیز و مناظر فوق العاده، بسیار معروف است، این شهر در جایی دورتر از وارادرو قرار گرفته و سکوت و آرامش آن یکی از نقاط قوتش محسوب می‌شود. پوشش گیاهیِ این ناحیه انبوه، گونه‌های جانوریِ آن خاص، سواحلش شنی و آب آن تا فاصله‌ی 1 کیلومتری کم عمق است، قایق سواری، پیاده روی در مناطق جنگلیِ اطراف، تماشای دلفین‌های جزیره‌ی کایو نارانجو و... از جمله تفریحاتی هستند که می‌توان در گواردالاواکا انجام داد.

مسیر سنگی خودروی کلاسیک درخت و آسمان

  1. تِرینیداد

ترینیداد یکی از شهرهای استان سانسی اسپریتوس در مرکز کوباست که دارای جاذبه‌های بسیاری می‌باشد، این شهر در سال 1988 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و از مناطق مهم و گردشگر پذیر کوبا به شمار می‌رود. پایه‌ی این شهر در سال 1827 بنا شد، زمانی که یکی از کارخانه‌های شکر ترینیداد توانست رکورد تولید شکر را زده و سرمایه‌ی فراوانی به دست بیاورد، این پول سرمایه‌ی اولیه‌ی ساخت ترینیداد شد. از میان جاذبه‌های بیشمار ترینیداد می‌توان به پلازا مایور، کاخ کانترو، کلیسای پاروکوئیال دِ لا سانتیسیما، ساحل آنکِن، کاخ برونت، موزه‌ی معماریِ استعماری، صومعه‌ی سن فرانسیسکو، خانه‌ی الدمان اورتیز و بسیاری جاذبه‌های دیگر اشاره کرد.

خانه های روستایی کوه و درخت نخل

  1. شهر وارادِرو

وارادرو شهری ساحلی در شبه جزیره‌ی هیکاکوس در استان ماتانزاس است که در شرق هاوانا قرار گرفته و بیشتر از 20 کیلومتر خط ساحلی دارد. وارادرو در دهه‌ی 1880 به وسیله‌ی چند خانواده‌ی ثروتمند پایه گذاری شد و بعدها با سرمایه گذاریِ افراد خارجی از اروپا و آمریکای لاتین، به یکی از توریستی‌ترین و مهم‌ترین شهرهای کشور کوبا تبدیل گشت. از میان جاذبه‌های گردشگریِ وارادرو می‌توان سواحل وارادرو، غار ساتورنو، پارک جوسون، عمارت زانادو، پارک اکولوژیکیِ وارادرو، دلفیناریوم، پارک زیر آب جزیره‌ی پیدرا، موزه‌ی وارادرو و... را نام برد، شهرت عمده‌ی وارادرو بخاطر تعداد زیاد هتل‌های لوکس آن می‌باشد.

استخر هتل صندلی و درختان نخل

  1. مقبره‌ی چه گوارا

چه گوارا یک آزادی خواه اهل کشور آرژانتین و از شخصیت‌های اصلیِ انقلاب کوبا بود که در سال 1967 طی مبارزه‌‌ای مسلحانه به همراه 29 نفر از یارانش در بولیوی کشته شد. زمانی که محل دفن او در بولیوی یافت شد، بقایای جسدش را از خاک بیرون آورده و در تاریخ 17 اکتبر 1997 طی تشریفات کامل نظامی در کوبا دفن کردند. این مکان علاوه بر مقبره‌ی چه گوارا مجسمه‌ای برنزی به بلندای 22 فوت، مشعلی همواره روشن که به وسیله‌ی فیدل کاسترو برافروخته شده و یک موزه دارد که در آن وسایل شخصیِ چه گوارا و هر چیزی که به زندگی او مربوط باشد نگهداری می‌شود.

 مجسمه چه گوارا دیواره های سنگی و درختان نخل

  1. تالابِ پِنینسولا دِ زاپاتا

پنینسولا نام تالابی جذاب و دیدنی در دریای کارائیب است که یکی از زیستگاه‌های اصلی و مهم گیاهی و جانوری در کوبا به شمار می‌رود. این تالاب محل زندگی بیش از 150 گونه‌ از پرندگان مختلف، گیاهان خاص و جانوران زیبایی است که کروکودیل‌ها تنها یکی از آن‌ها هستند. زاپاتا در واقع منطقه‌ای سرسبز با پوشش گیاهی انبوه است که در آن گیاهان، جانوران و پرندگان متعددی زندگی می‌کنند و آبشار، جنگل، دریاچه و تالاب‌های زیادی در آن دیده می‌شود.

مرداب درختان نخل و ابرهای آسمان

  1. موزه‌ی خودروی کوبا

شهر هاوانا بخاطر وجود تعداد بسیار زیاد خودروهای قدیمی و رنگارنگ، یک موزه‌ی خودروی متحرک محسوب می‌شود، اما در دل این شهر موزه‌ای روباز به مساحت 110 هزار متر مربع قرار دارد که حدود 200 خودروی قدیمی و شگفت انگیز که مربوط به دهه‌های 50 و 60 میلادی هستند در آن نگهداری می‌شود، مردم کوبا به خودروهای قدیمی علاقه‌ی فراوانی دارند و اکثرشان تمایل دارند که حداقل یکی از این خودروها داشته باشند.

چند خودروی کلاسیک

  1. موزه‌ی همینگوی فینکا ویجیا

موزه‌ی همینگوی در واقع محل زندگیِ ارنست همینگوی نویسنده‌ی معروف است که در شهر هاوانا قرار دارد، این خانه در سال 1886 در فاصله‌ی 24 کیلومتری شهر و روی تپه‌ای بلند ساخته شده است. مسئولان شهر هاوانا تلاش می‌کنند این خانه را به همان صورتی که همینگوی در آن زندگی می‌کرده حفظ کنند، یکی از زیباترین بخش‌های خانه تراس پشتی آن است که چشم اندازی تماشایی از هاوانا دارد.

وسایل قدیمی خانه میز و صندلی

  1. موزه‌ی فوستِر لَندیا

موزه‌ی فوستر لندیا در واقع روستایی است که محل زندگی خوزه فوستر هنرمند معروف کوبایی می‌باشد، بیشتر خانه‌های این روستا با کاشی‌های رنگارنگ پوشیده شده است. او ابتدا از خانه و استودیوی خود شروع کرد، پس از آن به سراغ همسایه‌ها رفت و منازل آن‌ها را نیز کاشی کاری کرد، امروزه بیش از 50 خانه‌ی این روستا از هنر دست خوزه بهره مند و با کاشی‌های رنگی تزئین شده‌اند.

مجسمه های رنگی

  1. سانسی اِسپِریتوس

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی در کشور کوبا، منطقه‌ی سانسی اسپریتوس است که بخاطر داشتن کوه‌های بلند، جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان، سواحل دیدنی و... مشهور می‌باشد، تفریحات آبی یکی از جذاب‌ترین تفریحات در سانسی اسپریتوس است.

دریا ساحل دو درخت نخل و دو انسان

  1. پارک زیر آب کایو پیدرا

پارک زیر آب کایو پیدرا، یکی از پارک‌های وارادرو است که در شمال شرقی این منطقه قرار دارد، این پارک از جمله مکان‌های محبوب برای گردشگران است، چرا که می‌توانند به راحتی غواصی کرده، دنیای زیر آب را ببینند و از تماشای صخره‌های مرجانی لذت ببرند. تعدادی تانک و خودوری جنگی که در این منطقه غرق شده در زیر آب نگهداری می‌شود، افرادی که به غواصی می‌روند می‌توانند این وسایل جنگی را ببینند.

یک غواص زیر آب

  1. پارک جوسون

پارک جوسون یکی از جاذبه‌های گردشگریِ کوباست که در شهر وارادرو قرار دارد، این پارک دیدنی دارای قسمت‌های بسیاری است که از میان آن‌ها می‌توان به دریاچه‌ی مصنوعی، فضای جنگلی، درختان استوایی، سالن بولینگ، زمین بازی بچه‌ها، استخر، محل نگهداری پرندگان و... اشاره کرد. تفریحات پارک جوسون عبارتند از گلف، قایق سواری، شتر سواری، پیک نیک، عکاسی، تماشای پرندگان زیبا و...، این پارک 4 رستوران دارد که در آن‌ها غذاهای کوبایی و غذای بین الملل سرو می‌شود، همچنین ورود به پارک جوسون رایگان است و این پارک تا نیمه‌های شب باز می‌باشد.

آسمان ابر درختان نخل و آب

  1. گورستان‌ کولون

گورستان کولون گورستانی قدیمی است که در سال 1876 بر روی گورستان اسپادا ساخته شد، این گورستان در محله‌ی ودادوی شهر هاوانا واقع شده است. تاریخچه‌ی گورستان کولون بسیار جذاب و شنیدنی است، از نبش قبر اجساد برای خالی کردن قبرها در دوره‌ی همه گیری وبا گرفته تا عکس‌های یادگاریِ سربازان با تپه‌ی استخوان‌ها و جمجمه‌ها، در گورستان کولون بیش از 800 گور، بیش از 1 میلیون مدفون و بیش از 500 آرامگاه خانوادگی و نمازخانه وجود دارد.

چند گور و صلیب آسمان و درخت

  1. موزه‌ی انقلاب کوبا

مکان موزه‌ی انقلاب در سال 1920 ساخته و به عنوان کاخ ریاست جمهوری کوبا انتخاب شد، این ساختمان را رودولفو ماروری از کوبا و پل بِلو از بلژیک طراحی کردند و در آن مراسم تحلیف رئیس جمهور کوبا و ملاقات سفرای کشورهای دیگر با او انجام می‌گرفت. امروزه این مکان به موزه‌ی انقلاب تبدیل شده و در آن اسناد، اموال و وسایل مربوط به دوران انقلاب کوبا نگهداری می‌شود.

یک ساختمان قدیمی با پنجره های زیاد

در این مقاله در مورد جاذبه‌های کشور کوبا صحبت کرده و 20 مورد از این جاذبه‌ها را به شما معرفی نمودیم، شما می‌توانید با تورهای کوبای کایت به این کشور زیبا سفر کرده و از این جاذبه‌های تماشایی دیدن کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید