مزرعه‌ی آفتابگردان شاهرود | سفر به سرزمین زرد ایران
ضحا اکبری 1401/08/09 1109 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


انگیزه‌ی افراد از سفر به نقاط مختلف متفاوت است، برخی یک منطقه را بخاطر آب و هوای خوبش انتخاب می‌کنند و عده‌ای به یک منطقه‌ی دیگر می‌روند زیرا طبیعت زیبایی دارد، آثار تاریخی و امکانات تفریحی نیز می‌تواند دلایل دیگری برای انتخاب یک منطقه به عنوان مقصد سفر باشد. اما گاهی هدف افراد برای سفر به یک منطقه لوکیشن بی نظیر آن منطقه برای عکاسی است، گردشگران بسیاری هستند که نقطه‌ی زیبایی را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب کرده و به آنجا می‌روند تا عکس‌های جذاب و تماشایی بگیرند. یکی از این لوکیشن‌های بسیار زیبا، دشت آفتابگردان شاهرود در استان سمنان است که در این مقاله قصد داریم به آن سفر کرده و جذابیت‌هایش را به شما نشان دهیم. پس اگر شما هم عاشق عکاسی هستید و به مناظر جذاب برای عکاسی علاقه دارید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

مزرعه‌ی آفتابگردان شاهرود (دشت کالپوش)

مزرعه‌ی آفتابگردان شاهرود یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مناطق گردشگری در استان سمنان به شمار می‌رود که در 220 کلیومتری شهرستان شاهرود و 160 کیلومتری شهر میامی قرار دارد، این منطقه بخاطر وجود جاذبه‌های گردشگری بیشمار چند سالی است که جایگاه بسیار خوبی در میان گردشگران پیدا کرده و توریست‌ها نه تنها برای بازدید از جاذبه‌های مختلف بلکه برای عکاسی در لوکیشن زیبای مزرعه‌ی آفتابگردان به این منطقه سفر می‌کنند.

ویژگی‌های مزرعه‌ی آفتابگردان شاهرود

منطقه‌ی کالپوش حدود 10 درصد از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان را در خود جای داده، به طوری که مزارع شقایق و آفتابگردان تنها بخش کوچکی از زیبایی‌های این منطقه را تشکیل می‌دهند. دشت‌های منطقه‌ی کالپوش طبیعتی بکر و بی نظیر دارند و همه ساله میزبان گردشگرانی هستند که از سر تا سر ایران برای تماشای این حجم از زیبایی خود را به اینجا رسانده‌اند. مساحت جنگل‌های این منطقه 14 هزار هکتاراست، حدود 30 هزار هکتار مرتع دارد و 34 هزار هکتارش را مزارع زیر کشت تشکیل می‌دهند، از این رو می‌توان انواع واقسام پوشش گیاهی را در تمام فصول سال در این منطقه مشاهده کرد. منطقه‌ی کالپوش آب و هوای نیمه مرطوب دارد، دارای پوشش گیاهی ویژه و خاص خود است و رشد گل‌های شقایق و آفتابگردان به روش دیم از ویژگی‌های جذاب و منحصر بفرد این منطقه به شمار می‌رود. ضمن اینکه وجود جاذبه‌های طبیعی فراوان همچون رودخانه، آبشار، چشمه و همچنین آثار تاریخی ارزشمند، از دیگر دلایل شهرت و محبوبیت کالپوش هستند.

جاذبه‌های نزدیک به مزرعه‌ی آفتابگردان شاهرود

منطقه‌ی کالپوش یکی از مناطق زیبای ایران است که جاذبه‌های دیدنی بیشماری در آن وجود دارد و گردشگران می‌توانند پس از بازدید از مزرعه‌ی آفتابگردان به این جاذبه‌ها هم سر بزنند، از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه می‌توان آبشار لوه، آبشار نام نیک که در جنگلی به همین نام قرار دارد، جنگل دشت شاد، آبشار حسین آباد و... را نام برد، ضمن اینکه منطقه‌ی کالپوش آثار تاریخی فراوانی مانند کاروانسرای میاندشت، کاروانسرای سپنج و کاروانسرای به دشت نیز دارد. از دیگر مکان‌های گردشگری منطقه‌ی کالپوش می‌توان به موزه‌ی میامی و پارک ملی گلستان اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به مزرعه‌ی آفتابگردان شاهرود

گل‌های آفتابگردان در نیمه‌ی دوم تابستان یعنی اواسط مرداد تا اواخر شهریور قد کشیده و دشت‌های منطقه را به رنگ طلایی درخشان در می‌آورند، بنابراین بهترین زمان برای سفر به مزرعه‌ی آفتابگردان شاهرود ماه‌های مرداد و شهریور می‌باشد. البته دشت‌های این منطقه در اردیبهشت و خرداد میزبان گل‌های شقایق وحشی است که رنگ سرخ بی نظیرشان دل هر بیننده‌ای را می‌برد، اگر دوست دارید شقایق‌ها را ببینید می‌توانید در نیمه‌ی دوم بهار به دشت کالپوش بروید.

مسیر دسترسی به مزرعه‌ی آفتابگردان شاهرود

دشت کالپوش در استان سمنان و در نزدیکی شهرستان شاهرود واقع شده، اگر بخواهید به این منطقه سفر کنید باید مسیر مشهد را از طریق جاده‌ی امام رضا در پیش بگیرید، زمانی که به شهر میامی رسیدید مسیر خود را به سمت جاجرم تغییر داده و به سوی شمال می‌روید، با طی کردن حدود 160 کیلومتر به منطقه‌ی دیدنی کالپوش خواهید رسید.

آدرس: استان سمنان، شهرستان شاهرود، شهر میامی، دشت دانیال، مزرعه‌ی آفتابگردان شاهرود

در این مقاله مزرعه‌ی آفتابگردان شاهرود را معرفی کرده و ویژگی‌هایش را برایتان بازگو کردیم، در صورتی که تمایل داشتید به این منطقه‌ی شگفت انگیز سفر کرده و از تماشای زیبایی‌هایش لذت ببرید، می‌توانید وارد سایت ما شده و از صفحه‌ی تورهای دشت کالپوش دیدن کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید