اقامتگاه‌های کویر مصر | 10 اقامتگاه در کویر مصر
ضحا اکبری 1401/08/08 7349 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کویر مصر یکی از زیباترین کویرهای ایران است که در استان اصفهان و در شهرستان خور قرار دارد، این کویر در کویر مرکزی ایران واقع شده و دریاچه‌ی نمک بسیار شگفت انگیزی به نام دریاچه‌ی نمک خور دارد. گردشگران فراوانی هستند که در طول سال به کویر مصر سفر می‌کنند، برخی از این افراد کویر نوردان حرفه‌ای و برخی دیگر افراد معمولی هستند، بیشتر افرادی که به کویر مصر سفر می‌کنند، تمایل دارند که شب را در این کویر یا نزدیک به آن به صبح برسانند تا بتوانند از زیبایی‌های شبِ کویر و آسمان پر ستاره‌اش نهایت لذت را ببرند، این افراد برای اقامت از اقامتگاه‌های بوم گردی منطقه استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از این اقامتگاه‌ها را معرفی کنیم تا در صورتی که تصمیم گرفتید با تورهای کویرگردی به این منطقه سفر کنید، اطلاعات مفیدی از اقامتگاه‌های آن داشته باشید، پس ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید. اگر سری به مطلب کویر مصر، جاذبه‌های گردشگری و دلیل نامگذاری آن بزنید، با کویر مصر و دریاچه‌ی نمک زیبای آن بیشتر آشنا خواهید شد.

همچنین می‌توانید برای خرید آنلاین و مشاهده اطلاعات تور کویر مصر وارد صفحه "تور کویر مصر" شوید.

تورهای پیشنهادی ما :

تور کویر مصر

تور کویر مرنجاب

تور کویر ابوزیدآباد


اقامتگاه‌های کویر مصر

در چند سال گذشته برای افرادی که قصد دارند شب را در نزدیکی کویر مصر سپری کنند، اقامتگاه‌های بوم گردی متعددی در نظر گرفته شده که بعضی از آن‌ها متعلق به ساکنان روستاها و شهرهای اطراف بوده و به اقامتگاه تبدیل شده‌اند و بعضی دیگر از ابتدا به عنوان اقامتگاه بنا گردیدند. این اقامتگاه‌ها از امکانات بسیار خوبی برخوردارند و علاوه بر اینکه نیازهای گردشگران را برطرف می‌کنند، می‌توانند شب و روزهای خاطره انگیز و جذابی را برای میهمانان خود رقم بزنند. در ادامه به معرفی تعدادی از این اقامتگاه‌ها می‌پردازیم:

اقامتگاه بوم گردی شنزار

اقامتگاه بوم گردی شنزار، خانه‌ای قدیمی در روستای مصرِ شهرستان خور است که به خانواده‌ی براتی تعلق دارد، این خانواده در سال 1389 محل زندگی خود را به اقامتگاه بوم گردی تبدیل کرده و محیطی گرم و صمیمی را برای میهمانان خود به وجود آورده‌اند. اقامتگاه شنزار از خشت و کاهگل درست شده و سقف اتاق‌های آن به شکل گنبدی است، در این اقامتگاه 12 اتاق و سوئیت وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشند. اتاق‌های شنزار به صورت کف خواب است اما در سوئیت‌های آن تختخواب وجود دارد، سرویس بهداشتی و حمام این اقامتگاه مشترک است ولی بعضی از واحدها دارای حمام و سرویس اختصاصی می‌باشند. گردشگران وعده‌ی صبحانه را میهمان خانواده‌ی براتی هستند اما برای وعده‌های دیگر باید هزینه‌ی اضافه پرداخت کنند تا بتوانند از غذاهای خوش طعم و با کیفیت این اقامتگاه استفاده نمایند. در حیاط اقامتگاه شنزار یک شاه نشین وجود دارد که معمولا میهمانان در آن دور هم جمع می‌شوند، ضمن اینکه دو تخت در حیاط قرار داده شده که میهمانان می‌توانند از آن برای استراحت یا حتی صرف غذا استفاده کنند. از جمله امکانات اقامتگاه شنزار می‌توان به پارکینگ روباز، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تور لیدرهای حرفه‌ای و آشنا به منطقه، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و... اشاره کرد.

آدرس: استان اصفهان، شهرستان خور، روستای مصر، بلوار اصلی، روبروی سوپر مارکت سادات، اقامتگاه بوم گردی شنزار

اقامتگاه بوم گردی کاریز

اقامتگاه کاریز یکی دیگر از خانه‌های قدیمی روستای مصر است که به اقامتگاه تبدیل شده، این بنا در سال 1389 به مکانی برای اقامت گردشگران و پذیرایی از آنان تبدیل شد و در طول این سال‌ها میزبان کویر نوردان بسیاری بوده است. اقامتگاه کاریز بنایی بزرگ است که از خشت و کاهگل ساخته شده، سقف‌های گنبدی شکل دارد و از حیاط باصفایی برخوردار است. این اقامتگاه 12 باب واحد اقامتی دارد، برخی از این واحدها هم تختخواب دارند هم سرویس کف خواب و برخی دیگر تنها کف خواب هستند. در کاریز 4 سرویس بهداشتی و 3 حمام وجود دارد که میهمانان می‌توانند به صورت مشترک از آن‌ها استفاده کنند، ضمن اینکه این اقامتگاه یک آشپزخانه دارد که برای پخت و پز گردشگران در نظر گرفته شده است. پارکینگ روباز اختصاصی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، اینترنت بی سیم، سیستم گرمایش و سرمایش، تورهای مختلف، تور لیدرهای حرفه‌ای و... از جمله امکانات اقامتگاه بوم گردی کاریز به شمار می‌روند.

آدرس: استان اصفهان، شهرستان خور، روستای مصر، اقامتگاه بوم گردی کاریز

اقامتگاه بوم گردی حشمت (براتی 2)

یکی دیگر از اقامتگاه‌های نزدیک به کویر مصر، اقامتگاه حشمت است، این اقامتگاه دارای معماری سنتی، دیوارهای کاهگلی و حیاطی باصفاست، اتاق‌ها نیز به صورت بسیار ساده و با اِلِمان‌های سنتی چیدمان شده‌اند. اقامتگاه حشمت 8 واحد اقامتی دارد که هر کدام ظرفیت 6 نفر را دارند، حمام و سرویس بهداشتی برای میهمانان مشترک است و یک آشپزخانه در حیاط وجود دارد که میهمانان می‌توانند از آن برای پخت غذا استفاده کنند. در حیاط یک باغچه‌ی کوچک و چند تخت وجود دارد، میهمانان می‌توانند شب‌ها روی تخت‌ها دور هم بنشینند و از سکوت کویر و زیبایی فضای این اقامتگاه لذت ببرند. اقامتگاه حشمت دارای یک پارکینگ روباز است، در اتاق‌ها برای گرم کردن از بخاری نفتی و برای سرمایش از پنکه استفاده می‌شود و راهنمایان توری در این اقامتگاه هستند که می‌توانند گردشگران را راهنمایی و جاذبه‌های منطقه را به آنان معرفی کنند.

آدرس: استان اصفهان، شهرستان خور، روستای مصر، اقامتگاه حشمت (براتی 2)

اقامتگاه بوم گردی افضل

یکی از بزرگ‌ترین اقامتگاه‌های بوم گردی نزدیک به کویر مصر، اقامتگاه افضل است، این مکان از جمله بناهای مجهز روستاست و از امکانات خوبی برخوردار می‌باشد. شکل ظاهری و معماری اقامتگاه افضل مانند سایر بناهای کویری است، این اقامتگاه 17 باب اتاق دارد که سرویس بهداشتی اختصاصی ندارند، اما دارای طراحی زیبا و گرمی هستند. از میان امکانات اقامتگاه افضل می‌توان پارکینگ روباز اختصاصی، اینترنت رایگان، سرویس بهداشتی مشترک، شوفاژ، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و راهنمای تور را نام برد، ضمن اینکه با پرداخت هزینه‌ی جداگانه میهمانان می‌توانند از غذاهای خوشمزه‌ای که در این اقامتگاه تهیه می‌شوند استفاده کنند. اقامتگاه افضل دارای یک سالن مجزا برای سرو غذاست و گردشگران می‌توانند در این سالن غذاهای خوش طعمی مثل اشکنه، کاله جوش، گوشت و عدس، سر گنجشکی و... را میل نمایند.

آدرس: استان اصفهان، شهرستان خور، روستای مصر، اقامتگاه بوم گردی افضل

اقامتگاه بوم گردی رُهاب

اقامتگاه رهاب یک اقامتگاه کوچک ولی مجهز در روستای مصر است، این اقامتگاه خانه‌ای قدیمی از خشت و گل است که معماری آن به سبک خانه‌های کویری می‌باشد. اقامتگاه رهاب دارای 6 اتاق است، یکی از این اتاق‌ها سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی دارد و میهمانان سایر اتاق‌ها باید از سرویس مشترک که در حیاط وجود دارد استفاده کنند، اقامتگاه یک آشپزخانه‌ی مشترک هم دارد که میهمانان می‌توانند از آن برای پخت و پز استفاده نمایند. ویژگی جذاب اقامتگاه رهاب داشتن کافه است، در این کافه دمنوش‌های خوشمزه و رنگارنگ برای میهمانان آماده می‌شود، همچنین همبرگر شتر رهاب در بین گردشگران بسیار معروف است. پارکینگ روباز اختصاصی، اسپیلت به عنوان سیستم سرمایش و گرمایش، پرسنل حرفه‌ای مسلط به زبان انگلیسی، غرفه‌ی خرید صنایع دستی و راهنمای تور از دیگر امکانات و خدمات این اقامتگاه هستند.

آدرس: استان اصفهان، شهرستان خور، روستای مصر، اقامتگاه بوم گردی رُهاب

اقامتگاه بوم گردی خاطره

اقامتگاه خاطره یکی از اقامتگاه‌های معروف کویر مصر است، این مکان خانه‌ای قدیمی متعلق به 38 سال پیش است که مورد بازسازی قرار گرفته و به اقامتگاه تبدیل شده است. خاطره 8 باب واحد اقامتی دارد که همه‌ی آن‌ها مجهز به سرویس کف خواب هستند، اتاق‌ها سرویس اختصاصی ندارند و تمام میهمانان باید از سرویس بهداشتی و حمام مشترک داخل حیاط استفاده کنند. در حیاط یک آشپزخانه‌ی مشترک برای پخت و پز میهمانان و یک یخچال مشترک هم موجود است، از دیگر امکانات اقامتگاه خاطره می‌توان به پارکینگ روباز، راهنمای تور، اینترنت وای فای، بخاری نفتی، اسپیلت و پنکه سقفی اشاره کرد.

آدرس: استان اصفهان، شهرستان خور، روستای مصر، اقامتگاه بوم گردی خاطره

اقامتگاه بوم گردی بیراهه

اقامتگاه بیراهه‌ی کویر مصر نه تنها یکی از بهترین اقامتگاه‌های این منطقه است بلکه در میان اقامتگاه‌های بوم گردیِ ایران می‌درخشد، این اقامتگاه از 2 مجموعه تشکیل شده است، مجمموعه‌ی اول خانه‌ای قدیمی بوده که در سال 1394 بازسازی و به بوم گردی تبدیل شده است و مجموعه‌ی دوم در همان سالِ 94 به عنوان اقامتگاه ساخته شده است. اقامتگاه اول 9 اتاق دارد که یکی از آن‌ها دارای تختخواب است و بقیه سرویس کف خواب دارند، همچنین سرویس بهداشتی و حمام این مجموعه در حیاط است و میهمانان می‌توانند به صورت اشتراکی از آن استفاده کنند، اما در 4 اتاق مجموعه‌ی دوم تختخواب، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی وجود دارد. اقامتگاه بیراهه علاوه بر امکاناتی مانند پارکینگ اختصاصی، سیستم گرمایش و سرمایش، تور لیدر و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، از تورهای کویر گردی، ترانسفر رفت و برگشت به فرودگاه با هزینه‌ی اضافی و قسمت رصد آسمان با تلسکوپ برخوردار است، ضمن اینکه در مجموعه‌ی دوم بیراهه رستورانی برای صرف غذا و شربت خانه‌ای وجود دارد که در آن با شربت‌های خوشمزه و خوش عطر از میهمانان پذیرایی می‌شود. ویژگی دیگر بیراهه این است که در ایام خاصی از سال مانند روزهای عید نوروز، شب یلدا و... با اجرای برنامه‌های شاد و دعوت از گروه‌های موسیقی زنده، میهمانان خود را سرگرم می‌نماید.

آدرس: استان اصفهان، شهرستان خور، روستای مصر، اقامتگاه بوم گردی بیراهه


اقامتگاه بوم گردی کاروان

اقامتگاه کاروان خانه‌ای با قدمت 80 سال است، این خانه در سال 1398 بازسازی و به اقامتگاه بوم گردی تبدیل شده است. کاروان 8 اتاق دارد، این اتاق‌ها 15 متر مساحت دارند، 3 تای آن‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند و برای بقیه سرویس بهداشتی و حمام در حیاط تعبیه شده است. اقامتگاه کاروان پارکینگ اختصاصی ندارد، اما از سایر امکانات مانند شوفاژ، پنکه سقفی، راهنمای تور، اینترنت وای فای و... برخوردار است و در غذا خوری آن غذاهای خوشمزه‌ای برای میهمانان سرو می‌شود.

آدرس: استان اصفهان، شهرستان خور، روستای مصر، اقامتگاه بوم گردی کاروان

هتل کویری بالی

هتل بالی بزرگ‌ترین هتل کویری ایران است که در شهرستان خور واقع شده و تا کویر مصر فاصله‌ی کمی دارد، این هتل 3 ستاره در سال 1389 افتتاح شد و با وجود کویری بودن منطقه و نبود تجهیزات، بهترین امکانات را به میهمانان خود ارائه می‌دهد. هتل بالی 40 باب اتاق دارد که دور تا دور حیاط باصفای هتل ساخته شده و از 2 تخته تا 6 تخته در خدمت مسافران هستند، برخی از این اتاق‌ها به صورت سنتی طراحی شده و سرویس کف خواب دارند، اما برخی دیگر مدرن‌تر بوده و دارای تختخواب و اینترنت وای فای می‌باشند. از جمله امکانات هتل بالی می‌توان حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی به صورت مشترک، رستوران، کافه، چایخانه، سالن بیلیارد، تاکسی سرویس، سیستم سرمایش و گرمایش پیشرفته، یخچال، تلویزیون و... را نام برد. از طرف هتل بالی تورهای مختلف کویر گردی، سافاری، شتر سواری و... برگزار می‌شود، این تورها دارای تور لیدرهای حرفه‌ای هستند.

آدرس: استان اصفهان، شهرستان خور، میدان فاطمی، هتل کویری بالی


اقامتگاه جندق (طباطبایی)

اقامتگاه جندق یا طباطبایی یکی از خانه‌های قدیمی و با اصالت شهرستان خور است که مرمت و به بوم گردی تبدیل شده است، این اقامتگاه به آقای طباطبایی که یکی از نوادگان یغمای جندقی از شاعران مشهور ایران است تعلق دارد و توسط خانواده‌ی ایشان اداره می‌شود. اقامتگاه جندق دارای 20 اتاق است که همگی به صورت سنتی طراحی و چیده شده‌اند و می‌توانند از 80 میهمان پذیرایی کنند. این اقامتگاه از امکاناتی مانند پارکینگ روباز، آشپزخانه برای پخت و پز میهمانان، سرویس بهداشتی و حمام مشترک، اینترنت رایگان، شوفاژ و... برخوردار است و در صورت تمایلِ مسافران، غذاهای خوش طعم و اصیل این منطقه به میهمانان ارائه می‌شود.

آدرس: استان اصفهان، شهرستان خور، جندق، اقامتگاه بوم گردی قلعه جندق


در این مطلب فهرستی از اقامتگاه‌های بوم گردی کویر مصر در استان اصفهان در اختیارتان قرار داده و شما را با ویژگی‌ها، مشخصات و آدرس این اقامتگاه‌ها آشنا کردیم، در صورتی که تمایل داشتید در سفر به کویر مصر در یکی از این مکان‌ها اقامتی خاطره انگیز و به یاد ماندنی داشته باشید، می‌توانید نام اقامتگاه مورد نظرتان را در سایت ما جستجو کرده و وارد آن شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید