سفر به کویر مصر با ماشین شخصی | راهنمای سفر و مسیر
زهرا نیرومند 140/01/10 12399 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر از دوستداران کویر و کویرگردی باشید، حتما نام کویر مصر ایران را شنیده‌اید. این کویر یکی از زیباترین کویرهای ایران است که در سال‌های اخیر موردتوجه بسیاری از کویرگردان قرار گرفته و به یکی از مهم‌ترین مقاصد تورهای طبیعت‌گردی ایران تبدیل شده است.  چیزی که این کویر را متفاوت از دیگر کویرهای ایران می‌کند، چشم‌اندازهای بسیار زیبا و رویایی آن است که بازدیدکنندگان را محو تماشای خود می‌کند. به این چشم‌اندازهای زیبا جاذبه‌های تاریخی وطبیعی روستاهای اطراف و تفریحات هیجان‌انگیز کویری را نیز اضافه کنید. در این مقاله قصد داریم راهنمای سفر به کویر مصر با ماشین شخصی را در اختیارتان قرار داده و بهترین مسیرها را به شما عزیزان معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

کویر مصر کجاست؟

کویر مصر یکی از بااررزش‌ترین مقاصد گردشگری ایران است که در منطقه خور و بیابانک استان اصفهان واقع شده و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد. خانه‌های کویری روستا با دیواره‌های کاه‌گلی، سقف‌های گنبدی‌شکل و درهای چوبی در کنار چشم‌اندازهای بسیار زیبای  کویر قرار گرفته و جلوه‌ای متفاوت از دیگر کویرهای ایران به آن داده است. می‌توانید یکی دو روز  را در این منطقه زیبا و رویایی بمانید و شب را نیز در خانه ساده و صمیمی روستاییان اقامت داشته باشید.

مردم این روستا به کار پرورش حیوانات اهلی مانند شتر، بز، بوقلمون و ... مشغولند و کشت انواع گیاهان مانند زعفران، گندم و ... را نیز انجام می‌دهند. در سال‌های اخیر، با رونق صنعت گردشگری در این منطقه، وضعیت مردمان روستای مصر کمی بهتر شده است. روستاییان با اجاره خانه‌های خود به مسافران، مبالغی را از آنان دریافت کرده و از این طریق نیز کسب درآمد می‌کنند. اگر بتوانید شب را در کویر بمانید، این فرصت را دارید که از جاذبه‌های گردشگری منطقه مانند نیزار کویر، چال سلکنون، دریاچه نمک خور، روستای گرمه و کویر طبقه نیز بازدید کرده و جذابیت سفر خود را صدچندان کنید.

کویر مصر

راه‌های سفر به کویر مصر

راه‌های متعددی برای سفر به کویر مصر وجود دارد. می‌توانید با تورهای گردشگری کویر مصر همراه شوید و یک سفر خوب و به یادماندنی را تجربه کنید، یا با دوستان و آشنایان خود به صورت گروهی به سمت کویر مصر حرکت کنید. برای رسیدن به کویر نیز دو راه دارید:

  • سفر به کویر مصر با اتوبوس: در صورتی که قصد دارید با اتوبوس به کویر مصر بروید، باید بلیط بیرجند، طبس یا کرمان را خریداری کنید و در خور پیاده شوید.
  • سفر به کویر مصر با ماشین شخصی: اگر دوست دارید با ماشین شخصی خود سفر کنید، باید ماشین مناسب داشته باشید و نکات ایمنی را به خوبی رعایت نمایید. مسیر رسیدن به کویر نیز بستگی به شهر محل اقامت شما دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

کویر مصر

سفر به کویر مصر با ماشین شخصی

قبل از این‌که تصمیم به سفر با ماشین شخصی بگیرید، باید در مورد آن اطلاعات کافی به دست آورده و خطرات آن را نیز بشناسید. سفر به کویر مصر با ماشین شخصی  نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد، ضمن این‌که با خودروی معمولی نمی‌توانید وارد کویر شوید و باید خودروی مجهز و تجهیزات مناسب کویر را نیز داشته باشید. بنابراین، قبل از سفر به کویر با خودروی شخصی، حتما با افراد حرفه‌ای در این زمینه مشورت کرده و از دانش و تجربیات آن‌ها استفاده نمایید. در صورتی که اصرار به انجام این کار دارید، نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • خودروهای کاربراتوری مناسب سفر در کویر نیستند. به هیچ عنوان با این خودروها سفر نکنید.
  • از خودروهای 4 دیفرانسیل برای کویرگردی استفاده نمایید.
  • خودروی شما باید ارتفاع مناسبی داشته باشد. خودروهای شاسی بلند بهترین انتخاب برای سفر به کویر هستند.
  • لاستیک‌های خودرو باید دارای عاج کویری باشد تا پنچر نشود.
  • لاستیک زاپاس را آماده کرده و با خود به همراه داشته باشید.
  • باک بنزین را به طور کامل پر کنید.
  • یک دبه آب در صندوق عقب خودروتان نگه دارید تا در مواقع لزوم بتوانید از آن استفاده کنید.
  • پیشنهاد می‌کنیم پس از رسیدن به مقصد، ماشین خود را در روستا پارک کرده و به همراه یک راهنمای حرفه‌ای وارد کویر شوید.
  • حتما یکی از دوستان خود را از سفر به کویر آگاه کرده و محل دقیق اقامت خود را در اختیار او قرار دهید.

دقت داشته باشید که کویر همان‌قدر که زیباست، خطرناک نیز هست. پس جوانب احتیاط را رعایت کرده و مراقبت‌های لازم را از خود به عمل آورید.

کویر مصر

مسیر تهران تا کویر مصر

اگر از تهران به سمت کویر می‌روید، می‌توانید یکی از دو مسیر زیر را برای سفر انتخاب کنید:

  • مسیر اول: از تهران مسیر سمنان را دنبال کنید و از آن‌جا به دامغان، معلمان و جندق بروید. پس از عبور از شهر جندق، به کویر مصر خواهید رسید. این مسیر حدود 646 کیلومتر است که با ماشین شخصی حدود 8 تا 9 ساعت طول می‎کشد. مسیر سمنان خاکی بوده و عبور از آن کمی سخت است. اگر ماشین شاسی بلند دارید، می‌توانید این مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب نمایید، در غیر این صورت مسیر دوم بهترین گزینه است.
  • مسیر دوم: از تهران جاده قم را در پیش بگیرید و سپس از شهرهای کاشان، نایين، اردکان، چوپانان، چاه‌ملک و فرخی عبور کنید تا به کویر مصر ایران برسید. این مسیر حدود 200 کیلومتر طولانی‌تر از مسیر اول است، اما هموارتر از مسیر اول بوده و عبور از آن نیز راحت‌تر است. در صورتی که ماشین مناسبی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این مسیر را برای سفر به کویر مصر با ماشین شخصی انتخاب نمایید.

مسیر اصفهان تا کویر مصر

فاصله اصفهان تا کویر مصر 421 کیلومتر است و طی کردن این مسیر با ماشین شخصی حدود 5 ساعت طول می‌کشد. اگر در شهر اصفهان سکونت دارید، باید ابتدا خود را به نایین برسانید و از آن‌جا به سمت شهر جندق حرکت کنید. کویر مصر حدود 45 کیلومتر با جندق فاصله دارد و مسیر آن نیز خاکی است. 

مسیر شهرهای شمالی ایران تا کویر مصر

اگر از شهرهای شمالی به سمت کویر مصر می‎روید، دو مسیر پیش رو دارید. مسیر اول از تهران می‌گذرد که از آن‌جا باید جاده سمنان را در پیش بگیرید. مسیر دوم عبور از شهر دامغان است که از آن‌جا باید مسیر کویر را دنبال کنید. فاصله ساری، مرکز استان مازندران، تا کویر مصر حدود ۵۷۵ کیلومتر است.

کویر مصر


در این مقاله در مورد سفر به کویر مصر با ماشین شخصی صحبت کرده و ضمن معرفی راه‌های دسترسی، راهنمای سفر و نکات ضروری را نیز بیان نمودیم. همان‌طور که گفتیم، سفر به کویر مصر با ماشین شخصی نیاز به خودروی مجهز و تجربه بالا دارد. در صورتی که تجربه کافی یا خودروی مناسب برای کویرگردی را ندارید­، توصیه می‌کنیم این کار را انجام ندهید و راه‌های دیگر را برای سفر به کویر مصر انتخاب نمایید. یکی از بهترین‌ راه‌ها، همراهی با تورهای گردشگری است. سفر با تور کویر مصر این فرصت را به شما می‌دهد که با یک راهنمای حرفه‌ای همراه شوید و از تماشای جاذبه‌های دیدنی این کویر و تفریحات جذاب آن لذت ببرید. در صورتی که  که قصد سفر با تورهای گردشگری را دارید، می‌توانید با شماره 02175097700 تماس بگیرید و از کارشناسان کایت در زمینه انتخاب تور گردشگری کویر مصر، مشورت بخواهید. 


تورهای پیشنهادی ما : 

تور کویر مرنجاب

تور کویر ابوزیدآباد

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید