پل معلق نمک آبرود | تصاویر، قیمت و آدرس پل معلق نمک آبرود
ضحا اکبری 1401/05/22 3670 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

نمک آبرود شهرکی مسکونی، توریستی و تفریحی است که در استان مازندران قرار دارد، این شهرک در کیلومترِ 12 جاده‌ی چالوس به تنکابن واقع شده و یکی از مناطق تفریحیِ پرطرفدار در ایران می‌باشد. در قسمت تفریحیِ نمک آبرود، تفریحات جذاب و فوق العاده‌ای وجود دارد، یکی از این تفریحات عبوراز روی پل معلقِ این شهرک است. در این مقاله قصد داریم در مورد پل معلق نمک آبرود، ویژگی‌ها و جذابیت‌هایش صحبت کنیم، پس اگر تصمیم دارید به نمک آبرود سفر کنید یا علاقه دارید اطلاعات خود را در مورد تفریحات موجود در ایران افزایش دهید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در صورتی که تمایل دارید بیشتر با شهرک تفریحی نمک آبرود آشنا شوید، می‌توانید مطلب معرفی کامل مجموعه‌ی تفریحی نمک آبرود را مطالعه کنید.

دهکده تفریحی نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود

یکی از تفریحات پر هیجانِ شهرک نمک آبرود، پل معلقِ آن است، این پل در ارتفاعات شهرک، در بالای قله‌ی دیو حمام و بر روی دره‌ای سرسبز قرار دارد و از قسمت‌های جذابِ نمک آبرود به شمار می‌رود. افراد بسیاری پس از آمدن به نمک آبرود علاقه دارند که از روی این پل عبور کنند، زیرا علاوه بر تجربه‌ی یک هیجانِ بی پایان، می‌توانند مناظر شگفت انگیزِ اطراف را نیز ببینند.

پل معلق نمک آبرود

ویژگی‌های پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود پلی است که هیچ ستونی ندارد، این پل از چوب و طناب درست شده و به وسیله‌ی 2 طناب که از یک سمت تا سمتِ دیگر کشیده شده‌اند، نگه داشته شده است. طول رفت و برگشت پل معلق 150 متر و ارتفاع آن از سطح زمین حدود 45 متر می‌باشد، پهنای پل خیلی کم است به طوری که تنها یک نفر می‌تواند از روی پل عبور کند و 2 نفر در کنار هم روی پل جا نمی‌شوند. افراد به صورت پشت سر هم و تک تک از روی پل رد شده و از یک سمت به سمتِ دیگر می‌روند، از روی پل می‌توان منظره‌ی زیبای دره را که سراسر جنگل است مشاهده کرد، البته اگر ترس از ارتفاعِ زیادِ پل اجازه دهد که زیبایی‌های اطراف را ببینید! برای افرادی که می‌خواهند از روی پل رد شوند، تمام تدابیر امنیتی اندیشیده شده است، کابلی در بالای پل وجود دارد که از پل در برابر افتادن محافظت می‌کند، افراد قبل از اینکه پایشان را روی پل بگذارند به وسیله‌ی طنابی به این کابل متصل می‌شوند.

پل چوبی نمک آبرود

بهترین زمان سفر به پل معلق نمک آبرود

از آنجا که پل معلق نمک آبرود در ارتفاعات قرار دارد، آب و هوای سردی دارد، به ویژه از اواخر پائیز تا اواخر زمستان، هوای اطراف پل به شدت سرد و برفی است. بهترین زمان سفر به نمک آبرود و پل معلق، بهار و تابستان است، در این زمان‌ها هوای اطراف پل بسیار دلپذیر و مطبوع  می‌شود و بودن در ارتفاعات لذت بسیاری دارد. البته در این زمان تعداد گردشگرانی که به نمک آبرود می‌آیند زیاد است و تفریحات شهرک شلوغ می‌باشند.

پل معلق نمک آبرود در زمستان و پوشیده از برف

چگونگی دسترسی به پل معلق نمک آبرود

برای رسیدن به شهرک نمک آبرود و پل معلق آن، ابتدا باید راه شمال کشور را در پیش بگیرید، وقتی به جاده‌ی چلوس به تنکابن رسیدید پس از حدود 12 کیلومتر شهرک تفریحی نمک آبرود را مشاهده خواهید کرد. اگر بخواهید به پل معلق بروید باید سوار تله کابینِ شماره‌ی 2 شهرک شده و در آخرِ مسیر که نزدیک به قله‌ی دیو حمام است پیاده شوید. در این قسمت پل معلق و زیپ لاین نمک آبرود قرار دارد که گردشگران می‌توانند با تهیه‌ی بلیط از هر کدام که بخواهند لذت ببرند.

پیاده روی روی پل معلق شمال

تفریحات نزدیک به پل معلق نمک آبرود

نزدیک‌ترین تفریح شهرک نمک آبرود به پل معلق، زیپ لاین است، اما با استفاده از تله کابین گردشگران می‌توانند به قسمت‌های مختلف شهرک رفته و از تفریحات متنوع آن نظیر تیر اندازی، کارتینگ، سورتمه، دوچرخه سواری، پینت بال، موتور 4 چرخ، سینما، شهربازی، نمایشگاه حیوانات، مجموعه‌ی ساحلی، پارک‌های جنگلی وسیع و... لذت ببرند.

پینت بال نمک آبرود

امکانات نزدیک به پل معلق نمک آبرود

در شهرک نمک آبرود تعداد زیادی رستوران، کافه، اقامتگاه و هتل وجود دارد، گردشگران می‌توانند در رستوران‌هایی مانند ریور ساید، مهستان، بیجار سر و... غذاهای خوشمزه نوش جان کرده و در هتل‌ ونوس پلاس یا آپارتمان‌های 318 اقامت نمایند. در این شهرک برای رفاه گردشگران امکانات بسیاری نظیر سرویس بهداشتی، محل مناسب برای کمپینگ، نمازخانه و... تعبیه شده است.

هتل ونوس پلاس نمک آبرود

در این مقاله شما را با پل معلق نمک آبرود که در شهرک نمک آبرود قرار دارد، آشنا کردیم، این پل زیبا ویژگی‌های جذابی دارد و در نزدیکیِ آن انواع و اقسام امکانات و تفریحات به چشم می‌خورد. اگر تصمیم دارید به نمک آبرود سفر کرده و از تفریحات موجود در آن مانند پل معلق نمک آبرود لذت ببرید، می‌توانید به قسمت نمک آبرود در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید