معرفی کامل مجموعه‌ی تفریحی نمک آبرود
ضحا اکبری 1400/04/21 9179 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر به شهرهای شمالی یکی از تفریحات ایرانیان است که علاقه‌ی بسیاری به آن دارند، خصوصا در تابستان که هم فرزندان خانواده به مدرسه نمی‌روند و هم گرمای هوا آدمی را وادار می‌کند که از خانه بیرون زده و به جنگل پناه ببرد. یکی از شهرای توریستی که از مقاصد پرطرفدار گردشگران به شمار می‌رود، شهرک نمک آبرود با مجموعه‌ای از تفریحات پر نشاط و هیجان انگیز است که رنگ و بوی متفاوتی به سفر گردشگران می‌دهد. در این مقاله قصد داریم در مورد مجموعه‌ی تفریحی نمک آبرود و امکانات و تفریحات آن توضیحاتی ارائه دهیم، پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" و یا صفحه "تور 1 روزه" شوید.

نمک آبرود

نمک آبرود نام شهرکی است که در ۱۲ کیلومتری شهر چالوس و در مسیر این شهر به تنکابن قرار گرفته است. کار ساخت این شهرک در سال ۱۳۶۷ آغاز شد و هدف از ساخت آن ترغیب اهالی شهرهای نوشهر و چالوس به مهاجرت به این منطقه و ایجاد منطقه‌ای تفریحی گردشگری بود. شهرک نمک آبرود با وسعت حدود ۶۵۰ هکتار، از ۲ قسمت تشکیل شده، یکی قسمت مسکونی آن که شامل ۸ محله است، ۲۳۰ هکتار مساحت دارد و گنجایش آن ۱۰۰ هزار نفر است. و دیگری بخش تفریحی و گردشگری نمک آبرود که در قسمتی جدا از منطقه‌ی مسکونی واقع و برای توریست‌ها در نظر گرفته شده است. این بخش نمک آبرود قسمت‌های مختلف و امکانات ویژه و جذابی دارد که عبارتند از:

  • تله کابین نمک آبرود

معروف‌ترین و محبوب‌ترین تفریح نمک آبرود تله کابین آن است که طولانی‌ترین تله کابین ایران به حساب می‌آید. نمک آبرود دارای ۲ خط تله کابین است، خط ۱ که ۴۲ کابین ۴ نفره دارد و با داشتن ۱۰۵۰ متر ارتفاع به قله‌ی مدوبن می‌رسد و خط ۲ که دارای ۳۵ کابین ۶ نفره است و به قله‌ی دیو حمام می‌رود. هنگامی که با این تله کابین‌ها بالا می‌روید هزاران درخت جنگلی و زیبا زیر پاهایتان است و می‌توانید دریا را هم ببینید.

نمک آبرود

  • سورتمه‌ی نمک آبرود

سورتمه‌ی نمک آبرود هم طولانی‌ترین سورتمه‌ی ایران است که ۵۶ دستگاه سورتمه و ۱۲۵۰ متر ریل بندی دارد. این دستگاه‌ها با سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و تجربه‌ای بی نظیر را برای گردشگران خلق می‌کنند.

نمک آبرود

  • مجموعه‌ی پروازی نمک آبرود

قطعا یکی از ماجراجویانه‌ترین تفریحات نمک آبرود تجربه‌ی پرواز در مجموعه‌ی پروازی این شهر است. در این مجموعه پاراگلایدر، چتر، کایت و بالگرد کرایه می‌دهند و گردشگران می‌توانند با هر یک از این وسایل، بر بالای دریای خزر و جنگل‌های این منطقه پرواز کرده و خاطره‌ای تکرار نشدنی برای خود بسازند.

نمک آبرود

  • کارتینگ نمک آبرود

کارتینگ از جمله تفریحاتی است که طرفداران بسیاری در همه‌ی سنین دارد،‌ نمک آبرود یک پیست کارتینگ دارد که با دو قسمت جداگانه برای نوجوانان و بزرگسالان به نظر پیست کاملی می‌آید. پیست نوجوانان ۵ ماشین و ۲۰۰ متر وسعت دارد و پیست بزرگسالان دارای ۶۰۰ متر بزرگی و ۱۰ ماشین است. در این بخش قبل از شروع، آموزش کوتاهی به افراد نا آشنا داده می‌شود بنابراین اگر برای اولین بار است که قصد دارید این تفریح هیجان انگیز را تجربه کنید اصلا نگران نباشید.

نمک آبرود

  • پیست دو چرخه سواری نمک آبرود

در شهرک تفریحی نمک آبرود پیستی برای دوچرخه سواری وجود دارد که برای علاقمندان به این ورزش بسیار هیجان انگیز است، زیرا قطعا لذت دوچرخه سواری در میان انبوه درختان و در هوایی دلپذیر تجربه‌ای است که در هر جایی تکرار نخواهد شد. این پیست تا زمانی که هوا سرد نشده فعال است و تنها با یک جفت کفش ورزشی راحت می‌توان تفریحی لذتبخش داشت.

نمک آبرود

  • پینت بال نمک آبرود

پینت بال ورزشی گروهی است که در آن دو تیم روبروی هم قرار گرفته و باید طی یک تعقیب و گریز مسلحانه پرچم انتهای زمین را به زمین خود منتقل کنند، افراد بالای 10 سال می‌توانند از این ورزش لذت ببرند. پیست پینت بال نمک آبرود بزرگ‌ترین پیست جنگلی پینت بال در سراسر کشور است که همه روزه پذیرای طرفداران این ورزش و افرادی است که برای تفریح به شهر زیبای نمک آبرود آمده‌اند. این پیست در میان درختان توسکا قرار دارد و از هر لحاظ امن و قابل اعتماد است.

نمک آبرود

  • پیست موتور ۴ چرخ نمک آبرود

موتور 4 چرخ یا به اختصار ATV وسیله‌ای است که به سبب داشتن 4 چرخ بزرگ، از آن برای حرکت در مسیرهای سخت و هیجان انگیز استفاده می‌شود، مجموعه‌ی تفریحی نمک آبرود دارای یک پیست مناسب موتور 4 چرخ است که در مدت زمان نیم ساعت می‌توان با این وسیله جست و خیز و هیجان را تجربه کرد.

نمک آبرود

  • پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود یکی دیگر از تفریحات بسیار هیجان انگیز این شهرک است که هر فردی که به نمک آبرود سفر می‌کند حتما باید لذت آن را تجربه کند. این پل معلق در میان جنگل‌های انبوه نمک آبرود قرار دارد و برای رسیدن به آن باید خط ۲ تله کابین را سوار شوید. ارتفاع بسیار زیاد و هوا واقعا سرد است، ‌پس لباس گرم را فراموش نکنید.

نمک آبرود

  • زیپ لاین نمک آبرود

زیپ لاین تفریحی جذاب، هایجان انگیز، پرطرفدار و به نسبت سایر سرگرمی‌ها جدیدتر است که در آن افراد به وسیله‌ی قلاب مخصوص و با رعایت کامل نکات ایمنی از روی کابل بلندی که 2 نقطه‌ی مرتفع را به هم وصل کرده، حرکت نموده و از نقطه‌ی اول به نقطه‌ی دوم می‌روند. این تفریح جذاب در نمک آبرود وجود دارد، فقط برای استفاده از آن باید با تله کابین به قسمت بالای مجموعه رفته و در آنجا از این سرگرمی ماجراجویانه لذت ببرید.

نمک آبرود

  • سینمای چند بعدی نمک آبرود

در سال 1389 جهت ساخت یک سینمای چند بعدی در مجموعه‌ی نمک آبرود اقدام و در سال 1390 این سینما افتتاح شد. سینمای نمک آبرود 6 بعدی است و افراد می‌توانند در هنگام تماشای فیلم در محیطی شبیه سازی شده قرار گرفته و حس فیلم را بهتر درک کنند. با توجه به کیفیت سالن سینما و فیلم‌های ارائه شده، هر روز به تعداد افرادی که علاقه دارند از این سینما استفاده کنند افزوده می‌شود.

نمک آبرود

  • مجموعه‌ی تفریحی آکوالیون نمک آبرود

در بخش آکوالیون نمک آبرود بازدید کنندگان می‌توانند نمایش‌های جذاب و سرگرم کننده‌ی یک شیر دریایی نر به نام بوریس را تماشا کنند و بی نهایت لذت ببرند. این شیر دریایی می‌تواند طی 45 دقیقه تا یک ساعت ده‌ها حرکت نمایشی اجرا کرده و تماشاگران را حسابی سرگرم نماید. این قسمت بخش‌های متنوع دیگری نیز دارد بخش‌هایی همچون کافه آکواریوم، برکه‌ی فلامینگو و... .

نمک آبرود

  • نماشگاه حیوانات تاکسیدرمی شده‌ی نمک آبرود

اگر با تله کابین به قسمت‌های بالایی مجموعه‌ی تفریحی نمک آبرود بروید می‌توانید از نمایشگاهی دیدن کنید که انواع و اقسام جانوران تاکسی درمی شده را در آن به نمایش گذاشته‌اند. این یخش یکی از قسمت‌های مورد علاقه‌ی خانواده‌هاست، چرا که می‌توانند به صورت خانوادگی از محیط آنجا لذت برده و اطلاعات بسیاری پیرامون جانوران در اختیار فرزندان خود قرار دهند.

نمک آبرود

  • شهر بازی نمک آبرود

در قسمت پایین مجموعه‌ی تفریحی نمک آبرود شهربازی این مجموعه قرار دارد که خانوده‌ها وقت زیادی را در آن می‌گذرانند، زیرا این شهربازی برای کودکان و بزرگسالان به تعداد زیاد وسایل بازی دارد. از جمله وسایل بازی شهربازی نمک آبرود می‌توان تاب زنجیری، ‌فریزبی، بوستر، مری گوراند، ماشین تصادفی، ترامبولین و بسیاری وسایل بازی دیگر را نام برد.

نمک آبرود

  • مجموعه‌ی تیر اندازی نمک آبرود

از دیگر قسمت‌های پرطرفدار مجموعه‌ی تفریحی نمک آبرود باشگاه تیر اندازی آن است که برای علاقمندان به تیر اندازی بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود. این باشگاه در زمینی به مساحت حدود ۳۰ هزار متر مربع ساخته شده و دارای تجهیزات کامل با استاندارد بالا می‌باشد. بخش‌ها و امکانات مختلف باشگاه تیر اندازی نمک آبرود شامل تیر و کمان، میدان تراپ تفریحی و آموزشی، شلیک به پرنده‌ی بی جان، امکان استفاده از اسلحه‌ی شخصی، کافی شاپ، امکان برگزاری مسابقه‌ی تیر اندازی، پارکینگ و... می‌باشد.

نمک آبرود

  • مجموعه‌ی ساحلی نمک آبرود

تفرجگاه ساحلی مجموعه‌ی تفریحی نمک آبرود در قسمت شمالی آن واقع شده و به دلیل برخورداری از ساحلی تمیز، جنگل‌های شمشاد، امکانات و تفریحات گوناگون و... می‌تواند لحظات بسیار شاد و شیرینی را برای گردشگران فراهم کند. در این قسمت تفریحات فراوانی وجود دارد، از جمله شهربازی، محوطه‌ی مخصوص دوچرخه سواری، پیست اسب سواری، پیست موتور ATV، قایق سواری، شنا، هاور کرافت، چتر پاراسل، شاتل، جت اسکی و... . ضمن اینکه با داشتن آلاچیق،  سکو، سوئیت، اتاق و... امکان اینکه گردشگران شب را در کنار ساحل اقامت کنند، وجود دارد.

نمک آبرود

  • پارک‌های جنگلی نمک آبرود

بیشتر قسمت‌های نمک آبرود حالت جنگلی دارد اما این مجموعه دارای 2 پارک جنگلی به نام‌های شمشاد و بنفشه است که در قسمت‌های جنگلی مجموعه‌ی تفریحی نمک آبرود واقع شده و بسیار زیبا و چشم نواز هستند. این پارک‌ها دارای آلاچیق، نیمکت، سکو و فضایی بسیار دیدنی هستند که گردشگران هم می‌توانند در آن‌ها استراحت کرده و هم به گشت زنی و عکاسی بپردازند.

نمک آبرود

  • پیاده روی، پیک نیک، کوهنوردی و عکاسی در نمک آبرود

ویژگی جذاب شهرک نمک آبرود این است که قابلیت انجام تفریحات بسیار زیاد و متنوعی را دارد. مثلا می‌توان در قسمت ساحلی آن به تفریحات آبی پرداخت، می‌توان با پای پیاده به بلندی‌های آن رفت و یک کوهنوردی تمام عیار داشت، می‌توان در پارک‌های جنگلی‌اش به گشت و گذار، استراحت و عکاسی پرداخت و صدها فعالیت شاد و مهیج دیگر که همه را می‌شود در شهرک تفریحی نمک آبرود انجام داد.

نمک آبرود

  • مراکز خرید نمک آبرود

در مجموعه‌ی تفریحی نمک آبرود بخش‌هایی برای خرید در نظر گرفته شده که اجناس بسیاری همچون کیف، کفش، پوشاک و... را به فروش می‌رسانند. در این مرکز برندهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند نیاز گردشگران را برطرف نماید.

  • رستوران‌های نمک آبرود

در مجموعه‌ی تفریحی نمک آبرود رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری وجود دارد که غذاها، خوراک‌ها، دسرها و نوشیدنی‌های مختلف در آن‌ها سرو می‌شود، این رستوران‌ها هم در نقاط پایینی شهرک قرار دارند و هم در بلندی‌های این مجموعه. بدون شک غذا خوردن در ارتفاعات نمک آبرود که مشرف به جنگل و دریاست، لذت فراوانی خواهد داشت.

  • امکانات دیگر نمک آبرود

در شهرک تفریحی نمک آبرود امکانات فراوانی جهت رفاه حال گردشگران وجود دارد، از جمله پارکینگ، نماز خانه، سرویس بهداشتی به تعداد زیاد، تالار پذیرایی، هتل و ویلای اجاره‌ای با قیمت‌های مختلف برای افراد گوناگون، عکاس خانه‌ی سنتی، فراهم کردن شرایط عکاسی در قسمت‌های مختلف و بسیاری امکانات دیگر.

نمک آبرود

در این مقاله شما را با شهر نمک آبرود، مجموعه‌ی تفریحی این شهرک و بخش‌های مختلف آن آشنا کردیم، چنانچه علاقه داشتید که به شهر زیبای نمک آبرود با امکانات فوق العاده و طبیعت بی نظیرش سفر کنید، می‌توانید به قسمت نمک آبرود در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید