فرودگاه حَمَد دوحه | معرفی و راهنمای فرودگاه بین المللی حمد قطر
ضحا اکبری 1401/04/29 2307 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

شهر دوحه پایتخت کشور قطر است و پر جمعیت‌ترین شهرِ آن نیز می‌باشد، این کشور به سبب سرمایه گذاری در بخش گردشگری و توریست، توسعه‌ی زیر ساخت‌ها، شناسایی نیازهای گردشگران و... توانسته جایگاه بسیار ایده آلی در صنعت توریسم برای خود دست و پا کند. از توسعه‌ی فرودگاه‌ها تا ساخت هتل‌های لوکس، از ایجاد تفریحات هیجان انگیز تا تبلیغات گسترده، همه و همه باعث شده تا کشور قطر و خصوصا شهر دوحه به یکی از توریست پذیرترین مناطق دنیا تبدیل شود، میزبانی جام جهانی 2022 نیز مزید بر علت شده و علاقمندان سفر به قطر را چندین برابر کرده است. همچنین اگر قصد سفر به این کشور و دریافت ویزای قطر را دارید بدانید که کار چندان سختی نیست و نیاز به وقت سفارت و مصاحبه ندارد. در این مقاله تصمیم داریم در مورد فرودگاه حَمَد یکی از فرودگاه‌های مهم شهر دوحه صحبت کرده و شما را با نکات مربوط به این فرودگاه آشنا کنیم، پس تا پایان مقاله با ما باشید.


فرودگاه بین المللی حمد دوحه

فرودگاه بین المللی حمد دوحه

فرودگاه حمد دوحه، قطب اصلی هواپیمایی قطر و بهترین فرودگاه این کشور محسوب می‌شود. این فرودگاه مهم‌ترین فرودگاه قطر و یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان است که ساخت آن از سال 2003 آغاز و در 27 ماه می سال 2014 با پروازی از اروپا افتتاح شد. تمامی پروازهای خارجی قطر که مربوط به ایر لاین‌های مهم دنیا هستند از طریق فرودگاه حمد انجام می‌شوند، ایر لاین‌های معتبری نظیر بریتیش ایر لاینز، ترکیش ایر لاینز، پگاسوس ایر لاینز، اطلس گلوبال، ایران ایر و... . فرودگاه حمد به تهران، شیراز، بندر عباس، لار، اصفهان و مشهد پروازهای مستقیم دارد و یکی از پر مسافرترین فرودگاه‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شود که می‌تواند تا 60 میلیون مسافر را در سال پذیرا باشد. در سال 2015 فرودگاه بین المللی حمد به شکل گسترده‌ای توسعه یافت، به طوری که در سال 2016 با جابجایی بیش از 37 میلیون مسافر پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان در آن سال لقب گرفت. 

بیشتر بخوانید : در سفر به کشور قطر چه چیزهایی بخریم؟

فرودگاه بین المللی حمد دوحه

مشخصات فرودگاه حمد دوحه

فرودگاه بین المللی حمد در جنوب شهر دوحه پایتخت قطر واقع شده و اکنون پس از مرگ امیر قبلی قطر یعنی حمد بن خلیفه الثانی، به فرودگاه دوحه تغییر نام داده است. مساحت فرودگاه حمد 2200 هکتار است و فاصله‌ی آن تا فرودگاه بین المللی دوحه حدود 5 کیلومتر می‌باشد. کد یاتای این فرودگاه DOH و کد ایکائوی آن OTHH می‌باشد، با ورود به وبسایت فرودگاه حمد به نشانی dohahamadairport.com می‌توان از اطلاعات این فرودگاه شامل معرفی قسمت‌های مختلف، لیست پروازهای ورودی و خروجی و... اطلاع پیدا کرد. فرودگاه حمد دوحه یک ترمینال دارد که دارای 5 سالن مجزاست، این سالن‌ها با نام‌های A، B، C،  D و E نام گذاری شده‌اند: سالن A دارای 10 گیت پروازی است، سالن B نیز 10 گیت پروازی دارد، سالن C، 13 گیت برای پرواز دارد و سالن‌های D و E که ساختشان هنوز به پایان نرسیده، 4 گیت در طبقه‌ی همکف و 4 گیت در طبقه‌ی اول دارند.


فرودگاه بین المللی حمد دوحه

امکانات و خدمات فرودگاه حمد دوحه

فرودگاه حمد دوحه یکی از مدرن‌ترین فرودگاه‌های جهان است که امکانات و خدمات بیشماری را به مسافران خود ارائه می‌دهد، امکاناتی از جمله:

  • اینترنت وای فای رایگان: در تمام قسمت‌های فرودگاه حمد می‌توان از اینترنت وای فای رایگان استفاده کرد، این کار نیازمند اتصال به شبکه‌ی Free internet by HIA می‌باشد.
  • مراکز خرید بدون مالیات: در فرودگاه حمد فروشگاه‌هایی وجود دارد که در آن‌ها سوغات، صنایع دستی، زیور آلات، کتاب، لباس و... به فروش می‌رسد، این فروشگاه‌ها بدون مالیات هستند.

فرودگاه بین المللی حمد دوحه

  • استخر سر پوشیده: استخر سرپوشیده‌ی فرودگاه حمد یکی از جذاب‌ترین استخرهای دنیاست، زیرا چشم اندازش هواپیماهای بزرگی است که ایستاده یا در حال حرکت هستند.
  • رستوران و کافه: در فرودگاه حمد بیش از 30 رستوران وجود دارد که غذاهای ملل ارائه می‌کنند، مثلا رستوران ایتالیایی سوپرافینو، قَطَف کافه با غذاهای سنتی عربی و...، در این رستوران‌ها هر غذایی که بخواهید می‌توانید میل کنید، فقط ممکن است قیمت‌ها کمی بالا باشد.

فرودگاه بین المللی حمد دوحه

  • سالن بدنسازی: در فرودگاه حمد سالن‌هایی برای ورزش و بدنسازی وجود دارد، ضمنا قسمت‌هایی هم برای ماساژ و اسپا در نظر گرفته شده است.
  • زمین‌های بازی کودکان: در بخش‌های مختلف فرودگاه حمد زمین‌هایی برای بازی کودکان و تفریح خانواده‌ها وجود دارد، وسایل بازی این قسمت‌ها، در واقع آثار هنری زیبایی هستند.

فرودگاه بین المللی حمد دوحه

  • هتل فرودگاهی: یکی از بهترین امکانات فرودگاه حمد، هتل فرودگاهی است که برای افرادی که پروازشان تاخیر دارد یا منتظر هواپیمای بعدی خود هستند مناسب است، این هتل‌ها را می‌شود برای حداقل 5 ساعت رزرو کرد و در آن‌ها می‌توان از تمام خدمات رفاهی هتل‌ها استفاده نمود.
  • سالن‌های استراحت مجهز: در فرودگاه حمد، سالن‌های بسیار مجهزی برای استراحت مسافران تعبیه شده است، در این سالن‌ها برخی خدمات مانند استفاده از خوراکی و نوشیدنی، خدمات مادر و کودک و... برای دارندگان بلیط فرست کلس و بیزنس کلس ایر لاین وان ورلد و مسافران قطر ایر ویز رایگان است.

فرودگاه بین المللی حمد دوحه

مسیر دسترسی به فرودگاه حمد دوحه

فرودگاه حمد دوحه در نقطه‌ای خارج از شهر قرار گرفته، برای رفت و آمد به این فرودگاه می‌توانید از وسایل زیر استفاده کنید:

  • مترو: در داخل فرودگاه حمد، یک ایستگاه مترو وجود دارد که به مرکز شهر متصل است و از طریق آن می‌توانید به نقاط مختلف دوحه بروید، خط قرمز رنگ متروی دوحه به فرودگاه حمد می‌رسد و از نظر اقتصادی گزینه‌ی ایده آلی می‌باشد.
  • اتوبوس: در خارج از سالن پروازهای ورودیِ فرودگاه حمد، یک ایستگاه اتوبوس قرار دارد که مسافران را به دو ایستگاه اتوبوس دوحه یعنی منطقه‌ی صنعتی مسیعید و ایستگاه اتوبوس الغنیم می‌رساند، جابجایی با این اتوبوس‌ها بسیار به صرفه است و با کارت‌های هوشمند کاروا می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.
  • تاکسی: بیرون از ساختمان ترمینال فرودگاه حمد، ایستگاه تاکسی قرار گرفته، استفاده از تاکسی نسبت به مترو و اتوبوس راحت‌تر و سرعت آن نیز بیشتر است اما چون این تاکسی‌ها بر اساس کیلومتر شمار کار می‌کنند، قیمت آن‌ها نسبت به دیگر وسایل عمومی خیلی بیشتر خواهد بود.
  • اجاره کردن خودرو: فرودگاه بین المللی حمد دوحه، یک دفتر خدماتی دارد که از طریق آن می‌توان خودرو اجاره کرده و به خارج از فرودگاه رفت، این دفتر در خارج از سالن پروازهای ورودی قرار دارد و اجاره‌ی خودرو از آن باید طبق اصول خاصی انجام گیرد.
  • رزرو کردن لیموزین: برای افراد مهم و کسانی که دوست دارند سفری لوکس داشته باشند، می‌توان در فرودگاه حمد لیموزین رزرو کرد، برای رزرو لیموزین ابتدا باید با قسمت مواصلات فرودگاه تماس گرفت، سپس به بخش میز کرایه‌ی لیموزین که در سالن پروازهای ورودی قرار دارد مراجعه کرد.
  • استفاده از سرویس المها: سرویس المها برای استقبال از مسافرانی طراحی شده که از قبل این سرویس را رزرو کرده‌اند، در این سرویس علاوه بر جابجایی مسافران، خدماتی همچون حمل چمدان، دریافت کارت پرواز، خدمات پاسپورت، خدمات چک بار و... نیز انجام می‌شود.

فرودگاه بین المللی حمد دوحه

فرودگاه حمد دوحه یکی از زیباترین و مدرن‌ترین فرودگاه‌های جهان است که دارای امکانات بی نظیر و خدمات منحصر بفردی می‌باشد، مسافران این فرودگاه همواره خاطره‌ی خوشی از حضور در فرودگاه حمد دارند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید