معرفی شهرهای قطر | 5  شهر میزبان جام‌ جهانی 2022 قطر
زهرا نیرومند 1401/03/21 6466 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

همان‌طور که می‌دانید، جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر برگزار می‌شود. این رویداد بزرگ از 21 نوامبر آغاز شده و تا 18 دسامبر ادامه دارد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، بازی‌های جام‌جهانی در 5 شهر این کشور شامل دوحه، الریان، الخور، الوکره و لوسیل برگزار می‎شود و اقامت مسافران نیز در همین شهرها می‌باشد. در این مقاله به معرفی شهرهای قطر می‌پردازیم و اطلاعاتی در مورد امکانات و ویژگی‏های 5  شهر میزبان جام‌جهانی 2022 قطر در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید. 

دوحه، پایتخت قطر

دوحه، پایتخت این کشور و یکی از پرجمعیت‏ترین شهرهای قطر است. این شهر در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته و به یکی از پرگردشگرترین شهرهای خاورمیانه تبدیل شده است. هتل‌های لوکس، رستوران‌های خوب، مراکز خرید متعدد و تفریحات متنوع از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های دوحه محسوب می‌شوند. از دیگر خصوصیات دوحه می‌توان به معماری مدرن و جذاب ساختمان‌های آن اشاره کرد که این شهر را در کنار شهر زیبای دبی قرار می‌دهد و به عنوان یک رقیب سرسخت و جدی معرفی می‎کند.

دوحه در سواحل زیبای خلیج‌فارس واقع شده و چشم‌اندازی زیبا از این خلیج را به نمایش می‌گذارد. سواحل این شهر و پارک‌های بی‌نظیر آن بخشی از مراکز تفریحی و دیدنی دوحه محسوب می‎شوند. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دوحه می‌توان به جزیره مصنوعی مروارید قطر، ساحل التخیرا، پارک آبی دوحه، قلعه دوحه، برج های بارزان، شهر فیلم دوحه، موزه هنرهای اسلامی، بازار قدیمی سوق واقف، دهکده فرهنگی کاتارا و پارک حیات وحش الماها اشاره کرد. 2 استادیوم الثمامه و راس ابوعبود، که برای جام‌جهانی 2022 قطر آماده شده‌اند، در شهر دوحه قرار دارند و میزبان 12 بازی مرحله گروهی هستند. بازی ایران و آمریکا در تاریخ 8 آذر 1401 در ورزشگاه الثمامه برگزار می‌شود.

برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و رفتن به استادیوم‌های دوحه مشکلی ندارید. به راحتی می‌توانید از سیستم حمل‌ونقل عمومی این شهر استفاده کنید  و خود را به مکان موردنظر برسانید. مترو سریع‌ترین و ارزان‌ترین وسیله حمل‎ونقل این کشور است. متروی قطر 4 خط و 100 ایستگاه دارد و حدود 300 کیلومتر را پوشش می‌دهد. اتوبوس‌های دوحه نیز در همه‌جای این شهر پراکنده شده‌اند. در هر قسمتی از شهر که باشید می‌توانید سوار اتوبوس شوید و خود را به مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری و حتی ورزشگاه‌ها برسانید. تاکسی‌ها نیز از دیگر وسایل حمل‌ونقل در دوحه هستند که در همه‌ نقاط این شهر در دسترس می‌باشند.

دوحه، پایتخت قطر

 الریان، دومین شهر بزرگ قطر

الریان، یکی از توریستی‌ترین شهرهای قطر است که در  نزدیکی دوحه قرار دارد. این شهر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعددی را در خود جای داده و یکی از بهترین شهرهای قطر برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ این کشور محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر نیز به دلیل برگزاری مسابقات جام‌جهانی 2022 قطر، هتل‌ها و اقامت‌گاه لوکس و زیبایی در الریان ساخته شده و این شهر را به یکی از بهترین مناطق قطر برای اقامت تبدیل کرده است.  الریان امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و دارای مراکز خرید متعددی نیز می‌باشد.

از جمله جاذبه‌های گردشگری الریان می‌توان به قلعه الوجبه، ساحل زکریت، موزه هنرهای مدرن متحف، گودال مسفور، پارک اسپایر و مرکز خرید ویلاجیو اشاره کرد. استادیوم‌های الخلیفه، احمد ابن علی و استادیوم شهر آموزش نیز در الریان قرار دارند. این استادیوم‌ها محل برگزاری 18 بازی مرحله گروهی هستند. استادیوم بین‌المللی خلیفه اولین و معروف‌ترین استادیوم قطر است. این استادیوم در سال ۱۹۷۶ میلادی ساخته شده و در سال 2017 برای برگزاری مسابقات جام‌جهانی بازسازی شده است. استادیوم الخلیفه محل برگزاری بازی ایران و انگلیس در 30 آبان ماه و ورزشگاه احمد بن علی میزبان بازی پلی‌آف اروپا و ایران در 4 آذرماه می‌باشد.

حمل‌ونقل عمومی در الریان چندان قابل قبول نیست. الشقب و القدیم، دو ایستگاه متروی این شهر هستند که الریان را به شهر بزرگ دوحه متصل می‌کنند. از طریق این دو ایستگاه می‎توانید به دیگر نقاط شهر نیز دسترسی داشته باشید. بهترین راه برای حمل‌ونقل در الریان، رانندگی با خودروی شخصی است. این شهر بزرگ‌راه‌ها و جاده‎های بسیاری خوبی دارد. این مسیرها در تمامی بخش‌های الریان گسترده شده‌اند و نقاط مختلف این شهر را به هم وصل می‌کنند.

 الریان، دومین شهر بزرگ قطر

الخور، ساحلی‌ترین شهر قطر

الخور، یکی از بزرگ‎‌ترین و مهم‌ترین شهرهای قطر است که در بخش شمالی این کشور قرار دارد. این شهر حدود 50 کیلومتر از دوحه فاصله دارد و از لحاظ اقتصادی دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد. الخور بخش عمده‌ای از  خط ساحلی کشور را به خود اختصاص داده  است. از این رو، فضاهایی آرام و رویایی دارد و یکی از بهترین مکان‌های برای تفریح و استراحت در قطر محسوب می‌شود. 

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری الخور می‌توان به جزیره بنفش، تفریح‌گاه ساحلی السلطان، تفریح‌گاه ساحلی کورنیش، جنگل ساحلی التکیره، ساحل الفرکیه، پارک سنتی التوصل، پارک ساحلی القرمه، منطقه حفاظت شده الشوعه، پارک الخور، برج‌‌های باستانی الخور و موزه الخور اشاره کرد. استادیوم البیت یکی از استادیوم‌های قطر برای جام‌جهانی است که در شهر الخور قرار دارد. این استادیوم محل برگزاری بازی افتتاحیه، 5 بازی مرحله گروهی­، یک بازی مرحله  یک‌شانزدهم، یک بازی مرحله یک‌چهارم و یکی از بازی‌های نیمه‌نهایی است.

استادیوم الخور با مرکز این شهر حدود 4 کیلومتر فاصله دارد. علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی با استفاده از اتوبوس یا  تاکسی خود را به این استادیوم برسانند و به تماشای بازی موردنظرشان بنشینند. دقت داشته باشید که متروی دوحه هیچ ایستگاهی در الخور ندارد. در صورتی که بخواهید خود را از دوحه به استادیوم الخور برسانید، باید به ایستگاه متروی QNB بروید و سوار اتوبوس‌های الخور شوید. امکان اجاره ماشین نیز در الخور وجود دارد.

الخور، ساحلی‌ترین شهر قطر

الوکره، دومین شهر بزرگ قطر

الوکره، بزرگ‌ترین شهر قطر پس از دوحه است. این شهر در جنوب دوحه واقع شده و حدود 20 دقیقه با آن فاصله دارد. شهر الوکره هتل‌ها، رستوران‎ها، مراکز خرید و تفریحی متعددی را در خود جای داده و برای اقامت پیشنهاد می‎گردد. خط ساحلی و تپه‌های شنی الوکره یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این شهر محسوب می‌شوند.  این شهر سواحل زیبایی دارد و برای تفریح خانواده‌ها بسیار مناسب است. علاوه بر این، امکان تفریحاتی چون آفرود، شنا، شترسواری، سافاری در بیابان، زیپ‌لاین، پینت‌بال، پاراگلایدر سواری، پاراترایک و پاراموتور نیز در این شهر فراهم شده است.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری الوکره می‌توان به  میدان صدف، مسجد ابو منارتین، باغ عمومی الوکره و بازار الوکره اشاره کرد. استادیوم الجنوب، که با نام استادیوم الوکره نیز شناخته می‌شود، یکی از استادیوم‌های جام جهانی 2022 قطر است که در این شهر قرار دارد.  این استادیوم محل برگزاری 5 بازی مرحله گروهی­ و یک بازی مرحله   یک‌شانزدهم می‎باشد. استادیوم الجنوب دومین استادیوم قطر است که برای جام‌جهانی آماده و بازسازی شده است.

 مجموعه الجنوب در خارج شهر الوکره واقع شده و علاوه بر ورزشگاه، دارای امکاناتی چون رستوران، سالن عروسی، پیست دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری، موسسه آموزشی و فروشگاه نیز می‌باشد. در اطراف این استادیوم اقامت‌گاه‌ها و فروشگاه‌هایی دیده می‌شوند که برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شد‌ه‌اند. در صورتی که قصد دارید در نزدیکی استادیوم الجنوب اقامت داشته باشید، می‌توانید یکی از هتل‌‌های اطراف آن را رزرو نمایید. اگر در دوحه اقامت دارید، می‌توانید به راحتی با استفاده از خط قرمز متروی دوحه، اتوبوس یا تاکسی خود را به استادیوم الوکره برسانید. 

الوکره، دومین شهر بزرگ قطر

لوسیل، جدیدترین شهر قطر

لوسیل در ابتدا یک روستای کوچک بود که در 15 کیلومتری دوحه قرار داشت. این روستا در سال 2005 تبدیل به شهر شد و ساخت‌وساز در آن آغاز گردید. ساخت شهر لوسیل به دلیل برگزاری جام‌جهانی 2022، سرعت بیشتری یافت و خیلی زود به یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای قطر تبدیل شد. ساخت فروشگاه‌های لوکس و پرزرق‌وبرق، زمین گلف، تفریحگاه‌های ساحلی و جزایر مصنوعی، از جمله امکانات این شهر است که در سال‌های اخیر به آن اضافه شده است. 

از جمله جاذبه‌های گردشگری لوسیل می‌توان به جزیره قطیفان، شهر سرگرمی، منطقه گلف  و منطقه ساحلی مارینا اشاره کرد. استادیوم لوسیل یکی از مهم‌ترین استادیوم‌های جام‌جهانی 2022 است که در شهر تازه‌ تأسیس لوسیل قرار دارد. این استادیوم حدود 80 هزار نفر ظرفیت دارد و دارای امکاناتی چون  کافه، تجهیزات آموزشی و ورزشی، کلینیک درمانی و فروشگاه می‌باشد.   این ورزشگاه محل برگزاری شش بازی دور اول گروهی، یک مسابقه در هر دور حذفی، بازی نیمه‎‌نهایی و فینال خواهد بود. مراسم اختتامیه جام‌جهانی 2022 نیز در ورزشگاه مدرن لوسیل برگزار می‌گردد. 

شهر لوسیل یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل دنیا را دارد. بنابراین، برای رفت‌وآمد در این شهر مشکلی ندارید و به راحتی می‎توانید از وسایلی چون مترو و تراموا استفاده کنید. اگر در دوحه اقامت دارید و برای تماشای بازی به ورزشگاه لوسیل می‌روید، باید وارد  خط قرمز متروی دوحه شوید. این خط به مرکز شهر دوحه و فرودگاه بین‌المللی حمد متصل می‌شود و در نهایت به شهر جدید لوسیل می‌رسد. ایستگاه متروی QNB آخرین ایستگاه این خط است که در مقابل استادیوم لوسیل قرار دارد.  برای حمل‌ونقل داخل شهری نیز می‌توانید از تراموای لوسیل استفاده کنید و از استادیوم به هر کجای شهر که می‌خواهید، بروید.  

لوسیل، جدیدترین شهر قطر

در این مقاله به معرفی شهرهای قطر پرداختیم و اطلاعاتی در مورد امکانات و ویژگی‏های 5  شهر میزبان جام‌جهانی 2022 قطر در اختیارتان قرار دادیم. قطر در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را برای گسترش و بازسازی ورزشگاه‌ها به کار گرفته و شرایط اقامت را نیز برای علاقه‌مندان به فوتبال فراهم کرده است. فرقی نمی‌کند کدام‌یک از شهرهای قطر را برای اقامت انتخاب کنید. در هر شهری که اقامت داشته باشید، از امکانات رفاهی و تفریحی خوبی برخوردار خواهید بود. اگر قصد سفر به قطر را دارید، می‌توانید کارهای مربوط به سفر خود را به آژانس گردشگری کایت بسپارید یا با تورهای این آژانس همراه شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر، دیگر صفحات سایت را مورد مطالعه قرار دهید یا با شماره 75097700 – 021 تماس بگیرید و در مورد تور موردنظر خود با کارشناسان کایت مشورت نمایید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید