تفریحات قطر |  8  تفریح جالب و قیمت مناسب در دوحه قطر
زهرا نیرومند 1401/02/21 1819 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


قطر، یکی از توریستی‌ترین کشورهای خاورمیانه است که در حاشیه خلیج زیبای فارس قرار دارد. این کشور پر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است و از تفریحات متعدد و جذابی نیز برخوردار می‌باشد. با هر سلیقه و سنی که به قطر سفر کنید، می‌توانید تفریح موردعلاقه خود را پیدا کنید و روزهای خوب و خاطره‌انگیزی داشته باشید. قطر بهترین مقصد گردشگری برای خانواده‌هاست. در این کشور می‌توانید از موزه‌ها و نمایشگاه‌های هنری دیدن کنید، در پارک‌ها و سواحل زیبا به گشت‌وگذار بپردازید و از ورزش‌ها و بازی‌های آبی لذت ببرید. شهربازی‌های هیجان‌انگیز، پارک‌های موضوعی و سرگرمی‌های آموزشی جذاب، از جمله تفریحات قطر برای کودکان و نوجوانان است. در این مقاله 8 تفریح جالب و قیمت مناسب در دوحه قطر را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید تا با این تفریحات بیشتر آشنا شوید.

بازدید از سوق واقف

یکی از کارهایی که در سفر به دوحه باید انجام دهید، بازید از سوق واقف است. در واقع می‌توان گفت سفر شما بدون بازدید از سوق واقف کامل نیست. سوق واقف یکی از قدیمی‌ترین بازارهای قطر است که قدمت آن به بیش از 100 سال پیش برمی‌گردد. این بازار نیز مانند دیگر بازارهای قدیمی، راسته‌های متعددی دارد و پر از غرفه‌های رنگارنگ است. هرچه بخواهید می‌توانید در سوق واقف پیدا کنید و با قیمت مناسب خریداری نمایید. این بازار بهترین مکان برای خرید سوغاتی است. علاوه بر این، سوق واقف رستوران‌های متعددی نیز دارد. می‌توانید یکی از این رستوران‌ها را برای صرف غذا انتخاب کنید و یک غذای محلی خوشمزه نوش‌جان نمایید.

بازدید از سواحل عمومی

اگر در یک هتل معمولی اقامت دارید و به استخر دسترسی ندارید، می‌توانید برای شنا به سواحل عمومی قطر بروید. قدم زدن در کنار سواحل زیبا و آرام این کشور یکی از مهم‌ترین تفریحات قطر است که باید حتما در برنامه سفر خود داشته باشید. می‌توانید در کنار ساحل آفتاب بگیرید و اگر برای شنا مناسب بود، تنی به آب بزنید و روز شادی را برای خود و خانواده‌تان بسازید. سواحل زکریت، التکیرا، فویرط و کاتارا از جمله زیباترین سواحل دوحه هستند. بازدید از این سواحل رایگان است و هیچ هزینه‌ای برایتان ندارد.

بازدید از پارک‌های بی‌نظیر دوحه  

قطر یکی کشور کویری است، اما فضای سبز عمومی زیادی دارد. پارک‌های دوحه یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این شهر هستند و امکانات تفریحی متنوعی دارند. از جمله این پارک‌ها می‌توان به پارک البیدا، شرایتون و اکسیژن اشاره کرد. پارک البیدا یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های دوحه است. این پارک مناظری سرسبز از درخت‌ها، بوته‌ها و گل‌ها را در کنار فواره‌های دیدنی به نمایش می‌گذارد. البیدا فضایی وسیع دارد و برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری پیشنهاد می‌گردد. زمین‌های تنیس، والیبال و بسکتبال نیز از دیگر امکانات این پارک است که در دسترس عموم قرار دارد. پارک شرایتون درست در مرکز شهر دوحه واقع شده و مکانی مناسب برای گردش خانوادگی و دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود.  پارک اکسیژن چشم‌اندازهایی بسیار زیبا و دیدنی دارد و از امکاناتی چون زمین بازی کودکان، مسیرهای پیاده‌روی و سالن آمفی تئاتر برخوردار می‌باشد.

قدم زدن در کورنیش دوحه

کورنیش یک تفریح‌گاه ساحلی است. این منطقه 7 کیلومتر طول دارد و در موازات خلیج دوحه امتداد می‌یابد. تفریح‌گاه ساحلی کوریش بخش‌های مختلفی دارد و چشم‌اندازهای زیبایی از شهر را به نمایش می‎گذارد. می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی کورنیش قدم بزنید یا به انجام فعالیت‌هایی چون دوچرخه‌سواری  و اسکیت‌سواری بپردازید. کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در این منطقه وجود دارد که امکان استراحت و صرف غذا را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. بازدید از منطقه کورنیش و قدم زدن در آن هیچ هزینه‌ای برایتان ندارد، اما قطعا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفرتان می‌باشد. 

بازدید از موزه‌ها

از دیگر تفریحات قطر می‌توان به بازدید از موزه‌ها و گالری‌های هنری آن اشاره کرد. آشنایی با فرهنگ و تاریخ یک مرز و بوم  از جمله جذاب‌ترین بخش‌های سفر است. اگر به این مقوله علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم سری به موزه‌های دوحه بزنید و از آن‌ها بازدید نمایید. موزه ملی قطر، موزه مشهور هنر اسلامی،  موزه هنرهای مدرن عرب، موزه‌های مشیرب و موزه متحف، از جمله جذاب‌ترین موزه‌های شهر دوحه هستند که می‌توانید با هزینه‌ای مناسب از آن بازدید نمایید.

بازدید از دهکده فرهنگی کاتارا

دهکده فرهنگی کاتارا از جمله ارزان‌ترین تفریحات قطر است که بخشی از فرهنگ این کشور را به تصویر می‌کشد. در این دهکده می‎توانید بناهایی زیبا و دیدنی با معماری تاریخی قطر را مشاهده نمایید. مساجد زیبا با گنبدهای فیروزه‌ای، گذرگاه‌های پرپیچ‌وخم، باغ‌ها، سالن‌های تئاتر و گالری‌های هنری از جمله گزینه‌های موجود در این دهکده هستند. دهکده کاتارا محلی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف، کنسرت‌ها و رویدادهای هنری است. می‌توانید به تماشای تئاتر بنشینید یا در رستوران‌های آن غذا بخورید.  این دهکده در ساحل شرقی دوحه واقع شده و به صورت 24 ساعته باز است. 

سفر به قلعه الزوباره

قلعه الزوباره از جمله بناهای تاریخی دوحه است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. تاریخ ساخت این قلعه به قرن هفدهم میلادی برمی‌گردد. در آن زمان الزوباره یکی از مهم‌ترین شهرهای قطر برای غواصی و تجارت مروارید بود و رونق زیادی داشت. قلعه الزوباره در سال 1811 ویران شد و در سال  1983 توسط شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی مورد بازسازی  قرار گرفت. این قلعه  بخشی از تاریخ، فرهنگ و معماری این کشور را به تصویر می‌کشد و از این جهت دارای اهمیت می‌باشد.

مروارید قطر

مروارید قطر یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این کشور است. جزیره‌ای لوکس و پر زرق‌وبرق که به دست بشر ساخته شده و زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. این جزیره بیش از 4  کیلومترمربع مساحت دارد و پوشیده از مراکز خرید و کافه‌ است. مجلل‌ترین هتل‌ها و بهترین رستوران‌های قطر را می‌توانید در این جزیره پیدا کنید.  اگر به دنبال برندهای معتبر و بین‌المللی هستید، مراکز خرید مروارید قطر بهترین گزینه برای انجام این کار است. البته خرید کردن در این مراکز هزینه بالایی برایتان دارد. اگر سفری اقتصادی می‌خواهید باید به پیاده‌روی در مسیرهای زیبا و تماشای چشم‌اندازهای دیدنی جزیره رضایت دهید و خرید را فراموش کنید.  

در این مقاله در مورد تفریحات قطر صحبت کردیم و 8  تفریح جالب و قیمت مناسب در دوحه را معرفی نمودیم. گزینه‌های معرفی شده اغلب رایگان هستند یا هزینه بسیار کمی دارند. می‌توانید به راحتی از این مکان‌ها بازدید کنید و یک روز شاد و به یادماندنی را برای خود و خانواده‌تان بسازید. اگر قصد سفر با تورهای گردشگری را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به دیگر صفحات سایت بزنید و شرایط سفر به قطر را مورد بررسی قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره 75097700- 021  با کارشناسان کایت در ارتباط باشید و در مورد تور موردنظر خود با آن‌ها مشورت کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید