مراکز خرید قطر  | 10  مرکز خرید و بازار در قطر
زهرا نیرومند 1401/02/15 5071 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



قطر، یکی از کشورهای همسایه ایران است که در حاشیه خلیج فارس قرار دارد. این کشور در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی داشته و با ساخت هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز تفریحی و تجاری متعدد، رونق چشم‌گیری در صنعت توریسم خود ایجاد نموده است. همان‌طور که می‌دانید، مراکز خرید و بازارها از مهم‌ترین مکان‌هایی هستند که در لیست بازدید گردشگران قرار دارند. مراکز خرید و بازارهای زیادی در قطر وجود دارد. اغلب این مراکز در سال‌های اخیر و با معماری جذاب و مدرن ساخته شده‌اند. مراکزی بزرگ که هریک از آن‌ها شامل فروشگاه‌های متعدد هستند و اجناس و کالاهایی با برندها و مارک‌های جهانی را به مشتریان عرضه می‌کنند و علاوه بر آن خدمات و امکانات دیگری را نیز به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. در این مقاله به معرفی مراکز خرید قطر پرداخته و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

قطر مال (Mall of Qatar)

قطر مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید قطر است که در شهر دوحه قرار دارد. این مرکز در زمینی به مساحت 124 هکتار ساخته شده و حدود 500 غرفه را شامل می‌شود. در قطر مال می‌توانید انواع برندهای معروف دنیا از جمله جک اند جوز، آلدو، آدیداس، بولگاری، فوت لاکر، برشکا و ... را پیدا کنید و خریدی فوق‌العاده داشته باشید.

قطر مال علاوه بر فروشگاه دارای یک مجموعه‌ی سینمایی و سالن تأتر نیز می‌باشد. مجموعه‌ی سینمایی قطر مال دارای 19 پرده سینمایی بزرگ و پیشرفته است که امکان تماشای فیلم را با کیفیت بسیار بالا برای علاقه‌مندان فراهم می‌آورد. از دیگر ویژگی‎‎های قطرمال سالن تأتر چرخان آن است. تماشاگران تأتر می‌توانند صحنه نمایش را به صورت 360 درجه تماشا کنند و از دیدن آن لذت ببرند. اگر با کودک خود به این مرکز مراجعه می‌کنید، می‌توانید سری به پارک کیدزموندو(KidzMondo)   بزنید و فرزندان خود را سرگرم کنید.  بولینگ، مرکز بازی‌های ویدیویی اکستریم لند (Xtremeland)  و رستوران‌ها و کافه‌های متعدد از دیگر امکانات این مرکز خرید است.

قطر مال در 20 کیلومتری شهر دوحه، منطقه الریان واقع شده و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 11 شب آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان می‌باشد. ساعات بازدید از این مرکز در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه تا 12 شب ادامه دارد.

قطر مال (Mall of Qatar)

 مرکز خرید سیتی سنتر (City Center Mall)

سیتی سنتر  یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید قطر است که در شهر دوحه قرار دارد. این مرکز در 5 طبقه ساخته شده و مجموعه‌ای بزرگ از پوشاک با برندهای مختلف محلی و بین‌المللی را در برمی‌گیرد. اگر به دنبال مد هستید، بازدید از سیتی سنتر را از دست ندهید. در این‌جا علاوه بر لباس، می‌توانید از فروشگاه‌های دکوراسیون منزل، لوازم مخصوص کودک، لوازم آرایشی، وسایل الکترونیکی، لوازم ورزشی و خانگی بازدید نمایید و بهترین خرید عمر خود را تجربه کنید.

مرکز خرید سیتی سنتر  علاوه بر فروشگاه دارای امکانات تفریحی و رفاهی متعددی نیز می‌باشد که از بین آن‌ها می‌توان به سینما، مرکز بولینگ، پیست اسکی روی یخ، رستوران و کافه اشاره کرد. این مرکز 14 مجموعه سینمایی و 38 رستوران مختلف را در خود جای داده و یکی از بهترین مراکز برای تفریح خانوادگی محسوب می‌شود.

سیتی سنتر در منطقه الدفنه دوحه واقع شده و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان می‌باشد. ساعات بازدید از این مرکز در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه تا 12 شب ادامه دارد.

 مرکز خرید سیتی سنتر (City Center Mall)

لاگونا مال  (Lagoona Mall)

لاگونا مال یکی از بهترین مراکز خرید شهر دوحه است. این مرکز تعداد زیادی فروشگاه را در خود جای داده و تقریبا تمامی اجناس مورد نیاز گردشگران و بازدیدکنندگان را ارائه می‎دهد. از ویژگی‌های لاگونا مال می‌توان به معماری برجسته و تکنولوژی پیشرفته آن اشاره کرد. فضای داخلی مرکز به زیبایی طراحی شده و نورپردازی فوق‌العاده‌ای دارد. استفاده از رنگ‌های جذاب و ظریف در راهروها و سقف‌هایی که در میان نورهای زیبا می‌درخشند، هر بیننده‌ای را بر سر ذوق می‌آورد.

اگر به دنبال مد و پوشاک هستید، می‌توانید انواع برندهای محلی و بین‌المللی را در بوتیک‌های این مرکز پیدا کنید. علاوه بر این، فروشگاه‌های دیگری چون لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و ... نیز در این مرکز وجود دارد. در گوشه‌ای از لاگونا و در فضایی باز، چندین صندلی به همراه سایبان تعبیه شده است که امکان استراحت را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. از دیگر امکانات لاگونا مال می‌توان به سینما، مرکز بازی بچه‌ها و رستوران اشاره کرد.

لاگونا مال در خیابان لاگون دوحه واقع شده و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان می‌باشد. مرکز خرید لاگونا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تا 12 شب باز است.

لاگونا مال  (Lagoona Mall)

مرکز خرید ویلاجیو (Villaggio Mall)

ویلاجیو، یکی از زیباترین مراکز خرید قطر است. این مرکز در زمینی به مساحت 360 هزار متر مربع ساخته شده و روزانه بیش از 5 هزار بازدیدکننده دارد. طراحی ویلاجیو با الهام از معماری ونیز ایتالیا صورت گرفته و بخشی از زیبایی این شهر را به تصویر می‎کشد. در میان این مرکز کانال‌های آبی برای عبور و مرور بازدیدکنندگان تعبیه شده است. می‌توانید با قایق از این کانال‌ها عبور کنید و از تماشای زیبایی‌های ویلاجیو لذت ببرید.

مرکز خرید ویلاجیو دارای 200 فروشگاه است که بیشتر آن‌ها پوشاک هستند.  در این مرکز می‎توانید انواع برندهای بین‌المللی معروف مانند گوچی، لویی ویتون، گابانا، کریستین دیور، والنتینو و پرادا را پیدا کنید و آخرین محصولات روز دنیا را خریداری نمایید. پارک موضوعی گوندولا (Gondola) یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مرکز ویلاجیو است که امکان انجام فعالیت‌های ماجراجویانه را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. از دیگر امکانات این مرکز می‌توان به سینمای چهار بعدی، بازی‌های کامپیوتری، بولینگ، کارتینگ، رستوران و ... اشاره کرد.

 مرکز خرید ویلاجیو در خیابان الواب العزیزیه دوحه واقع شده و همه روزه از  ساعت 9 صبح تا 10 شب آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان می‌باشد. این مرکز در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه تا 11 شب باز است.

مرکز خرید ویلاجیو (Villaggio Mall)

دوحه فستیوال سیتی (Doha Festival City)

دوحه فستیوال سیتی یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید و سرگرمی دوحه است که مورد توجه خانواده‌ها قرار دارد. این مرکز در زمینی به مساحت 600 هزار متر مربع احداث شده و جزو اولین مراکز خرید دوحه محسوب می‌شود.  در فستیوال سیتی می‌توانید انواع محصولات از پوشاک زنانه و مردانه گرفته تا کیف و کفش، جواهرات، عینک آفتابی و لوازم آرایشی را ببینید و معروف‌ترین برندهای روز دنیا را پیدا کنید. 500 برند محلی و بین‌المللی در این مرکز شعبه دارند که از میان‌ آن‌ها می‌توان به  بوگاتی، جک اند جونز و جوردانو اشاره کرد.

مرکز خرید فستیوال سیتی علاوه بر فروشگاه دارای هایپر مارکت، سینمای چهاربعدی، پارک موضوعی انگری بردز و پارک برفی برای بازی بچه‌ها بوده و رستوران‌ها و کافه‌های متعددی را نیز در خود جای داده است.

فستیوال سیتی در شمال دوحه، ام صلال محمد واقع شده و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان می‌باشد. این مرکز در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه تا نیمه شب باز است.

دوحه فستیوال سیتی (Doha Festival City)

مرقاب مال  (Mirqab Mall)

مرقاب مال یکی از بهترین مراکز خرید قطر است که در مرکز شهر دوحه قرار دارد. در مرقاب مال می‌توانید از  معتبرترین برندهای بین‌المللی دنیا خرید کنید و در بهترین رستوران‌ها غذا بخورید. طراحی بنا به سبک سنتی انجام شده و ورودی آن دارای پنجره‌های شیشه‌ای بلند می‌باشد. از جمله ویژگی‌های مرقاب مال آب‌نمای آن است که در میان مرکز تعبیه شده و نمایی زیبا را ایجاد می‌کند.

مرقاب مال یک مجموعه تجاری تفریحی است. این مرکز علاوه بر فروشگاه، دارای رستوران و سینما  بوده و سرگرمی‌هایی را نیز برای کودکان تدارک دیده است. رستوران‌های مرقاب مال همه روزه از ساعت 8 صبح کار خود را آغاز می‌کنند و تا 1 نیمه شب به فعالیت ادامه می‌دهند.

مرقاب مال در خیابان المیرقاب الجدید واقع شده و در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد. این مرکز در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه تا 11 شب باز است.

مرقاب مال  (Mirqab Mall)

گلف مال (Gulf  Mall)

گلف مال، یکی از معروف‌ترین مراکز خرید قطر است. مرکز خرید گلف مال در زمینی به مساحت 90 هزار متر مربع ساخته شده و فروشگاه‌های متنوع شامل پوشاک، کیف و کفش، جواهرات، ساعت، لوازم آرایشی و ...  را در خود جای داده است. گلف مال  یک  پارکینگ اختصاصی دارد و امکانات و خدمات خوبی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

گلف مال نیز مانند دیگر مراکز خرید معرفی شده، علاوه بر فروشگاه دارای سرگرمی‌های متنوع برای بزرگ‌سالان و کودکان بوده و  فضاهایی را نیز برای خوردن غذا و استراحت در نظر گرفته است. همه چیز برای خرید و تفریحات خانوادگی جذاب مهیاست.

گلف مال در الریان واقع شده و  در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت  7:30 صبح تا 11 شب آماده پذیرایی از مهمانان می‌باشد. این مرکز در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تا ساعت 12 شب باز است.

 گلف مال (Gulf  Mall)

ازدان مال (Ezdan Mall)

ازدان مال، یکی از بهترین مراکز خرید قطر است که سه شعبه در این کشور دارد. فروشگاه‌های این مرکز در زمینه‌های مختلف مد و پوشاک، انواع لباس زنانه، مردانه، بچه‌گانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و ... فعالیت دارند و بیش از  50  برند معتبر و بین‌المللی دنیا را به مشتریان خود ارائه می‌د‌هند.  یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرکز وجود نمایندگی شرکت‌های بزرگ اسباب‌بازی است. به همین دلیل مورد توجه بسیاری از خانواده‌های دارای فرزند قرار می‎گیرد.

اگر از خرید خسته شده‌اید، می‌توانید مقداری استراحت کنید و سری به کافه‌ها و فست‌فود‌های این مرکز بزنید. غذا خوردن در KFC  مرکز خرید ازدان یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های بازدیدکنندگان آن است. کافه‌های این مرکز معمولا از 7:30 صبح باز هستند. علاوه بر این، مرکز خرید ازدان مال محل برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی نیز می‌باشد. این رویدادها اغلب در زمینه ترویج فرهنگ قطر برگزار می‌شوند و زیبایی‌های آن را به جهانیان معرفی می‌کنند.

ازدان مال در الریان واقع شده و  در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  صبح تا 10 شب آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان می‌باشد. این مرکز در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه تا ساعت 11 شب باز است.

ازدان مال (Ezdan Mall)

مرکز خرید لندمارک  (Landmark Mall)

 لندمارک مال، یکی از بهترین مراکز خرید دوحه است که در شمال این شهر قرار دارد. طراحی این مرکز به سبک قلعه‌های قطری  انجام شده و بخشی از فرهنگ این کشور را به نمایش می‌گذارد. طراحی داخلی لندمارک بسیار مدرن بوده و نورپردازی جذاب و زیبایی دارد.

در این مرکز می‌توانید انواع کالاهای موردنیاز خود از لباس و کیف و کفش گرفته تا لوازم آرایش و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و ... را با برندهای معتبر بین‌المللی خریداری کنید. از جمله برندهای معروف ارائه شده در این مرکز می‌توان به کارن میلن، فورلا، مارکز اسپنسر، د وان، اچ اند ام، اومگا، سواروفسکی، زارا هوم و پینک بری اشاره کرد.  مرکز خرید لند مارک علاوه بر فروشگاه دارای مجموعه سینمایی  و یک پارک بازی برای بچه‌هاست و چندین رستوران و سالن غذاخوری نیز دارد.

لندمارک در خیابان المارخیا واقع شده و  در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 9  صبح تا 10 شب آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان می‌باشد. این مرکز در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تا ساعت 11 شب باز است.

مرکز خرید لندمارک  (Landmark Mall)

بازار واقف  (Souq Waqif)

اگر به دنبال بازار سنتی در دوحه هستید، بازدید از بازار واقف این شهر را از دست ندهید. بازار سنتی واقف  یکی از قدیمی‌ترین بازارهای این شهر است که بیش از 100 سال قدمت دارد. اگر قصد خرید سوغاتی را دارید و دوست دارید یک نماد از کشور قطر را خریداری کنید، بازار واقف بهترین انتخاب برای شماست. در این جا می‌توانید انواع لباس‌های سنتی قطر، صنایع دستی، ظروف عربی، ادویه‌جات و دیگر کالاهای مختص این منطقه را پیدا کنید و به عنوان سوغاتی با خود به همراه ببرید. قیمت‌ اجناس در این بازار نسبت به دیگر بازارها و مراکز خرید قطر ارزان‌تر بوده و خرید از آن مقرون بصرفه است.

در این‌جا علاوه بر غرفه‌های خرید، رستوران‌ها و کافه‌هایی نیز برای صرف غذا وجود دارد. می‌توانید در این مکان‌ها کمی استراحت کنید و از صدای دلنواز موسیقی عربی برخوردار باشید. برخی از رستوران‌های بازار علاوه بر سرو غذا و نوشیدنی، قلیان قطری را نیز در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند و این‌گونه از آنان پذیرایی می‌کنند.

بازار واقف در منطقه الجسراه واقع شده و  به صورت شبانه‌روزی باز است. هر ساعتی از از روز که بخواهید می‌توانید در راسته‌های مختلف این بازار به گشت‌وگذار بپردازید و در رستوران‌های آن غذا بخورید. با توجه به گرم بودن آب‌وهوای قطر، بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند شب‌ها از این بازار بازدید کنند.

بازار واقف  (Souq Waqif)

در این مقاله به معرفی معروف‌ترین مراکز خرید قطر پرداخته و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. کشور قطر ترکیبی از سنت و مدرنیته است. از این رو، در کنار مراکز خرید مدرن و زیبا، بازارهای سنتی فوق‌العاده‌ای نیز دارد. بازارهای هر کشور بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ  و آداب‌ورسوم مردمان آن کشور هستند. اگر دوست دارید با فرهنگ مردم این منطقه بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر بازدید از مراکز خرید پر زرق و برق سری به بازارهای قطر نیز  بزنید و با اهالی آن به گفت‌وگو بپردازید. بازار واقف یکی از قدیمی‌ترین بازارهای دوحه است که بیش از 100 سال قدمت دارد. این بازار تمامی کالاهای موردنیاز مشتریان را ارائه داده و گزینه‌های بسیار خوبی برای خرید سوغاتی دارد. قیمت کالا در این بازار نیز بسیار مناسب می‌باشد. علاوه بر سوق واقف، بازارهای دیگری نیز در این شهر وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازار طلا، بازار مروارید، بازار عمانی‌ها و بازار پرندگان اشاره کرد. اگر قصد سفر با تورهای گردشگری را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به دیگر صفحات سایت بزنید و شرایط سفر به قطر را مورد بررسی قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره 75097700- 021  با کارشناسان کایت در ارتباط باشید و در مورد تور موردنظر خود با آن‌ها مشورت کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید