بهترین روستاهای شمال برای مسافرت گروهی دو سه روزه
زهرا نیرومند 1400/04/05 9738 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


خطه شمالی ایران، از جمله جذاب‌ترین و سرسبز‌ترین مناطق کشورمان است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. این منطقه شامل سه استان گلستان، مازندران و گیلان می‌باشد که هرکدام از آن‌ها چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبایی را در خود جای داده و روستاهای متعددی دارند. روستاهای استان‌های شمالی بکرترین و زیباترین روستاهای ایران هستند که مناظری بسیار دیدنی را در مقابل چشمان بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. برخی از این روستاها به دلیل ویژگی‌های خاص و متفاوتی که دارند، بیشتر موردتوجه قرار گرفته و جزو پرگردشگرترین روستاهای شمال محسوب می‌شوند. در این بخش بهترین روستاهای شمال برای مسافرت گروهی دو سه روزه را به شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای شمال وارد صفحه "تور شمال" شوید.

روستای زیارت در استان گلستان

زیارت، روستایی سرسبز و باصفاست که در استان گلستان و در نزدیکی شهر گرگان قرار دارد. این روستای ییلاقی در دهستان استرآباد جنوبی واقع شده و تنها 7 کیلومتر با پارک جنگلی ناهارخوران فاصله دارد. آب‌وهوای خنک  و چشم‌اندازهای دیدنی زیارت از جمله ویژگی‌های این روستا می‌باشد که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. نام‌گذاری روستای زیارت نیز به دلیل وجود بارگاه امام‌زاده عبدالله  در آن انجام شده است.

از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا می‌توان به آبشار زیارت اشاره کرد. در بخش جنوبی روستای زیارت یک رودخانه دیده می‌شود که در یکی از مسیرهای فرعی خود، از ارتفاع نسبتا بالا به سمت پایین سرازیر شده و چشم‌اندازهایی زیبا و دیدنی را ایجاد می‌کند. اطراف این آبشار یکی از بهترین مکان‌های روستا برای گردش و تفریح یک‌روزه محسوب می‌شود. در مجاورت امام‌زاده عبدالله نیز یک آب گرم با نام گرماندو وجود دارد که آب آن دارای خواص درمانی است و استحمام در آن خستگی را از تن به در می‌کند. بسیاری از گرگانی‌های عزیز برای تعطیلات آخر هفته، این روستا را برای تفریح و گردش انتخاب می‌کنند و ضمن استفاده  از آب‌وهوای خنک و مطبوع آن، خصوصا در روزهای گرم تابستان، از آب گرم آن نیز بهره‌مند می‌شوند.  

اگر به دنبال بهترین روستاهای شمال برای اقامت دو تا سه روزه هستید، پیشنهاد می‌کنیم زیارت را انتخاب نمایید.  در این روستا ویلاها و اقامتگاه‌های سنتی زیادی وجود دارد که می‌توانید اجاره کنید و روزهای خوبی را در کنار دوستان یا خانواده خود بگذرانید. 

روستای زیارت

ییلاق فیلبند در استان مازندران

فیلبند یکی از ییلاقات زیبای استان مازندران است که در سال‌های اخیر موردتوجه گردشگران قرار گرفته و جای خود را در لیست بهترین روستاهای شمال باز کرده است. چیزی که این ییلاق را از دیگر روستاهای شمال ایران متمایز می‌کند، اقیانوس ابر آن است. این روستا منظره‌ای زیبا و رویایی از ابرها را در زیر پاهای بازدیدکنندگانش قرار می‌دهد.

فیلبند در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا قرار دارد. از این رو، آب‌وهوایی خنک و مطبوعی داشته و برای سفر در تابستان بسیار مناسب است. گردشگران می‌توانند در فصل‌های بهار، تابستان و اوایل پاییز به این منطقه زیبا سفر کنند و از جذابیت‌های طبیعی آن لذت ببرند. سفر به فیلبند در زمستان، به دلیل یخبندان و بسته بودن جاده‌ها، امکان ندارد. دقت داشته باشید که اگر قصد کمپینگ در این روستا را دارید، حتی در تابستان نیز لباس گرم به همراه داشته باشید.

روستای فیلبند در ارتفاعات شهرستان بابل واقع شده است. برای رفتن به این روستا باید وارد جاده هراز شوید و پس از رسیدن به سه‌راهی چلاو، مسیر فرعی را به سمت روستا ادامه دهید. مسیر روستای فیلبند به اندازه خود روستا زیباست و چشم‌اندازهای بی‌نظیری دارد. برای اقامت در فیلبند نیز نگران نباشید. اهالی این روستا خانه‌های خود را به گردشگران اجاره می‌دهند و در صورت درخواست مسافران وعده‌های غذایی را نیز برای آنان آماده می‌کنند.

ییلاق فیلبند

ماسوله در استان گیلان

ماسوله از جمله زیباترین و بهترین روستاهای شمال است که در استان گیلان قرار دارد. آب‌وهوای خنک و مطبوع، هوای مه‌آلود، مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز و معماری جذاب روستا، از جمله ویژگی‌های منحصربفرد ماسوله محسوب می‌شود که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت این روستا سوق می‌دهد. خانه‌های روستای ماسوله، پلکانی هستند. به این صورت که سقف هر خانه حیاط خانه بالایی آن محسوب می‌شود. هیچ خودرو یا وسیله نقلیه‌ای حق عبور از روستا را ندارد و در نتیجه هیچ آلودگی  و سروصدای موتوری نیز در این روستا دیده نمی‌شود.

بیدار شدن با صدای پرندگان، بوی نان تازه محلی، قدم زدن در هوای مه‌آلود صبحگاهی و تماشای زیبایی‌های بی‌نظیر این روستا، از جمله ویژگی‌های روستای ماسوله است که پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید. برای ناهار و شام نیز می‌توانید یکی از رستوران‌های محلی روستا را انتخاب نمایید و طعم بی‌نظیر غذاهای گیلانی را در دل زیباترین روستای این استان، بچشید.

روستای ماسوله در بخش جنوبی شهرستان فومن استان گیلان واقع شده و به راحتی قابل دسترسی است. می‌توانید این روستا را به عنوان یک مقصد طبیعت‌گردی برای سفرهای دوروزه یا سه‌روزه انتخاب نمایید و به همراه دوستان یا خانواده خود روزهای خوبی را در روستا سپری کنید. خانه‌ها و ویلاهای متعددی برای اجاره در ماسوله وجود دارد که می‌توانید برای اقامت انتخاب نمایید.

ماسوله

پاقلعه در رامیان

پاقلعه روستایی خنک و کوهستانی است که در شهرستان رامیان استان گلستان قرار دارد. این روستای تاریخی،  در دل جنگل‌های هیرکانی واقع شده و جاذبه‌های طبیعی متعددی چون کوه، جنگل، آبشار و چشمه را  در خود جای داده است. پاقلعه حدود 1200 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و به دلیل داشتن آب‌وهوای خنک و مطبوع­، یک مقصد طبیعت‌گردی مناسب برای روزهای گرم تابستان محسوب می‌شود. جنگل‌های بکر و زیبا و اقیانوس ابر، از جمله ویژگی‌های روستای پاقلعه است که آن را از دیگر روستاهای منطقه متمایز می‌کند.

پاقلعه یک روستای تاریخی است و به دلیل قلعه‌ای که در آن وجود دارد، به این نام خوانده می‌شود. قلعه‌ای با نام ماران که ساخت آن به دوران  اشکانیان برمی‌گردد.  این قلعه در 3  کیلومتری غرب روستا قرار دارد و دارای دیواره‌هایی با ارتفاع ۲۱۵ متر می‌باشد.

روستای زیبای پاقلعه در ۱۰ کیلومتری جنوب‌غربی شهرستان رامیان واقع شده و حدود ۷۰ کیلومتر با گرگان فاصله دارد.  جاده این روستا کاملا آسفالته است و هیچ مشکلی برای سفر به آن وجود ندارد. برای اقامت در روستا نیز گزینه‌های متعددی پیش روی گردشگران قرار داده شده است. می‌توانید یک کلبه روستایی را برای اقامت انتخاب نمایید یا یکی از ویلاهای پاقلعه را اجاره کنید و شب‌های خود را با راحتی بیشتر به صبح برسانید.

پاقلعه

آلاشت در سوادکوه

سوادکوه یکی از زیباترین مناطق استان مازندران است که روستاهایی سرسبز و دیدنی دارد. یکی از این روستاها،  ییلاق زیبای آلاشت است که از جمله توریستی‌ترین و بهترین روستاهای شمال ایران محسوب می‌شود. آب‌وهوای خنک و مطبوع در تابستان، طبیعت بکر و دیدنی و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، از جمله ویژگی‌های این روستا می‌باشد که سالانه گردشگران بسیاری را به این سمت می‌کشاند.

از دیگر جاذبه‌های آلاشت می‌توان به موزه مردم شناسی، رصدخانه و مساجد روستا اشاره کرد. رصدخانه آلاشت، اولین رصدخانه مازندران است که در ورودی روستا قرار دارد و با نام رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی شناخته می‌شود. مسجد امام حسین (ع) نیز یکی از مساجد روستاست که رضاشاه به یاد پدرش در این منطقه بنا کرد.

آلاشت روستایی توریستی است که بین سوادکوه و پل ورسک واقع شده و حدود 4  ساعت با تهران فاصله دارد. گزینه‌‌های مختلفی برای اقامت در روستای آلاشت وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به نیاز و البته بودجه خود، هتل آپارتمان‌، اقامتگاه‌های بومگردی، ویلاهای اجاره‌ای، خانه‌های روستایی و  کلبه‌های چوبی را برای اقامت خود انتخاب کنید یا در مکان‌های مجاز کمپینگ نمایید.

آلاشت

سوباتان در استان گیلان

سوباتان، یکی از زیباترین روستاهای گیلان است که در لیست مقاصد طبیعت‌گردی این استان جای دارد. مناظر بکر و رویایی، آب‌وهوای مطبوع و وجود عناصر زیبایی چون کوه‌های سر به فلک، آبشار، دریاچه، چمن‌زار‌ها، دشت‌های پر از گل، کلبه‌های چوبی و ...  از جمله ویژگی‌های این روستای ییلاقی است که در فصل تابستان گردشگران بسیاری را به سمت آن سوق می‌دهد.  

روستای سوباتان از شمال به رودخانه لیسار و از شرق به جنگل‌های زیبای تالش می‎رسد. در سمت غرب روستا نیز دریاچه‌ی بی‌نظیر نئور دیده می‌شود که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه است. اگر به سوباتان سفر کردید، بازدید از آبشار ورزان، پارک جنگلی آلچاق، گورستان هفت هزار ساله قوری‌دره و چمنزار بیده‌پشت را از دست ندهید. می‌توانید چند روزی در این روستا اقامت داشته باشید تا بتوانید از تمامی جاذبه‌های آن بازدید کنید. برای اقامت نیز گزینه‌های متعددی پیش‌رو دارید، اما اقامت در کلبه‌های چوبی سوباتان و تجربه زندگی ساده روستایی، چیز دیگری است. پیشنهاد می‌کنیم یک کلبه روستایی را اجاره کنید و طعم غذاهای خوشمزه‌ی شمالی که با مواد اولیه تازه و ارگانیک تهیه می‌شوند را بچشید.

سوباتان

روستای جواهرده رامسر

جواهرده یکی از بهترین روستاهای شمال ایران است که در شهر توریستی رامسر قرار دارد.  این روستا در ارتفاعات 2000 متری واقع شده و در برخی از روزهای سال پوشیده از ابر می‌باشد. آب‌وهوای دلپذیر، چشم‌اندازهای سرسبز و زیبا، آبشارها و چشمه‌ها، جنگل‌ها، قله‌ها، دشت‌ها و ... از جمله جاذبه‌های دیدنی این روستا هستند که باعث محبوبیت آن در بین گردشگران شده‌اند.

از جمله جاذبه‌های تاریخی این روستا نیز می‌توان به گورهای گبری اشاره کرد که قدمت آن‌ها به دوران هخامنشیان و زرتشتیان برمی‌گردد. گبریان گورهایشان را به صورت سرداب یا خمره می‌ساختند و جواهرات و اشیای گران‌قیمت را نیز به همراه مردگان دفن می‌کردند. البته این گنج‌ها در طول سال‌ها به غارت رفته و امروزه چیزی از آن باقی نمانده است.

روستای جواهرده در مرز بین دو استان مازندران و گیلان قرار دارد و از هر دو سمت قابل دسترسی است. این روستا امکانات رفاهی خوبی را در اختیار گردشگران قرار داده و برای اقامت چندروزه بسیار مناسب است. فروشگاه‌ها، کافه‌ها، آب لوله‌کشی، خانه بهداشت، درمانگاه، داروخانه و پاسگاه نیروی انتظامی از جمله مواردی است که در این روستا وجود دارد و امکان یک سفر امن و آسان را برای گردشگران فراهم می‌کند.

جواهرده

داماش در استان گیلان

داماش، روستایی زیبا و دیدنی است که در دامنه رشته‌ کوه‌های البرز قرار دارد. چشم‌اندازهای بی‌نظیر، آب‌وهوای مطبوع و دلپذیر، دشت‌های پر از گل سوسن چلچراغ، مردمان مهمان‌نواز و خون‌گرم و غذاهای محلی خوشمزه، از جمله ویژگی‌های روستای داماش محسوب می‌شوند که باعث محبوبیت آن در بین گردشگران شد‌ه‌اند. 

از دیگر جاذبه‌های داماش می‌توان به جشنواره سوسن چلچراغ آن اشاره کرد که در آغاز فصل بهار به همراه موسیقی و رقص محلی  انجام می‌شود. همه ساله بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی برای شرکت در این جشنواره راهی داماش می‌شوند. چشمه‌های آب معدنی داماش نیز  از دیگر جاذبه‌های این منطقه هستند که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار دارد. این چشمه‌ها دارای املاح معدنی مانند کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم بوده و به صورت بسته‌بندی شده به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شوند.

روستای داماش در جاده رشت به تهران قرار داشته و 48 کیلومتر با رودبار فاصله دارد. برای سفر به داماش دو راه پیش‌ رو دارید. می‌توانید وارد جاده قزوین شوید و مسیر لوشان را در پیش بگیرید. داماش بین لوشان و منجیل واقع شده است.  این روستا هیچ تابلوی راهنمای مشخصی ندارد. بهتر است در طول مسیر از افراد محلی سوال کنید تا راحت‌تر روستا را پیدا کنید. مسیر بعدی، جاده خورگام است که یک جاده پرپیچ‌وخم و کوهستانی است. دقت داشته باشید که در این روستا اقامت‌گاه یا مسافرخانه‌ای وجود ندارد. اگر قصد اقامت دارید، باید یک ویلای شخصی یا خانه روستایی را اجاره کنید. علاوه بر این می‌توانید چادر و لوازم مورنیاز را به همراه داشته باشید و در گوشه‌ای مناسب از روستا کمپ بزنید.

داماش

افراتخته در استان گلستان

افراتخته یکی از بهترین روستاهای شمال برای سفرهای گروهی دو سه روزه است که در نزدیکی علی‌آباد کتول قرار دارد. این روستا در میان جنگل‌های بکر و انبوه واقع شده و دارای چشم‌اندازهایی سرسبز و دیدنی می‌باشد. از دیگر جاذبه‌های این روستا می‌توان به مه‌های گاه و بیگاه آن اشاره کرد که افراتخته را در   میان خود محو کرده و مناظری رویایی ایجاد می‌کند.

افراتخته علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، دارای آثار باستانی متعددی نیز می‌باشد که از میان آن‌ها می‌توان به چاه سنگی پیرآلا، گورستان گبریان و کهنه حمام اشاره کرد. وجود این آثار به معنای قدمت روستای افراتخته بوده و تمدن کهن آن را نشان می‌دهد. مردم روستا نیز لباس‌های محلی به تن می‌کنند و با رویی باز و غذاهای سنتی خود از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

 روستای افراتخته در  ۳۲ کیلومتری علی‌آباد کتول و بر روی یک کوه واقع شده است.  برای سفر به این روستا باید اولین فرعی را به سمت روستای مینوچه طی کنید تا در یک جاده جنگلی قرار گیرید. این جاده پر از درختان سربه‌فلک‌ کشیده‌ است و شیب نسبتا تندی دارد. از این رو، پیشنهاد می‌شود از ماشین‌های مخصوص  و مجهز برای سفر استفاده شود. می‌توانید چند شب در روستا اقامت داشته باشید و یکی از ویلاهای اجاره‌ای را برای اقامت انتخاب نمایید.

افراتخته

اولسبلنگاه در ماسال گیلان

ییلاق‌های ماسال از جمله بهترین روستاهای شمال هستند که طبیعتی زیبا و رویایی را در مقابل چشمان بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهند.  اولسبلنگاه یکی از معروف‌ترین روستاهای ماسال در استان گیلان است که موردتوجه بسیاری ار طبیعت‌دوستان قرار دارد. این روستا در میان کوه‌های سرسبز ماسال واقع شده و از آب‌وهوایی خنک و مطبوع برخوردار می‌باشد.  اولسبلنگاه از جمله بهترین مقاصد طبیعت‌گردی در تابستان محسوب می‎شود. 

آب‌وهوایی مطبوع، مراتع وسیع و سرسبز، طبیعت  بکر و رویایی و هوای مه‌آلود، از جمله ویژگی‌های هیجان‌انگیز این روستاست که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت آن جذب می‌کند. می‌توانید یکی از کلبه‌های چوبی روستا را برای اقامت انتخاب کنید و شب را در  کنار بخاری‌های هیزمی به صبح برسانید. بیدار شدن با صدای پرندگان و زنگوله گاوها و گوسفندان، از جمله لذت‌بخش‎ترین قسمت‌های سفر به اولسبلنگاه است که پیشنهاد می‌کنیم از دست ندهید. می‌توانید برای صبحانه نان سنتی تهیه کنید و از محصولات محلی چون شیر، پنیر، کره و عسل طبیعی  استفاده نمایید.

روستای اولسبلنگاه در 27 کیلومتری غرب ماسال واقع شده و حدود 400 کیلومتر با تهران فاصله دارد. اگر قصد اقامت در این روستا را دارید، نگران اقامت‌گاه نباشید. شما این فرصت را دارید که یکی از کلبه‌های روستایی منطقه را اجاره نمایید و چند روزی طعم خوش زندگی روستایی را بچشید یا در نقطه‌ای مناسب از روستا چادر خود را برپا کنید و کمپ بزنید. در صورتی که جای راحت‌تری می‌خواهید، هتل و مهمان‌سرا‌های اطراف روستا را اجاره کنید و از امکانات کامل آن برخوردار باشید.

در این مقاله  بهترین روستاهای شمال برای مسافرت گروهی دو سه روزه را  معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. تابستان بهترین فصل برای سفر به روستاهای ییلاقی است. می‌توانید همین الان بار و بنه خود را جمع کنید و به همراه دوستان یا خانواده خود سفری چند روزه به یکی از روستاهای زیبای شمال داشته باشید. اگر قصد سفر با تورهای گردشگری را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تورهای طبیعت‌گردی کایت را موردبررسی قرار دهید و سفر به روستاهای شمال را در کنار یک گروه خوب و حرفه‌ای تجربه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد تور موردنظر خود مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید