راهنمای سفر به پارک ژوراسیک تهران | آدرس + جاذبه‌های گردشگری
مجتبی پورموسوی 1400/03/01 4139 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در یک روز پاییزی جمعه دیدن از یک پارک هیجان‌انگیز، می‌تواند خستگی هفته‌ای پرکار را از بین ببرد آن هم اگر دیدن از اولین پارک موضوعی در شهر تهران باشد. امروزه خیلی از افراد به دنبال تنوع و دیدن از مکان‌ها و جاذبه‌های گردگشری جدید هستند. یکی این جاذبه‌های گردشگری متفاوت در پایتخت ایران، تهران قرار دارد که می‌تواند شگفتانه‌ای جدید برای شما باشد، پارک ژوراسیک تهران است.

قطعا با نام فیلم ژوراسیک پارک آشنا هستید. این فیلم یکی از پربازدیدترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان است که در سری‌های 1 و 2 و 3 بر روی پرده‌های سینما قرار گرفت. به همین دلیل طراحان و معماران جاذبه‌های گردشگری تهران، بر این شدند که اولین پارک موضوعی ایران را در شهر تهران، با موضوع پارک ژوراسیک که تاسیس کند.

پارک ژوراسیک تهران چه نوع پارکی است؟

این پارک هیجان‌انگیز، مجموعه عظیم از مجسمه‌هایی از دایناسورهای متحرک و حشرات عظیم الجثه است که تماشای عظمت، زیبایی و شگفتی این مجسمه، چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. این پارک موضوعی، در کنار جذابیت بصری که برای بینندگان به خصوص کودکان و نوجوانان دارد، بلکه اطلاعات خوبی از این نوع جانوری در جهان را به شما معرفی می‌کند.

شما زمانی که به این پارک وارد می‌شوید، مهم‌ترین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، مجسمه‌های دایناسوری است که فقط در موزه‌های بزرگ در کشورهای بزرگ اروپایی و آمریکایی، آن هم در فیلم ها، به چشمتان خورده است. حال دیدن این مجسمه‌های طبیعی دایناسور و حشرات بزرگی که در سال 1398 به این مجموعه اضافه شد، هر چه بیشتر جذابیت این مجموعه بیشتر می‌کند.

شما در این مجموعه فقط دایناسورها توجه شما را جلب نمی‌کند، بلکه مجسمه‌هایی مانند مار پیتون، لاکپشت‌های عظیم الجسه، تمساح‌های غول پیکر و برخی پستانداران مانند گوزن، گورخر و... را مشاهده می‌کنید.

حال ممکن است بگویید که این موارد فقط برای کودکان، جذابیت دارد. اما نه، این طور نیست. نظرسنجی‌هایی که برای این پارک ها، ایجاد کرده اند، برای هر رده سنی، جذابیت خاصی داشته است.

پارک_ژوراسیک_تهران

مهم‌ترین بخش‌های دیدنی پارک ژوراسیک تهران

اکنون که متوجه شدید که پارک ژوراسیک تهران کجاست، بهتر است که با دو بخش مهم در این پارک، آشنا شوید. شما با ورود به این پارک، با دو بخش مهم در ژوراسیک پارک تهران روبرو می‌شوید:

دنیای دایناسورها

همان طور که گفته شد، در پارک ژوراسیک تهران، انواع مختلفی از دایناسورهایی که سال‌ها پیش نسلشان، منقرض شده است را مشاهده می‌کنید. چیزی که از همه بیشتر، برای گردشگران، جذابیت دارد، این است که شما با قرار گرفتن در مقابل این مجسمه‌های دایناسور، صداهایی را می‌شونید که انگار این دایناسورها زنده شده‌اند.

پارک_ژوراسیک_تهران

اسپایدر پارک

بخش جدیدی که به این مجموعه اضافه کرده‌اند، اسپایدر پارک است. همان طور که از آن، پیداست، این پارک مجموعه‌ای بزرگ از حشرات غول پیکر است. شما در مجموعه با 20 گونه حشره که به سایزهای بزرگ تبدیل شده‌اند، روبرو می‌شوید. حشراتی که شما تا الان جزییات بسیاری کمی از آن‌ها را می‌دیدید، در این پارک می‌توانید با جزییات کامل و همین با اطلاعات کامل، با این حشرات آشنا شوید.

نکته مهم: پارک ژوراسیک تهران، نه تنها یک محیط کاملا تفریحی و هیجان‌انگیز است، بلکه یک محیط کاملا آموزشی برای کودکان و نوجوانان، برای آشنایی بیشتر با حشرات، دنیای دایناسورها و برخی حیوانات و خزندگان است.

معرفی کامل امکانات و دیدنی‌های پارک ژوراسیک

به طور کلی در این مجموعه 60 نوع مجسمه وجود دارد که 30 نوع آن نمادهایی از حیوانات متحرک می‌باشد و 30 نوع دیگر آن انواع دایناسور است که هر کدام به تفکیک دوره‌هایی که قرار دارند، اطلاعات کاملی را از آن برای شما قرار داده اند.

سینما ژوراسیک: سینما ژوراسیک که مجموعه‌ای سینمایی برای به نمایش گذاشتن فیلم‌ها و مستندهایی درباره حیوانات کهن و دایناسورهای دوره‌های مختلف و از همه مهم‌تر، معرفی حیوانات ناشناخته‌ای است که در این قرن کنون توسط دانشمندان بزرگ، کشف شده‌اند.

برنامه‌ها و جشن‌ها با حضور نمادین دایناسورها: یکی از کارهای جالبی که مجموعه ژوراسیک پارک تهران، انجام می‌دهند، برگزاری جشن‌ها و برنامه‌هایی با پس زمینه و حضور برخی دایناسورهای در این برنامه هاست. گروه‌های نمایشی که برای این برنامه‌ها در نظر می‌گیرند، سعی بر این دارند که این مجمسه‌های دایناسورها را نیز در برنامه‌های خود جای داده تا جذابیت بیشتری در این برنامه ها، ایجاد کنند.

پارک_ژوراسیک_تهران

استودیو ژوراسیک: اگر نگران نداشتن دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی هستید، جای هیچ نگرانی نیست. این مجموعه با نازل‌ترین قیمت‌ها، بهترین عکس‌ها را از شما خواهند گرفت. عکاسان این استودیو سعی بر این دارند که بهترین عکس‌ها را برای خاطره ساز کردن دیدن از این پارک، خواهند گرفت.

رستوران و بوفه ژوراسیک: این پارک همانند دیگر پارک‌ها برای گرسنگی و لذت بیشتر گردشگران از این مجموعه، رستوران و بوفه‌ای را ایجاد کرده است که می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین غذاها را به شما ارائه دهد. در نتیجه نگرانی بابت گرسنگی و خورد و خوراکتان در این مجموعه نباشید.

میدان دایناسور سواری: مطمئنا اگر کودکان و نوجوانان از این بخش پارک باخبر شوند بازدید از این پارک را باید در اولویت‌های روز جمعه خود، قرار دهید. ژوراسیک پارک تهران، در بخشی از پارک، امکان دایناسور سواری را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که برای هر کسی می‌تواند جذابیت داشته باشد.

فروشگاه‌های ژوراسیک: در صورتی که می‌خواهید از این پارک، یادگاری را برای خود تهیه کنید، دیدن از این فروشگاه ها، خالی از لطف نیست. در این فروشگاه سعی شده است که محصولاتی را به گردشگران ارائه دهند که ارتباط نزدیکی به حیوانات و دایناسورها، مخصوصا موجودات قدیمی، داشته باشد.

برخی دیگر از امکانات پارک ژوراسیک تهران عبارت اند از:

  • سینما چهار بعدی
  • کارگاه‌های آموزشی و تاکسیدرمی
  • غرفه‌های پرورش زنبور عسل
  • پارک مجزا برای پارک ژوراسیک

بهترین زمان برای دیدن از پارک ژوراسیک، چه زمانی است؟

برای دیدن از یک پارک هیجان‌انگیز که تجربه‌ای خاص از یکی از بهترین پارک‌های تهران زمانی خاصی را نمی‌شود در نظر گرفت. این پارک همیشه و در هر زمان پذیرای حضور شما، گردشگران عزیز است. اما معمولا در روزهای تعطیل، شلوغی قابل توجهی، در این مجموعه ایجاد می‌شود که ممکن است کمی شما را آزرده خاطر کند. این پارک همانند دیگر پارک‌های تهران، به دلیل داشتن طبیعی دلنشین و سرسبز، بهترین زمان برای دیدن از این پارک، بهار است.

این پارک در پاییز، طبیعتی زیبا در دل برگ‌های پاییزی درختان پارک ایجاد می‌کند که چشم هر بیننده را به خود جلب می‌کند. بهار نیز طراوت و تازگی درختان و برگ‌های آن، جذابیت خاص خود را دارد. اما در تابستان، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ساعات پایین روشنایی روز، از این پارک دیدن کنید. به همین دلایل می توان این پارک را در لیست برنامه طبیعت گردی در تهران قرار داد.

پارک_ژوراسیک_تهران

چگونه و چه ساعت‌هایی به پارک ژوراسیک تهران برویم؟

حال زمان آن رسیده است که خود را برای دیدن از بهترین پارک موضوعی ایران، آماده کنید. برای این جریان ما اطلاعات مفیدی درباره آدرس پارک ژوراسیک تهران و ساعت کار پارک ژوراسیک تهران به شما ارائه دهیم:

ساعت کار پارک ژوراسیک تهران

  • روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 19 عصر
  • روزهای پنجشنبه و ایام تعطیلی ساعت 10 الی 21 شب

آدرس پارک ژوراسیک تهران و راه‌های دسترسی به آن

تهران | سعادت آباد | انتهای بلوار پاک‌نژاد | میدان بهرود | بلوار شقایق | پایین‎تر از پارک پرواز

پارک_ژوراسیک_تهران

سخن آخر

اگر قصد دارید تجربه‌ای متفاوتی را از دیدن یکی از پارک‌های تهران، داشته باشید، پارک ژوراسیک می‌تواند برای شما جذابیت و هیجان خاصی داشته باشد. ما در این مقاله سعی کردیم، مهم‌ترین نکات و بخش‌های این مجموعه را برای شما بررسی کنیم. قطعا با مطالعه این مقاله می‌توانید با اطلاعات کامل تری، به این پارک رفته و روز خوبی را در این پارک بگذرانید. در مجموع ژوراسیک پارک تهران می تواند یکی از بهترین برنامه ها در راهنمای تهرانگردی برای شما باشد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید