سفر ایرانیان به تایلند |چرا تایلند برای ایرانی‌ها محبوب است؟
زهرا نیرومند 1400/02/16 25056 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


تایلند، یکی از پرگردشگرترین کشورهای جنوب شرقی آسیاست. این کشور جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی متفاوتی دارد و سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود جذب می‌کند. تایلند، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان نیز محسوب می‌شود. این در حالی است که تعدادی زیادی از مردم ایران تایلند را مقصدی نامناسب می‌دانند که با تفریحات ناسالم و غیراخلاقی سعی در جذب هرچه بیشتر گردشگر دارد. شاید این سوال در ذهن شما نیز ایجاد شود که با این حساب، چرا تایلند در بین ایرانیان محبوب است؟ در این بخش دلایل سفر ایرانیان به تایلند را بیان کرده و  اطلاعاتی در مورد این کشور زیبا و دیدنی در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد دارید به تایلند سفر کنید صفحات "تور تایلند" و "ویزای تایلند" را نیز مشاهده کنید.

سواحل زیبای تایلند

یکی از مهم‌ترین دلایل سفر ایرانیان به تایلند، سواحل زیبای این کشور است. به هرکدام از شهرهای توریستی تایلند که سفر کنید، امکان بازدید از سواحل زیبا و استفاده از انواع ورزش‌ها و تفریحات دریایی را خواهید داشت. اگر به قصد بازدید از جاذبه‌های طبیعی به تایلند می‌روید، پوکت بهترین انتخاب است.  پوکت، بزرگ‌ترین جزیره تایلند است که تصاویری زیبا از سواحل شنی سفید رنگ را در ترکیب با آبی فیروزه‌ای دریا به نمایش گذاشته و در بخشی دیگر نیز سرسبزی جنگل‌های انبوه را به این ترکیب اضافه می‌کند. پوکت سواحل معروفی دارد که هریک از آن‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارند و انواع تفریحات آبی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. بسیاری از هتل‌های این شهر نیز در نزدیکی دریا ساخته شده و دارای ساحل اختصاصی می‌باشند. می‌توانید در سواحل زیبای پوکت دراز بکشید و از تماشای چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرید یا در آب‌های شفاف دریای آندمان به غواصی بپردازید و دنیای رنگارنگ زیر آب را از نزدیک ببینید. البته تمام این موارد در دیگر شهرهای توریستی تایلند، مانند بانکوک و پاتایا نیز وجود دارد.

تایلند

معابد و بناهای تاریخی

معابد و بناهای تاریخی را می‌توان از دیگر دلایل سفر ایرانیان به تایلند معرفی کرد. تایلند یک کشور کهن با قدمتی هزاران‌ساله ‌است که فرهنگ و تاریخی غنی دارد. بناهای تاریخی تایلند از جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های این کشور هستند که سالانه بسیاری از علاقه‌مندان به فرهنگ، تاریخ و هنر را به سمت خود جذب می‌کنند. به هرجایی از این کشور که سفر کنید، معابدی بزرگ و باشکوه را می‌بینید که برخی از آن‌ها بسیار قدیمی بوده  و معماری‌های خاص و منحصربفردی نیز دارند. این معابد از جمله پرگردشگرترین مکان‌های توریستی تایلند محسوب می‌شوند. بازدید از معابد برای تاریخ‌دوستان و علاقه‌مندان به معماری بناها بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است. تایلند علاوه بر معابد، دارای شهرهای تاریخی نیز می‌باشد که به عنوان موزه فضای آزاد مورد بازدید قرار می‌گیرند.

تایلند

فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم تایلند

از دیگر دلایل سفر ایرانیان به تایلند، فرهنگ و آداب‌ورسوم جذاب و متفاوت مردمان این کشور است. فرهنگ مردم تایلند ترکیبی از فرهنگ کشورهای هند، چین، کامبوج و دیگر کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا می‌باشد. تایلندی‌ها مردمانی خوش‌برخورد و مهمان‌نواز هستند که به گرمی و با لبخند از گردشگران استقبال می‌کنند.  اغلب آن‌ها از آیین بودایی پیروی می‌کنند و ارزش و احترام بالایی برای مکان‌های مقدس و معابد خود قائلند. در کنار این موارد، جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعدد فرهنگی و مذهبی این کشور  را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. بسیاری از گردشگران برنامه سفر خود را طوری  تنظیم می‌کنند که حداقل در یک یا دو جشنواره حضور داشته باشند. جشن آب، جشن گل، نمایشگاه میوه، مسابقه بوفالوها، گردهمایی فیل‌ها، جشن بالون آرزوها  و جشن کبوتر از جمله معروف‌ترین و جذاب‌ترین جشنواره‌های این کشور هستند.

تایلند

تفریحات شبانه

یکی از جذابیت‌های کشور تایلند، تفریحات شبانه آن است. شهرهای توریستی این کشور در تمامی ماه‌های سال پر از گردشگر بوده و شب‌هایی زنده و پرشور دارند. می‌توانید شب تا صبح را در سواحل زیبای تایلند بگذرانید و  طعم خوب غذاهای تایلندی را در رستوران‌ها و غذاخوری‌های اطراف ساحل امتحان کنید. قدم زدن در خیابان‌های شلوغ، گشت‌وگذار در بازارهای شبانه، پیاده‌روی در محله‌ها و ... از جمله کارهایی است که در شب‌های تایلند از آن برخوردار خواهید بود. اگر موسیقی دوست دارید، در کنسرت‌ها شرکت کنید و از اجرای موسیقی زنده لذت ببرید یا اگر اهل ماجراجویی هستید، با تورهای شبانه همراه شوید و دوچرخه‌سواری در کوهستان یا حتی جت‌اسکی در شب را نیز امتحان کنید.

تایلند

بازارهای تایلند

ایرانیان به هرکجای دنیا که بروند، بخشی از وقت خود را به گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید اختصاص می‌دهند. اگر به خرید علاقه‌مندید، تایلند یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای شماست. هر سلیقه‌ای که داشته باشید و به دنبال هرچه که باشید، آن را در بانکوک پیدا خواهید کرد. مراکز خرید و بازارهای متعددی در بانکوک وجود دارد که اجناس را با قیمتی بسیار مناسب و ارزان به مشتریان عرضه می‌کنند. اگر اصول چانه زدن را خوب بلد باشید، می‌توانید  قیمت‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید و یک خرید بی‌نظیر را در تایلند تجربه کنید.

تایلند

ارزان بودن تایلند

به غیر از طبیعت زیبا، تفریحات متنوع، جذابیت‌های فرهنگی و بازارهای رنگارنگ، ارزان بودن این کشور را نیز می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل سفر ایرانیان به تایلند عنوان کرد. اگر تورهای گردشگری را مورد بررسی قرار دهید خواهید دید که سفر به تایلند نسبت به دیگر مقاصد خارجی هزینه پایین‌تری دارد. از این رو، افرادی که علاقه‌مند به سفرهای خارجی هستند و نمی‌توانند هزینه زیادی را به سفر اختصاص دهند، تایلند را به عنوان مقصد خارجی خود انتخاب می‌کنند. خطوط هواپیمایی ارزان‌قیمت­ و استفاده از اتوبوس و قطار برای حمل‌ونقل داخل شهری از جمله مواردی هستند که باعث ارزان‌تر شدن سفر به تایلند می‌شوند. گردشگران با هر بودجه‌ای که وارد این کشور شوند، می‌توانند اقامت‌گاه موردنظر خود را پیدا کنند و خوشمزه‎ترین غذاها را در غذاخوری‌های محلی و خیابانی با قیمتی بسیار مناسب نوش‌جان نمایند. جاذبه‌های گردشگری فراوانی نیز در این کشور وجود دارد که برخی از آن‌ها رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای ندارند.  کافیست یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید تا بتوانید با حداقل هزینه، از یک مقصد گردشگری فوق‌العاده دیدن نمایید. 

تایلند

پروازهای مستقیم

مسیر هوایی ایران – تایلند دارای پروازهای مستقیم می‌باشد. پرواز مستقیم باعث ارزان‌تر شدن بلیط هواپیما شده و معطلی و خستگی سفر را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد. شما هر روز هفته که بخواهید می‌توانید بلیط بانکوک را از هواپیمایی ماهان تهیه کرده و به سمت تایلند پرواز کنید. علاوه بر شرکت هواپیمایی ماهان­، دو شرکت ایران‌ایرلایز و ایرآسیا نیز پروازهایی را در طول هفته به سمت بانکوک انجام می‌دهند. شرکت هواپیمایی ماهان در ماه‌های پرگردشگر سال­، مانند عید نوروز، پروازهای مستقیم به سمت پوکت را نیز در برنامه پروازی خود دارد. با این حساب پروازمستقیم را نیز می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل سفر ایرانیان به تایلند معرفی کرد. 

تایلند

هزینه پایین ویزای تایلند

برای ورود به کشور تایلند نیاز به دریافت ویزا دارید. اگر قصد سفر تفریحی به این کشور را داشته باشید، می‌توانید از طریق تورهای گردشگری اقدام کرده و ویزای توریستی گروهی بگیرید. ویزای تایلند انواع مختلفی دارد. ویزای توریستی یک بار ورود تایلند 60 روز اعتبار دارد و هزینه آن حدود 38 یورو می‌باشد.  علاوه بر این، دریافت ویزای تایلند نیاز به شرایط خاصی ندارد. کافیست مدارک لازم را به سفارت تایلند تحویل دهید و پس از یک هفته ویزای خود را دریافت نمایید. ویزای توریستی فوری تایلند نیز دو روزه صادر می‌گردد و البته هزینه بیشتری نیز دارد.

تایلند

همان‌طور که در بالا عنوان کردیم، تایلند یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیاست که بیشتر با سواحل زیبای  فیروزه‌ای‌رنگ، آب‌وهوای استوایی، معابد و بناهای تاریخی جذاب و فرهنگ خاص و متفاوت مردمانش شناخته می‌شود. البته ما منکر تفریحات غیر فرهنگی و نامناسب این کشور برای جذب گردشگر نمی‌شویم، اما باید بدانید نکات مثبت و جاذبه‌های بی‌نظیر تایلند خیلی بیشتر از نکات منفی آن است. در واقع این شمایید که تصمیم می‌گیرید چه مکان‌هایی را برای بازدید انتخاب کنید و روزهای سفر خود را چگونه بگذرانید. از این رو، هر آن‌چه تا به امروز در مورد تایلند شنیده‌اید را فراموش کنید و مطلب بالا را به دقت مطالعه نمایید تا با دلایل سفر ایرانیان به تایلند، آشنا شوید. امیدواریم خواندن این مطلب نگرش منفی شما را نسبت تایلند تغییر داده و شما  را به بازدید از این کشور زیبا ترغیب نماید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید